Gezondheid alle pijlers

huidskleurige (bind?)weefselbultjes kin

29-03-2013 11:16 9 berichten
hallo allemaal,

graag zou ik jullie willen vragen of iemand ervaring heeft met huidskleurige bultjes in het gezicht? Ik ben al een jaar onder behandeling bij dermatoloog ivm clownseczeem en huidskleurige bultjes op mijn kin. De clownseczeem (periorale dermatitits) is inmiddels verdwenen door verschillende zalven (metronadizol, eryacne etc) en 2 antibioticakuren. Echter heb ik nog steeds die huidskleurige bultjes op mijn kin. De dermatoloog weet niet wat het is zegt hij en een second opinion krijg ik niet tenzij ik naar ander ziekenhuis ga en eerst weer verwijsbrief bij huisarts heb gehaald. Ik ben ook onder behandeling bij gerenommeerd huidtherapeut en zij gaf aan dat het waarschijnlijk bindweefselbultjes zijn. Echter kan ik via google niet specifiek vinden wat dit is. Wie herkent dit en weet hoe je deze kunt laten verwijderen? Ze hebben er nu 2 weggebrand dmv electriciteitstootjes maar het is niet weggegaan. Mijn hele kin zit onder en vooral bij strijklicht vind ik het cosmetisch erg storend. Alvast bedankt voor jullie reacties en moeite!
Alle reacties Link kopieren
neurofybromatose?
it's a big club and you ain't in it
quote:RionyRiony schreef op 29 maart 2013 @ 11:47:

neurofybromatose?

Jemig op google afbeeldingen gekeken; ik schrik me een hoedje!

Sorry to, een weinig zinnige bijdrage...
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Ik had een bultje op mijn neus, maar geen idee of dat ook bindweefsel was. Bij mij heeft de dermatoloog het weggeschaafd daarna dichtgebrand.
@rionyriony: ff gegoogled maar ga er niet vanuit dat het dat is :( wel erg voor de mensen die het wel hebben..germ...

@vickyP: same thoughts here:)

@Yvonne: dank je wel voor je reactie. Mag ik je vragen op welke wijze de dermatoloog het bij jou heeft weggeschaafd? Dat dichtbranden is denk ik hetzelfde wat ik al gehad heb, maar het is niet weggegaan en bovendien heb ik het idee dat het rood is geworden en ben bang dat dat blijvend is (lijken wel adertjes onder te zitten nu)

Voor alle anderen die dit lezen hoop ik dat ze de naam bindweefselbultjes herkennen? Van google wordt ik helaas niets wijzer. Wellicht handige info: de bultjes doen geen pijn, er zit geen vocht oid in en ze jeuken niet. Hebben dezelfde kleur als de huid en soms heb ik het idee dat ze fluctueren in grootte. A

Alvast bedankt voor de reacties!!
Op deze website zeggen ze dat bindweefselbultjes hetzelfde is als lipomen:

http://www.ambiancebeauty.nl/huidproble ... l-bultjes/

Maar volgens mij klopt dat niet. Lipomen liggen namelijk onder de huid zoals deze bulten:

Jij bedoelt toch bultjes die op de huid groeien?

( Ik heb geprobeerd een goed plaatje te vinden, maar ik word misselijk van al die enge gezwellen.)
oef, word bijna onpasselijk van bovenstaande foto.

Maar goed, hier een site met informatie:

http://www.huidconsult.nl ... tje-zonder-schilfer-romp/

Denk ook eens aan een simpele gist/schimmelinfectie.

En neem die second opinion, je wilt hier toch niet mee rond blijven lopen? Heb je recht op. Een arts is ook maar een mens dus wellicht weten ze elders meer. Dan maar even opnieuw langs de huisarts, so what?
@Yvonne: dank je wel voor je reactie. Die site had ik idd ook al gezien en volgens mij hebben ze mij ook behandeld met dat apparaat (?) Ik moest in ieder geval een geleider in mijn hand vast houden en via stroomstootjes werden 2 plekjes van de vele vlakker gemaakt. Alleen vind ik dat dit niet geholpen heeft. Ik vind het lastig om te zeggen of de bultjes onder of op de huid zitten. Ze zijn verheven boven mijn huid en vrij klein (tussen de 1 en 2 mm) en zitten allemaal op het midden van de kin. Ik heb sinds eergister het idee dat er weer meer bij zijn gekomen. Ze hebben precies dezelfde kleur als mijn huid en ik kan ze niet uitdrukken. Het lijkt wel dat ze flexibel zijn, dus dat ik ze kan bewegen.. Ik snap er echt niks van wat het kan zijn...heb al heel veel gegoogled (brrrrrr) maar vind niks wat lijkt op wat ik heb :(

@ Toulouse: dank je wel voor je moeite! Helaas vind ik niks ertussen wat lijkt op wat ik heb :( Ik heb ook even gekeken naar jouw suggestie of het gist/schimmelinfectie kan zijn maar ook daar herken ik me niet in :(.

Op zich jeukt de huid niet (nu een beetje doordat ik al maanden aan een zalf van dermatoloog zit die een exfolierende werking heeft) en doet het ook geen pijn.

Iedereen heeft wel wat oneffenheden in het gezicht maar bij mij is het echt het middelpunt van de kin wat vol zit met allemaal die huidskleurige bultjes...ik vind het cosmetisch erg storend...

Je hebt gelijk dat ik die second opinion moet nemen maar ze zeiden in het ziekenhuis dat ook als ik voor verwijzing naar huisarts ga ik dan alsnog naar een ander ziekenhuis moet gaan omdat bij het ziekenhuis waar ik geweest ben de dermatologen in zorgteam zitten en onderling geen second opinions gedaan mogen worden( ?????) Heb inmiddels al 5x gebeld (in de hoop dat andere assistente opnam en ander antwoord had ) maar ze wijken niet af van dat standpunt. Heb gezegd dat ik dat maar bijzonder rare regel vindt: daar betaal ik toch voor voor goede zorg!!!!

Weet niet meer wat te doen...mochten er nog herkenningsverhalen zijn hoor ik het graag!! nogmaals en alvast bedankt voor het meedenken!
Een second opinion kan volgens mij nooit in hetzelfde ziekenhuis en dat is maar goed ook. Deze artsen zitten in één team en moeten samenwerken. Dan is het moeilijk elkaar tegen te spreken. Regel dus die second opinion in een ander ziekenhuis. Hopelijk helpen ze je daar verder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven