Gezondheid alle pijlers

Het leed dat hooikoorts heet..

12-04-2018 10:50 29 berichten
Ik ben vast niet de enige die hier last van heeft.. Hooikoorts.. Helaas..

Ik kan me alleen niet herinneren dat het ooit zo vervelend geweest is. Overdag gaat het eigenlijk wel prima (op soms jeukende ogen na) maar 's nachts.. Ik word zo'n beetje 2x per nacht wakker omdat mijn neus vol zit? Ik kan dan niet door mijn neus in of uit ademen, en snuiten of met een neusspray sprayen helpt ook niet.. Ik word er een beetje gek van! Tegenwoordig als ik mijn neus snuit, komen er ook bloedrestjes mee..

Zijn er mensen die hier tips voor hebben? Zodat het over gaat/minder last van heb?
Ik dacht misschien aan een uit naast het bed neerleggen? Zoals bij verkoudheid werkt, maar dit is geen verkoudheid...

Ik slik levocetrizine (op recept van huisarts) voor mijn allergieën en hooikoorts.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij zit de lucht echt bomvol pollen, dus je bent niet de enige. Ik gebruik ook nog een neusspray, preventief, tegen hooikoorts. Je zou het eens kunnen overleggen met je huisarts. Verder de reguliere tips: zonnebril op als je naar buiten gaat, haar uitspoelen voor je gaat slapen etc.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Volgens mij ook helaas..
Ik zag ook dat ze van Prevalin (?) een hooikoorts neusspray hebben, alleen deze kost €13 - €20 euro, en ik vind ik best veel geld.. Niet wetend of het ook echt werkt!
Ik slik al jaren van feb t/m okt desloratadine. In hele erge periodes vul ik dat 's ochtends aan met neusspray (op recept: fluticasonpropionaat (Mylan 50) ).

Zo beperk ik mijn klachten tot een acceptabel niveau.

Hooikoorts is stom.
Smeer vaseline onder je neus. Dat zorgt ervoor dat de pollen minder snel naar binnen komen.
Ken het probleem.
Ik heb alle medicatie wel voor geschreven gehad een injectie gehad voor huisstofmijt allergie imuun therapie geprobeerd hier op volgde een allergische reactie, leg me er maar bij neer leuk is anders.
Ik gebruik een neusspray op recept: Avamys. Er zijn vast ook nog andere. Mijn huisarts zei wel dat het zinvol is om alvast ermee te beginnen voordat het seizoen begint, misschien iets om te overwegen voor volgend jaar.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ik gebruik allerfre pillen, werkt goed bij mij. Ik heb er nu nog geen last van gelukkig.
Ik gebruik iets met een f (lekker duidelijk he?), op recept. Nog steeds last, maar ik wil iig niet meer mijn ogen uit krabben vanwege de jeuk.
En verder veel stofzuigen, douchen en kleding wassen....
En wachten tot het over gaat.
Sterkte!
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Jaa

Ik heb certrizine ofzoiets
Tabletjes en rhimocort neusspray
Is fijne spray want je voelt niets..
Ik heb trouwens ook levocetrizine (of iets in die richting). Hiervoor had ik Aerius maar die hielp voor geen meter. Kreeg daar nog meer klachten door dus dat was algauw klaar. Maar die levo zorgt wel voor verlichting in ieder geval.
Spookiieej schreef:
12-04-2018 10:57
Volgens mij ook helaas..
Ik zag ook dat ze van Prevalin (?) een hooikoorts neusspray hebben, alleen deze kost €13 - €20 euro, en ik vind ik best veel geld.. Niet wetend of het ook echt werkt!
Gewoon een zelfgemaakte zoutoplossing : keukenzout (of zeezout) met water mengen: 1 deel zout , 3 delen water .
Dit in klein flesje met tuitje gieten en dagelijks een paar keer in elk neusgat gieten.

Goedkoop en effectief.
Mij helpt het enorm, bij hooikoorts en verkoudheid.

Je kan speciaal voor zulke neusspoelingen een soort minigietertje kopen, Google op neti pot .
Que Sera Sera
Ik had ook altijd levocetrizine en flixonase(?) neusspray en livocab oogdruppels. Maar vorig jaar terecht gekomen bij de allergoloog in Rotterdam, en had nieuwe medicijnen gekregen, mizollen pilletjes, zaditen oogdruppels en dymista neusspray. Vorig jaar een vrij relaxed jaar gehad qua hooikoorts, mede door de nieuwe medicijnen. En ben sinds september begonnen aan immuniteit therapie voor hooikoorts, en heb gewoon nog steeds geen hooikoorts! Geen niezen, geen jeukerige ogen, helemaal niks. Terwijl ik tot vorig jaar jaarlijks een dosis prednison kreeg tegen de hooikoorts. Moet nog zeker 3 jaar elke maand spuiten krijgen om helemaal hooikoorts vrij door het leven te gaan, want als ik nu stop krijg ik gewoon weer hooikoorts. Normaal gewoon altijd in februari al last, bloemen bij mij (of een ander) thuis waren echt een hel.

Zijn jullie trouwens naast de hooikoorts ook allergisch voor andere dingen? Ik kreeg rond mijn 9de hooikoorts maar ben al mijn hele leven voor heel veel dingen allergisch. Hooikoorts en allergie gaat denk ik ook wel een beetje hand in hand met elkaar.
Ik gebruik ook tinctuur van Groot Hoefblad , dit helpt mij ook.
Is natuurlijk en helpt bij hooikoorts. Google maar eens: Groot Hoefblad en hooikoorts.

Verder gebruik ik polonisan oogdruppels en -tabletjes van A Vogel.

Mijn voorkeur gaat uit naar natuurlijke middelen, maar als deze niet (meer) werken heb ik Loratadine achter de hand .

Ik heb fikse hooikoorts, maar heb de Loratadine (nog) niet hoeven te gebruiken .
Que Sera Sera
En o ja een goede weerstand is heel belangrijk ! Ik pers dagelijks een Citroen , meng dat met sinaasappelsap. Extra vitamine c nemen kan ook geen kwaad. (Om ontstekingen tegen te gaan)

Voor extra weerstand neem ik er echinaforce tabletten bij.

Verder : kamille thee drinken (alleen als je daar niet allergisch voor bent !) en brandnetel thee.
Que Sera Sera
Kwebbeltje91 schreef:
12-04-2018 11:05
Smeer vaseline onder je neus. Dat zorgt ervoor dat de pollen minder snel naar binnen komen.
In plaats van vaseline smeer ik cocosnootolie , om de neusgaten , eronder en ook op mijn oogleden /wimpers en wenkbrauwen .

Kleding buiten gedragen neem ik zo min mogelijk mee naar mijn slaapkamer . Denk aan wollige trui, sjaal etc. (Pollen komen in kleding mee)

Voor het slapen gaan douchen om de pollen niet mee in bed te nemen .

Een hoop gedoe, maar bij mij werkt dit alles wel.
Que Sera Sera
Hier in de buurt is een vrouw die acupunctuur doet bij hooikoortspatiënten. Ik heb het nog nooit geprobeerd (ik hou niet zo van naalden) maar het schijnt echt goed te helpen. Heeft er iemand ervaring mee?
Wat fijn al die reacties!
Ik ga eens met mijn huisarts overleggen of hij/zij iets voor mij kan betekenen in de vorm van een neusspray!

@Chiiaraaaaa, ik heb ook allergie voor huisstofmijt, bepaalde soorten vers fruit (al probeer ik het gewoon te eten want tsja vitamine!!, en eczeem.
Ja ik ben ook allergisch voor verschillenden soorten fruit. Onder andere met appels.
Heb daar ooit een artikel over gelezen dat het in verband met hooikoorts wordt gebracht.
Ja dat klopt inderdaad! Kruis allergieën (je kan er ook op Googlen, waar je voor allergisch kan zijn).

Ik (was) ook allergisch voor bananen, welke ik nu redelijk goed kan eten (moet ze niet eten als ik al jeuk aan m'n gehemelte/keel heb), en vanmiddag ga ik eens een groene appel proberen!

Wat je sowieso kan eten zijn Santana appels (meestal bij een boer o.i.d.) te verkrijgen, deze zijn speciaal gemaakt voor mensen met een appel allergie @Kwebbeltje91
Ja, hier naast hooikoorts ook allergie voor stof, kiwi's, wasverzachter van Robijn, wasmiddel van Ariel en in mindere mate appels.
Spookiieej schreef:
12-04-2018 12:32
Ja dat klopt inderdaad! Kruis allergieën (je kan er ook op Googlen, waar je voor allergisch kan zijn).

Ik (was) ook allergisch voor bananen, welke ik nu redelijk goed kan eten (moet ze niet eten als ik al jeuk aan m'n gehemelte/keel heb), en vanmiddag ga ik eens een groene appel proberen!

Wat je sowieso kan eten zijn Santana appels (meestal bij een boer o.i.d.) te verkrijgen, deze zijn speciaal gemaakt voor mensen met een appel allergie @Kwebbeltje91
Oh bedankt voor de tip!
ja klopt inderdaad, kruisallergie. Was de naam even kwijt.
Ja, hier ook een fruitallergie! De meeste mensen denken dat ik een grapje maak als ik zeg dat ik allergisch ben voor fruit (maar niet voor appeltaart), dus in die zin fijn die herkenning hier.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Ik ben ook allergisch voor ananas. Jammer, want ik vind het heerlijk.
Jaa!
Mensen denken gelijk: oh die wilt geen fruit eten!
Zo vervelend.. Als het verwarmd is kan ik het ook eten! Evenals appels uit een appelboom uit eigen tuin (bijzonder?!) Maar ik ga me vandaag of morgen eens wagen aan de groene Golden Delicious appel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven