Gezondheid alle pijlers

Huidschimmel

09-06-2016 12:04 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag jullie ervaring.

3 weken terug begon het met een klein rood plekje op mijn buik. 1,5 week later ontdekte ik 2 plekjes op mijn linkerborst en 2 plekjes op mijn bovenbeen. De volgende dag ben ik bij de huisarts geweest en daar ontdekte zij nog 3 plekjes.

"Schimmel" zei ze. Ik kreeg een zalfje mee. 2x per dag smeren, 4 tot 6 weken lang. "Als het niet beter gaat, kom na 3 weken terug."

Die avond wilde ik voor het eerst smeren en ontdekte nog zeker 10 plekjes! Ik heb gebeld naar de assisente en zij zei dat ik gewoon moest doorsmeren. Dat doe ik nu braaf, maar toch zit het mij niet lekker.

Ik ben nu bijna een week aan het smeren, de plekjes worden niet kleiner, ik krijg er wel steeds meer bij. Gisteren ontdekte ik weer 4 nieuwe plekjes. ... als dit zo 3 weken doorgaat dan zit ik straks helemaal onder?

Heeft iemand tips? Is er iets wat ik kan doen?
Dat is PRECIES hoe het eruit ziet! Moederschip + kleine plekjes die af en toe jeuken maar er vooral onsmakelijk uitzien!

Klik!

Mijn moederschip zit trouwens op precies dezelfde plek. Nooooo !! Daar is dus niets tegen te doen?
quote:Robyn89 schreef op 09 juni 2016 @ 13:13:

Zoethoudertje. Jazeker! Ik heb twee schattige poesjes rondlopen welke regelmatig buiten komen. Zouden zij het mij gegeven hebben? Dat is zeker mogelijk, maar ook binnenkatten kunnen schimmel krijgen hoor. Alleen is een schimmel bij een kat pas goed waar te nemen met een speciale UV-lamp bij de dierenarts. Check de huid eens van je katten op kleine kale plekjes/korstjes/schilfers, zo ja dan zo ik even langs gaan bij de dierenarts.
~Energy flows where attention goes~
Haha! Het heet ook echt 'plaque mère' , zat ik er toch niet ver naast met mijn moederschip
Nee, helaas. De vlekken komen alleen op je romp armen en benen voor, ik had het in de winter en niemand zag er iets van. eerst breidde het zich uit en toen begonnen de eerst opgekomen plekjes te verdwijnen. Ik dat ik in totaal 4 weken er last van heb gehad, maar dat weet ik niet zo goed meer. Het is ong een jaar of 8 geleden. De vasaline creme hielp ook goed tegen de jeuk omdat het de schilfering stopte. Ik moest alleen niet wat zwarts passen in een winkel, hele shirt onder de schilfers
Je bent dus niet beschimmeld!
Ai, genânt, haha. De vlekken zitten inderdaad op mijn romp, armen en benen. Gezicht, handen en voeten heb ik niets.

Ik hoop zo dat het snel weggaat! Ik zit nu ongeveer 3 weken met de plaque mère (geweldig!), maar slechts 1 week met alle andere plekjes. Noooo !!

Ik zal na het weekend een afspraak maken met de huisarts en de pityriasis rosea theorie voorleggen.
quote:hiitsme schreef op 09 juni 2016 @ 14:11:

Je bent dus niet beschimmeld!
quote:Robyn89 schreef op 09 juni 2016 @ 13:57:

Dat is PRECIES hoe het eruit ziet! Moederschip + kleine plekjes die af en toe jeuken maar er vooral onsmakelijk uitzien!

Klik!

Mijn moederschip zit trouwens op precies dezelfde plek. Nooooo !! Daar is dus niets tegen te doen? Zo zag ik er ook uit toen ik Pityriasis rosea had. Ging vanzelf over en de jeuk viel heel erg mee.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:Robyn89 schreef op 09 juni 2016 @ 13:11:

Die plek op mijn buik is denk ik serieus buitenaards *aluhoedje* Of in elk geval is zij 'in control' en stuurt de anderen aan. Ik heb een levendige fantasie

Ik wil je niet ongerust maken, maar ik denk dat ze een eicel van je willen. Als er eentje rijp is, nemen ze deze vlak voor de eisprong met eileider en al mee. De vlekjes zijn slecht als afleiding. Iedereen zal denken dat je daar aan gestorven bent

Lullig dat jij bent uitgekozen, maar ik zei het meteen al, het is geen schimmel.
ik zou flink wassen met zeep, daarna goed droogföhnen, getroffen plekjes behandelen met anti-schimmelmiddel, behandel er ook een paar met betadine, strooi rijkelijk met talkpoeder.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:retrostar schreef op 09 juni 2016 @ 19:01:

ik zou flink wassen met zeep, daarna goed droogföhnen, getroffen plekjes behandelen met anti-schimmelmiddel, behandel er ook een paar met betadine, strooi rijkelijk met talkpoeder.Absoluut niet doen als het echt Pityriasis rosea, waar het heel erg op lijkt. Het beste kun je niets doen, of een koelzalf vragen aan de HA bij erge jeuk. Verder trek het vanzelf weg en komt het nooit meer terug. (op 2% na dan)
quote:winkelfanaat schreef op 09 juni 2016 @ 16:44:

[...]

Ik wil je niet ongerust maken, maar ik denk dat ze een eicel van je willen. Als er eentje rijp is, nemen ze deze vlak voor de eisprong met eileider en al mee. De vlekjes zijn slecht als afleiding. Iedereen zal denken dat je daar aan gestorven bent

Lullig dat jij bent uitgekozen, maar ik zei het meteen al, het is geen schimmel.

Geen talkpoeder of betadine erop smeren. Nergens voor nodig en het wordt er niet beter van.
Bedankt allemaal voor de reacties.

Gisterenavond heb ik nog even het internet afgestruind en ben er van overtuigd dat dit is wat ik heb. Ik heb gister ook weer 2 nieuwe plekjes ontdekt, meh. Er valt niet tegenop de smeren. Ik doe zo'n 2,5 dagen met 1 tube. De huisarts had maar 1 tube voorgeschreven voor 6 weken .. schattig.

Ik ben van plan elke dag te douchen, trek gewoon schone kleding aan en gebruik handdoeken 1x. Ik gebruik geen bodylotion en geen douchegel. Ik smeer ook gewoon nog netjes door tot maandag.

Winkelfanaat, dan hebben ze goed getimed! Ik ben volgens mij aan het ovuleren! Aaahhh !! *rolt zichzelf in aluminium folie*
quote:Robyn89 schreef op 10 juni 2016 @ 13:14:

Bedankt allemaal voor de reacties.

Gisterenavond heb ik nog even het internet afgestruind en ben er van overtuigd dat dit is wat ik heb. Ik heb gister ook weer 2 nieuwe plekjes ontdekt, meh. Er valt niet tegenop de smeren. Ik doe zo'n 2,5 dagen met 1 tube. De huisarts had maar 1 tube voorgeschreven voor 6 weken .. schattig.

Ik ben van plan elke dag te douchen, trek gewoon schone kleding aan en gebruik handdoeken 1x. Ik gebruik geen bodylotion en geen douchegel. Ik smeer ook gewoon nog netjes door tot maandag.

Winkelfanaat, dan hebben ze goed getimed! Ik ben volgens mij aan het ovuleren! Aaahhh !! *rolt zichzelf in aluminium folie*Als je bijna zeker bent dat het Pityriasis rosea is, stop dan met smeren van de ketoconazole. Dat helpt geen zier en de vlekjes trekken in een aantal weken vanzelf weg. Bovendien is Pityriasis rosea niet besmettelijk.
Kijk daar ga je al!
Bij mijn dochter dachten ze ook aan schimmel. Na week smeren wat het inmiddels drie keer zo erg geworden. Bleek bij haar gordelroos te zijn. Nieuw zalfje: binnen paar dagen helemaal onder controle.

Ik denk ook aan een misdiagnose.
Even een update voor de geïnteresseerden,

Gisteren ben ik naar de dermatoloog geweest, en het is inderdaad Pityriasis rosea. Smeren met antischilmmel-creme had geen enkele zin zei hij.

Het begint met 1 plek, deze wordt groot en daarna volgen er meer, deze worden ook iets groter, en dan krijg je nog meer kleine plekjes. Uiteindelijk gaan ze na 6 weken weg. We wachten af!
Fijn dat je nu weet wat het is en dat het vanzelf overgaat. Sterkte met je plekken en hopelijk zijn ze snel weg !
Moest ook meteen aan pytiriasis rosea denken, fijn dat je nu een goede diagnose hebt!

Hopelijk trekt het snel weg! Ik heb het ook, maar ik hoor bij die 2% helaas.

Tip: niet heet douchen. Dat verergert de jeuk.
quote:Beeldig schreef op 17 juni 2016 @ 01:00:

Moest ook meteen aan pytiriasis rosea denken, fijn dat je nu een goede diagnose hebt!

Hopelijk trekt het snel weg! Ik heb het ook, maar ik hoor bij die 2% helaas.

Tip: niet heet douchen. Dat verergert de jeuk.Heb je het al vaker gehad?
Balen, Beeldig! Heb je het constant of komt het af en toe opzetten?

Ik vind het eigenlijk zo bizar. Er dus niets aan te doen is, en na 6 weken verdwijnt het weer spontaan. Het is dus een virus, maar het zorgt er niet voor dat je ziek wordt; geen verhoging, geen ontsteking. Wat doet het dan? Wat is het nut van dit virus? Waarom bestaat het?

Ik heb een hoop vragen
quote:Robyn89 schreef op 17 juni 2016 @ 13:36:

Balen, Beeldig! Heb je het constant of komt het af en toe opzetten?

Ik vind het eigenlijk zo bizar. Er dus niets aan te doen is, en na 6 weken verdwijnt het weer spontaan. Het is dus een virus, maar het zorgt er niet voor dat je ziek wordt; geen verhoging, geen ontsteking. Wat doet het dan? Wat is het nut van dit virus? Waarom bestaat het?

Ik heb een hoop vragen Hier staat dat het een gevolg van iets is. Ik kreeg na een paar dagen verkoudheid met wat verhoging. Deze dagen was ik alweer vergeten totdat de HA er naar vroeg.

http://www.huidinfo.nl/pityrose.html
Dat las ik ook, maar ik ben niet ziek geweest, ook geen verkoudheid.

Ik blijf het raar en doelloos vinden, zo'n virus. Ga jezelf elders nuttig maken of zo! haha
Hahaha dat was ook zo'n beetje wat ik dacht, Robyn!

@Goedefee: bij mij is het überhaupt niet weggegaan. De plekjes gaan wel steeds ergens anders zitten, met weer nieuwe jeuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven