Gezondheid alle pijlers

Heftigere menstruaties

25-12-2013 23:57 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Niet meert nodig
anoniem_183421 wijzigde dit bericht op 26-12-2013 00:59
Reden: Niet meer nodig
% gewijzigd
Eens een afspraak maken met de huisarts om het probleem eens te bespreken? Kijken welke opties er zijn?
ik zou terug gaan naar de HA en dit bespreken

juist met de pil kan je van je hormoonschommelingen af komen

zelf slikte ik de pil door, maandenlang (en bij de Cerazette zelfs jaren, die heeft geen stopweek)

als je zoveel last van de menstruatie hebt, zou ik zeker overwegen om het ongemak dmv de pil te minimaliseren

wellicht worden de bloedingen dan minder heftig en je kan ook een aantal maanden doorslikken

overleg eens of het voor jou een optie is, of dat een verwijzing naar de gyn nodig is
Misschien dan toch een keer aan de dokter vragen.

Maar iemand die dit herkent? of denk dat dit endometriose is?

Ik ben wel bang voor de bijwerkingen van de pil....
Laat je ook testen op Chlamydia. Dit kan ook wen oorzaak zijn van heftigere bloedingen.
quote:noralief schreef op 26 december 2013 @ 00:07:

Misschien dan toch een keer aan de dokter vragen.

Maar iemand die dit herkent? of denk dat dit endometriose is?

Ik ben wel bang voor de bijwerkingen van de pil....

je hebt niks aan onze ervaringen, ga naar de dokter en laat het onderzoeken

en of je last hebt van de pil zal moeten blijken en je zal zelfs nog wel eens van pil moeten veranderen om de juiste te vinden
Oke bedankt voor de reacties. Ik ga idd naar de dokter.

Nee soa kan het niet zijn, omdat ik geen seksueel contact heb (gehad)
Ben nu al 5 jaar niet aan de pil, in het begin geen anti-conceptie, daarna wel hormoonloos spiraaltje, maar bij mij lopen mijn ongesteldheden vaak ook anders.

Soms heftig, soms niet. Soms tussentijds vloeien. Soms veel pijn, soms niks.

Maar als je je zorgen maakt, toch maar even naar de dokter.

Ik vond de pil maar niks, vlakte mij af, en verlaagde mijn libido.
Wat je beschrijft is voor mij een normale menstruatie. Al vanaf mijn tiende kon ik iedere maand twee dagen ziek thuis blijven. Pil hielp wel, maar daar ging ik me depressief door voelen. Na mijn zwangerschap heb ik een mirena laten plaatsen, dit was voor mij dé oplossing. Ik werd niet meer ongesteld én ik had geen last meer van stemmingswisselingen en depressiviteit.

Beetje jammer dat we nog een kind willen en ik alweer een half jaar in deze ellende zit :-s Als kind nr. 2 ooit nog komt, dan komt daarna ook gelijk weer een spiraal.

Edit: ik heb pcos, en dat verklaart een deel van mijn symptomen, maar ik ken ook vrouwen die niks mankeren maar het wel zo erg hebben.
Ga aan de pil of neem 'n mirena. Je eigen hormonen zijn 'n stuk funester voor je dan de hormonen in anticonceptie.
Kom ik lezen, erg benieuwd....is de openingspost weg!
Alweer.. OP weg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven