help!!! aambeien. oplossingen\middeltjes
zondag 26 augustus 2007 om 23:09
hoi,sinds de bevalling van mijn dochter-11 jaar geleden- heb ik aambeien. met tijd en wijle heb ik daar last van. maar de periodes van '"rust" worden steeds korter en er zit de laatste tijd regelmatig helder bloed bij. omdat ik ook last heb van een prikkelbare darm is mijn ontlasting vaak hard en wordt het dus nog pijnlijker om naar de wc. te gaan. ik gebruik weleens sperti, dat verlicht de zaak een beetje,maar weg gaan ze natuurlijk niet. nu is mijn vraag, wie heeft zich aan aambeien laten helpen? en was dat pijnlijk,hoe hebben ze ze verwijderd en -het belangrijkste natuurlijk- zijn de aambeien terug gekomen?? wie helpt mij?
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
woensdag 24 oktober 2007 om 11:01
Brown, die huidflapjes zijn marisken. Die bij het topic 'huidflapjes anus' ofzoiets, een ouder topic, daarin is veel informatie te vinden.
Ik heb zelf begin dit jaar zo'n marikse laten weghalen, bij mij was het een huidlapje tussen vagina en anus. De ingreep zelf ging prima, bij de dermatoloog onder plaatselijke verdoving. Maar de nasleep was allesbehalve een pretje. Langzaam genezende wond, veel last, telkens weer opengaan bij ontlasting enzovoort. Mijn lichaam schroefde toen de stoelgang terug, ik kon maar eens per 3 dagen poepen. Daardoor heb ik een aambei annex mariske gekregen en die ga ik binnenkort laten verwijderen. Ik moet nog een afspraak maken en zie er enorm tegenop, omdat de mariske nu echt in/op mijn anus zit en niet alleen aan het randje zeg maar. (een paar uur nadat ik ontlasting heb gehad gaat het dingetje weer terug naar binnen, of als ik het zelf terugduw als ik in bad zit of onder de douche sta)
Het is niet medisch nodig om het te laten verwijderen, maar ik vind het vreselijk onsexy om dat ding te hebben. Hoewel ik nog twijfel, echt veel last heb ik er niet van en het zit dus niet constant aan de buitenkant. Zolang ik vochtig toiletpapier gebruik kan ik me toch goed schoon afvegen. Dus tsja...
xx lisa.
Ik heb zelf begin dit jaar zo'n marikse laten weghalen, bij mij was het een huidlapje tussen vagina en anus. De ingreep zelf ging prima, bij de dermatoloog onder plaatselijke verdoving. Maar de nasleep was allesbehalve een pretje. Langzaam genezende wond, veel last, telkens weer opengaan bij ontlasting enzovoort. Mijn lichaam schroefde toen de stoelgang terug, ik kon maar eens per 3 dagen poepen. Daardoor heb ik een aambei annex mariske gekregen en die ga ik binnenkort laten verwijderen. Ik moet nog een afspraak maken en zie er enorm tegenop, omdat de mariske nu echt in/op mijn anus zit en niet alleen aan het randje zeg maar. (een paar uur nadat ik ontlasting heb gehad gaat het dingetje weer terug naar binnen, of als ik het zelf terugduw als ik in bad zit of onder de douche sta)
Het is niet medisch nodig om het te laten verwijderen, maar ik vind het vreselijk onsexy om dat ding te hebben. Hoewel ik nog twijfel, echt veel last heb ik er niet van en het zit dus niet constant aan de buitenkant. Zolang ik vochtig toiletpapier gebruik kan ik me toch goed schoon afvegen. Dus tsja...
xx lisa.
donderdag 1 november 2007 om 22:29
hallo,allemaal. eventjes een up-date. ben van de week naar de HA geweest vanwege mijn darmklachten, en ben doorverwezen naar het ziekenhuis voor een endoscopie. dat is dat ze met een slangetje en cameraatje eraan je achterste in gaan en zo in je darmen kunnen kijken, bij mij gaat het nu om de dikke darm en de endeldarm. maar ik kan pas op 6 december terecht. ik krijg daarna ook meteen de -voorlopige- uitslag mee. als ze nog een weefsel pakken van mijn darm en opsturen naar het lab moet ik 5 werkdagen wachten op die uitslag. dus allemaal heel spannend. gelukkig gaat mijn moeder mee als chauffeur, er is namelijk kans dat ik tijdens dat onderzoek medicijnen krijg die de rijvaardigheid beinvloeden.
woensdag 14 november 2007 om 00:46
dank je lisa!! vorige week kreeg ik een brief van het ziekenhuis.de afspraak is vervroegd naar 3 december. moet om 10.40 uur daar zijn. het voelt heel dubbel, van de ene kant hoop ik dat ze iets vinden ,zodat ik weet waar die pijn vandaan komt,maar van de andere kant ben ik ook wel een beetje bang. hoop dat het gauw 3 december is.
zaterdag 17 november 2007 om 10:40
Hoi Lichtbron, je hebt me met je topic ook over de schreef getrokken. Ik heb al wekenland last van jeuk (you know where) en soms zit er een klein spoortje bloed aan het toiletpapiertje.
Iedere week neem ik me voor om naar de huisarts te gaan en iedere week doe ik dus gewoon niks. Het idee om daar te gaan liggen met mijn kont in de lucht.......
Ik heb twee babies gehad, maar dat doe ik bij wijze van spreken liever...
Maar ik ga nu ECHT er moet wat gebeuren en als ik opbel voor een afspraak vraag ik maar naar die vrouwelijke arts die ook in onze praktijk zit.
Heel veel sterkte voor jou op 3 December. En hou ons op de hoogte he!
Iedere week neem ik me voor om naar de huisarts te gaan en iedere week doe ik dus gewoon niks. Het idee om daar te gaan liggen met mijn kont in de lucht.......
Maar ik ga nu ECHT er moet wat gebeuren en als ik opbel voor een afspraak vraag ik maar naar die vrouwelijke arts die ook in onze praktijk zit.
Heel veel sterkte voor jou op 3 December. En hou ons op de hoogte he!
zondag 18 november 2007 om 00:43
hoi,toetyfroety!! fijn dat er zo gereageerd wordt op "mijn"topic. ik hoop voor je dat het mee valt en dat de dokter zegt dat het aambeien zijn. als je alles gelezen hebt zijn er verschillende manieren om ze te laten verwijderen. ja en ik kan nou wel zeggen dat de dokter zo veel achterwerken ziet,maar het is inderdaad genant. hi,hi!! ben in iedergeval blij dat ik al om 10.40 uur aan de beurt ben. heb ik niet zoveel tijd om te piekeren. maar als ik zo eens rondvraag zijn de ervaringen met zo'n onderzoek ook heel verschillend. sommige zeggen dat het pijn doet en anderen "het is een beetje vervelend". we wachten het maar af. groetjes lichtbron. en tuurlijk hou ik jullie op de hoogte. bij goed en slecht nieuws.
dinsdag 4 december 2007 om 00:16
hallo,hier ben ik weer!! kon mijn eigen topic nog bijna niet vinden!! grrrr!!! heb vandaag de endoscopie gehad, en gelukkig zag alles er goed uit. maar nu weet ik dus nog steeds niet waar die pijn iedere keer vandaan komt! moet morgen nog even naar de huisarts bellen,wen dan vraag ik ook maar meteen wat er nu moet gebeuren. wil onderhand weleens van die pijn af.
dinsdag 4 december 2007 om 00:18
quote:toetyfroety schreef op 17 november 2007 @ 10:40:
Hoi Lichtbron, je hebt me met je topic ook over de schreef getrokken. Ik heb al wekenland last van jeuk (you know where) en soms zit er een klein spoortje bloed aan het toiletpapiertje.
Heel veel sterkte voor jou op 3 December. En hou ons op de hoogte he!en toetyfroety, ben je nog naar de huisarts geweest??? ben erg benieuwd!!
Heel veel sterkte voor jou op 3 December. En hou ons op de hoogte he!en toetyfroety, ben je nog naar de huisarts geweest??? ben erg benieuwd!!
dinsdag 22 april 2008 om 17:22
woensdag 23 april 2008 om 08:49
hoi,brown.
ik denk dat dat wel in debijsluiter staat of niet??
ik heb zetpillen van sperti en die gebruik ik alleen als ik bleodverlies en jeuk en pijn heb. ik denk dat dat niet zoveel kwaad kan.
maar als het hier een beetje rustiger is wil ik toch wel weer naar de huisarts om eriets aan te laten doen.
op het moment zijn mijn darmen rustig.
heb er niet zoveel last van, kijken maar hoelang het goed gaat.
zou het dan toch zijn dat voeding zo veel verschil maakt??
ik eet nu wat meer bruin brood, snoep minder en eet meer fruit.
ik denk dat dat wel in debijsluiter staat of niet??
ik heb zetpillen van sperti en die gebruik ik alleen als ik bleodverlies en jeuk en pijn heb. ik denk dat dat niet zoveel kwaad kan.
maar als het hier een beetje rustiger is wil ik toch wel weer naar de huisarts om eriets aan te laten doen.
op het moment zijn mijn darmen rustig.
heb er niet zoveel last van, kijken maar hoelang het goed gaat.
zou het dan toch zijn dat voeding zo veel verschil maakt??
ik eet nu wat meer bruin brood, snoep minder en eet meer fruit.
maandag 8 februari 2010 om 10:16
Vorig jaar bevallen van een dochter en zoo gek, in een keer na 3,4 maanden: ik kreeg last van aambeien. Ik vond bevallen nog makkelijker dan naar de wc gaan, wat een ramp. Ik heb van alles geprobeerd om die aambeien te behandelen, maar uiteindelijk een supermiddel gevonden: Hemoclin. Ik heb het gekocht bij Dr Vogel. Ik zet het in de koelkast en dan is het "lekker" koud. Ode aan Hemoclin!

donderdag 25 maart 2010 om 09:09
En zijn ze dan helemaal verdwenen? Of zijn ze er wel, maar heb je er geen last van? Ik heb een trosje uitwendige, daar heb ik een tijd geen last van, maar ineens spelen ze weer op. Ze zitten er wel constant. Ik wil ze weghebben! Ik wil namelijk weer graag zwanger worden en moet er niet aan denken weer met die verschrikkelijke pijn rond te lopen en op een kussentje te moeten zitten zoals na mijn laatste bevalling.
Nog nieuwe ervaringsverhalen?
Nog nieuwe ervaringsverhalen?
vrijdag 15 maart 2013 om 10:59
maandag 10 juni 2013 om 20:16
Hallo allemaal.
Ik heb zelf al jaren last van (bloedende) pijnlijke aambeien. De dokter vond het niet nodig om mij naar het ziekenhuis door te verwijzen. Wel kwam ik terecht bij een fysiotherapeut voor psychosomatische klachten. Die konden mij natuurlijk niet van die dingen genezen. Alleen wisten ze me te vertellen dat ik te hard pers tijdens het poepen. (Ok. Fijn om te weten.) Ik kreeg zakjes met psyliumvezels waardoor de ontlasting makkelijker naar buiten wil. En lidocainezalf tegen de pijn. Die zakjes zijn wel goed om te nemen, maar ontzettend vies en als je dat dagelijks moet nemen word je er ook niet vrolijk van. En tegen aambeien helpt het ook niet. Die zalf werkte maar even bij mij, dus nog geen stap verder.
Toen werd het alleen maar erger, zo erg dat ik bijna de deur niet meer uit kon. Als ik een pijnlijke aambei had en ik ging lopen of fietsen dan stimuleerde ik de aambei alleen maar en werd hij alleen maar groter. (waarom artsen adviseren om veel te bewegen snap ik dus ook niet echt) Wat dan wel hielp was de aambei terugduwen. Maarja, dat kan ook niet overal, dus erg lastig. Allerlei zalfjes geprobeerd, niets scheen te helpen. Tegen dokter gezegd dat het zo niet langer kon. Eindelijk mocht ik dan naar de proctoscoop. Daar gekomen kreeg ik meteen een buisje in mn anus geduwd en werden er elastiekjes in geplant. Maar die pijnlijke aambei die bleef. Ik vroeg waarom daar dan geen elastiekje omheen kon. Bleek dat je binnenste en buitenste aambeien hebt. Die buitenste daar doen ze niks aan. Die gaan als het goed is weer naar binnen zodra ze die binnenste aambeien hebben opgetrokken als het ware door die elastiekjes. (Al jaren last, en nog nooit had iemand me dat verteld.) Kortom, een paar keer elastiekjes gekregen en dat hielp meestal een week of twee, en daarna, helaas, kwam de pijn en het bloeden steeds weer terug. De voorlaatste keer zei de proctoscoop tegen mij dat ik dan maar geopereerd moest worden! Maar dat is iets wat ik dus echt niet wil. Dan maar af en toe elastiekjes, en dat het een tijdje goed gaat. Want ik heb gehoord dat zo'n operatie erg pijnlijk is. Dat je wel twee of drie weken met ontzettende pijn loopt, en dat er geen garantie is dat het niet meer terugkomt.
Onze afspraak was dat ik over vier weken zou terugkomen om te vertellen hoe het ging. In die tussentijd heb ik op aanraden van een vriend, Hemoclingel gekocht, dat moet je inbrengen met een dingetje en dan spuit je zo dat spul er in. Dat leek wel wat te helpen. In ieder geval werd het er niet erger door. En het belangrijkste wat ik heb ondekt is dat als ik moet poepen, dan hou ik die aambei tegen met mijn vingers waardoor er geen druk op komt. Een beetje vies is het wel, maar tot nu toe is dat het enige wat mij ervan af heeft geholpen. Ik heb de aambeien nog steeds, dat wel. Maar ik heb al weken geen bloed meer gehad en ook geen pijnlijke uitstulping. Goed je handen wassen daarna en klaar! (ik spoel me sowieso altijd al met water af, zeker niet met droog WC papier) Soms irriteert het nog wel eens, als mijn ontlasting wat te stevig is. Dan spuit ik er wat Hemoclingel in om de pijn te verzachten. Nooit heb ik over mijn eigen methode iets gelezen op fora zoals deze. Dus vandaar dat ik dit wil delen. Hopelijk is er iemand die er ook baat bij heeft!
Succes
Ik heb zelf al jaren last van (bloedende) pijnlijke aambeien. De dokter vond het niet nodig om mij naar het ziekenhuis door te verwijzen. Wel kwam ik terecht bij een fysiotherapeut voor psychosomatische klachten. Die konden mij natuurlijk niet van die dingen genezen. Alleen wisten ze me te vertellen dat ik te hard pers tijdens het poepen. (Ok. Fijn om te weten.) Ik kreeg zakjes met psyliumvezels waardoor de ontlasting makkelijker naar buiten wil. En lidocainezalf tegen de pijn. Die zakjes zijn wel goed om te nemen, maar ontzettend vies en als je dat dagelijks moet nemen word je er ook niet vrolijk van. En tegen aambeien helpt het ook niet. Die zalf werkte maar even bij mij, dus nog geen stap verder.
Toen werd het alleen maar erger, zo erg dat ik bijna de deur niet meer uit kon. Als ik een pijnlijke aambei had en ik ging lopen of fietsen dan stimuleerde ik de aambei alleen maar en werd hij alleen maar groter. (waarom artsen adviseren om veel te bewegen snap ik dus ook niet echt) Wat dan wel hielp was de aambei terugduwen. Maarja, dat kan ook niet overal, dus erg lastig. Allerlei zalfjes geprobeerd, niets scheen te helpen. Tegen dokter gezegd dat het zo niet langer kon. Eindelijk mocht ik dan naar de proctoscoop. Daar gekomen kreeg ik meteen een buisje in mn anus geduwd en werden er elastiekjes in geplant. Maar die pijnlijke aambei die bleef. Ik vroeg waarom daar dan geen elastiekje omheen kon. Bleek dat je binnenste en buitenste aambeien hebt. Die buitenste daar doen ze niks aan. Die gaan als het goed is weer naar binnen zodra ze die binnenste aambeien hebben opgetrokken als het ware door die elastiekjes. (Al jaren last, en nog nooit had iemand me dat verteld.) Kortom, een paar keer elastiekjes gekregen en dat hielp meestal een week of twee, en daarna, helaas, kwam de pijn en het bloeden steeds weer terug. De voorlaatste keer zei de proctoscoop tegen mij dat ik dan maar geopereerd moest worden! Maar dat is iets wat ik dus echt niet wil. Dan maar af en toe elastiekjes, en dat het een tijdje goed gaat. Want ik heb gehoord dat zo'n operatie erg pijnlijk is. Dat je wel twee of drie weken met ontzettende pijn loopt, en dat er geen garantie is dat het niet meer terugkomt.
Onze afspraak was dat ik over vier weken zou terugkomen om te vertellen hoe het ging. In die tussentijd heb ik op aanraden van een vriend, Hemoclingel gekocht, dat moet je inbrengen met een dingetje en dan spuit je zo dat spul er in. Dat leek wel wat te helpen. In ieder geval werd het er niet erger door. En het belangrijkste wat ik heb ondekt is dat als ik moet poepen, dan hou ik die aambei tegen met mijn vingers waardoor er geen druk op komt. Een beetje vies is het wel, maar tot nu toe is dat het enige wat mij ervan af heeft geholpen. Ik heb de aambeien nog steeds, dat wel. Maar ik heb al weken geen bloed meer gehad en ook geen pijnlijke uitstulping. Goed je handen wassen daarna en klaar! (ik spoel me sowieso altijd al met water af, zeker niet met droog WC papier) Soms irriteert het nog wel eens, als mijn ontlasting wat te stevig is. Dan spuit ik er wat Hemoclingel in om de pijn te verzachten. Nooit heb ik over mijn eigen methode iets gelezen op fora zoals deze. Dus vandaar dat ik dit wil delen. Hopelijk is er iemand die er ook baat bij heeft!
Succes
zondag 3 augustus 2014 om 20:04
Er zijn tal van middelen die helpen tegen aambeien. Sperti kan helpen maar soms blijven de aambeien toch terugkomen. Het kan dan zinvol zijn om te kijken naar je leefwijze. Eet je goed, zit je goed enz.
Kijk anders eens op uitwendige-aambeien.nl, daar staan tal van nuttige tips om van je aambeien af te komen.
Kijk anders eens op uitwendige-aambeien.nl, daar staan tal van nuttige tips om van je aambeien af te komen.