Gezondheid alle pijlers

Genetisch bepaald?

08-09-2014 00:06 40 berichten
Beste dames en enkele heren van het forum;

Ik ben verslavingsgevoelig, misschien zelfs verslaafd. Aan drank, aan wiet.

Het zit in de genen, in de familie; een verslaving aan het één of ander icm psychische stoornissen, al dan niet gediagnoticeerd.

Helaas, de genen zijn sterker als mijn eigen wil op dit moment, terwijl ik van mezelf dacht dat ik het redelijk onder controle had.

Herkent iemand zich hierin hoe moeilijk het is om tegen je genen te vechten?
Coco het is zoals het is. Je kan twee dingen doen: het laten zitten of er iets aan gaan doen. Vraag verwijzing naar een afkickcentrum. Genetisch gevoelig betekent niet dat je verslaving niet te genezen is.
Alle reacties Link kopieren
Je moet alleen erg graag ervan af willen.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-09-2014 10:46
Reden: Dubbelnicken
% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-09-2014 10:45
% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-09-2014 10:44
% gewijzigd
quote:Tepelsteeltje schreef op 08 september 2014 @ 02:28:

Het gegiebel en de liefdesverklaringen onderling, vind ik trouwens behoorlijk smakeloos. Ik probeer hier een open gesprek aan te gaan, zonder [ver] oordeling[en].

Nou vooruit jij ook een:

Jaloezie kunnen we hier niet hebben natuurlijk!
Je bent niet de enige, het leven is soms errug saai, zo saai dat ik er ook wel aan toegeef. Nee, ik heb geen oplossing. Ik kan je enkel een grimlach teruggegeven en je begrijpen.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet
quote:ferdinandje schreef op 08 september 2014 @ 02:54:

Je bent niet de enige, het leven is soms errug saai, zo saai dat ik er ook wel aan toegeef. Nee, ik heb geen oplossing. Ik kan je enkel een grimlach teruggegeven en je begrijpen.Ik geloof niet dat TO drinkt omdat haar leven nou zo saai is.
Huh, Tepelsteeltje en TO zijn een en dezelfde persoon?
quote:Tepelsteeltje schreef op 08 september 2014 @ 02:25:

[...]

Ik heb idd geen vaste baan. Net als zovelen.

Jij wel? Lucky you!

Dat ik problemen heb, wil niet zeggen dat ik me niet wil inzetten voor de maatschappij, en eenmaal bezig, ik ook alles geef om mijn plichten te kunnen/willen voldoen!quote:Tepelsteeltje schreef op 08 september 2014 @ 02:28:

Het gegiebel en de liefdesverklaringen onderling, vind ik trouwens behoorlijk smakeloos. Ik probeer hier een open gesprek aan te gaan, zonder [ver] oordeling[en].quote:Tepelsteeltje schreef op 08 september 2014 @ 02:35:

Volgens mij zijn er mensen die denken dat ik al trillend, lallend, bevend en vol zweren in mijn lijf hier op de bank aan het typen ben op Viva.

Niks is minder waar Ben je aan het dubbelnicken?
Ja, dubbelnicken valt niet mee, maar wat maakt het uit. Probleem blijft: ja, je kunt verslavingsgevoelig zijn door meerdere oorzaken. Maar zoals eerder gezegd: het is geen reden om je bij je verslaving neer te leggen. Tepelsteeltje, het is je eerder gelukt om je verslavingen te boven te komen, hoe is dat gelukt?
Je verslaving kan genetisch zijn. Het kan ook 'gewoonte' zijn of 'aangeleerd gedrag'. Maakt dat uit? Nee. Je bent verslaafd en daar moet je hulp voor zoeken. Je erkent het probleem al, dus de eerste stap is er.

Door te zeggen dat je tegen je genen vecht, stel je je passief op "het zit in mijn genen, ik kan er [dus] niets aan doen" Door in te zien dat het je gedrag is, kun je er wél wat aan doen, genen of niet.

Je zult niet de eerste verslaafde zijn, bij wie het 'in de genen' zit, die er met hard werken vanaf komt. Genen of niet, is niet van belang in deze. Dat zijn [mogelijke] oorzaken, maar wat ga je er mee doen, dát is van belang. Hulp zoeken en aan het werk wel.
Later is nu
TO of TO's ik zie dat je ook aan het afvallen bent. Hou daat mee op. Eerst de belangrijkste problemen aanpakken: drank en blowen. Dit scheelt namelijk ook enorm in calorieen en zal zeker tot gewichtsverlies leiden.
Ik begrijp niet waarom je meteen zo aanvallend reageert, want het is een normale vraag of je op dit moment werk hebt of niet. Ik ben er namelijk van overtuigd dat je met een baan positieve 'afleiding' hebt en dus minder alcohol en drugs gebruikt. Meer niet.
quote:dubbeltje4 schreef op 08 september 2014 @ 03:02:

[...]

Ik geloof niet dat TO drinkt omdat haar leven nou zo saai is.Als alcoholisten zich vervelen gaan ze drinken.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven