Gezondheid alle pijlers

Heftig ongesteld

22-08-2011 13:43 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb (Ja, heel stom) onveilige seks gehad met mijn ex. Ik ben niet aan de pil en we hebben de eerste keer een condoom gebruikt, en de tweede keer is die gescheurt.

Ik maakte me verder niet zoveel zorgen wat betreft een zwangerschap, (wat betreft een SOA, zal ik mij laten testen) omdat ik niet in mijn vruchtbare dagen zat (was gebeurd een aantal dagen voor mijn ongesteldheid)

Nu ben ik 2 dagen voordat ik het had moeten worden, ongesteld geworden en het is super heftig deze maand. Ik ben een beetje paniekerig, zou het wat te maken kunnen hebben met het feit dat ik het onveilig heb gedaan?
Het zou kunnen dat je een vroege miskraam hebt. Een zwangerschapstest is dan niet betrouwbaar, neem contact op met je HA. Overigens is het wel zo dat een vroege miskraam behoorlijk zeer doet, nog meer als bij een 'gewone' ongesteldheid.

Een vaginale echo geeft dan de meeste zekerheid, dan kan men zien of alles weg is of dat je een afspraak moet maken voor curettage.

Gewoon bellen naar de HA lijkt mij het beste, ook voor een SOA-test.

Sterkte!
Nog een week na mijn eerste miskraam testte ik nog positief. Je zou dus een test kunnen doen om de reden die Wifra noemt. Een miskraam is niet altijd volledig, je kunt er een lelijke ontsteking aan overhouden.
ooh, ik weet even niet wat ik moet antwoorden, ben hier een beetje aan het trillen, ik had al een beetje een vreemd gevoel dat het zo heftig was...Ik heb overigens geen extra pijn ofzo, het "voelt" als een gewone menstruatie, gewoon wat meer bloed (sorry voor de details).

Ik dacht trouwens echt niet dat het mogelijk was om zwanger te raken op de dagen voor je ongesteldheid, aan het einde van de cyclus

Ik moet inderdaad bellen, en ga morgen op vakantie...Ik wil weten wat dit is..
Zaten er in het bloed geen stolsels of klontjes?
Er zitten klontjes in mijn bloed (maar dat heb ik wel vaker)

sorry, maar wat zijn stolsels?

Ik heb geen pijn, dat stelt me gerust, maar ik ben een beetje bang...(Ik was ook doorgelekt vannacht, dat is me maar een keer overkomen toen ik 12 was!)

Ik ga nu na het werk naar de huisarts, kijken wat zij zegt.
Stolsels: grote stukken gestold bloed, stukjes weefsel. Dat zie je vaak bij een miskraam.
Ok,er zitten wel klontjes in, net zoals ik wel eerder heb gehad..

Duurt een miskraam ook een paar dagen net zoals een ongesteldheid?

Ik haal me nu allemaal dingen in mijn hoofd, kan het zijn dat ik het zo ver heb laten komen, heb heel veel stress en verdriet gehad (vanwege ex) de afgelopen dagen..
Kan het zijn dat je ibuprofen of iets anders bloedverdunnends hebt geslikt?

Huisarts lijkt me trouwens geen verkeerd idee als je je zorgen maakt.
Nee, ik heb niks geslikt. Het kan zijn dat het heftig is vanwege stress of het warme weer?

Ik ben nu onderweg, ik zal later weer posten
Ik ben terug van de HA,

zij vond dat er niets aan de hand was, gewoon heftig ongesteld (ze zei dat het te maken had met het feit dat ik tijdens mijn dieet 6 kilo ben afgevallen in 2 maanden)

Ik vroeg nog of ik een vaginale echo mag, of een andere test, omdat ik bang ben dat het een miskraam is..Vond ze helemaal niet nodig.

Ik ga wel een zwangerschaps test doen, just in case, als ie positief is, dan ga ik terug.

Kan ik trouwens een z. test doen op dit moment of moet ik wachten tot mijn ongesteldheid over is?

Ik ga zodra ik terug ben van mijn vakantie ook langs bij mijn gynaecoloog (maar daar zijn altijd lange wachtlijsten voor, de HA kon me per direct ontvangen)
Even een test halen bij kruidvat en meteen testen. Dan heb je misschien wat zekerheid.
Je kan nu een test doen. Een inwendige echo heeft geen zin. Als je een miskraam hebt gehad was je echt nog maar net zwanger en dan is er niets te zien nu.

Wanneer heb je sex gehad (welke dag van je cyclus) en op welke dag begon de bloeding? Het duurt namelijk ook een tijdje voor het eitje en zaadje samensmelten en delen en dan moet het nog innestelen. Als het niet innestelt maak je geen zwangerschapshormoon aan (en krijg je dus ook geen positieve zwangerschapstest) en heb je ook geen miskraam.
[quote]kaetje schreef op 22 augustus 2011 @ 17:11:

Je kan nu een test doen. Een inwendige echo heeft geen zin. Als je een miskraam hebt gehad was je echt nog maar net zwanger en dan is er niets te zien nu.

En dat is dan ook goed (niet lullig bedoeld) dat er niets te zien is. Wel raar dat het bij jou zo gaat, mijn HA stuurde mij gelijk door naar gyn. (ik had dan ook al vier testen gedaan en alle positief) Ze kijken dan of het vanbinnen weer 'schoon' is. Weefselresten die achterblijven kunnen voor een nare ontsteking zorgen. Je kunt altijd een test doen, maakt niet uit, wat er gemeten wordt is het zwangerschapshormoon HCG dat in je urine zit.

Bedankt voor jullie reacties...(vond het ook vreemd van mijn HA, ze deed alsof ik hypochondrish was ofzo)

Ik heb seks gehad op dag 21 van mijn cyclus en op dag 23 (volgende dag werd ik ongesteld)

kan het dan zijn dat ik alsnog zwanger kan zijn? Heb ook gelezen over meiden die net voor hun ongesteldheid seks hadden, ongesteld werden, maar het de volgende keer niet werden.

Ik haal morgen een test en ga het bekijken
Wifra, wat schrikken zeg!

In het geval van TO begrijp ik uit haar verhaal dat zij op bijvoorbeeld dag 28 ongesteld had moeten worden, op dag 22 seks gehad heeft en op dag 25 ongesteld is geworden. Dan is er nog helemaal geen sprake van een innesteling en "weet" haar lichaam niet eens dat er een bevruchting is geweest.
Ah, kijk. Dat dacht ik dus al. Volgens mij kan het dan geen miskraam zijn Amaury. De innesteling is pas later en dan gaat je lichaam pas zwangerschapshormonen aanmaken.

Dit vind ik bijvoorbeeld over de bevruchting en innesteling op www.babybytes.nl

Na de bevruchting gebeurt er 24 uur even niets, maar daarna begint de bevruchte eicel zich te delen.Na vier dagen zijn dit er meer dan honderd. Het eitje wordt na al die delingen 'blastocyst' genoemd en lijkt op een klein besje. Dit trosje wordt door de 'haartjes' in de eileider naar de baarmoeder geduwd. Hoewel het slechts om enkele centimeters gaat, doet de bevruchte eicel zo'n vijf tot zeven dagen over de reis. Het klompje cellen is zo'n 0,1 - 0,2 mm groot wanneer het zich in de baarmoederwand vasthecht.

Dus zo'n 5 tot 7 dagen na de bevruchting is er pas sprake van een innesteling.
quote:kaetje schreef op 22 augustus 2011 @ 17:28:

Wifra, wat schrikken zeg!

In het geval van TO begrijp ik uit haar verhaal dat zij op bijvoorbeeld dag 28 ongesteld had moeten worden, op dag 22 seks gehad heeft en op dag 25 ongesteld is geworden. Dan is er nog helemaal geen sprake van een innesteling en "weet" haar lichaam niet eens dat er een bevruchting is geweest.

Inderdaad, ik heb dan op dag 21 of 22 seks gehad en op dag 24 en toen ben ik op dag 25 ongesteld geworden (in plaats van 28)

kan er een bevruchting plaats hebben geworden of is de kans op een zwangerschap heel klein?
Maar op dag 21/22 had je toch seks met condoom? Of was dat ook onbeschermd?
Ik heb altijd klontjes en stolsels bij mijn ongesteldheid bloed zitten. Dat zou dus betekenen dat ik elke maand een miskraam heb? Wat een onzin! Sorry maar deze bewering slaat totaal de plank mis.

Ik hoop dat je snel te horen krijgt oft wat is. Maar vergeet gewoon niet dat je ook kan genieten van je vakantie!;)
Hoe vervelend en moeilijk ook, ik denk dat je weinig anders kan doen dan testen en afwachten. Er is in elk geval niets aan te doen op dit moment.
Op dag 21/22 was het onbeschermd, op dag 24 was het beschermd.. (klinkt stom, maar ik dacht dat mijn ongesteldheid eerder kwam, omdat ik 10 maanden geen seks heb gehad en nu ineens wel en vaker)
quote:suusi schreef op 22 augustus 2011 @ 17:39:

Ik heb altijd klontjes en stolsels bij mijn ongesteldheid bloed zitten. Dat zou dus betekenen dat ik elke maand een miskraam heb? Wat een onzin! Sorry maar deze bewering slaat totaal de plank mis.

Ik hoop dat je snel te horen krijgt oft wat is. Maar vergeet gewoon niet dat je ook kan genieten van je vakantie!;)

Dank je wel ! ga ik doen

Ik heb ook wel eerder klontjes gehad en heftige ongesteldheden, maar sinds ik met de pil was begonnen en daarna gestopt, waren mijn ongesteldheden lichter...
Kan ook zijn dat je menstruatie gewoon weer wat zwaarder wordt. Ik had altijd zware menstruaties tot ik aan de pil ging. Toen werd het een stuk minder heftig. Toen ik stopte was ik een tijd lang keuring om de 28 dagen ongesteld en ook helemaal niet heftig. Maar gaandeweg veranderde dat weer. Het werd weer wat heftiger en minder regelmatig.
Mijn ongesteldheid is prompt afgelopen, had alleen tijdens het vegen een klein beetje rozige afscheiding... verder niks

(terwijl het gisteren en eergisteren hevig was)

Vreemd hoor, mijn normale ongestelheid duurt meestal langer dan dit (is op zich ook heel regelmatig en precies, meestal maar 1 dag te laat dan gepland of op de dag zelf natuurlijk- en ik ben dus niet aan de pil)

Heb veel stress en verdriet over de (lange afstands) relatie die over is- vanwege afstand en bindingsangst en allerlei angsten van ex.. kan ook dat mijn menstruatie daardoor vreemd was/is deze maand.

Ik ga een zwangerschapstest kopen, hopelijk straks na werk (moet ook naar de tandarts, wat een stress) anders koop ik het vanavond op het vliegveld en test ik het terwijl mijn vriendin en ik daar aan het wachten zijn om te boarden. (Ik heb dus een week geleden seks gehad, hopelijk is dat niet te snel voor een z-test)

Maar denkt iemand hier dat er uberhaupt een kans is op een zwangerschap, omdat ik dus ongesteld was geworden?

Kan er een bevruchting plaats hebben gevonden 3 dagen voor mijn menstruatie, en dat de menstruatie gewoon kwam? Ik heb gisteren proberen te lezen op internet, maar werd er niet veel wijzer van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven