Gezondheid alle pijlers

geschokt

11-08-2009 21:05 600 berichten
Ik heb een andere nick aangemaakt, wil anoniem blijven.

Ik verkeer in shock, ondanks dat er niet in die richting gedacht werd is er bij een bloedtest bij mijn man "ter uisluiting" toch een HIV test gedaan.

Positief.

Hij kan dit alleen opgelopen hebben tijdens onze relatie. Is dus ook vreemd geweest (heeft het naar eigen zeggen altijd veilig gedaan.)

Ik wacht nog op mijn uitslag. Maar die zal ongetwijfeld ook positief zijn, wij hebben het de laatste 15 jaar niet meer veilig gedaan. Als ik positief ben moeten de kinderen getest.

Dit is een nachtmerrie, altijd monogaam en trouw, en dan word ik genaaid op alle fronten!!!! Ik ben ontzettend kwaad op hem hij kan sowiso vertrekken, maar ik zit nu nog tussen hoop en vrees voor de toekomst.

Hoop dat ik de dans ontspring maar ik ben bang.
Alle reacties Link kopieren
Heel heel veel sterkte zeg.
Wat afschuwelijk. Wat een lamzak. Heel veel sterkte! Ik hoop ontzettend voor je dat het negatief is!!
...
krijg de uitslag waarschijnlijk eind van de middag morgen, anders do ochtend. Hij heeft t niet bewust onveilig gedaan, zegt hij. Hij is zelf totaal van de kaart.

Lief dat jullie meeduimen, zal zelf ook maar een kaarsje aansteken.
quote:Bolliewollie schreef op 11 augustus 2009 @ 22:07:

@ madhe; tja wat heb je eraan om m aan te klagen. Je (goede) gezondheid heb je hier niet mee terug. Ze kan haar energie beter besparen. En voor TO heel veel sterkte en probeer positief te blijven wb je gezondheid en die van je kinderen (al kan ik goed begrijpen dat t heel moeilijk is op dit moment)...

Ik weet niet of ze er iets aan zou hebben. Het kwam als één van de eerste dingen bij me op.

Ik zou zo klaar zijn met iemand die vreemdgaat, laat staan als hij me ook nog eventueel besmet. En het idee dat de kinderen misschien besmet zijn..tja.. dan zou ik doordraaien.
Hoe kan je het nou onbewust onveilig doen??? Sorry hoor...
Heel veel sterkte desenchante...
Jemig wat erg. Heel veel sterkte en moed toegewenst.

Ik heb niet echt iets te zeggen of ervaring of wijze raad maar wilde wel even laten weten dat ik met je meeleef.
This is an unacceptable timeline
Veel sterkte meid.

Ik krijg er de rillingen van dat een heel gewoon gezinnetje plots zo op zijn kop staat....

Ik denk aan je!!
Wat vreselijk Desenchante Dit moet wel zo'n beetje het verschrikkelijkste nieuws zijn dat je kunt krijgen. Ik heb echt vreselijk met je te doen.
Lieve Desenchante,

Omdat ik te veel info over mijn leven op het forum heb staan en deze info niet bekend is in mijn omgeving heb ook ik even een andere nick aangemaakt.

Sinds twee jaar weet ik dat ik HIV+ ben en kort na de ontdekking heb ik ook moeten beginnen met de AIDS-remmers. Sindsdien ben ik een mens van de tijd geworden en de bijwerkingen zijn er ook best, maar er is goed mee te leven. Al wens ik dit mijn ergste vijanden nog niet toe. Tegelijkertijd zie ik mensen in mijn omgeving met kanker die de dood werkelijk in hun schoenen meesjouwen en dan denk soms wel ik ben 'maar' HIV+.

HIV+ zijn is voor mij niet echt een onderwerp wat ik bespreek met mijn sociale netwerk. Er zijn vijf mensen in mijn omgeving die het weten en die me in het begin ook echt geholpen hebben toen de medicatie kwam. Deze mensen zijn voor mij 100pro betrouwbaar. Knuffelen me nog steeds en drinken uit hetzelfde glas.

In het begin was ik zo ongeveer overal bang voor. Maakte mijn toilet iedere keer grondig schoon en was echt doodsbang toen iemand de rest van mijn maaltijdsalade op wilde eten.

Aan hiv kleeft altijd iets seksueels. En iets van 'eigen schuld dikke bult'. Iemand die ik het verteld heb vond het erg van belang dat ik het door een ongewenst seksueel contact heb opgelopen en niet door gewenst seksueel contact. Terwijl ik dat geen enkel verschil vind uitmaken, niemand zit te wachten op een soa en al helemaal niet op hiv.

Van een bevriend stel waar hij hiv+ is en zij hiv- weet ik dat ze het voor de ontdekking altijd 'onveilig' deden, zij is daardoor dus niet besmet. Daar heb je niets aan, maar het kan dus wel.

Ik wens je alle sterkte van de wereld en hoop zo voor je dat je hiv- bent.
quote:Zoey_ schreef op 11 augustus 2009 @ 22:13:

Hoe kan je het nou onbewust onveilig doen??? Sorry hoor...

Ja dat vraag ik mij ook af..

Volgens mij had ik mijn kerel op de bank gezet en hem laten praten , ALLES en dan ook ALLES moet boven tafel komen en zo niet dan kon ie NU nog al zijn spullen pakken en ophoepelen en terug komen wanneer hij WEL alles boven tafel wil halen.
quote:Zoey_ schreef op 11 augustus 2009 @ 22:13:

Hoe kan je het nou onbewust onveilig doen??? Sorry hoor...Hij weet zeker dat hij altijd een condoom heeft gebruikt, niks gemerkt van een lek o.i.d. en is er dus vanuit gegaan dat het veilig was. Blijkbaar toch niet.
Even een hart onder de riem, al wil ik ivm met privacy van anderen niet teveel zeggen... Ken een stel, zelfde situatie, zij was negatief.
Word je gebeld morgen over de uitslag? Of moet je naar de huisarts hiervoor? (Omdat je aangeeft dat het waarschijnlijk morgen komt)

Heb je ook je hart gelucht bij iemand die bij je kan zijn morgen?

Het lijkt me heel naar als je dat alleen te horen krijgt, ook als de uitslag HIV-negatief is.

Een goede tip om hier te blijven posten als je daar behoefte aan hebt, hopelijk geeft het je wat afleiding.

Heel veel sterkte!!
quote:desenchante schreef op 11 augustus 2009 @ 22:20:

[...]

Hij weet zeker dat hij altijd een condoom heeft gebruikt, niks gemerkt van een lek o.i.d. en is er dus vanuit gegaan dat het veilig was. Blijkbaar toch niet.Nah dan kan hij die dames of heren gaan bellen en melden dat hij Hiv+ is en wie weet komt dan boven tafel wie het van hen ook heeft.
quote:Zespri79 schreef op 11 augustus 2009 @ 22:19:

[...]

Ja dat vraag ik mij ook af..

Volgens mij had ik mijn kerel op de bank gezet en hem laten praten , ALLES en dan ook ALLES moet boven tafel komen en zo niet dan kon ie NU nog al zijn spullen pakken en ophoepelen en terug komen wanneer hij WEL alles boven tafel wil halen.dan nog, hoe weet je dat echt maar dan ook echt ALLES boven tafel is? Geloof maar dat hij op die bank heeft gezeten.
@ madhe; tuurlijk ik ook!
Dechante .. hijzal dan dus die dames/heren moeten bellen en hen moeten inlichten dat hij hiv + is en vragen aan die personen of zij zich ook willen gaan testen.

Misschien dat daardoor boven tafel komt van wie hij het heeft (of zij het van hem hebben gekregen)
Gaat hij zijn contacten nog na om hen allemaal te waarschuwen? Of laat hij de rest met dezelfde soepzooi zitten als jou?

*is erg nieuwsgierig maar durft niet te vragen hoeveel contacten er eigenlijk waren*

Ik zou die van mij direct de deur uitgooien. Denk ik.
Een ding vraag ik me af... Nee, laat maar, niet het juiste moment, denk ik.
Inderdaad zespri, was ook een van de eerste dingen die ik zei, ga maar bellen met je scharrel(s), zullen blij zijn weer van je te horen. Harteloos maar goed, hij zoekt het maar uit.
fleur, vraag maar
quote:desenchante schreef op 11 augustus 2009 @ 22:28:

Inderdaad zespri, was ook een van de eerste dingen die ik zei, ga maar bellen met je scharrel(s), zullen blij zijn weer van je te horen. Harteloos maar goed, hij zoekt het maar uit.

Hmm volgens mij kwam ik beetje eh aanvallend op jou over , absoluut niet de bedoeling.. Ik word gewoon gifnijdig wanneer personen dit iemand anders aandoen.

Heel veel sterkte en ik ga zeker voor je duimen morgen !! Hoop dat je hier komt vertellen wat de uitslag uiteindelijk is.

Kan je hem niet verplichten die dames/heren te bellen in jouw bijzijn ? Zodat je ook kan meeluisteren o.d ?

Zodat je ook zeker weet dat hij echt belt en ook gelijk hoort hoe die mensen aan de andere kant van de lijn reageren ?
quote:desenchante schreef op 11 augustus 2009 @ 22:29:

fleur, vraag maar

Ehhhhhh

Natuurlijk is die hiv erg en dat hij jou daar wellicht mee opgezadeld heeft. Dat meen ik absoluut. Maar toendertijd heb je je over het vreemdgaan heen gezet, op een of andere manier kon je dat toen.

Is het echt de hiv die nu het verschil maakt, of alles er omheen? Het gevoel dat je vertrouwen toen dubbel beschaamd is?

Of misschien heb ik het verkeerd begrepen en heb je pas nèt gehoord dat hij vreemd is gegaan...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven