giga muggenbult
dinsdag 6 maart 2012 om 11:14
Eergisteren ben ik gestoken door een mug, geen big deal natuurlijk. Eerst was het gewoon een klein bultje, maar inmiddels is het uitgegroeid tot een grote schijf met een diameter van een centimeter of 6. Het jeukt verschrikkelijk en het doet ook pijn. Wie heeft wat tips om mijn klein leed te verzachten?
Ik heb er niet aan zitten krabben trouwens.
Ik heb er niet aan zitten krabben trouwens.
dinsdag 6 maart 2012 om 11:17
dinsdag 6 maart 2012 om 11:21
Denk dat je dan een allergische reactie hebt. Die pilletjes die yezka noemt zouden dan wel kunnen helpen, ik heb dat zelf nooit geprobeerd. En watje deppen in wat alcohol en dat er lichtjes overheen wrijven kan ook iets helpen tegen de jeuk.
Dazen zijn een soort horzels, van die grote plakvliegen die steken. Zitten vaak op/bij koeien en paarden.
Dazen zijn een soort horzels, van die grote plakvliegen die steken. Zitten vaak op/bij koeien en paarden.
dinsdag 6 maart 2012 om 11:28
Een tijgermug kun je ook bestrijden met tijgerbalsem. Ik heb dit in Azië geleerd en bij mij helpt dit heel goed tegen allergische reacties.
Als je dit vaker hebt, helpt het slikken van vitamine b. Dit is mij ooit aangeraden door de huisarts, omdat ik vaak allergisch reageer. Als ik op reis ga, begin ik een week of 6 van te voren met het slikken van vitamine b. Je lichaam scheidt dan een luchtje af waar muggen niet van houden.
Misschien een tip, omdat je waarschijnlijk vaker allergische reacties zult krijgen.
Als je dit vaker hebt, helpt het slikken van vitamine b. Dit is mij ooit aangeraden door de huisarts, omdat ik vaak allergisch reageer. Als ik op reis ga, begin ik een week of 6 van te voren met het slikken van vitamine b. Je lichaam scheidt dan een luchtje af waar muggen niet van houden.
Misschien een tip, omdat je waarschijnlijk vaker allergische reacties zult krijgen.
dinsdag 6 maart 2012 om 11:30
quote:eleine schreef op 06 maart 2012 @ 11:25:
Ik had gehoopt dat ze wat langer weg ouden blijven met die vorst van februari ..
Die krengen overwinteren ook in je huis he....
Als je normaal niet zo'n heftige reactie hebt op muggen, zou ik eerder aan een ander beest denken.
Dat hoeft niet. Je kan ook pas later ergens een allergie voor ontwikkelen.
Ik had gehoopt dat ze wat langer weg ouden blijven met die vorst van februari ..
Die krengen overwinteren ook in je huis he....
Als je normaal niet zo'n heftige reactie hebt op muggen, zou ik eerder aan een ander beest denken.
Dat hoeft niet. Je kan ook pas later ergens een allergie voor ontwikkelen.
dinsdag 6 maart 2012 om 12:15
dinsdag 6 maart 2012 om 15:26
Ik heb er nu 3 ter grote van een knaak (oud muntstuk ter waarde van 2,50 gulden ) gestoken door een mug! Echt zo'n tekenfilm beest was het (en hij is nu plat)
Sinds vorig jaar ben ik allergiesch voor muggen. Grote warme prikkende bulten die ook nog eens goed pijn kunnen doen na een beet van zo'n klein beestje.
Alcohol of een muggenspulletje werkt niet. Allergie tabletjes wel bij mij.
Sinds vorig jaar ben ik allergiesch voor muggen. Grote warme prikkende bulten die ook nog eens goed pijn kunnen doen na een beet van zo'n klein beestje.
Alcohol of een muggenspulletje werkt niet. Allergie tabletjes wel bij mij.
vrijdag 9 maart 2012 om 22:05
Herkenbaar. Het enige wat bij mij werkt is Caladryl, in India te koop en het is een melkachtig goedje met antihistamine. Ik slik al medicijnen ivm allergieën dus die optie was er niet meer. Ik ben een paar weken geleden door een mug in m'n enkel gestoken (in India) en 4 tenen zwollen meteen op als knakworstjes en werden knal rood en ik ben meteen gaan smeren. Binnen een uur is er al een behoorlijke verbetering. Ik heb meteen een nieuwe voorraad gekocht voor de komende jaren thuis. Dus mocht je die kant op gaan....
Zie QR
vrijdag 9 maart 2012 om 22:13
Ja, hier een ervaringsdeskundige. Heb er nu ook één. Hij had op z'n grootst een diameter van zeker 10 cm, inmiddels nog iets van 5. Na de jeuk wordt het altijd een soort bloeduitstorting, vrij pijnlijk. Ik heb twee soorten zalf (tegen zwelling en tegen vocht en ontsteking) en vrij zware anti-allergie pillen als dat niet helpt. Ik word er, vooral in de zomer, ook ziek, koortsig, van namelijk. Gewoon koelen kan ook al wat helpen. Gewoon even naar je huisarts gaan! Sterkte!