Gezondheid alle pijlers

Gescheurde mondhoeken

23-01-2012 20:19 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de laatste tijd zo vaak last van gescheurde mondhoeken, ik word er helemaal gek van.

Heeft iemand de gouden tip?

Alvast bedankt!
Stressed is just desserts spelled backwards
Heeft dat niet te maken met vitaminegebrek?!
Had ik pas ook; had met van alles gesmeerd, maar niks hielp. Even gapen of tandenpoetsen en *krak* weer opengescheurd. Uiteindelijk heb ik er bepanthen opgesmeerd, voor babybilletjes. Een paar keer voor het slapen gaan en toen was het weg.
Vervelend! Heb er zelf geen ervaring mee, maar heb je al calendulazalf geprobeerd?
Ik heb uit nieuwsgierigheid naar bepanthen, wat helena2 noemde, gegoogled en zag dat er naast een creme voor babies, ook een betaphen is voor volwassenen met "gesprongen huidplekken". Klinkt goed volgens mij!
Of Nestosyl! Beetje goor maar helpt wel- doe het voor het slapen gaan. En dan overdag Blistex Med- blauw potje.
Ik heb dat ook vaak, maar alleen in de winter. Heeft te maken met een verlaagde weerstand oid. Misschien helpt vaseline?
Ik heb er een tijd last van gehad en ik gebruikte de Labello med. stick, die witte. Het blijft lastig om gewoon niet te praten tot het dicht is.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik heb laatst bij de apotheek een tube zalf gehaald van Fagron. Iets met witte vaseline en nog iets. Wel iets duurder (7 euro) maar was binnen 2 dagen van mijn gescheurde mondhoeken af.
Ik heb het ook, al een maand. Word er gek van. Woensdag toch even naar de dokter want niks helpt en het zou ook een schimmel kunnen zijn, en als dat zo is loop ik er over een maand nog mee...vind het ook enorm vervelend dat inmiddels mn hele mond droog is door het invetten. Mn lippen kraken nu ook....
Mijn tandarts zei dat je er miconazol op moet smeren (omdat er vaak een schimmeltje bij zit als het heel hardnekkig is). Werkte bij mij inderdaad prima.
Lieverd, de oorzaak weet ik niet, de oplossing misschien.

Vaseline!!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
In je mondhoeken kan zich snel een schimmeltje vormen omdat het daar een vochtige omgeving is.

Bij verlaagde weerstand kan het inderdaad sneller de kop op steken.

Ik krijg meestal een smeerseltje met miconazol oid. als ik last heb van gescheurde mondhoeken. Dan is het snel weg.

Meestal blijft het wel vaker terug komen als je er gevoelig voor bent.
Nou, bij mij hielp smeren met lippenbalsem, en vaseline (speciale voor droge huid van mijn dochter, vaseline Lanette en Vaseline cetomacrogolcrème; bedoel je dat Jammo?) allemaal niks. Maar goed, ik zweer bij bepanthen, gebruik het voor alle huidproblemen. Succes ermee!
En wat vosje zegt.

????????????
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Inderdaad, creme bij de drogist halen tegen schimmel (miconazol oid). Is het zo weg!
Het is inderdaad vaak een schimmel. De anti-schimmelcreme van het kruidvat voldoet ook prima.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Eucerin, acute lipbalsem...
quote:helena2 schreef op 23 januari 2012 @ 20:35:

Vaseline cetomacrogolcrème; bedoel je dat Jammo?) !Ja dat bedoelde ik inderdaad!
Dat zou best kunnen, van dat schimmeltje, want het jeukt ook wel wat soms.

Nooit aan gedacht, wat stom. Ik zat het wel steeds vet te houden, maar ik zal indd dan even naar Kruidvat lopen voor een schimmelzalfje.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik heb het ook, heb afgelopen vrijdag bij de drogist 'kapotte mondhoeken crème' gekocht van dr. fix. Inderdaad iets van 7 euro.. heb nu ruim 2 dagen gesmeerd en ik ben er zo goed als vanaf. Bij mij was het wel iets van lage weerstand/weinig vitaminen want ik voel al 2 maanden aan m'n lijf dat ik 'op' ben. Toen ik kapotte mondhoeken kreeg was het 1+1. Maar of deze crème werkt als het echt een schimmel is weet ik niet.
Het kan ook vitamine d tekort zijn.
Vroeger had ik het vaak, toen at ik heel eenzijdig.

Nu ik al lange jaren gezond eet met groenten en fruit (wat ik in mijn pubertijd niet "lustte"...tsja) heb ik het nooit meer.

Volgens mij dus wel een kwestie van vitaminengebrek.
Bij mij is het vaak een bacteriele infectie waardoor mijn mondhoeken steeds weer open gaan. Ik krijg dan bactroban zalf (antibiotica). En dan is het in een dag of 2 over.
miconazol en sudocreme (tegen luieruitslag) Helpt bij mij erg snel die combinatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven