Gezondheid alle pijlers

Golfellebogen en brace

29-03-2018 09:24 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

Na jaren meelezen toch maar eens een topic omdat ik wat ervaringen zoek.

Ik loop al sinds september vorig jaar met 2 golfersellebogen. Heel bizar aan 2 armen. Maar goed, de fysiotherapeut frictioneert de pezen , maar kan nog niet zeggen dat het beter gaat. Door een verkeerde houding heb ik nu ook een peesontsteking aan mijn schouder. Gaat lekker dus. Enfin ze heeft het nu over een brace om de pijn wat te ontlasten.
Wie heeft hier ervaring mee? Verlicht het echt? Ze kosten nl nogal wat en ik moet er dan 2.

Bedankt alvast.
Je doet nu aan symptoombestrijding...wat is de achterliggende oorzaak van de klachten aan arm, nek en schouder? Ben je overbelast en zo ja waardoor? Of is de spieropbouw te gering (te weinig sport) en heb je jezelf te eenzijdig statisch belast (veel pc werk?) zonder andere dynamische belasting aan je leven toe te voegen?

Wanneer je de onderliggende oorzaak niet aanpakt en slechts de symptomen bestrijd met braces en hulpmiddelen dan is het mogelijk dat het probleem steeds groter wordt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik heb ze te zwaar overbelast door een hobby wat ik doe. Daar ben ik sinds de diagnose mee gestopt. Verder probeer ik te bewegen binnen de pijngrens en let ik op met repeterende bewegingen zoals aardappelen schillen of te lang roeren in een pan. Heel frustrerend soms.
Ga eens langs een manueel therapeut en laat je nek en bovenrug eens goed nakijken en los mobilisren waar nodig. Klachten 2 zijdig en dan ook nog je schouder erbij komt 9/10 x vanuit je nek.
Dankjewel voor de tip.
Heb gisteren deze vraag ook neergelegd bij de osteopaat hier in de buurt. Dat idee heb ik nl ook. Ik wacht haar antwoord af. Ik let goed op mezelf, maar ben bereid alles te proberen om herstel te bespoedigen.
Ik heb sinds december een tenniselleboog, en inderdaad ook een peesontsteking daardoor aan de andere kant door de overbelasting

Ik heb deze brace, en niet zo gek duur.
https://www.thuiszorgwinkelonline.nl/sh ... XgEALw_wcB

Het haalt de kwaal niet weg, maar het verlicht wel want elke keer als ik mijn pees te veel aanspan geeft de brace, omdat hij zo strak zit een signaal af

Nu na 3 maanden wordt het langzaam beter, maar heel zwaar tillen lukt me nog steeds niet, net als sporten
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ja ik ben me ervan bewust dat het herstel lang duurt. En er zijn ergere dingen denk ik maar. Maar een beetje verlichting zou fijn zijn. Ik slik paracetamol. Iets sterkers mag helaas niet. Iets simpels als een boodschappentas dragen is al moeilijk en aangezien ik het aan 2 kanten heb is dat soms heel moeilijk en pas ik alles aan zover ik kan.

Bedankt voor de tip . Neem het mee naar de therapeut zodat zij eens kan kijken.
Ik heb dezelfde brace als Summerdance. Die bevalt heel goed.

Ik heb fysiotherapie gehad en daarnaast heeft de fysiotherapeut me geholpen met dagelijkse dingen die je met andere bewegingen beter kunt doen (dweil uitwringen, stofzuigen, enz).

Voor mij is het toverwoord afwisselen. Als ik te lang hetzelfde doe (repeterende bewegingen), dan gaat het mis. Ik heb de diagnose nu 8jaar, maar na het eerste jaar alleen nog last in bepaalde periodes. Vooral tuinwerk kan ik echt heel slecht doen. ZOdra ik dat toch teveel doe, dan draag ik weer even mijn brace om de pijn te verlichten en te voorkomen dat ik hem blijf overbelasten.
Als je gezond bent dan herstellen blessures (ik bedoel dus aan bindweefsel-achtige structuren zoals banden en pezen) zich in ongeveer een half jaar, maar meestal kan je gewone bewegingen wel eerder pijnloos uitvoeren. Vaak in een paar weken. Soms komt de ontsteking en zwelling weer even terug en moet je je weer in acht nemen. Maar voldoende sterkte voor zware belastingen duurt een tijd om opnieuw opgebouwd te worden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Oh je hebt het over RSI. Dan gaat het vermoedelijk niet om rupturen en verslechterde verbindingen maar iets anders, wat nog niet helemaal begrepen is. In dat geval helpt het om andere bewegingen te maken. En moed te houden. Niet ten koste van alles te willen doorgaan. Eigenlijk als je goed luistert vertelt je lichaam je wat je moet doen. En nu nog even je lichaam serieus nemen. :) Niets is zo belangrijk als goed luisteren.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Vajana heb jij een tennis of golfersarm?

Retrostar op zich kan ik nog alles, alleen sommige bewegingen zijn pijnlijk. Feit dat mijn schouder nu ook meedoet maakt me een beetje mismoedig. Maar ik hou mezelf steeds voor dat er ergere dingen zijn.

Ik ben iemand wat altijd 200 % voor iets gaat. Moet leren om de balans te vinden ;)
Ik heb een golfersarm.
Ok en die brace wat summerdance en jij hebben kun je zelf goed omdoen? Of ook via een therapeut?
Gewoon zelf. Het werkt heel gemakkelijk.
Ok dankjewel.
Ik wacht de osteopaat af en zal het eens met de fysio over de brace hebben. En dan vooral rustig aandoen en balansen en veel geduld hebben :whistle:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven