Gezondheid alle pijlers

Help me een groot probleem.

01-02-2012 18:16 26 berichten
Dit is echt erg, zaterdag zie ik mjn vriend en ik heb sinds gistermiddag een koortslip. De blaasjes zitten er nog steeds en lijken erger dan gisteren.

Is het weg voor zaterdag, dat het er een beetje toonbaar uiziet?

Wat kan ik doen om het zo snel mogelijkweg te laten gaan, hoe droog ik de blaasjes uit. Tandpasta heb ik geprobeerd maar werkt niet. Ik heb geen geld voor die dure cremes.

Ik heb wel zwitsal zinkzalf is dat wat? Alle tips zijn welkom.
Alle reacties Link kopieren
Even naar de apotheek, daar hebben ze speciale produkten ervoor. Zijn niet zo duur.
God kind, ik dacht nu komt me er een probleem. Gaat het over een koortslip. Je moest eens weten hoe mijn man me allemaal al gezien heeft, en hij is echt nog steeds niet gillend weggerend

Als dit het grootste probleem is in je leven, ben je een gelukkig mens.
Als dat voor jou een groot probleem is, ben je een gelukkig mens!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Als het nou je eerste date was ok, maar je vriend??
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
En je bent bang dat je vriend op je afknapt als hij jou ziet met een koortslip? Of is het een heel groot probleem omdat je dan niet lekker kan zoenen omdat je hem dan ook zou besmetten?
Zinkzalf werkt prima, niet aanzitten, gezond eten en je niet drukmaken om zoiets kleins.
quote:mali30 schreef op 01 februari 2012 @ 18:19:

Als dat voor jou een groot probleem is, ben je een gelukkig mens!Zeg dat wel. (Toepasselijk trouwens, jouw motto.)
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Oke ik stel me aan jullie hebben gelijk.

Maar is de zwitsal zinkzalf geen goede optie? Ik heb ook candulan zalf in huis. Of gewoon niks doen?
Zinkzalf schijnt tegenwoordig het meest te worden aangeraden. Al die zalfjes met aciclovir schijnen niet echt te helpen. Ik heb tegenwoordig van die 'onzichtbare' pleisters. Die zijn wel duur, maar zorgen er voor dat het er beter uit ziet en het is minder besmettelijk.
Ik heb gelukkig geen last van koortslippen, maar ik zou er niet zomaar wat opsmeren als ik het wel had. Gewoon even langs de apotheek, daar geven ze je iets wat wel werkt. En je hebt toch ook van die pleisters?
Gewoon even naar de apotheek en even om advies vragen. Verder niet zo druk maken. Er zijn heul veul ergere dingen in het grote mensen leven.
Ik heb geen geld voor de apotheek anders kan ik niet uit in het weekend. Mijn moeder zei dat die cremes 10 euro ofzo kosten en dat ze niet eens werken.

Ik ga maar met de zinkzalf smeren.
Koop 'Compeed, total care invisible'. Je hebt er minder last van en je ziet het minder. Maar je vriend moet er maar mee leren leven, want last van een koortslip blijf je altijd houden!
Echinaforce tabletjes weken in heet water en dat papje snachts voor je gaat slapen er op smeren!

En die doorzichtige lip patches helpen heel goed tegen de pijn en ze genezen er sneller door.

Voorkomen: lippenbalsem smeren met een spf factor De zon is een stimulerende factor namelijk
Internagelaktisch
Eigen merk Kruidvat, klein rood tubetje. 2 tot 3 euro.
quote:coco95 schreef op 01 februari 2012 @ 18:26:

Ik heb geen geld voor de apotheek anders kan ik niet uit in het weekend. Mijn moeder zei dat die cremes 10 euro ofzo kosten en dat ze niet eens werken.

Ik ga maar met de zinkzalf smeren.Oh dus het is toch niet zo'n heel erg groot probleem dan. Uitgaan is belangrijker
Een tip voor als je het vaker hebt: koop een potje L-lysine en je hebt geen koortlip meer..!
Koortslipcrème van Etos kost geen drol en werkt snel.
quote:scamp schreef op 01 februari 2012 @ 18:34:

[...]

Oh dus het is toch niet zo'n heel erg groot probleem dan. Uitgaan is belangrijker
Help me een groot probleem
Gefeliciteerd!..

Blijkbaar heb je nog nooit een echt probleem gehad.

Tjeez..
Tjongejongejonge. Ga lekker met koortslip uit! Weet iedereen dat je in ieder geval besmet bent met herpes.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Tea three zalf helpt ook heel goed. Vandaag bij de Aldi voor 4 Euro.

http://www.aldi.nl/aldi_v ... 022012_48_140_1412_5.html

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven