Grootste ergenis in de ochtend?
woensdag 18 juli 2018 om 17:40
Hi allemaal,
Ik heb al een tijdje last van een ochtendhumeur.
Ik kan me dan echt aan alles ergeren, van de melk die op is tot aan het smakken van mijn vriend tijdens het eten...
Hebben jullie wel eens last van een ochtendhumeur?
Waar erger je je dan vooral aan?
En beter nog, wat doe je om je 's ochtends wel goed te voelen?
Ik heb al een tijdje last van een ochtendhumeur.
Ik kan me dan echt aan alles ergeren, van de melk die op is tot aan het smakken van mijn vriend tijdens het eten...
Hebben jullie wel eens last van een ochtendhumeur?
Waar erger je je dan vooral aan?
En beter nog, wat doe je om je 's ochtends wel goed te voelen?
anoniem_365751 wijzigde dit bericht op 18-07-2018 17:53
1.54% gewijzigd
woensdag 18 juli 2018 om 21:17
Het gaat om (bij mij) een half uurtje tussen opstaan en ontbijt tussne mn kiezen. Hoe lastig is het voor een partner om de ander dan even rustig te laten douche, aankleden en een bammetje te smeren? Die van mij vind het in elk geval geen probleem om rustig z’n eigen ding te doen en mij zoveel mogelijk met rust te laten. Tegenover mijn moeilijke ochtenden staat dat ik geen PMS heb, geen draak word als ik menstrueer, z’n lunch savonds klaarzet en elke avond heerlijk voor ‘m kook. Hij komt vaak met een vol hoofd uit zn werk, en dan laat ik hém weer even met rust (terwijl ik dan heel prima hele verhalen zou kunnen gaan afsteken, want ik heb dan energie voor 10. Kan ik ook mee wachten tot we eten zodat hij even kan bijkomen.)YouWish schreef: ↑18-07-2018 21:11Je hebt gelijk dat is enigszins overdreven.
Wel lees ik dingen als; beter blijf je uit
mijn buurt en niemand mag tegen me praten.
Wat ik dan voor me zie is een partner die op zijn tenen moet lopen om de draak maar niet kwaad te maken. Lijkt me zeer ongezellig! Maar wellicht overdreven inderdaad.
Het is toch ook juist fijn als je elkaar wat kan helpen op de momenten dat je zelf niet het best bent? Ik vind het heerlijk als hij zonder iets te zeggen een kop koffie klaar heeft staan in de ochtend, hij vind het heerlijk als hij thuis kan komen, een half uurtje kan aanrommelen en ik ondertussen in de keuken radio luister en avondeten klaarmaak.
pergamon wijzigde dit bericht op 18-07-2018 21:21
13.66% gewijzigd
woensdag 18 juli 2018 om 21:19
Ik zie het meer als elkaars wensen en gevoel een beetje respecteren.YouWish schreef: ↑18-07-2018 21:11Je hebt gelijk dat is enigszins overdreven.
Wel lees ik dingen als; beter blijf je uit
mijn buurt en niemand mag tegen me praten.
Wat ik dan voor me zie is een partner die op zijn tenen moet lopen om de draak maar niet kwaad te maken. Lijkt me zeer ongezellig! Maar wellicht overdreven inderdaad.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
woensdag 18 juli 2018 om 21:29
Ik heb soms wel moeite om mijn nest uit te komen, vooral als ik dan nog wat moe ben. Maar als ik er eenmaal naast sta ben ik mentaal klaar voor de dag. Ik heb dan ook geen ochtendhumeur.
Een avondhumeur kan ik soms wel hebben als ik erg moe ben en het erg druk gehad heb. Dan heb ik liever niemand om me heen en geen tv aan. Als mijn man dat erg vervelend of druk gaat doen dan kan ik chagrijnig zijn maar gelukkig ziet hij vaak eerder dat ik vermoeid ben dan ikzelf
Een avondhumeur kan ik soms wel hebben als ik erg moe ben en het erg druk gehad heb. Dan heb ik liever niemand om me heen en geen tv aan. Als mijn man dat erg vervelend of druk gaat doen dan kan ik chagrijnig zijn maar gelukkig ziet hij vaak eerder dat ik vermoeid ben dan ikzelf
Onze tijd is nu.
woensdag 18 juli 2018 om 21:37
Wat een onzin dat je altijd maar vrolijk zou moeten zijn voor je partner trouwens..
Mijn vriend is een ochtendmens maar hij kan prima rekening houden met mijn opstartproblemen. Andersom vind hij het echt niet oké dat ik 's morgens aan het snoozen ben en hij krijgt spontaan een ochtendhumeur als hij m'n wekker meerdere keren aanhoren moet. Lijkt me vrij gezond dat we daarin rekening met elkaar houden.
Mijn vriend is een ochtendmens maar hij kan prima rekening houden met mijn opstartproblemen. Andersom vind hij het echt niet oké dat ik 's morgens aan het snoozen ben en hij krijgt spontaan een ochtendhumeur als hij m'n wekker meerdere keren aanhoren moet. Lijkt me vrij gezond dat we daarin rekening met elkaar houden.
woensdag 18 juli 2018 om 21:40
Regelmatig denk ik 's ochtends dat ik me maar beter ziek kan melden omdat ik me zoooo moe en ellendig voel en echt heel veel rust nodig heb. Nu ik veertig ben heb ik geleerd dat het eenmaal op het werk altijd weer een stuk beter gaat en dus spreek ik mezelf onder de douche al geruststellend toe.
Godzijdank woon ik alleen dus geen extra prikkels aan mijn kop.
Op de fiets naar het werk is dan vervolgens ook altijd een uitdaging. Na 400 meter kom ik langs de tramhalte en op slechte ochtenden parkeer ik daar de fiets en wacht op de tram.
Ook daarbij heb ik inmiddels geleerd dat de eerste 400 meter op de fiets ook het ergste zijn en dat het weer 400 meter verder vaak best lekker gaat.
Godzijdank woon ik alleen dus geen extra prikkels aan mijn kop.
Op de fiets naar het werk is dan vervolgens ook altijd een uitdaging. Na 400 meter kom ik langs de tramhalte en op slechte ochtenden parkeer ik daar de fiets en wacht op de tram.
Ook daarbij heb ik inmiddels geleerd dat de eerste 400 meter op de fiets ook het ergste zijn en dat het weer 400 meter verder vaak best lekker gaat.
woensdag 18 juli 2018 om 22:39
Geluid. Ongeacht het volume of de bron. 's Ochtends zet ik de TV aan op mute en mijn man (ochtendmens, dus wil graag gezellig kletsen direct nadat hij wakker is) weet inmiddels ook dat hij me een uurtje met rust moet laten terwijl ik wakker wordt. Dat is erg lastig voor hem, maar na 12 jaar samen heeft hij het wel geleerd
Op mijn werk gelukkig geen ochtendmensen om me heen, dus wij vinden het prima om elkaar te groeten 's ochtends en vervolgens het eerste uur zwijgend door te brengen terwijl we rustig aan onze dag beginnen.
Op mijn werk gelukkig geen ochtendmensen om me heen, dus wij vinden het prima om elkaar te groeten 's ochtends en vervolgens het eerste uur zwijgend door te brengen terwijl we rustig aan onze dag beginnen.
donderdag 19 juli 2018 om 00:18
Ik ben ‘s ochtends niet de sociaalste maar recent heb ik geleerd dat als ik ECHT moe ben, ik zowaar ook een ECHT ochtendhumeur ontwikkel
Daar heb ik dan zelfs (en misschien wel vooral) zelf last van.
Alles is dan vervelend, zelfs de miauwende kat. En het koffiezetapparaat. En eigenlijk alles want door m’n irritatie gaat natuurlijk net even alles onhandig
Gelukkig pas een keer of 4 meegemaakt!
Daar heb ik dan zelfs (en misschien wel vooral) zelf last van.
Alles is dan vervelend, zelfs de miauwende kat. En het koffiezetapparaat. En eigenlijk alles want door m’n irritatie gaat natuurlijk net even alles onhandig
Gelukkig pas een keer of 4 meegemaakt!
donderdag 19 juli 2018 om 01:42
Sochtends wil ik gewoon even rustig opstarten.
We praten weinig, alleen het noodzakelijke.
Man is hetzelfde.
Kind 1 ook, maar kind 2 staat altijd meteen “aan”.
Daar hebben de andere 3 wat moeite mee.
Lastig voor ons allemaal.
Het gaat wel beter nu kind 2 wat ouder wordt. Kan wat meer de rust opbrengen. Al snapt het niks van onze behoefte aan rustig beginnen.
We praten weinig, alleen het noodzakelijke.
Man is hetzelfde.
Kind 1 ook, maar kind 2 staat altijd meteen “aan”.
Daar hebben de andere 3 wat moeite mee.
Lastig voor ons allemaal.
Het gaat wel beter nu kind 2 wat ouder wordt. Kan wat meer de rust opbrengen. Al snapt het niks van onze behoefte aan rustig beginnen.
donderdag 19 juli 2018 om 08:56
Toch wel een paar ochtend ergenissen: iemand hier in de straat gaat om 7 uur weg met de auto en dan toetert hij altijd, dat vind ik nog wel eens irritant.
En mijn katten zijn ook zeer irritant sochtends omdat ze mij eraan willen herinneren dat ik echt een keer mijn nest uit moet komen om te voorkomen dat ze uithongeren, maar eigenlijk kan ik daar niet erg kwaad om worden want ze zijn best wel schattig...
donderdag 19 juli 2018 om 10:08
Ik ben een echt ochtendmens maar mijn enige irritatie 's ochtends is als ik de hond moet uitlaten en ik kan de riem niet meteen op zijn plek vinden, omdat iemand die dan ergens anders in huis heeft afgedaan.
Niet uit ochtendhumeur, maar omdat de hond erg graag wil plassen en ik eigenlijk ook snel in de auto wil stappen om de file voor te zijn.
Niet uit ochtendhumeur, maar omdat de hond erg graag wil plassen en ik eigenlijk ook snel in de auto wil stappen om de file voor te zijn.
donderdag 19 juli 2018 om 18:29
Ik ben totaal geen ochtendmens, dus pratende mensen zijn wel mijn grootste ergernis. Gelukkig heb ik die dan ook niet om me heen thuis en word ik lekker alleen wakker, zoals ik dat graag heb
Tegen de tijd dat ik op mijn werk ben, is het allemaal weer oké! Nou ja 99% van de keren dan, er zit echt wel eens een dag bij dat het wat langer duurt voordat ik mijn 'aan-knopje' heb gevonden
Dat ik niks kan vinden 's ochtends of gewoon echt weer eens niets heb om aan te trekken (ondanks een volle kledingkast) zijn ook wel eens kleine ergernissen.
Dat ik niks kan vinden 's ochtends of gewoon echt weer eens niets heb om aan te trekken (ondanks een volle kledingkast) zijn ook wel eens kleine ergernissen.
woensdag 25 juli 2018 om 07:45
Ik heb alleen een licht ochtendhumeur als iemand iets van me verwacht voor mijn ADHD-medicatie werkt (dit duurt ongeveer een uurtje) . Gelukkig sta ik een uur eerder op dan mijn meneer, zit ik nu een uur in de auto en loop ik daarna nog 10 minuten.
Dus als ik op kantoor is het 'Een hele goedemorgen!'.
Toen we net samenwoonde heeft mijn meneer 1x geprobeerd om een discussie van de vorige avond voort te zetten, dat heb ik hem niet in dank afgenomen.
Dus als ik op kantoor is het 'Een hele goedemorgen!'.
Toen we net samenwoonde heeft mijn meneer 1x geprobeerd om een discussie van de vorige avond voort te zetten, dat heb ik hem niet in dank afgenomen.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
woensdag 25 juli 2018 om 11:08
Ik wil op mijn werk de eerste 10 minuten even rustig opstarten. Ik heb 1 collega die alle sociale activiteiten met beide handen aanpakt. Zo van Goedemorgen! (net Gaston van de postcode loterij) en dan meteen willen weten hoe mijn avond was, wat ik gegeten heb etc. Op zich lief die belangstelling, maar 10 minuten even rustig opstarten zou ik fijn vinden
Wees goed voor anderen maar vergeet jezelf niet
woensdag 25 juli 2018 om 11:12
Ik heb een hekel aan vroeg op staan maar gelukkig hoef ik dat niet zo vaak. Ik heb geen ochtendhumeur maar heb wel een koude start. Ik ga eerst rustig koffie drinken en de krant lezen en mijn mail kijken. Daarna uitgebreid douchen en optutten en ik ben weer klaar voor de dag. Ik ben een avond/nachtmens.
woensdag 25 juli 2018 om 11:31
Peuterdochter staat bij het wakker worden ook altijd gelijk 'aan'. Die loopt onze kamer binnen en vertelt gelijk een verhaal. Meestal trek ik dat prima, maar afgelopen nachten door de hitte slecht geslapen en dan gaat het wat minder.
Zet haar daarom met haar pap voor de tv zodat ze eventjes half uurtje d'r mond houdt en ik koffie kan drinken en kan douchen. Daarna gaat het weer. Mijn vriend is een slechte opstarter in de ochtend. Probeer ik zoveel mogelijk rekening mee te houden. Vraag hem niks in de ochtend en zet zwijgend zijn ontbijt voor zijn neus en ik kleed dochter aan enzo. Hij is een avondmens en brengt dochter naar bed. Hij heeft dan veel meer geduld dan ik en wel zin om 10 verhaaltjes voor te lezen. Ik kom er dan weer makkelijk vanaf door alleen nog te hoeven instoppen en een kus te geven. Is wel een handige combi zo met dochter dan ik meer een ochtendmens ben en hij een avondmens. Alleen onze favoriete moment om sex te hebben loopt nogal uiteen. Hij uiteraard liever in de avond en ik liever in de ochtend.
Dat je elke ochtend om 7.00 uur gaat toeteren vind ik echt aso. Ik begin op mijn werk meestal pas rond 10.00 uur. Dan is de rest al begonnen en heb ik alle ochtendkletspraatjes gelukkig al gemist.
Zet haar daarom met haar pap voor de tv zodat ze eventjes half uurtje d'r mond houdt en ik koffie kan drinken en kan douchen. Daarna gaat het weer. Mijn vriend is een slechte opstarter in de ochtend. Probeer ik zoveel mogelijk rekening mee te houden. Vraag hem niks in de ochtend en zet zwijgend zijn ontbijt voor zijn neus en ik kleed dochter aan enzo. Hij is een avondmens en brengt dochter naar bed. Hij heeft dan veel meer geduld dan ik en wel zin om 10 verhaaltjes voor te lezen. Ik kom er dan weer makkelijk vanaf door alleen nog te hoeven instoppen en een kus te geven. Is wel een handige combi zo met dochter dan ik meer een ochtendmens ben en hij een avondmens. Alleen onze favoriete moment om sex te hebben loopt nogal uiteen. Hij uiteraard liever in de avond en ik liever in de ochtend.
Dat je elke ochtend om 7.00 uur gaat toeteren vind ik echt aso. Ik begin op mijn werk meestal pas rond 10.00 uur. Dan is de rest al begonnen en heb ik alle ochtendkletspraatjes gelukkig al gemist.