Gezondheid alle pijlers

hypoglycemie, wie ook?

16-06-2014 15:40 19 berichten
wie heeft er ook last van bloedsuiker schommelingen en hoe gaan jullie hier mee om/ wat eten jullie op een dag? alle tips en adviezen zijn welkom want ik sta nog aan het begin van deze "uitdaging"
Alle reacties Link kopieren
Broertje heeft altijd iets te eten bij zich (banaan, sultana, ontbijtkoek) en probeert er op te letten op gezette tijden wat kleinere maaltijden meer over de dag verspreid te nuttigen.

Als hij daar op let gaat het goed.
bedankt voor je reactie. Ik had juist begrepen dat je (toegevoegde) suikers zoveel mogelijk moet vermijden. sultana en ontbijtkoek die jij noemt zitten toch suikers in. Of heb ik nu iets verkeerd begrepen?
Heb je echt bewezen hypoglycemieen of voel je je 'flauw' gedurende de dag?

Heb je suikerziekte?
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Geen toegevoegde suikers meer eten. Dus sultana en ontbijtkoek juist niet. Als je je eens verdiept in wat suikers met je doen ( glucose, frustose en sucrose) dan weet je ook dat er voldoende zit in groenten en fruit. En dat juist het nuttigen van suiker zorgt voor schommelingen. Lees het Bodybook van Cameron Diaz. Dan weet je alles. Ik ben een fan van dat boek en een fan van plantaardig gebaseerde voeding. Nooit meer last gehad van schommelingen. Kan het iedereen aanraden.
quote:stitch77 schreef op 16 juni 2014 @ 15:56:

bedankt voor je reactie. Ik had juist begrepen dat je (toegevoegde) suikers zoveel mogelijk moet vermijden. sultana en ontbijtkoek die jij noemt zitten toch suikers in. Of heb ik nu iets verkeerd begrepen?Nee dat heb je heel goed begrepen!
Maar in fruit zitten toch ook suikers ( zijn dat dat suikers waar je bloedsuiker niet van gaat schommelen?) en wat eet je dan als tussendoortje? Ik eet wel speltbrood (op basis van speltbloem) is dat ok?
Mijn zusje had het, is inmiddels er overheen gegroeid. Mijn advies: ga naar een diëtist. Ik heb mijn zusje gezien toen het niet goed met haar ging, ze moeilijk wakker te krijgen was nadat ze flauwviel terwijl ze zat en ze daarna volledig trilde enz.. (Huisarts erbij gehaald..)

Nadat ze duidelijke dieetvoorschriften had, ging het goed met haar en had ze bijna geen problemen meer.

Ze vermeed alles met suiker (op fruitsuikers na)..

Sterkte en succes.
Ja natuurlijk zit er in fruit suiker. Maar dan eet je toch alles; het vruchtvlees, de vezels, de vitaminen? Dus het vult, en je lijf moet er voor werken, kauwen, slikken, je maag verwerkt het, en je darmen worden aan het werk gezet. Je organen herkennen het als voedsel en geven op tijd aan dat je genoeg hebt, omdat je maag zich vult. Echt, het verschil tussen een appel en een suikerklontje is levensgroot. Tussen een appel en een sultana ook overigens. Echt, ga je verdiepen. Lees! Er gaat een wereld voor je open.
#lovemadness; ik ga er vanuit dat het dieetvoorschrift was suikers vermijden of bedoel je dat ze dat al deed voordat ze naar een dietist ging?
Mijn ervaring met diëtisten is niet denderend. Mij werd verteld dat ik inderdaad sultana en liga moest eten en margarine moest smeren. Echt te gek voor woorden. Dus als je er eentje zoekt zoek dan een goeie.....
Mijn zusje kreeg een goed advies. Juist géén sultana's, ontbijtkoek enz. Maar liever een boterham extra.

Ze kreeg het advies geen suiker te eten, dus geen geraffineerde. Dus wel fruit, maar liever niet gepureerd of sap, omdat de suikers dan vrijkwamen en hetzelfde effect konden geven.

Ik weet haar exacte dieet niet, maar ze had in ieder geval een dieet dat werkte.
Inderdaad, geen sap of extract, de hele vrucht. Smoothies mogen weer wel, als je maar alles van het fruit of de groente erin mikt.
Lees dit eens, misschien heb je er iets aan. Het is wel een moeilijk stukje om door te komen, maar misschien wel de moeite waard om te proberen.

http://melchiormeijer.wor ... l-de-paleo-hack-van-2013/
You know how I know? Because I reeaally think so!
Bij mij is mijn bloedsuiker met regelmaat te laag. De allereerste verschijnselen blijven echter uit dus ik merk het pas als het echt te laat is. Maar met 3 goede maaltijden op een dag , niet te veel snelle suikers en als tussendoortje met regelmaat wat noten of een extra boterham lijkt het goed te gaan. Met sporten heb ik een speciale sportdrank gebaseerd op langwerkende koolhydraten. Bij lange en intensieve trainingen/wedstrijden begin ik daar dan al tijdig mee.

Maar juist ontbijtkoek oid bij een dip heeft mijn bij een averechts effect.
Voedsel met een lagere glycemische lading zorgt over het algemeen voor minder schommelingen in je bloedglucose heel simpel gezegd. Toevallig net een korte studie naar gedaan, helaas wel alleen onder gezonde studenten, dus niet per se vertaalbaar naar iemand met aangetoonde hypoglycemie.
Wolves don't lose sleep over the opinion of sheep
En lees etiketten. Alles vermijden met glucosesiroop of - stroop, cornsyrup, maar ook zoetstoffen en suikervervangers mijden als de pest! Evenals agavesiroop en honing. Klinkt 'gezond'. Maar is het niet.
Even naar het ziekenhuis voor een test. Getallen; daar gaat het om.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Suiker zo ie zo eruit gooien. Matig fruit en eet wat vaker groente. Versier s'ochtends je broodje met wat paprika,tomaat en wat kaas. Eet tussendoor dan liever stukje komkommer of gekookt eitje. Probeer ook wat variatie in je patroon te brengen. Bijvoorbeeld boekweit pannenkoek of havermeel pannenkoek. Roggebroodje. omeletje of kwark met wat lijnzaad of kokosvlokken met wat pure cacaosnippers en wat bosvruchten vwg de minste suikers.

s'middag een lekker salade zelfgemaakt of bij de supermarkt als je 'm vergeten bent.

Probeer eens de kh s'avonds te mijden en neem wat vlees/vis met salade eventueel met wat bonen. of als je vegetarisch bent eet je wat vaker bonen. Als je kh kun je ook gewoon iets minder nemen. ipv heel veel neem je maximaal een handjevol.

Eet 6x per dag ipv 3.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven