Haaruitval na narcose
dinsdag 21 augustus 2018 om 16:18
Hallo lezers,
2 maanden geleden ben ik onder algehele narcose geweest vanwege een borstoperatie. De operatie zelf verliep goed. Ik heb alleen enorme last van haaruitval. Dit begon direct na de operatie en is sindsdien niet meer gestopt. Op dit moment is de haaruitval op zijn hoogtepunt. Hele plukken trek ik eruit. Het maakt niet uit hoe vaak ik er met mijn handen doorheen ga, het stopt niet en wordt erg dun.
Ik lees op internet veel dat het 'erbij kan horen' en dit een jaar kan aanhouden. Ik heb wel al een historie van haaruitval. Heeft iemand hier ervaring mee (groeit het dan ook volledig terug, hoe lang duurt het etc)?
Überhaupt verhalen van haaruitval na narcose zouden mij helpen! Ik hou niets meer over.
Groet.
Anne
2 maanden geleden ben ik onder algehele narcose geweest vanwege een borstoperatie. De operatie zelf verliep goed. Ik heb alleen enorme last van haaruitval. Dit begon direct na de operatie en is sindsdien niet meer gestopt. Op dit moment is de haaruitval op zijn hoogtepunt. Hele plukken trek ik eruit. Het maakt niet uit hoe vaak ik er met mijn handen doorheen ga, het stopt niet en wordt erg dun.
Ik lees op internet veel dat het 'erbij kan horen' en dit een jaar kan aanhouden. Ik heb wel al een historie van haaruitval. Heeft iemand hier ervaring mee (groeit het dan ook volledig terug, hoe lang duurt het etc)?
Überhaupt verhalen van haaruitval na narcose zouden mij helpen! Ik hou niets meer over.
Groet.
Anne
dinsdag 21 augustus 2018 om 16:24
Maar komt het daar wel door? Ik heb begrepen (ben helaas een haaruitvaldeskundige inmiddels) dat dit dan pas enige tijd daarna gebeurt, dus niet gelijk daarna. Meestal een maand of drie na de ingrijpende gebeurtenis, in jouw geval de narcose. Als het gelijk daarna is begonnen lijkt het me een andere reden hebbend.
dinsdag 21 augustus 2018 om 16:27
Bedankt voor jouw snelle reactie gizzmo-returns. Ik heb meerdere verhalen gelezen waarbij dit per persoon verschilt. De een heeft er na drie maanden last van en de ander na een week. Naar mijn idee komt het door de narcose - de haaruitval werd extreem na de operatie. Nu, na 2 maanden, is het wel het ergst.
Ik begrijp dat jij ook last heb gehad van haaruitval, wellicht in een andere context?
Ik begrijp dat jij ook last heb gehad van haaruitval, wellicht in een andere context?
dinsdag 21 augustus 2018 om 16:40
Ik heb al 3 jaar met periodes verschrikkelijk veel uitval. Loop in Nijmegen bij een dermatoloog. Waarschijnlijk een chronisch probleem. Wat ik begreep van haar (ze heeft met een kijker mijn hoofdhuid goed bekeken) is dat mijn haar wel weer terugkomt. Dat zal bij jou ook vast het geval zijn, zeker als je geen last van bv eczeem of zo iets hebt. Ze kunnen bv een biopt nemen van een paar haarzakjes om andere oorzaken uit te sluiten. Ook bv bloedonderzoek is aan te raden. Bij mij bleek bv een zinktekort een medeveroorzaker. Voor nu moet ik er mee dealen dat het jaarlijks terugkomt en dan zeker een maand of 6 voortduurt. Gelukkig kan ik er wel beter mee omgaan dan in de beginjaren. Ik heb toen echt al bij de pruikmaker gezeten omdat ik er zeker van was dat ik geen haar mee over zou houden. Gelukkig nooit zover gekomen. Maar mijn haar is in kwaliteit en kwantiteit in al deze jaren wel fors verminderd.
dinsdag 21 augustus 2018 om 17:32