Gezondheid alle pijlers

Hefige buikpijn.

05-02-2012 13:42 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of deze onderwerp al ergens staat beschreven. Ik heb sinds klein af aan al last van een prikkelbare darm. Daar is altijd wel mee te leven geweest. Maar sinds 1 maand ben ik al 2 keer ziek geweest, Mijn klachten waren hieruit: Hevige buikpijn, ( Zo erg dat ik niet meer kon opstaan en moest kruipen) opgezette buik, Misselijk: tot spugen aan toe. Ik dacht dat het maar een griepje was. Maar het begint nu weer opnieuw. ( Ik ben ook een paar kilo afgevallen in een paar dagen tijd) vannacht werd ik wakker van de pijn met weer de zelfde klachten. Ik kon wel gillen van de pijn. Misschien herkent iemand zich hier in? Of weet heel misschien wat het kan wezen. Ik denk dat de optie toch is om een dokter moet gaan bezoeken (Al ben ik bang dat hij/zij mij niet serieus nemen) Wat wel vaker het geval is..
Volg je een bepaald dieet? Heb je medicijnen tegen PDS? Niet dat ze bij iedereen werken, maar proberen kan altijd...
Als de dokter je niet serieus neemt zou ik een andere zoeken!
er heerst ook buikgriep.
Kijk me na, waar ik ga, ik ga mijn toekomst achterna
Ik ben ooit naar een diëtiste geweest en ik moet veel vezelrijk eten (Maar dat doe ik wel) maar heb nog nooit medicijnen daar tegen gehad..

Een ander dokter is inderdaad ook een goede optie. Misschien dat hij/zij mijn klachten wel serieus nemen.
Musisicath dat begrijp ik ook maar 3 keer in 1 maand tijd vind ik wel erg overdreven..
quote:Angelique1990 schreef op 05 februari 2012 @ 13:51:

Ik ben ooit naar een diëtiste geweest en ik moet veel vezelrijk eten (Maar dat doe ik wel) maar heb nog nooit medicijnen daar tegen gehad..

Een ander dokter is inderdaad ook een goede optie. Misschien dat hij/zij mijn klachten wel serieus nemen.Mijn dochter slikt Duspotal en heeft daar baat bij. Ook adviseert de Maag-Lever-Darm stichting het slikken van pepermuntoliecapsules.
op afstand moeilijk te beoordelen maar dit nemen ze wel degelijk serieus.

Gillen van de pijn en niet meer op kunnen staan. Het klinkt mij in de oren als koliekpijn.

Alsof je ergens wat stenen hebt zitten. (nier of gal)

Zo erg pijn, braken en afvallen zijn behoorlijke symptomen en ik zou direct naar de dokter gaan als je nu nog klachten hebt of opnieuw weer zo hevig klachten krijgt!!
Ik zou bellen met de HAP en overleggen.
Bedankt voor jullie reacties. Ik zal even kijken voor de medicijnen en stel dat de klachten weer komen (Wat mij wel het geval lijkt dan lijkt het mij inderdaad slim om toch even de dokter te bellen al ben ik soms te koppig! Maar daar zet ik me wel even overheen.. Bedankt voor jullie serieuze reacties.
Mijn tip: laat je doorverwijzen naar een maag-darm-leverarts. Jouw klachten zijn niet normaal. En hoezo word je niet serieus genomen? Gewoon erop staan dat het onderzocht wordt!
Kijk ook eens naar de relatie tussen je buikklachten en je menstruatie.
Lilia elke keer als ik met buikklachten naar de dokter gaat, kijk ze mij aan en weet ze al wat ik heb. (Wat ik enorm knap vind) Maar ik kan inderdaad is vragen of ik door kan worden verwezen naar maag-darm-leverarts om toch zekerheid te hebben of het allemaal wel in orde is of in ieder geval wat er aan de hand is. en mijn relatie tussen buikklachten en mijn menstruatie is juist helemaal niks. Juist als ik menstruatie heb ben ik blij, want dan heb ik geen klachten!
Ik zou zeker terug gaan naar de huisarts en een doorverwijzing vragen. Ik weet wat het is als ze je niet serieus nemen. Heb zelf nu 3 jaar buikpijn. Allerlei onderzoeken gehad en aantal maal op de spoedeisende hulp gelegen, nooit was er iemand die mij kon helpen. Heb zelfs een internist gehad die vroeg wat ik weer kwam doen, want hij had toch gezegd dat ik niet meer terug hoefde te komen. Gelukkig heb ik toch doorgezet en heb ik een gyneacoloog gevonden die een kijkoperatie wilde doen. Dit bijna drie weken geleden nu. En wat bleek? Mijn darmen zaten helemaal verkleefd aan mijn buikwand. De chirurg heeft de operatie afgemaakt. Toen ik wakker werd had ik zo veel pijn, maar het eerste wat ik dacht was zie je wel, er was dus toch iets aan de hand. Laat je dus niet tegenhouden door een arts die je niet serieus neemt, heftige buikpijn en afvallen zijn toch tekenen dat er iets niet goed is. Ik zou morgen zeker de huisarts bellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven