Gezondheid alle pijlers

geschokt

11-08-2009 21:05 600 berichten
Ik heb een andere nick aangemaakt, wil anoniem blijven.

Ik verkeer in shock, ondanks dat er niet in die richting gedacht werd is er bij een bloedtest bij mijn man "ter uisluiting" toch een HIV test gedaan.

Positief.

Hij kan dit alleen opgelopen hebben tijdens onze relatie. Is dus ook vreemd geweest (heeft het naar eigen zeggen altijd veilig gedaan.)

Ik wacht nog op mijn uitslag. Maar die zal ongetwijfeld ook positief zijn, wij hebben het de laatste 15 jaar niet meer veilig gedaan. Als ik positief ben moeten de kinderen getest.

Dit is een nachtmerrie, altijd monogaam en trouw, en dan word ik genaaid op alle fronten!!!! Ik ben ontzettend kwaad op hem hij kan sowiso vertrekken, maar ik zit nu nog tussen hoop en vrees voor de toekomst.

Hoop dat ik de dans ontspring maar ik ben bang.
Alle reacties Link kopieren
Kanonne... wat een bericht zeg...

Ik moest meteen denken aan iemand die ik van vroeger "ken" uit het verenigingsleven, zij weet sinds 1993 dat zij HIV heeft en gaat daar op een (volgens mij) erg goede manier mee om. Ze geeft ook voorlichting, en een van de manieren waarop ze dat doet is door een hyvespagina: http://positiefverhaal.hyves.nl/

Misschien kun je, als je er aan toe bent, daar wat meer informatie vinden en je eigen verhaal kwijt/vragen stellen.

Voor nu en straks: sterks!

Iets anders
quote:Zoey_ schreef op 11 augustus 2009 @ 21:30:

Ja, het wordt standaard gecontroleerd sinds 1999 geloof ik.

Dat mag je kiezen. Als je het niet wilt laten testen en het vermoeden bestaat dat je het niet hebt kun je de test ook over laten slaan. Dus zeker is het niet of ze dan negatief was (en getest is).

succes TO.. dit lijkt me echt vreselijk om doorheen te moeten. Heeft hij zich na dat vreemdgaan niet laten testen? Onveilig of niet, als mijn partner zou vreemdgaan zou ik hem de deur wijzen. Maar als ik me voorstel dat ik hem wel zou houden, dan zou hij minimaal een test moeten laten doen. Dat is toen niet gebeurt neem ik aan?

En vertrouw je erop dat hij daarna niet vreemd is gegaan? Blijkbaar kwam hij er toen mee weg. Dus weet jij zeker dat hij het daarna niet nog eens deed?
quote:nummerzoveel schreef op 11 augustus 2009 @ 21:32:

[...]

Alhoewel misschien minder vaak voorkomend, kun je hiv ook op andere manieren oplopen. Bloedtransfusies, orale sex en soms zelfs al een zoen (alhoewel dat niet zo heel vaak voorkomt). Het kan dus best zijn dat hij "het" wel veilig heeft gedaan, maar andere dingen niet.Dat is dus een groot misverstand. Van zoenen krijg je echt geen HIV.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Bedankt voor alle reacties, dit is ook niet iets waar ik even een vriendin voor ga bellen, dus dank aan het forum en alle steun..

die test bij mijn zwangerschappen is volgens mij niet standaard gedaan, wel lues en andere soa, kan de papieren nog eens opzoeken. Morgen krijg ik het te horen. Als negatief dan ligt de toekomst voor me open. Als positief komt het met mij ook wel goed, maar gvd die kinderen. Wij hebben geen van allen klachten, maar dat zegt nog niks.

Mijn man is gebroken, vindt het vreselijk en wil er samen uitkomen. Maar ik kan nu ff niks met zijn sorry. ben vooral kwaad op hem.
kan niet veel meer zeggen dan Oh hemeltje lief!!!!

Veel sterkte TO, ik hoop dat t mee valt voor je! Je hebt een hoop om over na te denken.... wist je al dat je man vreemd was geweest?? En is je man nu alleen nog HIV besmet? Of is het al verder...

Jemig... ik kan niet meer dan je sterkte wensen
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Wat een afschuwelijk verhaal, wat een nare onzekerheid! Weet wel dat er een kans is dat je niet besmet bent, maar je zult de test af moeten wachten. Wanneer krijg je die?

HIV werd bij mij niet standaard getest (2002), een heleboel andere dingen wel. Wel werd gevraagd of je dat ook getest wilt hebben en dan kun je het aankruisen.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
ja madhe, hij is meer vreemdgegaan, dat komt er nu allemaal uit
Wat een schrik. Ik kan me voorstellen dat je helemaal in paniek bent.

Typisch een gevalletje van "kop in het zand steken " van je man tijdens het vreemdgaan. Niet nadenken over de consequenties...

Ontzettend veel sterkte meis en ik hoop echt op een hele goede uitslag
Wat afschuwelijk, wat ontzettend afschuwelijk.....

Ik heb zo met je te doen..... morgen de uitslag, hopelijk is het goed voor jou..... Ik hoop met jou.......
DTEEZ!
Desenchante, wat gruwelijk dit!

Mijn god, wat een klap. Je zult wel verschrikkelijk in de war zijn. Boos, razend, verbijsterd, ik denk niet dat er genoeg woorden zijn voor hoe jij je moet voelen.

Wanneer krijg je de uitslag van jouw test?

Meid, wat een nachtmerrie, ik heb niet meer woorden op dit moment. Ik ben zelfs verbijsterd en ik ken je niet eens, zo heftig vind ik dit.

Sterks, heel erg veel sterks.

Wat een verschrikkelijk verhaal. Ik hoop zo voor jou dat de uitslag negatief is.

Morgen de uitslag dus. Ok.

Meid, ik denk aan je.

Laat je ons weten hoe en wat?

Jemig, wat een klote nieuws!!! Pfff, kan me voorstellen dat je hier je hart komt luchten en niet meteen iemand belt.

Wb die zwangerschappen; bij mij is gevraagd of ik een HIV test wilde (of dat ik de uitslag wilde weten igv positief) en dat was in '05 en '07.

Desenchante, het is weinig maar heel veel sterkte meid...
@winterdip

Ik heb meteen even gegoogled en je hebt gelijk. Ik heb vroeger altijd geleerd dat dit zou kunnen door wondjes in de mond, maar ik lees nu dat het dan echt moet gaan om enorme hevig bloedende wonden. Zover waren ze nog niet met het onderzoek toen ik mijn voorlichting kreeg, denk ik.
Ik ben inderdaad ook tijdens mijn zwangerschap in 2005 getest. Mijn verloskundige deed dit automatisch.
jemig, dit doet goed, ik moet het toch bij iemand (iemanden in dit geval) kwijt.

Ik lees me suf aan info, er is best met HIV te leven, ook al is het een enorme belemmering in alles. Nieuwe relatie? Seks in de toekomst? Ik hoop ook op een goede afloop, positief denken zou dat nu nog helpen...
Waarom is het getest bij je man?

Nogmaals
Lieve God, wat moet dit gruwelijk zijn om mee te maken!

Ik heb geen idee wat ik kan zeggen om je ook maar iets te steunen, maar wat zelf meteen bij me opkomt (is iets waar ik mezelf mee op de been zou houden, heb dat in een vergelijkbare situatie in ieder geval in gedachten ook een tijd gedaan) is: kun je hem hiervoor niet aanklagen? Geen idee wat je daar mee kunt/wilt bereiken, maar je hebt dan wel iets om voor te vechten (wat voor een hoop mensen misschien helemaal niet iets is wat ze willen).

Nou ja, weet ik veel. HEEEEEL veel sterkte in ieder geval!!
Pff wat verschrikkelijk dit. Heel veel sterkte desenchante!
Experience is something you don\'t get until just after you need it.
G***verdeg*****ver

Wat een waanzinnige situatie. Dat je kwaad bent op je man moet hij maar eventjes accepteren hoor. Dat lijkt me een normale reactie en vreemdgaan heeft nou eenmaal de consequentie dat de partner niet blij is, zeker niet als je ook nog wordt opgezadeld met levenslang.

We gaan hier met z'n allen duimen draaien voor je. Zal ik een kaarsje aansteken? Geen garanties hoor, maar je weet maar nooit tenslotte.
quote:desenchante schreef op 11 augustus 2009 @ 21:42:

jemig, dit doet goed, ik moet het toch bij iemand (iemanden in dit geval) kwijt.

Ik lees me suf aan info, er is best met HIV te leven, ook al is het een enorme belemmering in alles. Nieuwe relatie? Seks in de toekomst? Ik hoop ook op een goede afloop, positief denken zou dat nu nog helpen...Positief denken helpt altijd, daar ben ik van overtuigd. Gewoon doen dus. En wij duimen allemaal met je mee.
Pilous, ik wil niet teveel details geven, hij was voor andere klachten bij de huisarts, en die kwam niet echt tot een diagnose. Ik had hem al eerder aangespoord een test te doen, vanwege het vreemgaan, maar hij had totaal geen risico gelopen zei hij. Dus ook kop in het zand van mijn kant.
Sjeemig, heftig verhaal, sterkte.

Een vrouw die ik ken heeft haar man verloren aan AIDS. Hij bleek tijdens hun huwelijk onveilige seks te hebben gehad op homo-ontmoetingsplaatsen. Toen het werd ontdekt, was de vrouw zwanger van hun vierde kind en was de man al ziek. Zowel de vrouw als het ongeboren kind bleken gelukkig geen HIV te hebben. Je hoeft niet persé besmet te zijn dus. (je kan dus seks hebben zonder besmet te worden en zelfs een kind verwekken, dat wist ik daarvoor ook niet) De vrouw heeft ervoor gekozen bij haar man te blijven totdat hij stierf. Tegen de omgeving is gezegd dat hij kanker had, alleen de naaste familieleden weten het volledige verhaal. Het heeft als vanzelfsprekend enorm veel impact op het gezin. De oudste kinderen weten inmiddels het volledige verhaal en hebben steun van een psycholoog bij het verwerken hiervan.

Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat de test negatief zal zijn!
Nee, oke, omdat je zei dat jullie geen van allen klachten hadden. Dus vroeg me af waarom hij zich dan had laten testen, maar hij had dus wel vage klachten.

Fijn dat je iets hebt aan ' ons'
wat lief, een kaarsje branden, doet mijn moeder ook voor me in moeilijke tijden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven