Gezondheid alle pijlers

Grootste ergenis in de ochtend?

18-07-2018 17:40 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik heb al een tijdje last van een ochtendhumeur.
Ik kan me dan echt aan alles ergeren, van de melk die op is tot aan het smakken van mijn vriend tijdens het eten...

Hebben jullie wel eens last van een ochtendhumeur?
Waar erger je je dan vooral aan?
En beter nog, wat doe je om je 's ochtends wel goed te voelen?

anoniem_365751 wijzigde dit bericht op 18-07-2018 17:53
1.54% gewijzigd
Stippeltjesbehang schreef:
18-07-2018 18:43
Als ik moet haasten 's morgens. Sta dan ook graag ruim op tijd op zodat ik genoeg tijd heb om lekker te douchen, goed te ontbijten en niet te hoeven rennen voor de bus. Dan heb ik geen ochtendhumeur en begint mijn dag goed :D

Ha, hier hetzelfde! Mensen verklaren mij voor gek, die blijven zo lang mogelijk liggen.

Ik kreeg jaren terug haast een ochtendhumeur van mijn ex-vriend die nogal last had van zijn ochtendhumeur. Prima, ik hield afstand, geen druk gedoe, weinig praten. Maar altijd dat norse hoofd, altijd haasten, klagen om elk wissewasje. Hij gromde nog net niet. :-D
Ik sta altijd graag op. Zodra ik wakker word kan ik niet meer blijven liggen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik irriteer me ‘s ochtends altijd aan het slome gedoe van vriendje, hij heeft namelijk tijd nodig om op te starten... Soms duurt me dat echt te lang. :P
Ik sta eerder op zodat ik in alle rust kan ontkreukelen en koffie drinken. De eerste 5 minuten zijn het ergst, dan staan er 4 bontjassen te mekkeren voor eten.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Tickel schreef:
18-07-2018 19:35
Ik sta eerder op zodat ik in alle rust kan ontkreukelen en koffie drinken. De eerste 5 minuten zijn het ergst, dan staan er 4 bontjassen te mekkeren voor eten.
Die bontjas staat hier al te schreeuwen bij het eerste geluid dat hij hoort. Ik haal de koffie niet eens :facepalm: :rolling: Eten hoeft hij niet eens, maar aandaaaaaaacht! :proud:
Tickel schreef:
18-07-2018 19:35
:rofl: 4 bontjassen
Sta ook ruim ( lees 07.00,om 09.00 loop ik naar mijn werk..) op tijd op. Vind ik heerlijk.
Alles op mijn gemakje. Koffie, alle kranten.
Op tijd op het werk voor koffie en opstarten.
Maar ..er is een dag in de week dat mijn minst favoriete collega er ook is.
En die komt binnen, om vervolgens ALLEEN maar te ratelen...over de meest onbenullige dingen. De onbenullige zaken terzijde.. Houdt je klep! Dat oeverloze geleuter.
Das echt een grooote ergernis.
Come fly with me on a jetplane
Maaique schreef:
18-07-2018 17:51
Mensen met een ochtend humeur. Zó onbeschoft vind ik dat.
Alsof het een keuze is.

Ik ben er heel open over: voor mijn ontbijt niet praten. Gewoon niet. Dan zeg ik ook niks. En dan is er niks aan de hand.
S0LEIL schreef:
18-07-2018 19:44
Die bontjas staat hier al te schreeuwen bij het eerste geluid dat hij hoort. Ik haal de koffie niet eens :facepalm: :rolling: Eten hoeft hij niet eens, maar aandaaaaaaacht! :proud:
Uiteraard gaat dat eten vóór mijn koffie. Dan stopt het geluid :biggrin:
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Als mijn man weer eens de douche niet uit te rammen is terwijl ik nog even gauw wil poepen voor ik vertrek.

En nee, ik poep niet in de douche. Het is alleen dat de plee daar ook staat. Daar erger ik me dan dus ook aan.
Mijn stijve rug....
Als de ochtendkrant niet geleverd is. Ik kan 'm lezen op mobiel of laptop, maar daar heb ik geen zin in 's ochtends.
Verder als een ander gezinslid die normaal niet zo vroeg opstaat, voor me de douche in schiet.
En als opeens het brood toch op blijkt te zijn!
Maar ik heb vier kleine bontjes rondlopen (meer bontsloffen dan bontjassen, 't zijn cavia's) die me helemaal vrolijk maken met hun enthousiaste gebedel. Ik weet dat het hen om het eten gaat, maar ik verzin erbij dat ze mij heel lief vinden en blij zijn om me te zien!
Ik haat iedereen het eerste uur van de dag. Maar ik ga er om half 5 uit voor mijn gevlekte vriendinnen dus half 6 is best een redelijk tijdstip om blij te zijn :)
Wat ik eraan doe? Vroeger stond ik ruim 1.5 uur eerder op. Rust..................heerlijk. En tegenwoordig gewoon later, want geen "kleine" kinderen meer die vanalles "moeten". Rustig een krantje lezen en als man thuis is, mezelf gewoon verstoppen in mijn krant.
Kimpietje schreef:
18-07-2018 17:40
Waar erger je je dan vooral aan?
Herrie! Nu heb ik daar zowiezo al een grote hekel aan, maar op de vroege ochtend is het nog erger.
Heb je effe..
- bijna elke ochtend wakker worden met zware koppijn dankzij langdurige holteontsteking.
- de wekker!
- schoenen kwijt
- hondje die niet door wilt lopen met uitlaten, die heeft ook moeite met de ochtend en is dan nog niet zo snel.
- de tram die net voor mij gaat rijden en om de haverklap moet stoppen
- files
- op werk eerst even rustig in de keuken wat drinken pakken en crackertje smeren, gaat er een collega keihard tegen mij aanpraten
- ik heb m'n pc nog niet aan en iemand gaat al iets vragen aan mij
- collega's die herrie maken
- iedereen die tegen mij praat voor 11 uur
Pergamon schreef:
18-07-2018 19:55
Alsof het een keuze is.

Ik ben er heel open over: voor mijn ontbijt niet praten. Gewoon niet. Dan zeg ik ook niks. En dan is er niks aan de hand.

Het is wel een keuze om het niet af te reageren op je partner. Of zou je je baas ook afsnauwen alleen omdat het ochtend is?

Ik ben in ieder geval blij dat mijn partner niet zo’n stuk sagerijn is in de ochtend. Ik zou hem daardoor echt een stuk minder leuk vinden.

Echt dat hele ‘je mag niet tegen me praten’ vind ik behoorlijk sneu. Doe gewoon even lekker normaal tegen je liefde zeg.
Lady*Voldemort schreef:
18-07-2018 19:59
Als mijn man weer eens de douche niet uit te rammen is terwijl ik nog even gauw wil poepen voor ik vertrek.

En nee, ik poep niet in de douche. Het is alleen dat de plee daar ook staat. Daar erger ik me dan dus ook aan.

:rofl:
jeskanana schreef:
18-07-2018 20:07
Ik haat iedereen het eerste uur van de dag. Maar ik ga er om half 5 uit voor mijn gevlekte vriendinnen dus half 6 is best een redelijk tijdstip om blij te zijn :)
Dat herken ik wel. Ik moet er regelmatig om vier uur uit, voor mijn werk. Dan haat ik ook alles en iedereen maar gelukkig slaapt men dan nog dus dan hou ik mijn gehaat lekker voor mezelf.
YouWish schreef:
18-07-2018 20:34
Het is wel een keuze om het niet af te reageren op je partner. Of zou je je baas ook afsnauwen alleen omdat het ochtend is?

Ik ben in ieder geval blij dat mijn partner niet zo’n stuk sagerijn is in de ochtend. Ik zou hem daardoor echt een stuk minder leuk vinden.

Echt dat hele ‘je mag niet tegen me praten’ vind ik behoorlijk sneu. Doe gewoon even lekker normaal tegen je liefde zeg.

Voor de duidelijkheid; ik snauw alleen als hij om half 3 snachts dronken thuis komt en me uit mijn REM slaap haalt.

Misschien ben jij chagerijnig als je uit je werk komt na een drukke dag, of wil je in de avond lekker rustig lezen in plaats van een heel gesprek voeren. Kan allemaal. Ik ben in de ochtend het beste als ik lekker op m’n gemak mijn ding kan doen. Zeg prima goedemorgen en geef mijn partner een kus als hij de deur uit gaat. En als ‘ie een belangrijke vraag heeft reageer ik ook gewoon. Maar het liefst heb ik rust om me heen. En net zoals ik zijn nukken accepteer, accepteert hij de mijne. Niemand is perfect, en van een beetje begrip voor elkaar is nog nooit een relatie stukgelopen. Ik doe normaal, hij laat me zo veel mogelijk met rust. Prima oplossing.

En nogmaals; ik sta óók liever op als mijn blije, vrolijke zelf, maar mijn lichaam denkt daar alleen heel anders over. Ochtendhumeur is echt geen keuze, en al helemaal geen keuze die iemand ooit zou maken uit zichzelf gok ik zomaar.

Edit: als ik met collega of zakelijke relaties moet ontbijten zorg ik dat ik tijdig opsta, gedoucht ben en op mn gemakje aan de koffie zit op afgesproken tijdstip. Zonder me een beetje af door op het hoekje te gaan zitten en laat de rest lekker kletsen. Gaat altijd prima.
pergamon wijzigde dit bericht op 18-07-2018 20:50
12.64% gewijzigd
Als m'n man me met rust laat gaat het best goed. Ik heb alleen een hele strakke planning want sta op het laatste moment op. Die f*ckwekker gaat om 5:30 uur!
's Avonds douche ik en leg m'n kleding voor de volgende dag klaar. Hoef 's ochtends alleen m'n hoofd maar onder de kraan te doen, een halve liter water te drinken en een vervolgens de deur uit.
MAAR! Als m'n man dan ineens bedenkt dat hij zo nodig moet poepen als ik uit m'n bed kom en ik moet plassen dan kan ik daar bloedchagrijnig van worden. Past niet in mijn planning! Plus dat ik daarna moet plassen in zijn strontlucht! :@
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
YouWish schreef:
18-07-2018 20:34

Mijn liefde mag best tegen me praten
Hij kiest ervoor om me gewoon even met rust te laten.
Dan wordt er niet gesnauwd vanuit mijn kant en tegen de tijd dat we weggaan naar ons werk kan ik hem een welgemeende kus geven.

Omdat ik van hem hou
En omdat hij me begrijpt
Begrijpt dat ik mijn wakker wordt momentje graag in stilte doorbreng

En daarom hou ik zo van hem
We gunnen elkaar wat.

Hij ging mij mijn ochtend hummetje
Ik hem zijn na het avond eten tukkie.

En ja als ik om 6.15 mijn baas zou tegen komen aan mijn ontbijttafel zou ik exact zo doen.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Pergamon schreef:
18-07-2018 20:42
Voor de duidelijkheid; ik snauw alleen als hij om half 3 snachts dronken thuis komt en me uit mijn REM slaap haalt.

Misschien ben jij chagerijnig als je uit je werk komt na een drukke dag, of wil je in de avond lekker rustig lezen in plaats van een heel gesprek voeren. Kan allemaal. Ik ben in de ochtend het beste als ik lekker op m’n gemak mijn ding kan doen. Zeg prima goedemorgen en geef mijn partner een kus als hij de deur uit gaat. En als ‘ie een belangrijke vraag heeft reageer ik ook gewoon. Maar het liefst heb ik rust om me heen. En net zoals ik zijn nukken accepteer, accepteert hij de mijne. Niemand is perfect, en van een beetje begrip voor elkaar is nog nooit een relatie stukgelopen. Ik doe normaal, hij laat me zo veel mogelijk met rust. Prima oplossing.

En nogmaals; ik sta óók liever op als mijn blije, vrolijke zelf, maar mijn lichaam denkt daar alleen heel anders over. Ochtendhumeur is echt geen keuze, en al helemaal geen keuze die iemand ooit zou maken uit zichzelf gok ik zomaar.
Dat is al heel wat genuanceerder dan je eerdere voor mijn ontbijt niet praten, gewoon niet.

Ik lees wel meer van dit soort reacties hier en vind dat echt bizar. En dit herhaalt zich dan elke ochtend?

En nee ik loop nooit zomaar tegen mijn partner te sagerijnen, andersom gelukkig ook niet. Wat kan hij er aan doen als ik een rotdag heb gehad? Ik ben blij dat wij niet zo met elkaar omgaan. Maar afgaande op de reacties hier is het uitzonderlijk om je niet als een vuurspuwende draak te gedragen sochtends.
YouWish schreef:
18-07-2018 20:48
Dat is al heel wat genuanceerder dan je eerdere voor mijn ontbijt niet praten, gewoon niet.

Ik lees wel meer van dit soort reacties hier en vind dat echt bizar. En dit herhaalt zich dan elke ochtend?

En nee ik loop nooit zomaar tegen mijn partner te sagerijnen, andersom gelukkig ook niet. Wat kan hij er aan doen als ik een rotdag heb gehad? Ik ben blij dat wij niet zo met elkaar omgaan. Maar afgaande op de reacties hier is het uitzonderlijk om je niet als een vuurspuwende draak te gedragen sochtends.

Ik heb nergens “snauwen” genoemd. In mijn ideale wereld wil ik inderdaad dat niemand tegen me praat. Gewoon niet.

Dat neemt niet weg dat de wereld niet ideaal is, en ik me soms een beetje aanpas. En mijn partner past zich aan naar mijn ideale wereld. En ja, dit is élke ochtend, ook op vakantie, en nee, ik vind het zelf ook niet leuk of fijn. Ik heb het ook als ik alleen ben en ook toen ik als student op groepsvakantie ging. Gewoon altijd. Net als mijn vader, zus, opa en oom. Wij zijn niet goed in wakker worden. Maar na het ontbijt staan we ‘aan’ en zijn we hele leuke, lieve, betrokken mensen.

Ik ben echt wel eens chagerijnig, en mijn partner ook, (we hebben nogal een klote tijd op dit moment waarin niks lijkt te lukken). Geven we beide even bij de ander aan. We vinden het beide fijn dan met rust gelaten te worden. Zo zit mijn partner nu lekker boven met een boek en wil hij even niet gestoord worden. Hij had een rotdag en zit niet fijn in zn vel. Helemaal prima, en vooral rot voor hem. Als we straks gaan slapen is hij ontspannnen en praten we nog wat.

Je kan best chagerijnig zijn thuis zonder dat je partner daar last van hoeft te hebben. Ik ben in elk geval blij dat wij elkaar die ruimte gunnen.
YouWish schreef:
18-07-2018 20:48

En nee ik loop nooit zomaar tegen mijn partner te sagerijnen, andersom gelukkig ook niet. Wat kan hij er aan doen als ik een rotdag heb gehad? Ik ben blij dat wij niet zo met elkaar omgaan.
Ik ben blij dat wij juist wel zo met elkaar kunnen omgaan. Dat wij na een stressvolle dag juist wel even de stress bij elkaar ķwijt kunnen. Dat we gewoon altijd onszelf kunnen zijn. Ook al is dat niet altijd met violen en rozenblaadjes.
Ruzie maken we daarentegen dan weer zo goed als nooit. Waarschijnlijk omdat we elkaar accepteren en respecteren zoals we zijn. Ook met sommige schoonheidsfoutjes

Maar afgaande op de reacties hier is het uitzonderlijk om je niet als een vuurspuwende draak te gedragen sochtends.
Waar lees jij vuurspuwende draken?
Ik lees vrouwen die zichzelf goed kennen en graag even in rust wakker worden.
Ik lees nergens vuur, oorlog, haat en nijd hoor
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Summerdance schreef:
18-07-2018 21:02
Waar lees jij vuurspuwende draken?
Ik lees vrouwen die zichzelf goed kennen en graag even in rust wakker worden.
Ik lees nergens vuur, oorlog, haat en nijd hoor
Je hebt gelijk dat is enigszins overdreven.

Wel lees ik dingen als; beter blijf je uit
mijn buurt en niemand mag tegen me praten.

Wat ik dan voor me zie is een partner die op zijn tenen moet lopen om de draak maar niet kwaad te maken. Lijkt me zeer ongezellig! Maar wellicht overdreven inderdaad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven