Honing en kaneel
donderdag 28 mei 2015 om 00:37
Ik ben inmiddels een weekje bezig met elke ochtend als ik opsta en 's avonds voor het slapen gaan een kop honing en kaneel met gekookt water op te drinken. Erg lekker vind ik het niet, maar vies is het ook niet.
Het kan goed zijn voor veel dingen en ik drink het in de hoop dat het wat ondersteund met afvallen.
Nu vraag ik me af of er meerdere mensen zijn die dit geprobeerd hebben bij het afvallen? En of het ook echt werkt, ook bij verkoudheid bijv.
Het kan goed zijn voor veel dingen en ik drink het in de hoop dat het wat ondersteund met afvallen.
Nu vraag ik me af of er meerdere mensen zijn die dit geprobeerd hebben bij het afvallen? En of het ook echt werkt, ook bij verkoudheid bijv.
donderdag 28 mei 2015 om 07:46
donderdag 28 mei 2015 om 07:51
quote:vlindertje1991 schreef op 28 mei 2015 @ 01:13:
Honing en kaneel moet o.a. helpen tegen verkoudheid, blaasinfecties, vermoeidheid en afvallen.
Toch ben ik zeer benieuwd of iemand wel een goede ervaring hiermee heeft.
Voor verkoudheid: onzin. Dat is een virus. Uitzieken, dus.
Voor blaasinfecties: onzin. De suiker stimuleert de infectie.
Voor vermoeidheid: onzin. Misschien dat je even een suikerkick krijgt.
Voor afvallen: onzin. Honing is 68 kcal per eetlepel.
Honing en kaneel moet o.a. helpen tegen verkoudheid, blaasinfecties, vermoeidheid en afvallen.
Toch ben ik zeer benieuwd of iemand wel een goede ervaring hiermee heeft.
Voor verkoudheid: onzin. Dat is een virus. Uitzieken, dus.
Voor blaasinfecties: onzin. De suiker stimuleert de infectie.
Voor vermoeidheid: onzin. Misschien dat je even een suikerkick krijgt.
Voor afvallen: onzin. Honing is 68 kcal per eetlepel.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
donderdag 28 mei 2015 om 07:53
quote:marana schreef op 28 mei 2015 @ 07:47:
Ja maar als je die kaneel met suiker (honing is gewoon suiker) drinkt, gaat dat hele stabiliseringsverhaal toch niet op? Als geneeskundestudent moet je dat toch weten?
Dit dus.
Je zou zo'n figuur maar als arts krijgen, die denkt dat je honing moet gebruiken om af te vallen en dat suikerwater je bloedsuikerspiegel stabiliseert.
Ja maar als je die kaneel met suiker (honing is gewoon suiker) drinkt, gaat dat hele stabiliseringsverhaal toch niet op? Als geneeskundestudent moet je dat toch weten?
Dit dus.
Je zou zo'n figuur maar als arts krijgen, die denkt dat je honing moet gebruiken om af te vallen en dat suikerwater je bloedsuikerspiegel stabiliseert.
donderdag 28 mei 2015 om 08:23
quote:redbuIIetje schreef op 28 mei 2015 @ 07:29:
Manuka honing is dat!
http://www.honinggezond.nl/manuka-honing/
Kost maar liefst 73 euro voor 'n potje van 250 gram.In Nieuw Zeeland niet zo duur
Manuka honing is dat!
http://www.honinggezond.nl/manuka-honing/
Kost maar liefst 73 euro voor 'n potje van 250 gram.In Nieuw Zeeland niet zo duur
donderdag 28 mei 2015 om 08:24
Als het echt zou werken zulke simpele dingen was er toch geen overgewicht meer in de wereld of wel?
Ik heb ook ooit eens een collega gehad die de hele dag met een fles water liep te leuren met citroen en cayennepeper oid.
Toen ging ze bewegen en de kilo's vlogen er af. Volgens haar kwam dat door dat water...
Ik heb ook ooit eens een collega gehad die de hele dag met een fles water liep te leuren met citroen en cayennepeper oid.
Toen ging ze bewegen en de kilo's vlogen er af. Volgens haar kwam dat door dat water...
donderdag 28 mei 2015 om 08:51
Vlindertje als jij denkt dat het jouw helpt (en het helpt je ook echt moet je het zeker doen)
Afvallen is buiten minder calorieën innemen, ook weer genoeg cal innemen
(te weinig en je lichaam gaat alles wat he binnn krijgt weer op een andere manier opslaan , je metabolisme veranders iets steld zich i op langere tijden wienig voedsel)
teveel je komt gewoon aan (heb ik het niet over en week perode maar maanden)
Wat teveel te weinig is verschild ok heel erg per persoon.
Combinatie van gezond niet teveel/eweinig eten en sporten blijft hebelangrijkste.
Ook is afvallen gewoon een gedeeltelije mind game (wanneer is hanger honger da je voedingsstoffen echt nodig heb en wanneer niet wat kan en wil je wel laten staan wat niet etc.
Dus alle hulp is altijd fijn, als die ondanks de cal jouw een goed gevoel geeft en het werkt voor jouw waarom niet?
Of het specifiek helpt licht aan wat je doet eet drinkt de rest van de dag.
Afvallen is buiten minder calorieën innemen, ook weer genoeg cal innemen
(te weinig en je lichaam gaat alles wat he binnn krijgt weer op een andere manier opslaan , je metabolisme veranders iets steld zich i op langere tijden wienig voedsel)
teveel je komt gewoon aan (heb ik het niet over en week perode maar maanden)
Wat teveel te weinig is verschild ok heel erg per persoon.
Combinatie van gezond niet teveel/eweinig eten en sporten blijft hebelangrijkste.
Ook is afvallen gewoon een gedeeltelije mind game (wanneer is hanger honger da je voedingsstoffen echt nodig heb en wanneer niet wat kan en wil je wel laten staan wat niet etc.
Dus alle hulp is altijd fijn, als die ondanks de cal jouw een goed gevoel geeft en het werkt voor jouw waarom niet?
Of het specifiek helpt licht aan wat je doet eet drinkt de rest van de dag.
donderdag 28 mei 2015 om 09:21
quote:Feeksje1977 schreef op 28 mei 2015 @ 08:57:
Jeetje een kop suiker nemen en dan denken dat je er van gaat afvallen.
Dit vind ik altijd de leukste reacties
Zelfs al eet je honingsuiker marssen twixen e.d. natuurlijk kan je dan afvallen komt allemaal neer op hoeveel cal je binnen krijgt er verbruikt (al zou ik zo'n voedingspatroon niet aanraden hoor )
maar hoeveel honing zou in zo n glas gaan 10 gram komt neer op +/- 31cal ik denk zelfs hoguit de helft maar ok)
Groot gla cola zit je al aan +/- 100cal (250ml)
Dus blijft hoe en in welk perspectief je het zet?
ga je van een glas cola naar glas water honing en kaneel (ga je misschien wel de juiste richting heen
Jeetje een kop suiker nemen en dan denken dat je er van gaat afvallen.
Zelfs al eet je honingsuiker marssen twixen e.d. natuurlijk kan je dan afvallen komt allemaal neer op hoeveel cal je binnen krijgt er verbruikt (al zou ik zo'n voedingspatroon niet aanraden hoor )
maar hoeveel honing zou in zo n glas gaan 10 gram komt neer op +/- 31cal ik denk zelfs hoguit de helft maar ok)
ga je van een glas cola naar glas water honing en kaneel (ga je misschien wel de juiste richting heen
donderdag 28 mei 2015 om 09:30
quote:jur606 schreef op 28 mei 2015 @ 09:21:
[...]
Heb geen idee wat je nu wil zeggen.
Blijkbaar wil ze graag afvallen, dus dan moet ze ook geen twixen en cola gaan nuttigen. En een kop suiker met kaneel lijkt me dan ook overbodig.
[...]
Heb geen idee wat je nu wil zeggen.
Blijkbaar wil ze graag afvallen, dus dan moet ze ook geen twixen en cola gaan nuttigen. En een kop suiker met kaneel lijkt me dan ook overbodig.
donderdag 28 mei 2015 om 09:31
quote:jur606 schreef op 28 mei 2015 @ 09:21:
Je zegt het zelf al: je zou zo'n voedingspatroon niet aanraden. Je kunt beter gewoon water of thee drinken in plaats van een glas water met honing.
De bewering dat het je bloedsuikerspiegel stabiliseert is natuurlijk helemaal belachelijk. Door die honing schiet je bloedsuikerspiegel juist omhoog. En dan kan kaneel wellicht een iets temperend effect hebben, maar nooit zodanig dat het de piek van de honing ongedaan maakt. Anders zouden alle diabetespatiënten wel kaneelcapsules voorgeschreven krijgen, in plaats van Metformine of insuline.
Je zegt het zelf al: je zou zo'n voedingspatroon niet aanraden. Je kunt beter gewoon water of thee drinken in plaats van een glas water met honing.
De bewering dat het je bloedsuikerspiegel stabiliseert is natuurlijk helemaal belachelijk. Door die honing schiet je bloedsuikerspiegel juist omhoog. En dan kan kaneel wellicht een iets temperend effect hebben, maar nooit zodanig dat het de piek van de honing ongedaan maakt. Anders zouden alle diabetespatiënten wel kaneelcapsules voorgeschreven krijgen, in plaats van Metformine of insuline.
donderdag 28 mei 2015 om 09:39
quote:prik schreef op 28 mei 2015 @ 09:31:
[...]
[...]
donderdag 28 mei 2015 om 10:44
tuurlijk raad ik het niet aan, en natuurijk is het voor je bloedsuiker spiegel zeker niet aan te raden.
Maar om af te vallen en Zijn CALorieen zijn het er niet heel veel.
Dus als je de totale dag incl deze honing drankjes onder je CAL grens blijft zeg mag, zal je nog steeds afvallen
(natuurlijk zit in water thee koffie nog minder calorieen
) dus zal het dan beter sneller gaan
Dus als je de totale dag incl deze honing drankjes onder je CAL grens blijft zeg mag, zal je nog steeds afvallen
donderdag 28 mei 2015 om 10:49
TO hoopt dat het ondersteunt met afvallen. En dat waag ik dus te betwijfelen. Drink dan gewoon groene thee, daarover zijn ook verhalen bekend dat het ondersteunt bij het afvallen. En zelfs al zou het dat niet doen, dan drink je in ieder geval niet die extra calorieën die wel in dat honingwater zitten.
donderdag 28 mei 2015 om 13:26
Het lijkt me een goed smakende combi als je ervan houdt, maar als je het vanwege de gezondheidsclaims nuttigt dan zou ik het niet doen. Ik bedoel je kan je calorieën beter besteden.
Mocht je het ontzettend lekker vinden dan zo houden natuurlijk maar wel in mindering brengen op je versnaperingen die dag.
Mocht je het ontzettend lekker vinden dan zo houden natuurlijk maar wel in mindering brengen op je versnaperingen die dag.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
donderdag 28 mei 2015 om 13:50
TO, ik wil je niet cynisch maken maar je moet websites toch vooral zien als een verdienmodel. De droom is dat goedgelovige enthousiaste mensen veel links gaan plaatsen zodat ze veel verdienen aan reclame. En bepaalde producenten helpen zodat ze voordeel krijgen van invloedrijke mensen in hun netwerk.
Je moet overigens alles lezen maar blijf kritisch.
Je moet overigens alles lezen maar blijf kritisch.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
donderdag 28 mei 2015 om 13:59
quote:prik schreef op 28 mei 2015 @ 10:49:
TO hoopt dat het ondersteunt met afvallen. En dat waag ik dus te betwijfelen. Drink dan gewoon groene thee, daarover zijn ook verhalen bekend dat het ondersteunt bij het afvallen. En zelfs al zou het dat niet doen, dan drink je in ieder geval niet die extra calorieën die wel in dat honingwater zitten.
Ik dacht juist witte thee...
Maar inderdaad; honing is nogal een suikerbom. Hoe dat bij het afvallen kan ondersteunen is mij eerlijk gezegd ook een raadsel. Dan kun je nog beter dagelijks een lepel lijnzaad door de yoghurt roeren, dat ondersteunt je stoelgang.
Ik dacht juist witte thee...
Maar inderdaad; honing is nogal een suikerbom. Hoe dat bij het afvallen kan ondersteunen is mij eerlijk gezegd ook een raadsel. Dan kun je nog beter dagelijks een lepel lijnzaad door de yoghurt roeren, dat ondersteunt je stoelgang.
donderdag 28 mei 2015 om 14:04
quote:retrostar schreef op 28 mei 2015 @ 13:50:
TO, ik wil je niet cynisch maken maar je moet websites toch vooral zien als een verdienmodel. De droom is dat goedgelovige enthousiaste mensen veel links gaan plaatsen zodat ze veel verdienen aan reclame. En bepaalde producenten helpen zodat ze voordeel krijgen van invloedrijke mensen in hun netwerk.
Je moet overigens alles lezen maar blijf kritisch.100% mee eens!
Je moet overigens alles lezen maar blijf kritisch.100% mee eens!
donderdag 28 mei 2015 om 14:27
He jammer, niemand bijt op m'n chocola tip. Als je al kritisch staat tegenover al die afval-/gezondheidstips is de link die ik gister plaatste echt een aanrader, is iemand die uitlegt hoe hij de media zo ver kreeg te claimen dat chocola helpt bij afvallen (korte samenvatting: studie met heel weinig deelnemers en veel dingen gemeten zonder correctie daarvoor, dus de kans dat iets toevallig significant zou zijn was groot, toen gepubliceerd in een nep academic journal, zo eentje waar je betaalt om te publiceren, en een eenvoudige press release op een website gezet -> yep, de media ging er mee aan de haal zonder vragen te stellen als 'hoeveel proefpersonen had je?')
Laat dus zien dat je niet alles dat je leest qua dieettips kunt vertrouwen.
Laat dus zien dat je niet alles dat je leest qua dieettips kunt vertrouwen.
donderdag 28 mei 2015 om 14:38
quote:jur606 schreef op 28 mei 2015 @ 10:44:
tuurlijk raad ik het niet aan, en natuurijk is het voor je bloedsuiker spiegel zeker niet aan te raden.
) dus zal het dan beter sneller gaan ;)Zegt iemand hier wat anders dan?