Gezondheid alle pijlers

Help, hoe kom ik zo snel mogelijk van mijn verkoudheid af?

28-03-2013 11:17 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik voel een flinke verkoudheid opkomen, maar heb dinsdag een operatie gepland staan om mijn galblaas te verwijderen. Die verkoudheid komt me dus helemaal niet uit, en wil zeker weten dat de operatie doorgaat!

Ik eet nu de hele dag fruit en drink echinaforce, maar wellicht heeft hier iemand DE tip om zo snel mogelijk van die verkoudheid af te komen?
je bed in, rust!
zink slikken. Is enige middel dat verkoudheid bewezen verkort. Alleen de beste dosis is helaas nog onbekend.
.
paar keer per dag met zout en lauw water je neus spoelen, is het zo weg!
Zit het in je neus/voorhoofd? Dan stomen. Gewoon water gebruiken, niks er in doen. Dat prikkelt alleen maar.

Zit het meer in je keel? Trachitol vind ik zelf heel fijn. Vochtige lucht helpt ook dus bakjes water aan de verwarming en een emmer heet water op je slaapkamer als je naar bed gaat. En rusten inderdaad!
Ik had laatst ook een heftige verkoudheid en heb een aantal dingen gedaan om er zo snel mogelijk van af te komen:

- thee met mint drinken;

- stomen met wat eucalyptusolie in het hete water;

- voor het slapen gaan een hete douche nemen en eucalyptusolie/douchegel gebruiken;

- voor het slapen gaan het volgende drinken: rooibosthee (een andere kruidenthee is waarschijnlijk ook prima), met 1 eetlepel honing en 1 uitgeperste citroen;

Ik weet nu niet precies wat er zo goed heeft geholpen, maar binnen 2 dagen was ik alleen nog een beetje snotterig.

Succes!
Dank voor jullie tips! Stomen had ik nog niet aan gedacht, maar is inderdaad een goed idee omdat het vooral in mijn hoofd en neus zit.

Neus spoelen kan ik ook weleens proberen, heb alleen geen idee hoe dat moet?

En ga vanavond iets van zink halen bij de drogist. Moet allemaal goed komen dan denk ik

Oh ja, en vanavond op tijd naar bed!
Paracetamol nemen..en vit C..!

Citrosan..

En idd, heel op tijd naar bed..
Neus spoelen ben ik ook gaan doen, direct nadat ik het hier las (ik snotter al bijna twee weken !) En het helpt !

Ik gebruik er een heel klein bakje voor, met lauw water en beetje zout en dan zachtjes opsnuiven.

Goeie tip!
.
niks helpt, je lichaam moet van binnenuit het virus bestrijden
Ik merk dat het spoelen helpt. Ik heb vandaag de hele dag door gesnoten en gesnotterd en sinds het spoelen is dat helemaal opeens duidelijk minder.
.
En zink helpt ook:

http://www.scientias.nl/z ... oorkomt-verkoudheid/25393

http://www.henw.org/archi ... pt-tegen-verkoudheid.html

Zink, ingenomen binnen 24 uur nadat de symptomen van een verkoudheid zijn begonnen, verkort de duur en de ernst van de symptomen van verkoudheid bij verder gezonde mensen. Als zink preventief vijf maanden lang wordt toegediend, vermindert de incidentie van verkoudheid en schoolverzuim en vermindert het voorschrijven van antibiotica aan kinderen.
.
quote:impala schreef op 28 maart 2013 @ 23:11:

Ik merk dat het spoelen helpt. Ik heb vandaag de hele dag door gesnoten en gesnotterd en sinds het spoelen is dat helemaal opeens duidelijk minder.

werkt goed he!

je kunt ook speciale potjes kopen, gaat het makkelijker:neti pot
Ja echt super, het is gewoon opeens bijna over!

(zal wel toeval zijn volgens meds, maar ik weet beter. Liep gisteren echt de hele dag te snotteren en na de eerste keer spoelen ging het meteen een half uur goed. Nu nog veel en veel beter.)

Die neti pot heb ik wel eens van gehoord ja. Maar wat een apparaat zeg Ik hou het wel bij mijn mini-kommetje. Gaat perfect.

Hoe is het met Dibbels??
.
Met Dibbels gaat het redelijk

Het spoelen, stomen de hotdrink van echinaforce, en veel slapen trekken me er wel doorheen. Ik heb er nu wel vertrouwen in dat mijn operatie dinsdag gewoon door kan gaan!

Thnx voor jullie hulp!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven