hersenschudding
vrijdag 16 augustus 2013 om 09:26
ik zit nu bijna 2 weken thuis met een hersenschudding (flauwgevallen met hoofd op hard voorwerp). de hoofdpijn is al een stuk minder maar ik blijf erg moe. wie heeft er ervaring met een hersenschudding, en wat kun je wel en niet doen om herstel te bevorderen, behalve veel slapen en geen alcohol drinken

vrijdag 16 augustus 2013 om 09:58
vrijdag 16 augustus 2013 om 10:01
vrijdag 16 augustus 2013 om 10:40
toevallig gisteren voor naar de huisarts geweest. En logisch dat je moe bent als je dus 2 weken niets gedaan hebt. Ik ben ook wel moe maar het is anders moe dan dat ik 1 week niets had gedaan. Je kunt gewoon doen wat je gewend bent maar luisteren naar je lichaam. De regels van bedrust word niet meer gehanteerd zei hij. Ik werk ook gewoon en heb sinds een week een lichte hersenschudding. Ik doe zo rustig mogelijk, zo min mogelijk intensief na denken, zo min mogelijk draaien en opzij kijken, en s'avonds vroeg slapen.
vrijdag 16 augustus 2013 om 10:42
vrijdag 16 augustus 2013 om 10:50
quote:natazia schreef op 16 augustus 2013 @ 10:42:
ja rust houden, klinkt makkelijk, maar wat deden jullie dan om de tijd te doden? als ik niet af en toe een serie kan kijken of kan internetten verveel ik me te pletter..
ik krijg er ook niet perse hoofdpijn van, hoewel ik lezen en (teveel) bezoek wel als vermoeiend ervaar(halve) dagen werken? Om en om dat je ook een dag rust hebt. In ieder geval mijn huisarts zei dat ik echt niet thuis moet gaan zitten als ik gewoon rustig kan lopen, en alles rustig aan kan doen.. Ik moet er ook niet aan denken om zo lang thuis te zitten.
ja rust houden, klinkt makkelijk, maar wat deden jullie dan om de tijd te doden? als ik niet af en toe een serie kan kijken of kan internetten verveel ik me te pletter..
ik krijg er ook niet perse hoofdpijn van, hoewel ik lezen en (teveel) bezoek wel als vermoeiend ervaar(halve) dagen werken? Om en om dat je ook een dag rust hebt. In ieder geval mijn huisarts zei dat ik echt niet thuis moet gaan zitten als ik gewoon rustig kan lopen, en alles rustig aan kan doen.. Ik moet er ook niet aan denken om zo lang thuis te zitten.

vrijdag 16 augustus 2013 om 11:22
vrijdag 16 augustus 2013 om 12:00
Het idee van totale rustnemen, 6 weken in het donker is volkomen achterhaald (https://www.hersenstichti ... doeningen/hersenschudding)
Eigenlijk gaat het er vooral om, dat je zelf kijkt wat je aan kunt. Krijg je hoofdpijn: neem dan even gas terug.
Ik had een hersenschudding heb het 2a3 dagen rustig aan gedaan (= niet werken) daarna weer aan het werk gegaan, gewoon meteen hele dagen.
Ik had nog wel maandenlang wat snel last van hoofdpijn, maar dat had ik niet kunnen voorkomen met bedrust
Eigenlijk gaat het er vooral om, dat je zelf kijkt wat je aan kunt. Krijg je hoofdpijn: neem dan even gas terug.
Ik had een hersenschudding heb het 2a3 dagen rustig aan gedaan (= niet werken) daarna weer aan het werk gegaan, gewoon meteen hele dagen.
Ik had nog wel maandenlang wat snel last van hoofdpijn, maar dat had ik niet kunnen voorkomen met bedrust
vrijdag 16 augustus 2013 om 17:04
Dank voor de tips! het is een beetje trial en error inderdaad..kijken wat ik wel aankan en wat niet. Dat verschilt ook per dag. Als ik heel moe ben geef ik er wel aan toe en slaap wat meer, maar als ik me redelijk fit voel ga ik wel naar buiten en doe ik kleine klusjes.
Doordat de oorzaak flauwvallen was, ben ik nog wel een beetje angstig dat dat weer gebeurt, maar de huisarts onderzoekt nu mn bloed op afwijkingen als bloedarmoede. Ze zei inderdaad ook dat 6 weken bedrust niet nodig is maar ik wel 4 á 6 weken moet rekenen voor herstel
Doordat de oorzaak flauwvallen was, ben ik nog wel een beetje angstig dat dat weer gebeurt, maar de huisarts onderzoekt nu mn bloed op afwijkingen als bloedarmoede. Ze zei inderdaad ook dat 6 weken bedrust niet nodig is maar ik wel 4 á 6 weken moet rekenen voor herstel

vrijdag 16 augustus 2013 om 19:34
Jaren geleden heb ik ook een hersenschudding gehad. Ik heb het toen heel rustig aan moeten doen en veel slapen en rusten, had dar ook behoefte aan. Halve dagen gaan werken na een week of 2-3 en dan ´s-middags echt eerst een paar uur rusten op bed voordat ik weer iets in het huishouden kon doen.
Ik dacht toen dat het nooit meer goed zou komen omdat ik bij de minste inspanning op het werk me niet kon concentreren, de letters dansten voor mijn ogen...vond dat vreselijk. Maar door echt goed te luisteren naar mijn lijf is het echt wel goed gekomen maar heeft in totaal toch wel een maand of 3 geduurd. Accepteren en rustig aan doen!
Ik dacht toen dat het nooit meer goed zou komen omdat ik bij de minste inspanning op het werk me niet kon concentreren, de letters dansten voor mijn ogen...vond dat vreselijk. Maar door echt goed te luisteren naar mijn lijf is het echt wel goed gekomen maar heeft in totaal toch wel een maand of 3 geduurd. Accepteren en rustig aan doen!
zondag 18 augustus 2013 om 10:05
Het is zo moeilijk voor anderen om het te begrijpen, na een dag gewerkt te hebben (winkel) ben ik nu doodmoe. Veel hoofdpijn concentreren gaat moeilijk krijg er hoofdpijn van en ik vergeet echt heel veel.. Maar ik ben bang dat mensen vinden dat ik mij aanstel. Lig nu op bed moet hierna drie dagen werken en dat gaat wel even zwaar worden. Ik doe echt heel rustig aan maar zelfs dat is zwaar
Ik voel me echt een wrak
Is het gek dat dingen die je altijd heb geweten op je werk je gewoon de war haalt,, twintig minuten later viel het kwartje maar ik voel me er nog dom om ik snap het echt niet..
Ik voel me echt een wrak
Is het gek dat dingen die je altijd heb geweten op je werk je gewoon de war haalt,, twintig minuten later viel het kwartje maar ik voel me er nog dom om ik snap het echt niet..

zondag 18 augustus 2013 om 11:12
Happiness dat is redelijk `normaal`denk ik bij een hersenschudding. Tenminste dat is wat ik ook bedoelde met het minste of geringste waarbij je je moet concentreren lukt het niet....ik moest formulieren op alfabet leggen toendertijd...zelfs dat lukte niet of met heel veel moeite.....toch is het echt allemaal weer goed gekomen...heeft tijd nodig, echt!
zondag 18 augustus 2013 om 11:41