iieek! Maden!

zaterdag 3 augustus 2013 om 17:16
Ik ben een beetje misselijk, maar misschien vooral door de gedachte eraan.
Anyways, het verhaal. Ik heb net een perzik gegeten. De perzik zag er goed uit en smaakte normaal. Alleen vervolgens wilde ik een tweede uit het bakje pakken en die blijkt helemaal rot vanonder, de maden kropen eruit. Toen ik daarna het bakje inspecteerde zaten er ook maden aan de kant van de perzik die ik heb opgegeten.
Wat nu? Ik ben een beetje bang voor buikgriep of iets dergelijks... Heeft iemand een goed idee?
Dank voor je bericht!!
Anyways, het verhaal. Ik heb net een perzik gegeten. De perzik zag er goed uit en smaakte normaal. Alleen vervolgens wilde ik een tweede uit het bakje pakken en die blijkt helemaal rot vanonder, de maden kropen eruit. Toen ik daarna het bakje inspecteerde zaten er ook maden aan de kant van de perzik die ik heb opgegeten.
Wat nu? Ik ben een beetje bang voor buikgriep of iets dergelijks... Heeft iemand een goed idee?
Dank voor je bericht!!
zondag 25 augustus 2013 om 10:23
zondag 25 augustus 2013 om 10:26
Sorry, maar wat een overdreven reacties. Oké, het ziet er niet fris uit, maar ze maken toch alleen maar alles schoon?
Ik hoef ze ook niet in huis, maar in de groenbak bijv. Is soms best handig. Geen fruitvliegen meer en alle wanden schoongevreten.
Goedkoper dan een abonnement op een groenbakreiniger
Ik hoef ze ook niet in huis, maar in de groenbak bijv. Is soms best handig. Geen fruitvliegen meer en alle wanden schoongevreten.
zondag 25 augustus 2013 om 10:26
zondag 25 augustus 2013 om 10:29
zondag 25 augustus 2013 om 10:30
quote:helena2 schreef op 25 augustus 2013 @ 10:26:
Sorry, maar wat een overdreven reacties. Oké, het ziet er niet fris uit, maar ze maken toch alleen maar alles schoon?
Ja doei. Er schijnen ook heel veel eiwitten in te zitten, dus misschien kun je er een leuk pasteitje van maken voor op de BBQ.
Mij niet gezien. Ik ben niet zo heel erg gevoelig voor paniekaanvallen, maar bij het zien van de foto had ik er bijna 1 te pakken.
Ja doei. Er schijnen ook heel veel eiwitten in te zitten, dus misschien kun je er een leuk pasteitje van maken voor op de BBQ.
Mij niet gezien. Ik ben niet zo heel erg gevoelig voor paniekaanvallen, maar bij het zien van de foto had ik er bijna 1 te pakken.

zondag 25 augustus 2013 om 10:34

zondag 25 augustus 2013 om 10:45
quote:janheem schreef op 25 augustus 2013 @ 01:06:
Hier een link naar de foto voor de gene die het willen zien
http://i44.tinypic.com/2qsmdz7.jpg
Baaah!!!!
Hoe kan dat?? Wat vaag!!
Hier een link naar de foto voor de gene die het willen zien
http://i44.tinypic.com/2qsmdz7.jpg
Baaah!!!!
Hoe kan dat?? Wat vaag!!

zondag 25 augustus 2013 om 10:53
quote:yoshe schreef op 25 augustus 2013 @ 10:49:
De optie dat ze door iemamd gestrooid zijn vind ik ook wel pausibel. Zou dat kunnen TO?
Dit inderdaad.
Ik vind het zo vaag! Ik heb zelf 1 keer maden gehad, maar die concentreerde zich op 1 plaats (voedingsbron, een zak met bbq resten die een paar dagen in de warmte lag). Lopen doen ze ook niet echt natuurlijk....
En trouwens, waar maden zijn.... zijn vliegen. Heb je daar ook last van??
De optie dat ze door iemamd gestrooid zijn vind ik ook wel pausibel. Zou dat kunnen TO?
Dit inderdaad.
Ik vind het zo vaag! Ik heb zelf 1 keer maden gehad, maar die concentreerde zich op 1 plaats (voedingsbron, een zak met bbq resten die een paar dagen in de warmte lag). Lopen doen ze ook niet echt natuurlijk....
En trouwens, waar maden zijn.... zijn vliegen. Heb je daar ook last van??
zondag 25 augustus 2013 om 11:19
zondag 25 augustus 2013 om 11:28
quote:helena2 schreef op 25 augustus 2013 @ 11:19:
[...]
precies!
Enne, die eiwitten voor de bbq is best een goed idee! Misschien vermalen in de kruidenboter?
Serieus?! Een paniekaanval door maden!?! Ojee, wat vind je dan zo eng eraan?Ik vind het zo ontzettend smerig. Ik kan niks smerigers bedenken eigenlijk op dit moment. En normaal gesproken ben ik echt niet vies uitgevallen.
[...]
precies!
Enne, die eiwitten voor de bbq is best een goed idee! Misschien vermalen in de kruidenboter?
Serieus?! Een paniekaanval door maden!?! Ojee, wat vind je dan zo eng eraan?Ik vind het zo ontzettend smerig. Ik kan niks smerigers bedenken eigenlijk op dit moment. En normaal gesproken ben ik echt niet vies uitgevallen.

zondag 25 augustus 2013 om 11:45
Hoi,
Ik trek net de grijze container open en zie een bak VOL met maden!!
Nu wordt de bak morgen geleegd.
We hebben ze met water en wat chloor een beetje weggesproeid.. Want ze kropen ook aan de buitenkant. (We hebben een hond en kind dus eng)
Maar weg gaan ze zo natuurlijk niet.
Als morgen de bak geleegd is gaan we hem helemaal schoon spuiten.
Maar welk middeltje kan ik er in doen om te voorkomen dat ze terug komen?
Ik trek net de grijze container open en zie een bak VOL met maden!!
Nu wordt de bak morgen geleegd.
We hebben ze met water en wat chloor een beetje weggesproeid.. Want ze kropen ook aan de buitenkant. (We hebben een hond en kind dus eng)
Maar weg gaan ze zo natuurlijk niet.
Als morgen de bak geleegd is gaan we hem helemaal schoon spuiten.
Maar welk middeltje kan ik er in doen om te voorkomen dat ze terug komen?

zondag 25 augustus 2013 om 11:48
Ik had het afgelopen week. Ik heb kokend water er overheen gegooid (bak bij een put gezet, gingen dus meteen het riool in). Daarna al het vuilnis eruit gehaald en in zo'n plastic containerzak gedaan. Die dicht geknoopt, bak schoon gemaakt met azijn en kokend water en toen die zak er weer in. Dag erna kropen er nog een paar los, weer kokend water er overheen. Inmiddels is ie geleegd gelukkig, maar alles was al dood dus nu niet meer schoon gemaakt verder.
zondag 25 augustus 2013 om 11:50