grieperig
zondag 15 april 2012 om 12:00
Ik word helemaal naar van mezelf! Bah!
Sinds de klok is verzet slaap ik slecht. Kan niet aan 1 stuk door slapen. Nu had ik 29 maart tm ongeveer 3 a 4 april ontstoken hakken. Door mn zomerschoenen had ik mn hakken kapot gelopen en dat was helemaal gaan onsteken.. Hartstikke irritant natuurlijk, kon daardoor niet sporten!
Nu begon ik diezelfde week heel erg oorpijn te krijgen (had al een week langer een beetje last van oorpijn) 5 april bij de huisarts geweest. Ik heb dus een ooronsteking en niet een beginnende.. Antibiotica meegekregen. Daar kon ik dus weer niet tegen en werd ik flink beroerd van. 13 april opnieuw de huisarts gebeld, want ik blijf zo'n last van mn oor houden en zo'n dof/dicht gevoel.
Nu moet ik een week lang neusspray gebruiken. Als het dan niet weg is dan moet ik een andere neusspray komen halen.Is het dan nog niet weg, dan moet ik opnieuw langskomen... Duurt wel lang allemaal! Pfff..
Nu ben ik er deze week ook nog eens super verkouden bij geworden, en wordt echt helemaal gek van mezelf. krijg amper lucht, slaap slecht etc etc..
En ik wil gewoon weer lekker sporten..
Wat ik hiermee wil? Niets, ja even lekker klagen en misschien heeft er iemand nog DE tip om van mn verkoudheid af te komen
Sinds de klok is verzet slaap ik slecht. Kan niet aan 1 stuk door slapen. Nu had ik 29 maart tm ongeveer 3 a 4 april ontstoken hakken. Door mn zomerschoenen had ik mn hakken kapot gelopen en dat was helemaal gaan onsteken.. Hartstikke irritant natuurlijk, kon daardoor niet sporten!
Nu begon ik diezelfde week heel erg oorpijn te krijgen (had al een week langer een beetje last van oorpijn) 5 april bij de huisarts geweest. Ik heb dus een ooronsteking en niet een beginnende.. Antibiotica meegekregen. Daar kon ik dus weer niet tegen en werd ik flink beroerd van. 13 april opnieuw de huisarts gebeld, want ik blijf zo'n last van mn oor houden en zo'n dof/dicht gevoel.
Nu moet ik een week lang neusspray gebruiken. Als het dan niet weg is dan moet ik een andere neusspray komen halen.Is het dan nog niet weg, dan moet ik opnieuw langskomen... Duurt wel lang allemaal! Pfff..
Nu ben ik er deze week ook nog eens super verkouden bij geworden, en wordt echt helemaal gek van mezelf. krijg amper lucht, slaap slecht etc etc..
En ik wil gewoon weer lekker sporten..
Wat ik hiermee wil? Niets, ja even lekker klagen en misschien heeft er iemand nog DE tip om van mn verkoudheid af te komen
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
zondag 15 april 2012 om 12:13
Eet de hele dagen keelpastilles en keelsnoepjes
Heb neusspray
Als ik ga slapen smeer ik dampo op mn borst en rug
Als ik ga slapen doe ik van die china olie mint druppels op een zakdoek naast mn kussen
Heb vanmorgen al van die druppels in het water gedaan en dan met mn hoofd onder een handdoek er boven hangen.
Heb neusspray
Als ik ga slapen smeer ik dampo op mn borst en rug
Als ik ga slapen doe ik van die china olie mint druppels op een zakdoek naast mn kussen
Heb vanmorgen al van die druppels in het water gedaan en dan met mn hoofd onder een handdoek er boven hangen.
zondag 15 april 2012 om 12:23
oja? is dat zo dat die druppels slecht zijn?
Ik weet wel dat het allemaal weer een keer over is.. Maar ik word (vooral savonds) helemaal naar van mn oor. Met het werken ook zooooo vervelend. Ik hoor met links gewoon geen drol.. Het doet zeer.. voel mn eiegen hartslag in mn oor....
Bah!
Ik weet wel dat het allemaal weer een keer over is.. Maar ik word (vooral savonds) helemaal naar van mn oor. Met het werken ook zooooo vervelend. Ik hoor met links gewoon geen drol.. Het doet zeer.. voel mn eiegen hartslag in mn oor....
Bah!
zondag 15 april 2012 om 12:27
Fluimocil bruistablet. Werkt bij mij altijd als een tierelier tegen de benauwdheid. Verder mijn neusholtes spoelen met zout water, 1 theelepel op 200ml kokend water oplossen en NATUURLIJK af laten koelen.
Dan deze oplossing met een pipetjes opsnuiven in een neusgat en daar even rond laten spoelen door snuiven en snotteren.
Beterschap!
Dan deze oplossing met een pipetjes opsnuiven in een neusgat en daar even rond laten spoelen door snuiven en snotteren.
Beterschap!
Nope
zondag 15 april 2012 om 12:33
DE tip heb ik niet. Gewoon geduld hebben.
Is makkelijker gezegd dan gedaan hoor, herken je balen enorm. Heb zelf ook enorme kwakkelperiode gehad, gaat nu gelukkig weer goed.
Heet (stoom)douchen/baden geeft vaak wel verlichting, evt met eucalyptus bad/douche olie.
Stomen boven een bak water met een klodder dampo erin en idd blijven insmeren.
Uiteraard gezond eten en evt een extra sterke vitaminepil nemen.
Vooral niet teveel binnen gaan zitten maar flink de frisse lucht in.
Hopelijk is sporten snel weer mogelijk, voel je je toch beter bij.
Sterkte!
Is makkelijker gezegd dan gedaan hoor, herken je balen enorm. Heb zelf ook enorme kwakkelperiode gehad, gaat nu gelukkig weer goed.
Heet (stoom)douchen/baden geeft vaak wel verlichting, evt met eucalyptus bad/douche olie.
Stomen boven een bak water met een klodder dampo erin en idd blijven insmeren.
Uiteraard gezond eten en evt een extra sterke vitaminepil nemen.
Vooral niet teveel binnen gaan zitten maar flink de frisse lucht in.
Hopelijk is sporten snel weer mogelijk, voel je je toch beter bij.
Sterkte!
zondag 15 april 2012 om 13:19
Een tweede behandelingsmogelijkheid bij sinusitis is het stomen. Door deze maatregel wordt het slijm in neus en bijholten dun gemaakt waardoor het er gemakkelijk uit kan. Stomen doet u door het gezicht boven een kom kokend water te houden. U ademt de vochtige lucht door de neus in. De stoom wordt op het gezicht geconcentreerd door een handdoek zo over hoofd en pan te plaatsen dat geen stoom kan ontsnappen. Toevoegen van kamille aan het stoomwater kan geen kwaad, menthol, rhinocaps en dergelijke, worden afgeraden. Bij sinusitis stoomt u twee maal per dag gedurende 15 minuten.
Succes
Succes
zondag 22 april 2012 om 13:59
Nou, moest n week neusspray gebruiken. Die week is nu om. Ga morgen vroeg de huisarts nog een keer bellen. Volgens mij heb ik nu bijholte ontsteking!
Mn oor doet nog maar minimaal zeer. Nu zon vervelend gevoel in mn voorhoofd en in mn wang, wat doortrekt naar mn kiezen lijkt t...
En k baal zo, nu heb ik al 3 weken niet gesport.. We gaan trouwen en wil de kilos er nog af...
Mn oor doet nog maar minimaal zeer. Nu zon vervelend gevoel in mn voorhoofd en in mn wang, wat doortrekt naar mn kiezen lijkt t...
En k baal zo, nu heb ik al 3 weken niet gesport.. We gaan trouwen en wil de kilos er nog af...
zondag 22 april 2012 om 21:47