Haaruitval door Ritalin?

zaterdag 17 november 2012 om 17:19
Ik gebruik al een aantal jaar Ritalin, de laatste maanden heb ik het vaker dan voorheen moeten slikken helaas. Ik merk dat mijn haar behoorlijk dunner aan het worden is. Kaalheid is een bijwerking van Ritalin, ik wist het maar het is zeldzaam. Vind het zo erg want heb een mooie bos krullen -als ik 't zelf mag zeggen- en ben nogal gehecht aan mijn haar, zeg maar.
Buiten dat is het rot genoeg dat ik zal moeten stoppen met de Ritalin want heb het niet voor niks voorgeschreven gekregen. Concerta en Strattera hebben ook allebei dezelfde bijwerking.
Iemand hier ervaring mee? Groeit het haar weer terug als je stopt met Ritalin gebruiken?
Uiteraard ga ik de psychiater bellen voor advies mbt stoppen, maar ik hoop hier op antwoorden van ervaringsdeskundigen.
Buiten dat is het rot genoeg dat ik zal moeten stoppen met de Ritalin want heb het niet voor niks voorgeschreven gekregen. Concerta en Strattera hebben ook allebei dezelfde bijwerking.
Iemand hier ervaring mee? Groeit het haar weer terug als je stopt met Ritalin gebruiken?
Uiteraard ga ik de psychiater bellen voor advies mbt stoppen, maar ik hoop hier op antwoorden van ervaringsdeskundigen.