Gezondheid alle pijlers

Huid vlekken

12-08-2013 17:26 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
haii,

ik ben net terug van vakantie en na de eerste keer weer thuis douchen is mijn huid ontzettend droog, maar het is niet zo dat ik mijn huid niet goed verzorgd heb op vakantie.

Ik heb bij het douchen altijd douchegel en badolie gebruikt en me na die tijd ingesmeerd met bodylotion.

Ook scrubde ik me veel.

Ook heb ik niet veel in de zon gelegen en als ik erin lag heb ik me erg goed ingesmeerd.

Maar nu kwam ik dus uit de douche en toen ik me droog maakte met de handdoek kwamen er huidschilfertjes vanaf, dit heb ik wel eens eerder gehad en opgezocht en wist dat dat normaal was, alleen toen ik in de spiegel keek zag ik dat ik 3 hele witte vlekken op mijn schouders had.

Net of mijn bruine huid er gewoon vanaf geschraapt was.

Weten jullie misschien wat dit is?

En wat ik er tegen kan doen?
Plekken zonder pigment misschien?
Op de witte plekken ben je gewoon al verveld.
Had ik ook na de zomervakantie. Elke dag goed ingesmeerd en ge-aftersund maar eenmaal thuis allemaal schilfertjes (vooral op buik en bovenbenen). Heel irritant.
Het klinkt een beetje als een besmetting met pityriasis versicolor. Wordt ook wel zomergist genoemd. Als je meer plekjes krijgt of als ze blijven schilferen zou ik er bij de huisarts even naar laten kijken.
Klinkt alsof je huid wat is verbrand en zichzelf ververst. En ja, die huid is nog niet bruin.
Klinkt eerder vind ik alsof je gewoon aan het vervellen bent alleen nu wat meer dan anders. Is het echt wit, of wat rozig?
Heb je wel een goede creme met SPF gebruikt? Het kan ook door de zon komen of gewoon inderdaad pigmentvlekken..
Klopt is een zonne allergie gaat jeuken en je kan rode bultjes krijgen,goed blijven scruben het beste met een scrub handschoen..bij kruidvat hebben ze een crème tegen zonne allergie die helpt erg goed
Stel niet uit tot morgen,wat je vandaag kunt doen
Zou idd best zomergist kunnen zijn, krijg je witte vlekjes van en zonnebrand/body lotion enz maakt het erger. Selsun helpt ervoor, dat moet je dan een week gebruiken en dan moeten die vlekjes door de zon weer bijkleuren...
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
Vitiligo?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven