Gezondheid alle pijlers

Iets met m'n eierstokken?

20-01-2021 23:19 22 berichten
Sinds 2 weken ongeveer (na m'n ovulatie) heb ik een soort last van iets in m'n hele lage onderbuik (net op haargrens van m'n vagina zeg maar... vooral rechterkant). Nou ja, last...het doet geen pijn, maar ik voel iets, hele mini-krampjes/steekjes ofzo. Wat zou het kunnen zijn? Ik heb het vermoeden dat daar m'n eierstokken zitten. Ben een beetje bang dat er iets mis is...moet over 2 dagen ongesteld worden, dus even afwachten. Daarna zal ik een afspraak maken bij de dokter. Maar wie weet herkent iemand dit? Ps: ik heb al een zwangerschapstest gedaan: niet zwanger.
anoniem_63efcc5a3458b wijzigde dit bericht op 21-01-2021 04:44
5.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Niet mee wachten en morgen de huisarts bellen.
Waarom na je menstruatie? Kan je zwanger zijn?
Alle reacties Link kopieren
Twee keer gehad, beide keren was ik zwanger.
Alle reacties Link kopieren
Zwanger of misschien Cyste?
Blijf in jezelf geloven !
viva-life22 schreef:
20-01-2021 23:21
Niet mee wachten en morgen de huisarts bellen.
Echt? Voor een paar prikjes die geen pijn doen?
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
20-01-2021 23:40
Echt? Voor een paar prikjes die geen pijn doen?

Dat dacht ik ook al, zou bij mij niet in me opkomen in elk geval.
05-2019 schreef:
20-01-2021 23:32
Zwanger of misschien Cyste?
Precies wat ik dacht. Je kunt al een vroege zwangerschapstest doen als je het een uit wilt sluiten. Lijkt mij niet nodig om direct de huisarts te alarmeren maar als je twijfelt kun je iig even bellen. Vaak kan de receptioniste al een indicatie geven of het nodig is om langs te komen.
Alle reacties Link kopieren
Eierstokken zitten hoger.

Zwangerschap zou kunnen, ff testen.

Verder grote kans dat t na je menstruatie over is. Bij mij miept ook weleens wat maar dat is op mn 1e cyclusdag vaak weer over.
Been there, done that, got the T-shirt.
Heb ik ook weleens gehad, en die cyclus was ik zwanger. Is dat het niet, Google dan eens op corpus luteum cyste.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt al getest, maar alle keren dat ik dat had was ik zwanger.
Zwanger. Tenminste ik had kraampjes rond die periode en paar weken later echt flinke krampen.
Maar gewoon assistente bellen! Je kunt altijd vragen voor advies. Hier had vorige huisarts ook een e-consult. Weet niet of jouw huisarts dat ook biedt?
Alle reacties Link kopieren
Klinkt voor mij ook als zwanger. Over twee dagen moet je ongesteld worden, heb je misschien te vroeg getest?
Alle reacties Link kopieren
Maar wat zou er dan volgens jou mis kunnen zijn?
Als je je zorgen maakt kun je daarvoor volgens mij de assistente van de huisarts bellen. Die van ons kan dan kijken of het iets onschuldigs is, overlegt op verzoek ook met de huisarts en kan bepalen of je moet langskomen.
Alle reacties Link kopieren
Blindedarm?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
20-01-2021 23:40
Echt? Voor een paar prikjes die geen pijn doen?

Want jij kan vanaf je scherm zien wat er aan de hand is? Jij bent arts?

Zij maakt zich zorgen, geeft aan niet zwanger te zijn. In plaats van de huisarts en/of de assistente te bellen voor overleg, opent ze een topic op viva.
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
21-01-2021 00:35
Dat dacht ik ook al, zou bij mij niet in me opkomen in elk geval.
Als jij je zorgen maakt, open je ook een topic op viva in plaats van de huisarts te bellen?
Alle reacties Link kopieren
Wellicht ben je wel zwanger, want je hebt een zwangerschapstest gedaan voor je menstruatie. Een test is pas echt betrouwbaar na de eerste dag van je uitblijvende menstruatie.
Alle reacties Link kopieren
viva-life22 schreef:
21-01-2021 12:06
Als jij je zorgen maakt, open je ook een topic op viva in plaats van de huisarts te bellen?

Ik ben geen hypochonder dus ben niet meteen bang dat er iets mis is als ik wat vage 'mini-krampjes' voel waar ik niet eens last van heb, zeker niet als dat ter hoogte van darmen zit. Dus nee, ik zou in zo'n geval noch de HA bellen, noch op viva een topic openen. Maar iedereen is anders natuurlijk en de HA(-assistente) bellen staat vrij.
Heb je onbeschermde seks gehad in de drie dagen voor je ovulatie?
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
21-01-2021 12:32
Ik ben geen hypochonder dus ben niet meteen bang dat er iets mis is als ik wat vage 'mini-krampjes' voel waar ik niet eens last van heb, zeker niet als dat ter hoogte van darmen zit. Dus nee, ik zou in zo'n geval noch de HA bellen, noch op viva een topic openen. Maar iedereen is anders natuurlijk en de HA(-assistente) bellen staat vrij.
Juist omdat iedereen anders is, adviseerde ik ook om de huisarts te bellen. We kunnen met z'n allen dingen gaan roepen, maar ik denk niet dat TO hiermee geholpen is.
En? Hoe is het afgelopen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven