Gezondheid alle pijlers

hersenschudding

16-08-2013 09:26 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik zit nu bijna 2 weken thuis met een hersenschudding (flauwgevallen met hoofd op hard voorwerp). de hoofdpijn is al een stuk minder maar ik blijf erg moe. wie heeft er ervaring met een hersenschudding, en wat kun je wel en niet doen om herstel te bevorderen, behalve veel slapen en geen alcohol drinken
Toen mijn zoon een zware hersenschudding had,mocht hij 7 dagen niet lezen of tv kijken.

En hij moest zoveel mogelijk plat liggen,in een rustige kamer.

Hij heeft nog zeker een jaar hoofdpijn gehouden.
Toen ik jong was had mijn buurmeisje een hersenschudding en die moest 6 weken in 'n verduisterde kamer op bed liggen. Mocht dus geen gordijnen open, niet in het daglicht buiten en geen tv kijken of lezen. Internetten zou, als dat toen bestond, vast ook taboe zijn geweest
Ik heb vorig jaar een flinke hersenschudding gehad. het enige wat je kunt is rust houden.. Doe dit ook echt anders blijf je er in hangen. Wat je nu doet zou eigenlijk ook niet moeten zo'n computerscherm is veel te druk..

ben nu eigenlijk pas echt van de hoofdpijn af een jaar later dus,

Beterschap!!
Rust rust rust houden. Hoofdpijn is teken van teveel activiteit vertelde huisarts. Bij mij werd het na 8 welen nog niet minder. Na behandeling cranio sacraal therapie ging het meteen stuk beter. Enorm zweverig maar het hielp
toevallig gisteren voor naar de huisarts geweest. En logisch dat je moe bent als je dus 2 weken niets gedaan hebt. Ik ben ook wel moe maar het is anders moe dan dat ik 1 week niets had gedaan. Je kunt gewoon doen wat je gewend bent maar luisteren naar je lichaam. De regels van bedrust word niet meer gehanteerd zei hij. Ik werk ook gewoon en heb sinds een week een lichte hersenschudding. Ik doe zo rustig mogelijk, zo min mogelijk intensief na denken, zo min mogelijk draaien en opzij kijken, en s'avonds vroeg slapen.
ja rust houden, klinkt makkelijk, maar wat deden jullie dan om de tijd te doden? als ik niet af en toe een serie kan kijken of kan internetten verveel ik me te pletter..

ik krijg er ook niet perse hoofdpijn van, hoewel ik lezen en (teveel) bezoek wel als vermoeiend ervaar
Veel wandelen. Beeldschermen zijn gewoon niet goed voor je hoofd nu.

Verveling herken ik helaas. Lezen en tv kijken doe je vaker dan je denkt...
quote:natazia schreef op 16 augustus 2013 @ 10:42:

ja rust houden, klinkt makkelijk, maar wat deden jullie dan om de tijd te doden? als ik niet af en toe een serie kan kijken of kan internetten verveel ik me te pletter..

ik krijg er ook niet perse hoofdpijn van, hoewel ik lezen en (teveel) bezoek wel als vermoeiend ervaar(halve) dagen werken? Om en om dat je ook een dag rust hebt. In ieder geval mijn huisarts zei dat ik echt niet thuis moet gaan zitten als ik gewoon rustig kan lopen, en alles rustig aan kan doen.. Ik moet er ook niet aan denken om zo lang thuis te zitten.
Volgens mij mag je helemaal niet werken in deze toestand. Je mag niet eens in daglicht. Zou luisterboeken aanschaffen, dat kan met je ogen dicht.
Mijn partner heeft het vorig jaar gehad. Dat was een zeer zware hersenschudding en hij is daar maanden zoet mee geweest. Neem je rust, slaap veel. Dat is echt het allerbeste medicijn! Je lichaam geeft vanzelf aan wanneer het weer meer wil oppakken. Sterkte.
Het idee van totale rustnemen, 6 weken in het donker is volkomen achterhaald (https://www.hersenstichti ... doeningen/hersenschudding)

Eigenlijk gaat het er vooral om, dat je zelf kijkt wat je aan kunt. Krijg je hoofdpijn: neem dan even gas terug.

Ik had een hersenschudding heb het 2a3 dagen rustig aan gedaan (= niet werken) daarna weer aan het werk gegaan, gewoon meteen hele dagen.

Ik had nog wel maandenlang wat snel last van hoofdpijn, maar dat had ik niet kunnen voorkomen met bedrust
Dank voor de tips! het is een beetje trial en error inderdaad..kijken wat ik wel aankan en wat niet. Dat verschilt ook per dag. Als ik heel moe ben geef ik er wel aan toe en slaap wat meer, maar als ik me redelijk fit voel ga ik wel naar buiten en doe ik kleine klusjes.

Doordat de oorzaak flauwvallen was, ben ik nog wel een beetje angstig dat dat weer gebeurt, maar de huisarts onderzoekt nu mn bloed op afwijkingen als bloedarmoede. Ze zei inderdaad ook dat 6 weken bedrust niet nodig is maar ik wel 4 á 6 weken moet rekenen voor herstel
Jaren geleden heb ik ook een hersenschudding gehad. Ik heb het toen heel rustig aan moeten doen en veel slapen en rusten, had dar ook behoefte aan. Halve dagen gaan werken na een week of 2-3 en dan ´s-middags echt eerst een paar uur rusten op bed voordat ik weer iets in het huishouden kon doen.

Ik dacht toen dat het nooit meer goed zou komen omdat ik bij de minste inspanning op het werk me niet kon concentreren, de letters dansten voor mijn ogen...vond dat vreselijk. Maar door echt goed te luisteren naar mijn lijf is het echt wel goed gekomen maar heeft in totaal toch wel een maand of 3 geduurd. Accepteren en rustig aan doen!
Het is zo moeilijk voor anderen om het te begrijpen, na een dag gewerkt te hebben (winkel) ben ik nu doodmoe. Veel hoofdpijn concentreren gaat moeilijk krijg er hoofdpijn van en ik vergeet echt heel veel.. Maar ik ben bang dat mensen vinden dat ik mij aanstel. Lig nu op bed moet hierna drie dagen werken en dat gaat wel even zwaar worden. Ik doe echt heel rustig aan maar zelfs dat is zwaar

Ik voel me echt een wrak

Is het gek dat dingen die je altijd heb geweten op je werk je gewoon de war haalt,, twintig minuten later viel het kwartje maar ik voel me er nog dom om ik snap het echt niet..
Happiness dat is redelijk `normaal`denk ik bij een hersenschudding. Tenminste dat is wat ik ook bedoelde met het minste of geringste waarbij je je moet concentreren lukt het niet....ik moest formulieren op alfabet leggen toendertijd...zelfs dat lukte niet of met heel veel moeite.....toch is het echt allemaal weer goed gekomen...heeft tijd nodig, echt!
Happiness, als het zo zwaar is en zo lastig gaat, meld je dan alsjeblieft ziek.

Jij hebt er niks aan (waarschijnlijk gaat je herstel langer duren) en je kan je werk niet goed uitvoeren.

Of ga halve dagen werken ofzo, maar sloop je lijf niet zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven