Gezondheid alle pijlers

Haaruitval kind

27-07-2021 13:50 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren naar de huisarts geweest en die heeft een dringende verwijzing geregeld, daardoor kunnen we vanavond naar de dermatoloog. Ik ben nu op zoek naar ervaringen.
Zoon heeft kale plekken. Diagnose is een schimmelinfectie waardoor het haar afbreekt. Gisteren waren er drie plekken te zien, vandaag al zes... We hebben al zalf en shampoo, voor de echte pillen moeten we naar de dermatoloog.
Wie heeft dit ook gehad bij een kind? Hoe snel ging de genezing en groeide het haar weer bij?
Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Niet zelf bij een kind maar maar mijn neefje had het en bij hem was het na een half jaar klooien met medicijnen en zalfjes weg. Maar het kan ook een andere oorzaak hebben het beste is zo snel mogelijk naar een dermatoloog te gaan zodat zij de oorzaak vast kan stellen.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor jouw antwoord Stacey. We gaan inderdaad naar de dermatoloog vanavond, die heeft nog plaats gemaakt in haar agenda voor ons.
Een half jaar is wel pittig, ocharme.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte, haaruitval kan veel oorzaken hebben.

Hopelijk kan de dermatoloog iets voor jullie betekenen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Dankje Snoesje, ik zal nog iets laten weten straks.
Alle reacties Link kopieren
Diagnose dermatoloog is effectief anders: alopecia areata. Kaalheid uitgelokt door stress.
Ik heb wel een idee wat hem zoveel stress gegeven heeft (schoolgerelateerd). Nu kijken hoe we hem ermee laten omgaan.
Alle reacties Link kopieren
Shit. Hopelijk trekt het bij.

Bij mijn broer is dit helaas nooit overgegaan, maar hij kreeg het pas toen hij eind 20 was.

Sterkte ermee. :hug:
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Tip: Neem contact op met een goed haarwerk-atelier.

In Groningen is dit een goede, mijn broer vond de benadering door het personeel erg fijn.

https://franskoopal.nl/frans-koopal-pro ... -kinderen/
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tip! Wij hopen dat het wegnemen van de stressfactor toch voor beterschap gaat zorgen. En wellicht op langere termijn hem leren omgaan met stress, wie weet helpt het.
Alle reacties Link kopieren
Ach, wat ontzettend sneu voor je zoon, heel veel sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven