Gezondheid alle pijlers

Help ik tril

12-07-2017 12:39 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds een jaartje last van een soort 'aanvallen' waarbij ik het gevoel heb te trillen. Alleen het gevoel dus, want van buiten is er niks te zien. Het voelt van binnen alsof ik op een trilplaat sta oid en het kost me dan ook moeite om te schrijven of, zoals vanmorgen, mijn brood te smeren. Zo'n 'aanval' duurt vaak een paar uur, soms meerdere keren per week, soms wekenlang niet. Ik heb het sinds een klein jaar. Afgelopen september ben ik begonnen aan een zeer intensieve opleiding, waardoor ik het aan stress weet. Maar vandaag had ik het dus weer, terwijl ik al een paar weken vakantie heb en dus niet echt stress meer.

Reden om (nog) niet naar de huisarts te gaan: toen ik op mijn 18e met de pil begon raakte ik in een enorme depressie, tot ik het leven echt niet meer zag zitten zo erg. Geen idee dat het door de pil kwam, en de huisarts verwees me door naar een psycholoog. Psycholoog kon niks met me beginnen, want ik had niks heftigs of wat dan ook meegemaakt. Ik had intussen zelf al ondervonden dat het door de pil kwam, en stapte daarom over op andere anticonceptie. In mijn medisch dossier staat sindsdien echter 'zwaar depressief, behandeling geen effect'. Jaren later heb ik iets meegemaakt wat voor veel mensen enorm traumatisch zou zijn, hoeveel ik er psychisch eigenlijk niet veel schade van heb ondervonden. Dat staat echter ook in mijn medisch dossier. Alles waar ik sindsdien last van heb wordt daarom als psychisch afgedaan. Oorontsteking? Psychisch. Ontstoken amandelen? Psychisch. Buikpijn? Toen ik na 3 jaar eindelijk een doorverwijzing kreeg schrok de gynaecoloog van de hoeveelheid cystes op mijn eierstokken, maar volgens de huisarts was het toch echt psychisch.

Daarom vermoed ik dat de huisarts niet echt effectief is. Ik vraag me daarom af of er hier iemand is die hier ervaring mee heeft en enig idee heeft wat het kan zijn? Zou het echt alleen stress kunnen zijn, of zou dit ook iets ernstigs kunnen zijn waarmee ik beter toch naar de huisarts kan?
Alle reacties Link kopieren
Check voor de zekerheid ook eens je vitamine B gehalte. Een te kort veroorzaakt ook trillen.
Succes en sterkte met alles!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven