Gezondheid alle pijlers

Het leed dat hooikoorts heet..

12-04-2018 10:50 29 berichten
Ik ben vast niet de enige die hier last van heeft.. Hooikoorts.. Helaas..

Ik kan me alleen niet herinneren dat het ooit zo vervelend geweest is. Overdag gaat het eigenlijk wel prima (op soms jeukende ogen na) maar 's nachts.. Ik word zo'n beetje 2x per nacht wakker omdat mijn neus vol zit? Ik kan dan niet door mijn neus in of uit ademen, en snuiten of met een neusspray sprayen helpt ook niet.. Ik word er een beetje gek van! Tegenwoordig als ik mijn neus snuit, komen er ook bloedrestjes mee..

Zijn er mensen die hier tips voor hebben? Zodat het over gaat/minder last van heb?
Ik dacht misschien aan een uit naast het bed neerleggen? Zoals bij verkoudheid werkt, maar dit is geen verkoudheid...

Ik slik levocetrizine (op recept van huisarts) voor mijn allergieën en hooikoorts.
Alle reacties Link kopieren
Cocosnootolie op eczeem helpt heel goed bij mijn dochtertje .

Het verkoelt, is anti bacterieel en geneest opengekrabde wondjes .

Wel de biologische nemen.
Que Sera Sera
Alle reacties Link kopieren
En o ja, nog iets wat ik inzet tegen hooikoorts (en andere allergieën want ook huisstifmijt , dieren en appelsap ) : probiotica .

Ik neem ze in capsule vorm.

Bij mij is de hooikoorts & allergieën door alles wat ik heb opgenoemd in dit topic heel goed te dragen , bijna geen klachten .

Hier wat info over probiotica

https://www.gezondheidsnet.nl/hooikoort ... hooikoorts
Que Sera Sera
Ja allergie voor fruit heb ik ook. Ben ook niet de slankste en krijg regelmatig opmerkingen dat het zeker te gezond voor mij is....Verder ook allergisch voor huisdieren, noten, soja, verschillende groente (komkommer, tomaat etc) en nog meer maar de lijst is te groot. En aardappellen! Als ik ze schil dan irriteert dat zo erg aan mijn huid!
Maar ik heb helaas geen geluk dat ik fruit kan proberen te eten, zodra ik een stukje eet of wat in contact is gekomen met mijn eten meteen een flinke reactie. Kan alleen appelmoes uit de fabriek eten wat heet genoeg is geweest, of appeltaart/flappen en gebakken banaan wat heter is geworden dan 100 graden.
Ooh dat is wel een goede tip de kokos olie!

Ja ik werd er op een gegeven moment helemaal gek van.. En ben gewoon wat gaan proberen.. En als ik last kreeg snel allergie pilletje (al was het dan al te laat), maar ik wil gewoon zo graag tussendoor een banaan o.i.d. eten!

Banaan gaat goed, terwijl 9 maanden geleden had ik al een clowns mond als ik een banaan vast pakte zonder schil en per ongelijk in de buurt van mijn mond kwam!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven