Gezondheid alle pijlers

iieek! Maden!

03-08-2013 17:16 183 berichten
Ik ben een beetje misselijk, maar misschien vooral door de gedachte eraan.

Anyways, het verhaal. Ik heb net een perzik gegeten. De perzik zag er goed uit en smaakte normaal. Alleen vervolgens wilde ik een tweede uit het bakje pakken en die blijkt helemaal rot vanonder, de maden kropen eruit. Toen ik daarna het bakje inspecteerde zaten er ook maden aan de kant van de perzik die ik heb opgegeten.

Wat nu? Ik ben een beetje bang voor buikgriep of iets dergelijks... Heeft iemand een goed idee?

Dank voor je bericht!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinkelot schreef op 25 augustus 2013 @ 10:22:

Oh maar maden zijn toch heel nuttig voor de natuur.In mijn huis is het niet echt 'de natuur', dus ik hoef ze niet bij me aan de ontbijttafel zeg maar
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Sorry, maar wat een overdreven reacties. Oké, het ziet er niet fris uit, maar ze maken toch alleen maar alles schoon?

Ik hoef ze ook niet in huis, maar in de groenbak bijv. Is soms best handig. Geen fruitvliegen meer en alle wanden schoongevreten.

Goedkoper dan een abonnement op een groenbakreiniger
quote:Pinkelot schreef op 25 augustus 2013 @ 10:22:

Oh maar maden zijn toch heel nuttig voor de natuur.Dat zal best. Ik heb wel eens gehoord dat maden een kadaver sneller wegwerken dan een leeuw. Ik vind het prima, maar niet in mijn achtertuin.
Enne Janheem; hoe lang liggen die tegels er al? En heb je ze er zelf opgelegd?

Of woon je er net en zou het in theorie mogelijk zijn dat er iets onder ligt?

Dat is natuurlijk wel spannend....
Als ik die foto zo zie lijkt het niet alsof die maden op iets rottends afkomen.

Wellicht iemand die is wezen vissen en van z'n bakkie maden afmoest ? Of een buurman die is wezen vissen en z'n madenbak niet goed dicht had ?

Als je lang genoeg wacht vliegen ze vanzelf weg.
quote:helena2 schreef op 25 augustus 2013 @ 10:26:

Sorry, maar wat een overdreven reacties. Oké, het ziet er niet fris uit, maar ze maken toch alleen maar alles schoon?

Ik hoef ze ook niet in huis, maar in de groenbak bijv. Is soms best handig. Geen fruitvliegen meer en alle wanden schoongevreten.

Goedkoper dan een abonnement op een groenbakreiniger

Ja doei. Er schijnen ook heel veel eiwitten in te zitten, dus misschien kun je er een leuk pasteitje van maken voor op de BBQ.

Mij niet gezien. Ik ben niet zo heel erg gevoelig voor paniekaanvallen, maar bij het zien van de foto had ik er bijna 1 te pakken.
helena2 : ik had ze laatst in de container en ze zaten ook aan de hele buitenkant enzo. Prima als ze op hun plek blijven, maar die beesten gaan ook gewoon aan de wandel blijkbaar en dan doe ik er toch echt wel wat aan.
Omg wat vies!! Brr

Hoe is het nu? Zijn ze inmiddels weg?
Niets is blijvend, behalve de verandering.
Amai. Daar moet ik toch niet aan denken, zoveel maden op de stoep. Volgens mij is het kadaver op en zijn ze op zoek naar een ander ofzo. Ik zou ze op een hoop vegen en in de fik steken. Mijn maag draait er van om.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Ik blijf naar die foto kijken. Ze komen volgens mij echt onder de tegels vandaan. Dus daar ligt wat engs onder. Kan bijna niet anders.
quote:janheem schreef op 25 augustus 2013 @ 01:06:

Hier een link naar de foto voor de gene die het willen zien

http://i44.tinypic.com/2qsmdz7.jpg

Baaah!!!!

Hoe kan dat?? Wat vaag!!
De optie dat ze door iemamd gestrooid zijn vind ik ook wel pausibel. Zou dat kunnen TO?
Ik zie er trouwens ook wel een filmscript in voor een horrorfilm. Birds en Arachnofobia deden het ook best aardig.
quote:yoshe schreef op 25 augustus 2013 @ 10:49:

De optie dat ze door iemamd gestrooid zijn vind ik ook wel pausibel. Zou dat kunnen TO?

Dit inderdaad.

Ik vind het zo vaag! Ik heb zelf 1 keer maden gehad, maar die concentreerde zich op 1 plaats (voedingsbron, een zak met bbq resten die een paar dagen in de warmte lag). Lopen doen ze ook niet echt natuurlijk....

En trouwens, waar maden zijn.... zijn vliegen. Heb je daar ook last van??
Er zijn inderdaad maar 2 opties: er ligt een een kaal gevroten kadaver/lijk onder de tegels of een grapjas heeft ze expres in je tuin gemieterd. Ben je inmiddels al op onderzoek uitgegaan?
I am surrounded by morons
quote:fresiah schreef op 25 augustus 2013 @ 10:29:

Als je lang genoeg wacht vliegen ze vanzelf weg.

precies!

Enne, die eiwitten voor de bbq is best een goed idee! Misschien vermalen in de kruidenboter?

Serieus?! Een paniekaanval door maden!?! Ojee, wat vind je dan zo eng eraan?
Ik zal dan maar geen foto van mijn groenbak op dit moment plaatsen. En onder de plastic zak buiten.

Wil geen paniek op mijn geweten hebben
quote:helena2 schreef op 25 augustus 2013 @ 11:19:

[...]

precies!

Enne, die eiwitten voor de bbq is best een goed idee! Misschien vermalen in de kruidenboter?

Serieus?! Een paniekaanval door maden!?! Ojee, wat vind je dan zo eng eraan?Ik vind het zo ontzettend smerig. Ik kan niks smerigers bedenken eigenlijk op dit moment. En normaal gesproken ben ik echt niet vies uitgevallen.
quote:helena2 schreef op 25 augustus 2013 @ 11:21:

Ik zal dan maar geen foto van mijn groenbak op dit moment plaatsen. En onder de plastic zak buiten.

Wil geen paniek op mijn geweten hebben Doe maar niet nee. Thnx voor je begrip.
Ik ben nogal lui, dus dat die beesten voor mij eea opruimen is wel handig, haha.
Hoi,

Ik trek net de grijze container open en zie een bak VOL met maden!!

Nu wordt de bak morgen geleegd.

We hebben ze met water en wat chloor een beetje weggesproeid.. Want ze kropen ook aan de buitenkant. (We hebben een hond en kind dus eng)

Maar weg gaan ze zo natuurlijk niet.

Als morgen de bak geleegd is gaan we hem helemaal schoon spuiten.

Maar welk middeltje kan ik er in doen om te voorkomen dat ze terug komen?
Een tweede topic over maden?

Dat ga ik echt niet trekken!
Ik had het afgelopen week. Ik heb kokend water er overheen gegooid (bak bij een put gezet, gingen dus meteen het riool in). Daarna al het vuilnis eruit gehaald en in zo'n plastic containerzak gedaan. Die dicht geknoopt, bak schoon gemaakt met azijn en kokend water en toen die zak er weer in. Dag erna kropen er nog een paar los, weer kokend water er overheen. Inmiddels is ie geleegd gelukkig, maar alles was al dood dus nu niet meer schoon gemaakt verder.
http://www.aarsmaden.eu/bestrijden.html
De bak open houden en zout erin gooien. Dan zijn ze zo verdwenen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven