Hevige menstruatie

vrijdag 28 februari 2014 om 21:32
Ik! Mijn Hb was nog maar 6.0. En ik maar denken hoe het toch komt dat ik zo moe en duizelig ben . Tampon had de eerste twee dagen niet eens zin, kwam er met alle stolsels zo weer mee uit. Bij mij kwam het na mijn keizersnede en derde kind. Leeftijd speelt volgens mij ook mee, ben 38. Ik heb uiteindelijk de novasure behandeling gehad (google is your friend). En nu, inlegkruisjes werk! Mijn Hb is opgekrikt door ferro tabletten en floradix en voel me een stuk beter!
vrijdag 28 februari 2014 om 21:37
Ik had een koperspiraal. In het verleden ook bloeddonor geweest totdat ik onder de norm zat mbt HB gehalte. Mijn menstruatie werd intussen ook steeds heviger en kwam korter achter elkaar. Op den duur haast om de twee weken ongesteld met een duur van bijna zeven dagen.
Ik werd ook steeds meer vermoeider. Dat sloop erin. Op advies van de huisarts gestopt als bloeddonor en mijn koperspiraal laten verwijderen. Tevens kreeg ik meteen ijzertabletten. Omdat de touwtjes zoek waren van de spiraal is deze door een gynacoloog verwijderd. Deze heeft meteen mijn baarmoeder en eileiders etc meteen onderzocht. Daar was alles goed mee.
Vanaf het eerste moment dan ik ongesteld moest worden na het verwijderen van de spiraal had ik meteen al een kortere mensturatie en daarna meteen een langere cyclus.
Inmiddels zijn we ruim een jaar verder. Mijn mensturatiecyclus is weer normaal en mijn menstruatie duurt nooit langer dan een kleine drie dagen zonder ongemakken zoals hoofdpijn etc. Afgelopen jaar maar twee dagen ziek geweest, terwijl ik het jaar daarvoor mij regelmatig ziek moest melden omdat ik het gewoon niet trok van vermoeidheid.
Ik gebruik nu geen anticonceptie meer omdat vriendlief is geholpen Bevalt mij zeer goed. Ben blij dat ik mij weer lekker fit voel en geen last meer heb van die rare maanstonden. En dat alles door de koperspiraal. Ik heb deze ruim 7 jaar gehad. Volgens de huisarts zou ik er bijna 10 jaar mee hebben moeten kunnen doen (T-flex koperspiraal). Niet dus!! Achteraf, na 5 jaar, begon langzaam aan het gesodemieter. Voor die 5 jaar nooit geen problemen gehad.
Ik werd ook steeds meer vermoeider. Dat sloop erin. Op advies van de huisarts gestopt als bloeddonor en mijn koperspiraal laten verwijderen. Tevens kreeg ik meteen ijzertabletten. Omdat de touwtjes zoek waren van de spiraal is deze door een gynacoloog verwijderd. Deze heeft meteen mijn baarmoeder en eileiders etc meteen onderzocht. Daar was alles goed mee.
Vanaf het eerste moment dan ik ongesteld moest worden na het verwijderen van de spiraal had ik meteen al een kortere mensturatie en daarna meteen een langere cyclus.
Inmiddels zijn we ruim een jaar verder. Mijn mensturatiecyclus is weer normaal en mijn menstruatie duurt nooit langer dan een kleine drie dagen zonder ongemakken zoals hoofdpijn etc. Afgelopen jaar maar twee dagen ziek geweest, terwijl ik het jaar daarvoor mij regelmatig ziek moest melden omdat ik het gewoon niet trok van vermoeidheid.
Ik gebruik nu geen anticonceptie meer omdat vriendlief is geholpen Bevalt mij zeer goed. Ben blij dat ik mij weer lekker fit voel en geen last meer heb van die rare maanstonden. En dat alles door de koperspiraal. Ik heb deze ruim 7 jaar gehad. Volgens de huisarts zou ik er bijna 10 jaar mee hebben moeten kunnen doen (T-flex koperspiraal). Niet dus!! Achteraf, na 5 jaar, begon langzaam aan het gesodemieter. Voor die 5 jaar nooit geen problemen gehad.
vrijdag 28 februari 2014 om 21:42
Oh ja, sinds het verwijderen van de spiraal en nadat ik geen ijzertabletten van de huisarts meer hoefde te slikken, drink ik dagelijks mijn glaasje Roosvice Ferro en slik ik twee tabletten FemFit van Davitamon. Mischien dat dit dus ook er aan bijdraagt dat ik mij nu stukken beter voel. Baat het niet, dan schaadt het niet.

vrijdag 28 februari 2014 om 21:50
vrijdag 28 februari 2014 om 21:54
Ik heb uiteindelijk mijn baarmoederslijmvlies laten verwijderen (novasure) maar dat kan alleen als je echt geen kinderen meer wil.
Zeker heel veel minder ongesteld. Bij mij zit er nog een klein plekje waardoor ik nog wel ongesteld word. Maar de meeste vrouwen worden helemaal niet meer ongesteld. Bij mij is de baarmoeder zelf echt het probleem die trekt niet goed samen (is nu echt duidelijk maar eigenlijk ook al bij mijn bevallingen).
Zeker heel veel minder ongesteld. Bij mij zit er nog een klein plekje waardoor ik nog wel ongesteld word. Maar de meeste vrouwen worden helemaal niet meer ongesteld. Bij mij is de baarmoeder zelf echt het probleem die trekt niet goed samen (is nu echt duidelijk maar eigenlijk ook al bij mijn bevallingen).
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

vrijdag 28 februari 2014 om 22:00
Ik heb een vleesboom gehad. Daar kwam ik achter doordat ik sinds ongeveer een half jaar heel heftig ongesteld was (ook met veel stolsels). Grootste tampon en maandverband samen en dan nog maar maximaal een uur daarmee doen. Vreselijk.
De ha stelde bloedarmoede vast (hb van 5) en de gynaecoloog heeft met een inwendige echo die vleesboom vastgesteld. Toen die verwijderd was, waren de klachten ook meteen weg. Wel nog een tijdje ijzertabletten geslikt om het ijzergehalte weer op peil te brengen.
Ik zou in elk geval eerst naar de ha gaan als ik jou was!
De ha stelde bloedarmoede vast (hb van 5) en de gynaecoloog heeft met een inwendige echo die vleesboom vastgesteld. Toen die verwijderd was, waren de klachten ook meteen weg. Wel nog een tijdje ijzertabletten geslikt om het ijzergehalte weer op peil te brengen.
Ik zou in elk geval eerst naar de ha gaan als ik jou was!
vrijdag 28 februari 2014 om 22:34
vrijdag 28 februari 2014 om 22:51

vrijdag 28 februari 2014 om 23:04
quote:Mies85 schreef op 28 februari 2014 @ 22:36:
Mirena ben ik ook al eens verloren. Heel raar dit
Jouw baarmoeder is het tegenovergestelde dan die van mij
Die van mij doet te weinig, die van jou is overactief
Mirena ben ik ook al eens verloren. Heel raar dit
Jouw baarmoeder is het tegenovergestelde dan die van mij

Die van mij doet te weinig, die van jou is overactief

De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

vrijdag 28 februari 2014 om 23:20