Gezondheid alle pijlers

Hoofdluis

10-08-2012 16:50 42 berichten
Hoi,

Vandaag dacht ik lekker naar de kapper te gaan, zij de kapster dat ik hoofdluis heb !!!

Omg de laatste keer is ruim 20 jaar geleden denkt ik. Ik ga niet met kinderen om, zou echt niet weten hoe ik hier aan kom.

Nu ben ik dus naar de apotheek geweest, strerkste anti luizen spul genomen en een luizenkam gekocht. Als ik de luizenkam door mn haren haalt komen er witte stipjes op, ziet het zelfde eruit als roos. Volgens mij heb ik alleen nog eitjes want de kapster zag ze niet lopen. Vraag me nu af, is het niet gewoon roos? Hoe herken je zoiets?

Nou heb voor het zekere maar wel alles wat van stof is, kussensslopen, dekentje enz gewassen. Aan mn kleding moet ik nog beginnen. Kussen in vuilniszakken gedaan. Doe ik dit zo goed? Straks ga ik mn haar doen en laat dat de hele nacht dat spul erin trekken.

Wat moet ik met mn dekbed doen? Want dat past niet in een vuilniszak!

Wat een drama!!!!! En vind het echt heer goor!!
Alle reacties Link kopieren
Iemand door een vergrootglas laten kijken en als ze springen zijn het luizen.
quote:sneltrein schreef op 10 augustus 2012 @ 16:53:

Iemand door een vergrootglas laten kijken en als ze springen zijn het luizen.Luizen springen toch helemaal niet?
http://www.rivm.nl/Onderwerpen/Onderwerpen/H/Hoofdluis

http://www.rivm.nl/Biblio ... fdluisrichtlijn_aangepast

Lees dit even door. Welk spul heb je gekocht bij de apotheek?
Dat wasadvies is alweer achterhaald: klik .

Kammen, kammen en kammen is tegenwoordig het devies. Zo'n middeltje kan helpen, maar hoofdluizen zijn tegen nogal wat van die dingen resistent aan het worden, dus kammen blijft heel belangrijk. Bovendien doen die middeltjes volgens mij sowieso niks tegen neten, alleen tegen luizen.

En bedenk je dat het geen schande is, en ook geen teken van slechte hygiëne. Hoewel ik zelf ook niet stond te juichen toen ik er op mijn 29e achter kwam dat er levensgrote exemplaren over mijn hoofd paradeerden .

Overigens wel raar dat je alleen eitjes hebt. Ik zou met mijn stomme kop toch zeggen dat er dan ook luizen moeten zijn die die eitjes gelegd hebben. Dus misschien zit die kapster er gewoon naast, dat kan ook nog.
quote:Bezzzz schreef op 10 augustus 2012 @ 16:56:

[...]

Luizen springen toch helemaal niet?Nee, luizen kruipen. Vlooien springen wel.
quote:Bezzzz schreef op 10 augustus 2012 @ 16:56:

[...]

Luizen springen toch helemaal niet?Oh nee dat zijn vlooien.
Ik heb ook echt helemaal geen jeuk, ja alleen als ik er nu aan denkt haha.

Ik heb prioderm lotion van de apotheek, ja ze zei dat deze het best was en dat ik daarnaast ook veel moet kammen. In mijn kam komen alleen witte puntjes dus zoals roos. Ik dacht ook als ik eitjes heb moet ik ook wel luizen hebben daar boven.
Neten zijn ook over het algemeen niet wit heb ik begrepen, meestal juist licht- tot donkergrijs (zodat je ze lekker niet kunt zien... rotbeesten ) Ze plakken ook aan je haar vast, volgens wiki .
Vergeet niet ook de gordijnen te stofzuigen, deze tip las ik ooit in een ander hoofdluistopic
quote:Ikje86 schreef op 10 augustus 2012 @ 17:04:

Ik heb ook echt helemaal geen jeuk, ja alleen als ik er nu aan denkt haha.

Ik heb prioderm lotion van de apotheek, ja ze zei dat deze het best was en dat ik daarnaast ook veel moet kammen. In mijn kam komen alleen witte puntjes dus zoals roos. Ik dacht ook als ik eitjes heb moet ik ook wel luizen hebben daar boven.Welke apotheek ben je geweest dan joh? Ik ben zelf assistente en prioderm doet nog maar weinig. Die beesten zijn voor bijna alles resistent tegenwoordig. Het enige dat ik zelf nog aanraad is xt-luis. Dat legt een laagje over de neten en luizen en daardoor verstikken ze.
Neten kun je er niet uit kammen hoor, die plakken vast, moet je echt met je nagels eruit halen.

Ik denk dat je kapster een vergissing heeft gemaakt
Neten kan je er wel uitkammen hoor. Met een hele fijne kam trek je ze uit nat haar.
quote:Ivetje schreef op 10 augustus 2012 @ 17:14:

[...]

Welke apotheek ben je geweest dan joh? Ik ben zelf assistente en prioderm doet nog maar weinig. Die beesten zijn voor bijna alles resistent tegenwoordig. Het enige dat ik zelf nog aanraad is xt-luis. Dat legt een laagje over de neten en luizen en daardoor verstikken ze.

Gewoon eentje hier in de stad, waar ik normaal niet kom.

Maar ze had 3 veschillende en ze zei dat die heet meeste hielp maar ze zei idd ook dat veel luizen resistent ervoor zijn en dat ik vooral veel moet kammen.

Nou lekker dan dit!
Ik dacht echt dat volwassenen geen hoofdluis meer konden krijgen. Hoe krijg je die dan, als je volwassen bent?
Waarom zou je het niet kunnen krijgen als volwassenen? Pas als je bejaard en kaal bent kan je het nooit meer krijgen
quote:Ikje86 schreef op 10 augustus 2012 @ 17:19:

[...]

Gewoon eentje hier in de stad, waar ik normaal niet kom.

Maar ze had 3 veschillende en ze zei dat die heet meeste hielp maar ze zei idd ook dat veel luizen resistent ervoor zijn en dat ik vooral veel moet kammen.

Nou lekker dan dit!Kammen is idd het advies tegenwoordig. Al die middelen helpen verder niet meer eigenlijk. Maar goed, ik adviseer dan dus nog xt luis, omdat dat op een andere manier werkt dan bv prioderm.
quote:louisavuitton schreef op 10 augustus 2012 @ 17:20:

Ik dacht echt dat volwassenen geen hoofdluis meer konden krijgen. Hoe krijg je die dan, als je volwassen bent?

Nou gewoon, ze lopen van de ene kop over op de andere, soms via jassen of sjaals aan de kapstok. Net als op school eigenlijk.

Bij kinderen zijn de uitbraken inderdaad groter, omdat kinderen nou eenmaal in grotere hoeveelheden bij elkaar gepropt worden en wat meer lichamelijk contact met elkaar hebben in het dagelijks leven dan volwassenen. Maar als jij een kind met hoofdluis hebt is de kans vrij groot dat je ze zelf ook krijgt, en dan is de stap naar een andere volwassene besmetten bijvoorbeeld in de trein of via de garderobe op je werk niet zo groot meer.
quote:maroon5 schreef op 10 augustus 2012 @ 17:15:

Neten kun je er niet uit kammen hoor, die plakken vast, moet je echt met je nagels eruit halen.

Ik denk dat je kapster een vergissing heeft gemaaktDat heb ik ook een keer meegemaakt.. Zat ik rustig daar in de kappersstoel, begint dat mens opeens hysterisch te gillen omdat ze "een luis zag springen". Haar collega zag verder niets maar ik werd wel zo'n beetje de zaak uitgeschopt. Thuis aangekomen niks aan de hand natuurlijk. Ben daar nooit meer geweest
quote:elisabethbathory schreef op 10 augustus 2012 @ 17:27:

[...]

Dat heb ik ook een keer meegemaakt.. Zat ik rustig daar in de kappersstoel, begint dat mens opeens hysterisch te gillen omdat ze "een luis zag springen". Haar collega zag verder niets maar ik werd wel zo'n beetje de zaak uitgeschopt. Thuis aangekomen niks aan de hand natuurlijk. Ben daar nooit meer geweest

Lekker professioneel . Een beetje kapper moet een hoofdluis toch wel kunnen onderscheiden van een per ongelukkige fruitvlieg vinnik. En niet hysterisch worden als het wel echt hoofdluis is.

Edit: fruitvliegen springen ook niet, ik weet. Het was maar een voorbeeld van wat er per ongeluk in je haar terecht kan komen tijdens het fietsen.
Nou ik heb geen jeuk, net nog de kam er door heen gehaald en komen wel aardig wat witte stipjes op de kam. Volgens mij ben ik een beetje in de zeik genomen, maar zeker weten weet ik niet dus toch maar alles wassen enzo.

En als ik het zou hebben hoe kom ik er in hemelsnaam aan? Ik heb geen kinderen, ga niet met mensen om die kinderen hebben, neem geen openbaar vervoer, draag al 2 maanden geen jas meer. Echt vaag!
Vind je kinderen niet zo leuk?
quote:sneltrein schreef op 10 augustus 2012 @ 18:05:

Vind je kinderen niet zo leuk?

Ik vind kinderen heel leuk, alleen heb nog niet echt de leeftijd bereikt dat vriendinnen van mij al kinderen hebben en ik ook dus nog niet.

Waarom?
Ik vond de netenkam niet echt zo goed werken. Een vlooienkam voor huisdieren heeft fijnere tandjes, daarmee kwamen de luizen en neten er wel uit.

Zo'n kammetje, en dan de fijne kant gebruiken:

Je kunt ook je hoofdhuid en haar helemaal inweken met olijfolie en een paar uur laten zitten. Daar stikken ze van. Daarna de olie uit je haar wassen. Je moet het wel herhalen omdat op een gegeven moment de eitjes uitkomen en je die nieuwe luizen ook moet pakken voordat ze oud genoeg zijn om nieuwe eitjes te kunnen leggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven