Gezondheid alle pijlers

Hevige menstruatie

28-02-2014 20:42 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er bloedarmoede door hevige menstruatie. Hoe hevig was je menstruatie en welke klachten had je met betrekking tot bloedarmoede?
Ik lees aandachtig mee. Pffff
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Mies85, ben jij ook zo hevig ongesteld? Wat is bij jou hevig??
Al eens laten onderzoeken? Misschien zijn er wel vleesbomen te zien bij een echo.
Nou sinds ik een koperspiraal heb. Ben nu ook ongesteld.

Elk uur een tampon en ik heb maandverband.
Nee, nog niet laten onderzoeken. Wat zijn de symptomen van vleesbomen?
Vroeger wel bloedarmoede gehad, maar niet meer sinds ik aan de pil ben.
Ik! Mijn Hb was nog maar 6.0. En ik maar denken hoe het toch komt dat ik zo moe en duizelig ben . Tampon had de eerste twee dagen niet eens zin, kwam er met alle stolsels zo weer mee uit. Bij mij kwam het na mijn keizersnede en derde kind. Leeftijd speelt volgens mij ook mee, ben 38. Ik heb uiteindelijk de novasure behandeling gehad (google is your friend). En nu, inlegkruisjes werk! Mijn Hb is opgekrikt door ferro tabletten en floradix en voel me een stuk beter!
Ik voel me nu ook mega slap en duizelig. Ook stolsels enzo
Ik had een koperspiraal. In het verleden ook bloeddonor geweest totdat ik onder de norm zat mbt HB gehalte. Mijn menstruatie werd intussen ook steeds heviger en kwam korter achter elkaar. Op den duur haast om de twee weken ongesteld met een duur van bijna zeven dagen.

Ik werd ook steeds meer vermoeider. Dat sloop erin. Op advies van de huisarts gestopt als bloeddonor en mijn koperspiraal laten verwijderen. Tevens kreeg ik meteen ijzertabletten. Omdat de touwtjes zoek waren van de spiraal is deze door een gynacoloog verwijderd. Deze heeft meteen mijn baarmoeder en eileiders etc meteen onderzocht. Daar was alles goed mee.

Vanaf het eerste moment dan ik ongesteld moest worden na het verwijderen van de spiraal had ik meteen al een kortere mensturatie en daarna meteen een langere cyclus.

Inmiddels zijn we ruim een jaar verder. Mijn mensturatiecyclus is weer normaal en mijn menstruatie duurt nooit langer dan een kleine drie dagen zonder ongemakken zoals hoofdpijn etc. Afgelopen jaar maar twee dagen ziek geweest, terwijl ik het jaar daarvoor mij regelmatig ziek moest melden omdat ik het gewoon niet trok van vermoeidheid.

Ik gebruik nu geen anticonceptie meer omdat vriendlief is geholpen Bevalt mij zeer goed. Ben blij dat ik mij weer lekker fit voel en geen last meer heb van die rare maanstonden. En dat alles door de koperspiraal. Ik heb deze ruim 7 jaar gehad. Volgens de huisarts zou ik er bijna 10 jaar mee hebben moeten kunnen doen (T-flex koperspiraal). Niet dus!! Achteraf, na 5 jaar, begon langzaam aan het gesodemieter. Voor die 5 jaar nooit geen problemen gehad.
Oh ja, sinds het verwijderen van de spiraal en nadat ik geen ijzertabletten van de huisarts meer hoefde te slikken, drink ik dagelijks mijn glaasje Roosvice Ferro en slik ik twee tabletten FemFit van Davitamon. Mischien dat dit dus ook er aan bijdraagt dat ik mij nu stukken beter voel. Baat het niet, dan schaadt het niet.
Heb je al ibuprofen gebruikt? Dat scheelt tegen de krampen en zorgt ook voor minder bloedverlies.
Ik had voor dat ik de pil ging slikken hevige menstruatie,inderdaad bloedarmoede, flauwvallen en zoveel pijn en kramp in me rug en buik dat ik nieteens rechtop kon lopen. Sinds ik de pil slik is mijn menstruatie bijna een feestje. Misschien de pil maar gaan slikken??
Ja ibu slik ik tijdens de hevige dagen. Dat helpt wel, maar op de ergste daf heb ik nog steeds krampen en met vlagen behoorlijk veel bloedverlies.....
Ik heb uiteindelijk mijn baarmoederslijmvlies laten verwijderen (novasure) maar dat kan alleen als je echt geen kinderen meer wil.

Zeker heel veel minder ongesteld. Bij mij zit er nog een klein plekje waardoor ik nog wel ongesteld word. Maar de meeste vrouwen worden helemaal niet meer ongesteld. Bij mij is de baarmoeder zelf echt het probleem die trekt niet goed samen (is nu echt duidelijk maar eigenlijk ook al bij mijn bevallingen).
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Het meest idiote gebeurde zojuist .... M'n spiraal is er ineens uit.
Ik heb een vleesboom gehad. Daar kwam ik achter doordat ik sinds ongeveer een half jaar heel heftig ongesteld was (ook met veel stolsels). Grootste tampon en maandverband samen en dan nog maar maximaal een uur daarmee doen. Vreselijk.

De ha stelde bloedarmoede vast (hb van 5) en de gynaecoloog heeft met een inwendige echo die vleesboom vastgesteld. Toen die verwijderd was, waren de klachten ook meteen weg. Wel nog een tijdje ijzertabletten geslikt om het ijzergehalte weer op peil te brengen.

Ik zou in elk geval eerst naar de ha gaan als ik jou was!
Nou, je lichaam wilde je spiraal dus kwijt... Auw...

Ben benieuwd of je menstruatie nu ook beter wordt.

Met Mirena werd ik trouwens helemaal niet meer ongesteld.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Mirena ben ik ook al eens verloren. Heel raar dit
quote:AsoTut schreef op vrijdag 28 februari 2014 20:52 Al eens laten onderzoeken? Misschien zijn er wel vleesbomen te zien bij een echo.Ja, en? Al heb je vleesbomen, dan houd je nog steeds die zware menstruaties. Volgens mij is to meer op zoek naar een oplossing.
quote:carpe_diem schreef op 28 februari 2014 @ 22:51:

[...]

Ja, en? Al heb je vleesbomen, dan houd je nog steeds die zware menstruaties. Volgens mij is to meer op zoek naar een oplossing.Nou, dan zou ze de vleesbomen kunnen laten verwijderen hè.
@carpe-diem: ipv oplossing zoeken kan je ook oorzaak zoeken. Vleesboom kan veel bloedverlies veroorzaken dus splinter geeft al de oplossing als er vleesboom zou zijn.
quote:Mies85 schreef op 28 februari 2014 @ 22:36:

Mirena ben ik ook al eens verloren. Heel raar dit

Jouw baarmoeder is het tegenovergestelde dan die van mij ;)

Die van mij doet te weinig, die van jou is overactief ;)
Ja ik heb een actieve baarmoeder
Je kunt dat heel eenvoudig laten verhelpen door 'n novasure behandeling waarbij ze de binnenkant van je baarmoeder wegbranden. Helaas stopt je ongesteldheid niet volledig (alhoewel sommigen volgens de gyn wel dat geluk kunnen hebben) maar bij mij is het nog maar 1/4 qua bloedverlies dan wat 't was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven