Hoofd/nekklachten moeder
zaterdag 14 augustus 2010 om 09:02
Het gaat over mijn moeder van 62. Sinds enige tijd heeft zij de klacht dat zij iemand lang niet aan kan kijken maar dat haar gezicht dan naar links of rechts draait. Onlands heeft ze een flinke fietstocht gemaakt (2700 km in 6 weken). En sindsdien is t er niet beter op geworden. Ze is naar de dokter geweest die haar door verwezen heeft naar een fysio. Helaas helpt dat weinig. Ze gaar nu naar de huisarts terug voor een verwijzing voor t zhuis. In eerste instantie maakte ik me niet al te veel zorgen maar mijn stiefvader is erg van slag en is bang voor een hersenafwijking. Ik begin me nu ook druk te maken. Herkent iemand dit?
zaterdag 14 augustus 2010 om 10:41
Wat super dat je moeder dat nog kan!
Het kan zijn dat ze last heeft van slijtage aan haar nekwervels dan neem je een stand aan met je hoofd die het pretigste is ook kunnen het nog spieren zijn die niet lekker functioneren maar zekerheid heb je pas als er nader onderzoek gedaan is.
Wat zegt de fysio ervan?
Het kan zijn dat ze last heeft van slijtage aan haar nekwervels dan neem je een stand aan met je hoofd die het pretigste is ook kunnen het nog spieren zijn die niet lekker functioneren maar zekerheid heb je pas als er nader onderzoek gedaan is.
Wat zegt de fysio ervan?
zaterdag 14 augustus 2010 om 11:38
Bedankt voor je reactie Maxiemax.
Ik vind het ook superknap en het gaat haar gelukkig ook goed af. Over een sterke voorkeurshouding had de fysio het ook gehad. De fysio en de huisarts denken beiden niet aan iets ernstigs en mijn moeder gelukkig ook niet. Alleen word ik zo nerveus omdat mijn stiefvader zo bang is.
Ik vind het ook superknap en het gaat haar gelukkig ook goed af. Over een sterke voorkeurshouding had de fysio het ook gehad. De fysio en de huisarts denken beiden niet aan iets ernstigs en mijn moeder gelukkig ook niet. Alleen word ik zo nerveus omdat mijn stiefvader zo bang is.
zaterdag 14 augustus 2010 om 12:42
Is de fysiotherapeut ook een manueeltherapeut?
Er kunnen klachten veroorzaakt worden vanuit de nek,zonder dat je last hebt van de nek zelf.Denk aan oog & oorproblemen,duizeligheid,misselijkheid,kies/tandpijn.
Een manueeltherapeut kan daar veel in betekenen als blijkt dat de oorzaak in de nek zit.
Succes!
Er kunnen klachten veroorzaakt worden vanuit de nek,zonder dat je last hebt van de nek zelf.Denk aan oog & oorproblemen,duizeligheid,misselijkheid,kies/tandpijn.
Een manueeltherapeut kan daar veel in betekenen als blijkt dat de oorzaak in de nek zit.
Succes!
zaterdag 14 augustus 2010 om 14:39
Niet alleen oogproblemen etc maar klachten aan je schouder arm en hand.
Mijn nek is versleten maar ik heb alleen last van uitstraling in die regio.
Voorheen toen ik jonger was had ik wel nekklachten maar die zijn in de loop der jaren verdwenen.
Zelf ben ik voorheen ook door een manueeltherapeut behandeld totdat ik uitstralingsklachten kreeg toen mocht dat niet meer van de behandelend arts(er was iets niet goed gegaan tijdens een behandeling waarbij ik niet wil beweren dat mijn klachten daardoor veroorzaakt zijn)
Mijn nek is versleten maar ik heb alleen last van uitstraling in die regio.
Voorheen toen ik jonger was had ik wel nekklachten maar die zijn in de loop der jaren verdwenen.
Zelf ben ik voorheen ook door een manueeltherapeut behandeld totdat ik uitstralingsklachten kreeg toen mocht dat niet meer van de behandelend arts(er was iets niet goed gegaan tijdens een behandeling waarbij ik niet wil beweren dat mijn klachten daardoor veroorzaakt zijn)