Gezondheid alle pijlers

Hoofdluis

10-08-2012 16:50 42 berichten
Hoi,

Vandaag dacht ik lekker naar de kapper te gaan, zij de kapster dat ik hoofdluis heb !!!

Omg de laatste keer is ruim 20 jaar geleden denkt ik. Ik ga niet met kinderen om, zou echt niet weten hoe ik hier aan kom.

Nu ben ik dus naar de apotheek geweest, strerkste anti luizen spul genomen en een luizenkam gekocht. Als ik de luizenkam door mn haren haalt komen er witte stipjes op, ziet het zelfde eruit als roos. Volgens mij heb ik alleen nog eitjes want de kapster zag ze niet lopen. Vraag me nu af, is het niet gewoon roos? Hoe herken je zoiets?

Nou heb voor het zekere maar wel alles wat van stof is, kussensslopen, dekentje enz gewassen. Aan mn kleding moet ik nog beginnen. Kussen in vuilniszakken gedaan. Doe ik dit zo goed? Straks ga ik mn haar doen en laat dat de hele nacht dat spul erin trekken.

Wat moet ik met mn dekbed doen? Want dat past niet in een vuilniszak!

Wat een drama!!!!! En vind het echt heer goor!!
quote:sneltrein schreef op 10 augustus 2012 @ 18:05:

Vind je kinderen niet zo leuk?

Wat een vage vraag.

Ikje: kun je niet even een foto plaatsen van je 'neten' ?
quote:Bammetjebam schreef op 10 augustus 2012 @ 18:11:

Ik vond de netenkam niet echt zo goed werken. Een vlooienkam voor huisdieren heeft fijnere tandjes, daarmee kwamen de luizen en neten er wel uit.

Zo'n kammetje, en dan de fijne kant gebruiken:

[afbeelding]Die heb ik indertijd ook gebruikt ja. We hadden er nog een paar liggen wegens poes.
Alle reacties Link kopieren
quote:louisavuitton schreef op 10 augustus 2012 @ 17:20:

Ik dacht echt dat volwassenen geen hoofdluis meer konden krijgen. Hoe krijg je die dan, als je volwassen bent?Door om te gaan met kinderen of met volwassenen die met kinderen omgaan. Ik heb het zo dus 1x gehad als volwassene. Ik kwam erachter toen mijn moeder mijn haar verfde, tijdens het uitspoelen van de verf sneuvelden er wat luizen. Ik had wel eens last van jeuk, maar ook nooit gedacht dat het luizen konden zijn. Ik had luizenshampoo geprobeerd, wat niet echt alles doodde. Alleen een vlooienkammetje door nat haar halen werkte echt goed.
Neten laten beter los uit je haar als je je haar insmeert met cremespoeling en dan kammen.

Voor wie dacht dat volwassenen geen luizen konden krijgen, ik heb ze tot 2x toe van mijn kinderen gekregen...
Zolang het zomerweer is heb je denk ik ook geen jas nodig.
Druk de neten tussen je nagel, hoor je gekraak dat is het een neet. Dus dat geluid dat zo'n eitje kapot knapt. Hoor je niets dan is het roos. Neten kunnen wel wit zijn.
Tuurlijk krijgen volwassenen ook luizen, ken er heel wat in de luizentijd, juffen en ook moeders op school.
De witte puntjes zijn meer zacht, sommige kan ik uitsmeren, zou het dan toch gewoon roos zijn?
quote:sneltrein schreef op 10 augustus 2012 @ 17:00:

[...]

Oh nee dat zijn vlooien.
quote:sneltrein schreef op 10 augustus 2012 @ 18:05:

Vind je kinderen niet zo leuk?
quote:Ikje86 schreef op 10 augustus 2012 @ 19:08:

De witte puntjes zijn meer zacht, sommige kan ik uitsmeren, zou het dan toch gewoon roos zijn?Dan is het vast geen luis, heb heel lang luizen gecontroleerd op school, neten kun je echt kapot knakken tussen je nagels, dan knappen die witte puntjes stuk, dat hoor je echt knappen.
Heb veel kinderen op school gezien met allerlei wit spul in het haar en wat toch geen luis was.
Die kunststof kammetjes zijn helemaal niet zo goed hoor, de tandjes wijken te snel. De meeste kammen voor huisdieren hebben de tandjes ook te wijd, daar gaan babyluisjes niet in zitten. Ik kam altijd met een metalen kam van prioderm. Over de tandjes schuif ik een verbandgaasje. Zo blijft alles beter hangen en nadien zie je op het gaasje echt supersnel of er iets op zit.

Kammen doe ik inderdaad in haar met cremespoeling. daarna weer gewoon wassen.

Je kan het inderdaad op je werk hebben gekregen, in de bios, in een kledingwinkel waar iemand met luis toevallig hetzelfde blousje heeft gepast... Maar eerlijk gezegd denk ik bij jou niet aan luis. Geen jeuk, de 'neetjes' die zo snel loslaten? Ik zou een bekende van je vragen of ze even in je haren willen kijken.
Nou vanacht dat spul in mn haren gedaan, wat een stank lucht!! Vanmorgen mn haren gewassen, zat bijna niks meet aan het kammetje, paar witte puntes meer niet. En knappen doen ze helemaal niet. Nou volgens mij heb ik geen luis en heeft de kapster van mij dag voor niks een drama dag van gemaakt!
Ik denk het ook. Ja, id. het stinkt wel.
Elektrische luizenkam kopen, Werkt als een trein.
*
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-11-2012 10:25
Reden: *spam verwijderd
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven