Hielspoor
zondag 9 augustus 2009 om 22:36
Hallo allemaal,
Wie heeft er ook last (gehad) van hielspoor? Ik heb het sinds april vorig jaar en ik heb er onwijs veel last van. Het is vooral 'opstartpijn' ('s morgens uit bed stappen, van de bank opstaan), die eerste paar stappen lijk ik wel een oud wijf.
Eerst ben ik door de huisarts doorverwezen naar de podoloog, hij heeft mij (leren) zooltjes aangemeten, maar geen resultaat. Vervolgens naar een orthopeed voor een ander type zooltjes i.c.m. shockwavetherapie (onwijs pijnlijk! ). Dat laatste leek even te helpen en het ging elke keer iets beter, maar nu ben ik een aantal weken gestopt met de shockwavetherapie (i.v.m. vakantie) en nu lijkt het of ik weer terug bij af ben....word er een beetje moedeloos van...
Ervaringen? Gaat hielspoor ooit weg?
Bedankt alvast!
Wie heeft er ook last (gehad) van hielspoor? Ik heb het sinds april vorig jaar en ik heb er onwijs veel last van. Het is vooral 'opstartpijn' ('s morgens uit bed stappen, van de bank opstaan), die eerste paar stappen lijk ik wel een oud wijf.
Eerst ben ik door de huisarts doorverwezen naar de podoloog, hij heeft mij (leren) zooltjes aangemeten, maar geen resultaat. Vervolgens naar een orthopeed voor een ander type zooltjes i.c.m. shockwavetherapie (onwijs pijnlijk! ). Dat laatste leek even te helpen en het ging elke keer iets beter, maar nu ben ik een aantal weken gestopt met de shockwavetherapie (i.v.m. vakantie) en nu lijkt het of ik weer terug bij af ben....word er een beetje moedeloos van...
Ervaringen? Gaat hielspoor ooit weg?
Bedankt alvast!
zondag 9 augustus 2009 om 22:48
Dank je voor je reactie. Het valt mij op dat je zegt dat het over is gegaan nadat je veel bent afgevallen (hoeveel als ik vragen mag?). Ik heb aan mijn podoloog gevraagd of het door mijn overgewicht kon komen en hij zei van niet (maar hij zei ook dat het niet kon komen door verkeerd lopen, terwijl orthopeed zegt van wel). Ik ben in de afgelopen 2 jaar zeker 20 kilo aangekomen en daarvoor had ik nooit last...
zondag 9 augustus 2009 om 23:03
bij mij heeft het in elk geval gewerkt!
ik heb wel via de podoloog speciale zooltjes gehad en deze ook gedragen hoor.
maar na een half jaar nog geen verbetering.... en de podoloog zei ook al dat afvallen beter zou zijn.
dusssssss dat gedaan en het werkte dus. en nu draag ik die speciale zolen niet meer.
tijdens mn afvallen ben ik dus langzaamaan gewoon stevige schoenen/zolen gaan gebruiken
ik heb wel via de podoloog speciale zooltjes gehad en deze ook gedragen hoor.
maar na een half jaar nog geen verbetering.... en de podoloog zei ook al dat afvallen beter zou zijn.
dusssssss dat gedaan en het werkte dus. en nu draag ik die speciale zolen niet meer.
tijdens mn afvallen ben ik dus langzaamaan gewoon stevige schoenen/zolen gaan gebruiken
zondag 9 augustus 2009 om 23:07
ik heb er een paar jaar geleden ook behoorlijk last van gehad.
Ook naar podoloog, inlegzolen gehad , was in januari ofzo, tegen de tijd dat ik mijn sandalen weer aankon, was het gelukkig over, inlegzolen in open schoenen leek me niet echt handig, en n zomer met dichte schoenen ook niet.
Nu nooit meer last van *zoekt ff hout om af te kloppen *
Ook naar podoloog, inlegzolen gehad , was in januari ofzo, tegen de tijd dat ik mijn sandalen weer aankon, was het gelukkig over, inlegzolen in open schoenen leek me niet echt handig, en n zomer met dichte schoenen ook niet.
Nu nooit meer last van *zoekt ff hout om af te kloppen *
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
zondag 9 augustus 2009 om 23:12
maandag 10 augustus 2009 om 01:17
de klachten komen me bekend voor, werk in de horeca, als ik uit de auto stap van de rit naar huis, loop ik gewoon helemaal krom als een oud wijf omdat ik zere benen heb en daarna op de bank zit en naar me bed wil, wordt ik ook niet vrolijk van, maar heb nog nooit van hielspoor gehoord, misschien toch maar eens de dokter raadplegen..
heb trouwens wel last van overgewicht en opstartproblemen..
maar kan geen sandalen aandoen, aangezien ik in de horeca werk, dichte schoenen (wel last van brandende voeten) want anders te gevaarlijk.
heb trouwens wel last van overgewicht en opstartproblemen..
maar kan geen sandalen aandoen, aangezien ik in de horeca werk, dichte schoenen (wel last van brandende voeten) want anders te gevaarlijk.
maandag 10 augustus 2009 om 02:21
Bij mij was het stress gerelateerd. Vroeger verzuchtte ik bij spanning nog wel eens of het nou niet eens één keer ergens anders op kon slaan dan op mijn nek. Nou, op mijn wenken bediend . Heb er een half jaartje mee gelopen en hoop dat het nóóit meer terug komt! Dor mij maar pijn in mijn nek!
Beterschap
Beterschap
maandag 10 augustus 2009 om 07:41
hier ook ervaringsdekundige.heb toen ook van die aangemeten zooltjes gehad maar GEEN resultaat.sterker nog,kreeg nog meer pijn....150 euro weg gegooid (werd niet vergoed) ik heb nu al weer paar jaar groene zooltjes met opgehoogde hiel en zijkantvan een soort schuim.die werken perfect, nooit geen last meer.
ik koop ze bij Footlocker (winkel voor sportschoenen)
ik koop ze bij Footlocker (winkel voor sportschoenen)
maandag 10 augustus 2009 om 07:51
Let ook op je schoenen. Bij mij is het weer terug gekomen en gisteren ontdekte ik waarom: in mijn schoenen zit in de hiel een spijkertje. Niet te zien met het oog, maar dus wel al lang te voelen met mijn hielen
Dat was bij vorige schoenen ook al zo, in de tijd dat ik andere schoenen had heb ik er weinig last van gehad. Wel ook zooltjes gedragen trouwens.
Dat was bij vorige schoenen ook al zo, in de tijd dat ik andere schoenen had heb ik er weinig last van gehad. Wel ook zooltjes gedragen trouwens.
maandag 10 augustus 2009 om 12:15

donderdag 13 augustus 2009 om 20:40
quote:jackie23 schreef op 12 augustus 2009 @ 21:46:
Paloma, kan je daar iets meer over vertellen?Ik ben ooit met acupunctuur begonnen omdat ik veel last had van ontstekingen (keel, neus en oor). Die klachten waren na een of twee behandelingen verdwenen; bizar maar waar. Toch ben ik verder gegaan met acupunctuur en toen ik op een gegeven moment last kreeg van hielspoor, heb ik dit aangegeven en heb toen hiervoor een behandeling gekregen. Die klachten waren direct verdwenen. De locatie op je lichaam waar de naalden in je worden geprikt, hebben ieder een bepaald doel. Acupunctuur is op zich niet pijnlijk maar kan soms wel even ongemakkelijk aanvoelen op het moment dat de naald in je wordt geprikt (bijvoorbeeld in je hand of enkel). Maar de tijdelijke oncomfortabele gevoel is maar even, maar de effecten ervan zijn (bij mij in ieder geval) zeer positief. Hoewel ik nu geen klachten meer heb, ga ik toch zeker 1x per 6 maanden terug voor een behandeling.
Paloma, kan je daar iets meer over vertellen?Ik ben ooit met acupunctuur begonnen omdat ik veel last had van ontstekingen (keel, neus en oor). Die klachten waren na een of twee behandelingen verdwenen; bizar maar waar. Toch ben ik verder gegaan met acupunctuur en toen ik op een gegeven moment last kreeg van hielspoor, heb ik dit aangegeven en heb toen hiervoor een behandeling gekregen. Die klachten waren direct verdwenen. De locatie op je lichaam waar de naalden in je worden geprikt, hebben ieder een bepaald doel. Acupunctuur is op zich niet pijnlijk maar kan soms wel even ongemakkelijk aanvoelen op het moment dat de naald in je wordt geprikt (bijvoorbeeld in je hand of enkel). Maar de tijdelijke oncomfortabele gevoel is maar even, maar de effecten ervan zijn (bij mij in ieder geval) zeer positief. Hoewel ik nu geen klachten meer heb, ga ik toch zeker 1x per 6 maanden terug voor een behandeling.

zaterdag 15 augustus 2009 om 16:12
Heel vervelend inderdaad, ik heb er vorige zomer heel veel last van gehad, normaal loop ik altijd op schoenen met een hak, maar doordat ik toen veel ben gaan sporten op platte schoenen zonder voldoende demping en veel op blote voeten en op slippers had gelopen, (heel lange vakantie aan het strand suuuuuuuuuper natuurlijk...... ) is de hielspoor ontstaan.
Met het dragen van schoenen met een hak en goede sportschoenen is het toen vanzelf weer over gegaan.
Dit jaar begon het allemaal weer van voren af aan toen ik weer vaker op blote voeten liep, gewoon in huis. Nu draag ik de hele tijd fit flops en heb geen last, alleen met blote voeten wel dus dat vermijdt ik nu maar...............
Met het dragen van schoenen met een hak en goede sportschoenen is het toen vanzelf weer over gegaan.
Dit jaar begon het allemaal weer van voren af aan toen ik weer vaker op blote voeten liep, gewoon in huis. Nu draag ik de hele tijd fit flops en heb geen last, alleen met blote voeten wel dus dat vermijdt ik nu maar...............

zondag 16 augustus 2009 om 12:11
dinsdag 18 augustus 2009 om 22:48