Gezondheid alle pijlers

Geopereerd aan ontsteking in vagina....!

22-06-2010 22:50 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Halloo Allemaal!

Mijn eerste bericht, meteen een vrij intiem bericht....

Op dit moment lig ik al een week op bed/bank vanwege een operatie aan een onsteking in mijn vagina.

Dit is niet van de een op de andere dag ontstaan. 4,5 jaar geleden heb ik een schimmelinfectie gekregen. Deze is vrij snel weggegaan maar vanaf toen is het begonnen, pijn bij het vrijen. Zo ben ik in een cirkel beland, waardoor ik ook weer moest leren me te kunnen ontspannen. Via bekkenbodemtherapie en het smeren van zalf zou de ontsteking weg moeten gaan. Maar door de vele ademhalingsoefeningen, stoppen met de pil, zalfjes, non-sexleven, oefenen met 'mini-vibo's', ..... bleef de onsteking er zitten. Daarom is een paar maanden geleden besloten om het te opereren: het weghalen van de onstekingshaard geeft 90/95% kans dat het daarna weg is.

Tjonge en nu ik geopereerd ben kan ik t soms nog niet geloven dat het zover gekomen is... Het zit niet tussen m'n oren, het is echt medisch. Maar wat is er toch veel tussen m'n oren gaan zitten... Het heeft me veel pijn en verdriet gekost, ik heb me erg eenzaam gevoeld.... wat een K*Tprobleem!!!

Maar goed, het kan nu hopelijk alleen maar beter worden!!! Volgende week moet ik op controle en dan hoop ik dat het voor altijd wegblijft..... dan halen mijn vriend en ik de schade in haha!

Ik ben benieuwd of er hier meer meiden zijn die dit (of iets in die trant...) hebben meegemaakt! Doet me goed om erover te praten!
Hi fiederelsje, wat een vervelend probleem zeg.

eerste vraag: een ontsteking zeg je.

Kun je iets duidelijker zijn, had die ontsteking ook een naam? (wellicht een medische benaming).
Ja natuurlijk!

Het heet: Focale Vestibulitis

'Bij FV bestaat er pijn rond de schede-ingang bij het vrijen. Deze pijn wordt veroorzaakt door een chronische ontsteking in het onderste gedeelte van de schedevoorhof (aan de kant van de anus) en tegen het maagdenvlies. Vaak bestaat er ook een uitbreiding van de ontsteking via de zijkanten van de schedevoorhof tot aan de opening van de plasbuis.'
quote:Fiederelsje25 schreef op 22 juni 2010 @ 23:04:

[...]

'Bij FV bestaat er pijn rond de schede-ingang bij het vrijen. [..]Arme FashionVictim!
Aha, dank voor de uitleg!

Ten eerste, fijn dat je nu eindelijk geholpen bent en ik hoop voor je dat je probleem nu weg is en weg blijft!

Ik herken je probleem trouwens wel. bij mij zit het alleen wel tussen de oren.

Ik heb ook pijn tijdens het vrijen en was dit ook zo spuug zat dat ik nu alweer zeker een half jaar geen seks meer gehad heb met mn vriend... Hoe langer het geleden is hoe erger ik er tegenop kom te zitten. Ben nog hard bezig met dit te doorbreken. Het valt niet mee! Ook niet voor mijn vriend!
quote:misspoez schreef op 22 juni 2010 @ 23:10:

[...]

Arme FashionVictim!

Nog nooit van gehoord Fiederelsje, ik hoop dat je snel de schade in kunt gaan halen
Nee Luna30v, dat valt zeker niet mee... ik ken het! Ben je al bij huisarts/fysiotherapeut/of iets dergelijks geweest of ?? Het geeft een enorme belading op je relatie... Dat vond ik misschien wel het moeilijkste. Ik snapte niet wat mijn vriend nog bij mij deed.... nu weet ik dat het hem daarom dus echt niet om te doen is, dat er veel meer is wat je bij elkaar houdt, niet alleen de sex. Maar ja, het heeft me een hoop tranen gekost....

Ik was aan de ene kant heel blij dat het niet tussen m'n oren zat, want dat is zo moeilijk te doorbreken. Ik ben wel benieuwd hoe het straks zal zijn, of ik zelf ook het knopje om kan zetten in m'n hoofd: het kan weer!!! Ongelooflijk!

Ik wens jou alvast veel sterkte en ik hoop echt dat je het kunt doorbreken! Blijf er niet te lang alleen mee rondlopen.....
Life is too short for self-hatred and eating celery sticks
@ schoneslaapster, echt super vervelend dat je huisarts je zo'n gevoel geeft. Je moet natuurlijk met alles bij hem/haar terecht kunnen!!!

Kun je niet overstappen naar een ander? Of aandringen op inwendig onderzoek? Idd geen pretje zo'n onderzoek maar een seksleven dat amper meer bestaat is natuurlijk ook heel erg.

Lijkt me dat ze eerst t fysieke dan moeten uitsluiten.
Ik heb iets soortgelijks. Ik zeg: verstand op nul en opereren. En daarna gewoon alles ontkennen. Brrr. Ik heb geen kinderen, maar vergelijk het stiekem met de inknip tijdens een bevalling. Herhaal: Verstand op nul. En daarna gewoon alles ontkennen.
Haa Schoneslaapster! Ik ben blij om te lezen dat mijn topic ervoor heeft gezorgd dat er wat duidelijkheid is ontstaan voor je. En ik herken (gedeeltelijk) je verhaal...... alleen was mijn huisarts minder sceptisch. Alle testen (SOA's, schimmels) heb ik toen laten doen. Niets gevonden dus ik werd doorverwezen naar een gynaceoloog. 'Het zit dus tussen m'n oren....'. Maar ze zag weldegelijk een ontsteking en stuurde me door naar de bekkenbodemtherapeut. Natuurlijk vond ik het moeilijk om te ontspannen, maar let wel: mijn hoofddoel bij de fysio was om de ontsteking te laten verdwijnen door ademhalingsoefeningen. Natuurlijk dacht ik; jaaa hier heb ik geen zin in en ben dus ook na 2x gestopt. Ik dacht, tsja dit is een fase, we doen wel even dat niet op seksueel gebied..... Achteraf dus erg naief.... toen we dus idd als broer en zus gingen leven (toen ik hier last van kreeg hadden we pas een paar maanden verkering, seks was naast eten en drinken ons hoofdbehoefte ;) ...) moest ik het onder ogen gaan zien!

De bekkenbodemtherapie boekte zeker resultaat, alleen ging dit erg op en af. Ook ik dacht dat ik naar de seksuloog zou moeten, maar geloof me: op een gegeven moment wil je er álles aan doen om gewoon weer een normaal seksleven te kunnen hebben................ hoewel ik op een gegeven moment ook een libido van 0,0 had. Alles link je met de pijn en de ellende eromheen. 'Laat me met rust!' .....Maar nu het niet meer kàn, weet ik pas wat ik toch echt mis!

Schoneslaapster, ik wil je heel veel succes wensen en eis dat er beter naar je geluisterd wordt en dat er iets mee gedaan wordt! Zorg sowieso dat je bij een gyneacoloog komt! Deze pijn hangt ook zeker samen met de zin in seks....

Ik hoop dat je geholpen wordt!!!
Jup, herkenning! Hier ook geopereerd aan Focale Vulvitis.

Helaas geen succesverhaal hier. Want heb er nog steeds last van. De operatie (introitisplastiek) is inmiddels 2,5 jaar geleden. Heb daarvoor ruim een jaar lang bij de seksuoloog gelopen ivm het achterhalen van het 'tussen de oren probleem', bekkenbodemfysio etc. Het mocht niet baten dus vandaar het laatste redmiddel 'operatie'. Ik heb als 'succescijfers' te horen gekregen dat 1/3 de klachten houdt, 1/3 minder klachten heeft en 1/3 klachtenvrij wordt.

Ben er nu achter gekomen dat ik met name rond mijn eisprong geen pijn bij het vrijen heb. Het zal dus deels te maken hebben met hormonen (gladder slijmvlies etc). Dus ik hou nu netjes mijn (helaas) onregelmatige cyclus bij zodat ik een beetje kan inschatten wanneer ik er het meeste plezier aan beleef.

Ik vrij natuurlijk wel vaker met mijn vriend, alleen rond de eisprong wordt ook zo karig en 'gepland' ... Maar dan stoppen we 8 van de 10 keer als ik pijn begin te voelen en gaan we op een andere manier verder. Leuk is dat niet.. Maar vroeger ging ik altijd 'dom door' met vaak als gevolg dat ik 2 dagen een brandende pijn voelde dat met plassen erger werd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven