Gezondheid alle pijlers

help ik ben LELIJK

14-10-2007 00:44 112 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze week een afspraak bij de huisarts. ik hou het niet langer uit: leven in een isolement. Als ik in de spiegel kijk weet ik weer waarom ik me heb teruggetrokken: jarenlang uitgescholden voor lelijk. Ik wil zo gewoon niet verder
Ach dons toch! Wat erg dat je je zo voelt!! In welk opzicht heb je je teruggetrokken? Werk/studeer je wel, heb je wel/geen vrienden...? Kun je iets meer vertellen?

En, als ik vragen mag, wat ga je bij de huisarts doen? Zoek je verwijzing voor psychische hulp of cosmetisch?

Niet dat ik je wil confronteren om voor jou moeilijke dingen te schrijven hier, maar als je wat meer aangeeft, kun je misschien meer reacties/hulp/steun krijgen hier?

(ben niet meer lang online vandaag, dus mocht jij nu nog wel reageren en ik niet, dan is dat omdat ik zo ga slapen....).
lieverd toch wat bedoel je nu eigenlijk? Lelijk om te zien? het klinkt mij als een noodkreet meid, vertel eens wat meer dan, als je wilt natuurlijk iig een knuf
In afwachting van je antwoord op thee haar vragen, wil ik je alvast een :hart: onder de riem steken.

Mocht je willen vertellen waarom je jezelf zo lelijk VOELT kunnen we misschien met je meedenken wat je evt. zou kunnen doen. Ik wil niet meteen beginnen met "we zijn allemaal niet perfect", snap je. Mocht jij het aankunnen om iets meer te vertellen, is het makkelijker om te reageren.

Maar sowieso een dikke .
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Dons, wat erg! Hoezo leef je in een isolement? Heb je weinig of geen vrienden, kom je nog wel buiten? Ben je erg gepest in het verleden? Wat is er aan je uiterlijk dat je zo ontzettend stoort? Wat wil je doen bij de huisarts? Wil je je laten doorverwijzen voor plastische chirurgie? Voor wat voor ingreep?|

Sorry dat ik zo ontzettend veel vraag, je bericht laat een heleboel vragen open. Je bericht maakt in ieder geval duidelijk dat je op deze manier niet verder wilt en dat je erg verdrietig bent. Waarmee kunnen wij je op het forum helpen en ondersteunen?
Ik zie dat je al snel veel reacties krijgt Dons! In mijn vorige bericht vergeten te vermelden, maar ook van mij natuurlijk een dikke knuffel. Zeg maar waarmee we je kunnen helpen!
Hoi geeft niet hoor thee slaap ze!

Dat is het em juist, ik zou gewoon juist advies willen, van wie het ook is. Plastisch chirurgen (3x!)heb ik al gehad en kunnen/durven er niks aan te doen. Ik heb een grote kaak en als je die wegsnijd lijkt die neus extra lang. En een neusjob is risicovol omdat die neus scheef kan geen staan. Er ziin wel meer lelijkere mensen en ik zal nooit mooi worden hoor ik dan. Je kan jezelf niet beoordelen zeggen andere mensen dan, dus wil ik een gesprek met een pshychiater of het echt aan mijn uiterlijk ligt en wat ik hiermee aanmoet! Hoe moet je nou zo door het leven, die staarende vrouwen en meelijkwekkende lachjes die ik toegeworpen krijg ben ik zat! Wie kan/durft mij eerlijk advies te geven wat er aan mijn uiterlijk gedaan kan worden??? De kapper verbergt mijn gezicht onder mijn haar, ik noem maar een voorbeeld. WIE KAN MIJ HELPEN< Ik ZIE HET LEVEN ECHT NIET MEER ZITTEN WANT K ZIT AL JAREN ZO IN DEZE SITUATIE!

Ik ga een noodkreet uitstoten bij de huisarts, want waar moet ik anders wezen, ik kan alleen terecht bij stichting ex-6 tot nu toe voor steun, maar zij hebben geen oplossing.
sorry mensen voel me gewoon zo klote, keek net weer in de spiegel, niks staat, ik loop in de meest grijzemuize kleding om niet op te vallen, wil gewoon dood, ben kapot van die strijd

erg lief dat jullie reageren ben zo bang weer een zeikerd te worden gevonden:(
Dons, ik slaap nog niet. Moet zeggen dat ik nog even zat na te denken over je 1e posting en, gelukkig, heb je zelf gereageerd en ook anderen.

Ik kan nu heel veel zeggen of even niets zeggen.... Veel in de zin van 'ik vind niemand lelijk' tot 'ik heb ook wel eens iets aangepast', maar kan het nu (nog?) niet helemaal inschatten.

Voor dit moment lijkt het me een belangrijke stap dat je hierover contact met anderen zoekt. JIJ zit ermee, dus het is voor JOU belangrijk.

Zo aan de toon van je bericht je lezen, is dit voor jou al lange(re) tijd belangrijk. Dus tob je al een tijd..... Dat vind ik rot voor je. Aan de andere kant ben je blijkbaar zover dat je het 'opengooit'... (ja, beetje rare omschrijving misschien, maar weet zo snel niks anders). Maar voor mijn gevoel is dat wel een stap in openheid, open staan voor andere meningen/opties/suggesties.

Ik hoop dat je hier blijft schrijven/reageren. Zeker niet dat ik/we uit nieuwsgierigheid meer willen weten, maar misschien helpt de gedachtenwisseling hier je. Zowel qua eigen beeldvorming als qua 'oplossingen' voor waar je mee zit.

Misschien heb ik het niet allemaal helder omschreven hier, maar ik denk/weet dat zeker ook andere posters (w.o. MV) je kunnen/zullen steunen/helpen.

veel liefs, thee
Lieve Dons,

Wat goed dat je de weg nu zoekt naar de huisarts om een verwijsbrief te vragen. IK kan nooit en te nimmer zeggen of het wel of niet terecht is dat jij je zo voelt over je uiterlijk. Het is JOUW gevoel en die is er en is jouw waarheid nu en daar is het nu moeilijk mee te leven. Dus je moet nu zien hoe je met jezelf zo door het leven kan gaan en jezelf weer te respecteren en te waarderen en je weer zien dat je er mag zijn om DONS. Heel afgezaagd draait niet alles in het leven om uiterlijk. Persoonlijk vind ik innerlijk/karakter veel belangrijker. Ik durf weinig te zeggen want ik wil niets zeggen om je meer te kwetsen. Maar heb je een partner? Vrienden, vriendinnen, wat zeggen zij ervan? Hoe kijk jij tegen andere aan? Wat is jouw gevoel hoe dierbare met je omgaan? (bedoel ik niet wat je schreef de mensen die staren)

Meis ik ga nu naar bed maar wanhoop niet teveel. Spreek je.
Hey!!! Een zeikerd ben je écht niet hoor!

Een/dit forum is naast een plek voor gezelligheid/vriendschap ook zeker een plek waar iemand een probleem kwijt kan. En vergeet niet, als hier gedacht werd dat je zeurde, dan waren er geen reacties geweest! Dan dacht men 'oh, vervelend' en scrolde dan verder.

En het klinkt misschien gek, maar iemand die de voor haarzelf zo tekenende tekortkomingen zo omschrijft, is echt geen lelijk iemand, en dat bedoel ik zonder de clichématige omschrijving van 'als je van binnen mooi bent' etc.

Nu ga ik wel slapen, maar ik ga morgen hier weer lezen en hoop dat we je ergens mee kunnen helpen.

Nogmaals, veel liefs!
MV, je omschrijft weer wat ik mijn toetsenbord niet uit kreeg.

Slaap lekker (waardevolle forummer) en we lezen elkaar hier nog wel!
quote:dons schreef op 14 oktober 2007 @ 01:06:

sorry mensen voel me gewoon zo klote, keek net weer in de spiegel, niks staat, ik loop in de meest grijzemuize kleding om niet op te vallen, wil gewoon dood, ben kapot van die strijd

erg lief dat jullie reageren ben zo bang weer een zeikerd te worden gevonden:(Meis, ik kan me voorstellen dat je het soms niet meer ziet zitten als je niet lekker in je vel zit. Maar misschien met hulp en evt. medicijnen tegen depressie (of ben je denk je niet depressief) kan er een hoop veranderen. Rare opmerking misschien maar je zou voor de grap een dagje naar de Zwarte markt in Beverwijk moeten gaan. Ik ben er vorige week geweest, ik zit absoluut niet lekker in mijn vel, voel mij alles behalve ....... ook qua uiterlijk .................. en als je daar om je heen kijkt durfde ik voor het eerst sinds maanden te zeggen ............... nou het kan nog erger. Het klinkt afgezaagd, ik weet het maar ik spreek uit mijn gevoel wat ik toen had. Dat gevoel kan ik niet op je over brengen maar wel je laten weten dat je niet de enige bent en dat er in die zin een oplossing is, er is altijd iemand die met jou wilt werken om je eigenwaarde en eigenliefde weer terug te vinden. Liefs meis.
Dons, ik hoop dat je mijn postings niet verkeerd opvat. Jouw gevoel is nu dat jij jezelf lelijk vind, klaar uit. Of dat zo is? Jij voelt het zo. Het is makkelijk te zeggen dat ik mij ook soms zo gevoelt heb. Bij mij is het niet iets in mijn gezicht maar een litteken op mijn been na een ongeluk. Ik ben zelf bij het VU geweest voor plastische chirugie. Uiteindelijk niet gedaan want de pijn zou onbeschrijvelijk zijn. Ik heb dus met het litteken moeten leren leven. En het gekke is, hoe groot het wel niet was in mijn hoofd, zo klein was het bij mijn partners destijds. Als ik erover vertelde en liet zien was het een "oh". Waarom? Omdat mensen met je willen omgaan om wie jij bent en niet alleen om het uiterlijk (beetje krap door de bocht maar hoop dat je de extreme uitzonderingen niet wilt mee rekenen). Ik hoop dat je nog iets wilt vertellen over je vrienden en/of je partner.

Ik ga nu echt naar bed, sorry. Maar tot morgen.
Jullie zijn zo lief allemaal, zeker om de moeite nog te nemen nog zo laat te reageren!!! Ik heb wel een heel lieve vriend, anders had ik het niet meer gered. Ik vind het zo erg dat ik hem zo zwaar belast met dit. Hij is zooo lief en goed, dat hoor ik ook van anderen! Ik heb nog 2 contacten, maar zij hebben zelf ook niet veel sociaal contact, zelf ook gepest en de ander autistish en leeft ook erg geisoleerd. Het is een gevecht, vooral omdat de hulpverlening mij niet helpt, die vrouw die ik nu heb gooit er met de pet naar en weet niet eens meer wat ze dan bv met mij heeft afgesproken! Of ik krijg katten dat ik dat gekke staartje maar moet uitdoen enz. Geen normaal advies ofzo. Weet je, zoveel mensen maken misbruik als je je niet lekker voelt in je vel en je uiterlijk! Ik heb btw echt een lelijk gezicht en een mooi lijf. Een "halfje" noemde iemand mij, vreselijk... :(

voel me beroerd, ga nu proberen te slapen, mijn vriend slaapt al lang, want hij moet morgen wel werken. truste allemaal!
Lieve schat, ja ik was al op weg naar bed maar ik MOET dit zeggen. Waarom denk je dat je vriend van je houdt? Juist, omdat je een mooi mens bent, karakter EN uiterlijk (waarom zou hij anders met je zijn?). En schoonheid komt van binnenuit. Pff, hoop niet dat ik nu de modepolitie achter mij aankrijg maar ik meen het wel. We hebben het er morgen nog over. Ga lekker slapen dikke .
Goh, kan het toch niet uitstaan. Nou mijn laatste posting.

In hoeverre heb je "problemen" met je uiterlijk. Qua baan, je schreef je hebt een partner dus ik ga ervan uit dat hij je mooi en leuk vind, qua vrienden enz. Wat is het wat je ongelukkig maakt? De mensen die je evt. nastaren? Je vrienden zullen je toch mogen om wie DONS is!!!

Wat naar te horen dat het niet klikt bij je hulpverlening. Heb je nog alternatieven? Kan/mag je in die organisatie aangeven dat het niet klikt met haar en om iemand anders vragen?

En vergeet niet Dons, je zegt dat je je bezwaard voelt tov je vriend maar dat hoeft niet, het is altijd geven en nemen, en als hij ergens mee zit dan ben jij er toch ook voor hem! Misschien eens samen een lijstje met je vriend maken wat JOU als persoon een MOOI persoon maakt, ja mooi ja. Want hij is toch niet voor niets met jou? Dus schrijf samen alle positieve dingen, innerlijk en uiterlijk van jou op. Moet je kijken waar je komt.

En nu ga ik echt naar mijn mandje. Truste.
[quote]mylenevalerie schreef op 14 oktober 2007 @ 01:21:

[...]

Meis, ik kan me voorstellen dat je het soms niet meer ziet zitten als je niet lekker in je vel zit. Maar misschien met hulp en evt. medicijnen tegen depressie (of ben je denk je niet depressief) kan er een hoop veranderen. Rare opmerking misschien maar je zou voor de grap een dagje naar de Zwarte markt in Beverwijk moeten gaan. Ik ben er vorige week geweest, ik zit absoluut niet lekker in mijn vel, voel mij alles behalve ....... ook qua uiterlijk .................. en als je daar om je heen kijkt durfde ik voor het eerst sinds maanden te zeggen ............... nou het kan nog erger.

LOL je zal het wel niet zo bedoelt hebben, maar onbedoeld zeer grappig
[quote]dons schreef op 14 oktober 2007 @ 01:34:

Jullie zijn zo lief allemaal, zeker om de moeite nog te nemen nog zo laat te reageren!!! Ik heb wel een heel lieve vriend, anders had ik het niet meer gered. Ik vind het zo erg dat ik hem zo zwaar belast met dit. Hij is zooo lief en goed, dat hoor ik ook van anderen! Ik heb nog 2 contacten, maar zij hebben zelf ook niet veel sociaal contact, zelf ook gepest en de ander autistish en leeft ook erg geisoleerd. Het is een gevecht, vooral omdat de hulpverlening mij niet helpt, die vrouw die ik nu heb gooit er met de pet naar en weet niet eens meer wat ze dan bv met mij heeft afgesproken! Of ik krijg katten dat ik dat gekke staartje maar moet uitdoen enz. Geen normaal advies ofzo. Weet je, zoveel mensen maken misbruik als je je niet lekker voelt in je vel en je uiterlijk! Ik heb btw echt een lelijk gezicht en een mooi lijf. Een "halfje" noemde iemand mij, vreselijk... :(

mmmm, dat biedt perspectief: klopt idd dat een vrouw grof gezegd op haar gezicht en haar wordt afgerekend. Ik zeg het even bot: een vrouw met een lelijk gezicht , maar met sublieme borsten en de mooiste doos van Nederland zal toch geen mooie vrouw gevonden worden.

Simpelweg omdat niemand die mooie dingen kan zien.

Andersom: lelijke borsten (of afgezette borsten) en een erg lelijke vagina zijn geen probleem als haar proporties een beetje kloppen en ze een mooi hoofd heeft (en leuk gekleed).

Bij jou (TO) verhult je kleding je mooie punt, maar voor een man kan het wel aantrekkelijk zijn: wat wil je: een fotomodel gezicht met "lelijk" lichaam, of een vriendin met een veel minder mooi gezicht maar een erg aantrekkelijk lichaam?

Compenseren: als jij een mooi lichaam hebt ben je al enorm ver: je kunt zonder plastisch chirurg ook een eind komen: met tandarts/haarlengte of kleur/zongebruind zijn en kleding kun je er totaal anders uitzien.

Vaak zijn mannelijke artsen in Ziekenhuizen niet moeders mooiste, maar ze compenseren dat (schat ik zo) door hun status/inkomen/mooi huis en auto etc.

Als dezelfde lelijke arts schoonmaker was zouden veel minder vrouwen interesse hebben

Misschien een idee om de nadruk op je lichaam te leggen? Een vrouw met een mooi gezicht en een lelijk lichaam doet hetzelfde: slechte punten verhullen, goede benadrukken. Mannen doen dat ook trouwens haha

Als man lijkt het me niet zo'n probleem om een vriendin met een lelijk gezicht te hebben: als er maar iets tegenover staat: enthousiasme, vertrouwen, humor, als zij heel sensueel ingesteld is etc.
Meid wat klote dat jij je zo voelt, ik hoop dat je de juiste hulp vind...je bent het waard hoor!!

[quote][message=600029,noline]dons schreef op 14 oktober 2 Een "halfje" noemde iemand mij, vreselijk...

Zo , die had je met je mooi benen een flinke schop mogen verkopen.

Allereerst een megaknuf van mij!!

En een compliment naar MV!!

Lieve schat, kijk eens naar buiten vandaag, de zon schijnt, je hebt de liefste vriend vd wereld, die jouw koestert en liefheeft en adoreert en steunt, dat is wat telt, laat de rest vd wereld lekker het heen en weer krijgen, daar moet je je eigen geluk niet uit putten, dat is ook niet haalbaar, voor niemand, ik hoop dat jij de hulp kan vinden om jezelf wat gelukkiger te gaan voelen, das alles wat telt, wie wat en hoe je ook bent.Voor vandaag, ga lekker naar buiten en laat je lekker verwennen, pak die mooie herfstbladeren op en mik ze over je vriend heen en lach, want hij is er voor je, weet je dat dat heel mooi is.

Goed initiatief van je om een dokter te bezoeken, ik hoop dat ie je zal begrijpen en blijf hier schrijven, er zijn genoeg mensen zoals je ziet die je willen steunen, das echt hartverwarmend.

liefs Sto
Hallo Dons,

Ik weet hoe het is om erg ontevreden met jezelf te zijn, met wie je bent en hoe je eruit ziet. Ik heb mezelf denk ik nooit zo gevoeld als jij je nu voelt, al waren mijn emoties soms heftig. Ook ik ben niet mooi (kom daar ook niet bij in de buurt). I.t.t. jou heb ik geen mooi lijf, ik ben te dik (té dik volgens de gezondheidszorg, maatschappij en mezelf). Ik moet het om me goed te voelen over mezelf dus niet van mijn uiterlijk hebben. Dus probeer ik dat te compenseren door:

- verschillende studies afgerond te hebben (ik ben wél gezegend met een goed stel hersens)

- mijn werk goed te doen

- me zo mooi mogelijk te kleden (binnen de mogelijkheden van wat er te koop is voor iemand met mijn maat en geloof me... dat is vaak om te gruwelen!)

- me goed te verzorgen (opmaken, gelnagels, goed kapsel)

- een goede vriendin voor anderen te zijn (zonder mijzelf daarin te verliezen)

Deze dingen geven mij het zelfvertrouwen en laten mij zien dat ik er mag zijn.

Op een gegeven moment in mijn leven zat ik diep in de put. Door verschillende oorzaken, maar ook het ontevreden zijn met mezelf speelde hierin mee. Ik heb hulp gezocht bij een psycholoog/psychotherapeut. Eigenlijk was er geen klik met deze man, maar door mijn onzekerheden heb ik de therapie véél te lang laten duren. Hij heeft mij niet kunnen geven, wat ik nodig had. Nu terug kijkend had ik die therapie véél eerder moeten stoppen. Net zoals jij nu wellicht het hulpverlenerscontact dat je hebt moet verbreken. Er zijn namelijk duizenden hulpverleners in Nederland. Je bent niet afhankelijk van die ene die jou nu op een verkeerde wijze begeleidt. Jij bent de hulpvrager en jij mag aangeven wat jij nodig hebt. Vergelijk het ermee dat je klant bent in een winkel. Als jij in winkel A niet goed geholpen wordt, ga je daar ook niet meer naar toe. Je kijkt dan naar winkels waar ze hetzelfde verkopen en kiest voor één van die winkels.

Ik denk dat het goed is dat je op zoek gaat naar een nieuwe vorm van hulp. Je keuze om naar de huisarts te gaan lijkt me een goed stap! Probeer daar goed voor jezelf op te komen meid! Ik denk dat je het meest gebaat bent bij een goede hulpverlener/gesprekspartner. Eerst moet je de dingen goed op een rijtje hebben en kunnen overzien. Daarna kan je kijken of cosmetische chirurgie is wat jij nodig hebt.

Denk jij zelf dat je d.m.v. chirurgie je wel zelfvertrouwen krijgt en je goed voelt? Ik vraag dat, omdat ik daaraan twijfel. Ik denk dat er meer nodig is dan dat.

Als laatste: gebruik je positieve punten. Dus, accentueer dat mooie lijf van je met mooie kleding (dat hoeft geen opvallende kleding te zijn)!
ik ken mensen die puur plastisch gezien niet mooi zijn, maar die mooi wórden door hun charisma, hun kracht, hun goedheid, of hun humor, of etc. : m.a.w. hun uitstraling. Ik ben van mening dat wie je bent doorstráált naar buiten, en dat dit je uiterlijk pas echt kleur en vorm kan geven.

Ik ken ook mensen die plastisch erg mooi zijn, maar lelijk worden door wat ze uitstralen... plastisch mooie mensen met lelijke karaktereigenschappen wórden in mijn ogen op de een of andere manier pas echt lelijk...

En dit is wat ik écht zie en vind, dus geen mooi verhaaltje om jou goed te laten voelen... Ookal hoop ik natuurlijk wel dat het je goed doet

Er is al veel goeds gezegd hier, ik hoop echt dat het je gaat lukken je weer beter te voelen. Stop alsjeblieft met die hulpverlener met wie het niet klikt en zoek een psycholoog/psychiater die je wel goed kan helpen! Dat zal je al heel goed doen om mee te beginnen.

Succes en een knuffel
Ik denk dat het belangrijk is dat je je grijzemuizenkleren in de kast laat hangen. Zoek iets wat spreekt, wat jou aanspreekt, en laat je maar zien, bén er. Neem ruimte in.

Hoop dat je eruit komt met hulpverlening en huisarts. Ook al ben je niet moeders mooiste -hoe denkt bijvoorbeeld je vriend of mensen om je heen daarover- je hebt wel het volste recht om midden in de wereld te staan. Wie je niet wil zien kijkt maar de andere kant op.

Heb zelf gemerkt dat ik véél mooier ben als ik lach. Schoonheid straalt echt van binnenuit. Zodra je tevreden bent met wie je bent word je dus vanzelf mooier.

En dan zul je vast niet alle dagen tevreden zijn, misschien zelfs maar heel weinig dagen, maar geniet van elk moment dat je wél tevreden bent over je uitstraling.
Lieve Dons,

je hebt al veel belangrijke dingen gezegd.

1. Het klikt niet met je therapeut. Je voelt je er niet beter door. Sterker nog, je krijgt dingen naar je hoofd over 'je staartje dat je er dan maar uit moet halen' of zo. Als het niet klikt met je therapeut zul je er ook niet verder komen. Zoek een ander! Je bent het waard naar geluisterd te worden.

2. Je hebt een vriend die gek op je is. Super! Je hebt een goede relatie, hij heeft je lief en hij steunt je. Dat is iets om te koesteren.

3. Je hebt 2 vriendinnen. Toegegeven, je hebt geen bosjes vriendinnen. Toegegeven, je vriendinnen zijn qua verleden misschien óók niet de makkelijksten. Het feit dat ze het zelf ook moeilijk hebben maakt misschien dat zij jou beter begrijpen en jij hen. En wíl je bosjes vriendinnen? Is het soms niet beter 1 of 2 góede vriendinnen te hebben dan 20 oppervlakkige?

4. Je hebt een goed figuur. Hartstikke fijn! Ik weet zeker dat er genoeg mensen rondlopen die daar misschien stiekem wel een beetje jaloers op zijn. Je zegt je in 'grijze muis kleding' te hullen, waarom doe je dat? Leg toch alsjeblieft de nadruk op je positieve kanten, en dat is je lichaam. Betekent dat dat je vanaf nu in minirokjes door het leven moet? Natuurlijk niet! Maar mooie stoffen, kleding die je taille benadrukken bijvoorbeeld, leuke schoenen erbij, kleding dat je figuur dat éxtraatje meegeeft, daar wordt je opeens al een heel stuk mooier van. Het heeft geen zin jezelf te 'verstoppen'. Je bent te groot om onder een steen te kruipen en waar je ook gaat, mensen zien je toch wel. 'Grijze muis kleding' verandert daar niks aan.

5. Je hebt een minder mooi, of misschien zelfs lelijk, hoofd. Dat is kut, dat is vervelend, dat is naar en daar kun je je best heel rot over voelen. Je hebt een paar opties. Je geeft aan dat je je kin en je neus niet mooi vindt. Je kunt daarvoor naar de plastisch chirurg, en je kunt hopen dat de operatie geweldig uitvalt zodat je weinig tot geen littekens hebt en er veel beter uitziet. Als jij denkt dat je dat écht nodig hebt om je eindelijk een beetje blij te voelen, moet je dat doen - het is jouw lichaam en jij neemt de beslissingen. Aan de andere kant, hoe zijn je ogen? Hoe is je mond? Heb je een mooi gebit? Als die mooi zijn (of tenminste niet lelijk) is dat ook weer waar je de nadruk op moet leggen. Witte tanden, een brede lach, sprekende ogen, doen superveel voor je. Misschien zul je nooit een 'mooi' hoofd krijgen zonder chirurgie. Dat is balen, dat is niet leuk. Maar als jíj uitstraalt dat je ondanks dat toch tevreden bent met jezelf, als je je goed verzorgt, dan zullen mensen minder staren. En ja, dan zul je zelfs al een beetje minder 'lelijk' worden! Misschien kun je door een goed geknipt kapsel al veel aandacht van je kin wegnemen?

Ik wil je zeker niet aanpraten dat je hoe dan ook niet naar de chirurg moet, en ik denk ook niet dat je van vandaag op morgen jezelf opeens wel leuk kunt vinden. Het is jouw leven, jouw lichaam, jij mag erover beslissen. Maar kijk eens of je iets kunt met een goed kledingadvies, make-up advies, een goed kapsel. Gooi dingen eruit, praat met ons.

Liefs,

tangerine

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven