Gezondheid alle pijlers

iieek! Maden!

03-08-2013 17:16 183 berichten
Ik ben een beetje misselijk, maar misschien vooral door de gedachte eraan.

Anyways, het verhaal. Ik heb net een perzik gegeten. De perzik zag er goed uit en smaakte normaal. Alleen vervolgens wilde ik een tweede uit het bakje pakken en die blijkt helemaal rot vanonder, de maden kropen eruit. Toen ik daarna het bakje inspecteerde zaten er ook maden aan de kant van de perzik die ik heb opgegeten.

Wat nu? Ik ben een beetje bang voor buikgriep of iets dergelijks... Heeft iemand een goed idee?

Dank voor je bericht!!
Alle reacties Link kopieren
Geen tips, wil alleen even mijn medeleven betuigen. Bij dezen: gatver, succes.
If Yoshi manages to find Yoshi's Wings, it will turn into a Blue Yoshi and fly up to a bonus stage.
Ik had dat ook een keer, maar dan op balkon, ik was een keer vergeten de vuilniszakken buiten te zetten en ik dacht de zakken staan wel goed op balkon, maar het was midden in de zomer en ik had er ook vleeswaren inzitten en toen een paar dagen later ging ik naar balkon en ja hoor de zakken waren open en zaten vol maden, gelukkig niet duizenden maar wel honderden.

Wat een nachtmerrie was dat zeg.

Met veel bleekwater en warm water heb ik ze allemaal kunnen wegspoelen door de regenpijp, ik vond het toch best zielig om te doen, maar ik had echt geen keus.

Janheem ik denk inderdaad met flink heet water en schoonmaakmiddelen en evt morgen als ze er nog zijn een verdelgingsbedrijf bellen.

Succes in ieder geval
Fight 4 your right !!
Getsie, zijn ze er nog? Er moet toch een bron zijn? Mijn kat is eens aangereden, hij heeft een paar dagen in de bosje gelegen. Toen we hem eindelijk vonden zat hij ook onder de maden!! Wat was dat zielig en GOOR!
Ik had ze laatst in de container. Kokend water hielp hier gaat, maar had er het liefst de fik in gezet. Dus ik zou iets van spiritus er overheen gieten en aansteken er staat toch verder niks in je tuin. Of met zo'n gasbrander er overheen, zo 1 :

En op zoek naar de bron. Ze komen niet zomaar, er moet ergens iets van rottend vlees/fruit liggen. Als er niks te eten is, vertrekken ze nl weer. Hier zaten er ook een paar in de papiercontainer, maar die hebben zich niet vermenigvuldigd en heb ze nooit meer gezien want daar is niks te eten.
Ik was bij de deur gaan staan met de hogedrukspuit.Eerst steenkoud water want die beestjes houden niet van de kou
Hier zitten ze ook wel in de kliko. Dat krijg ie nou eenmail als de groene kliko maar eens per 2 weken geleegd kan worden. Ik zet de klep altijd open en dan pikken de vogeltjes ze wel weg.

Ik denk dat jij ergens dode vogels ofzo moet hebben. Ze kunnen niet zo maar uit de tegels komen. Ze komen bij iets rottends candaan.
Waarom heb ik die foto bekeken

Verder geen tips, ja, hard wegrennen
Mijn vriend heef laatst geprobeerd met chloor maden op de rand van de container en in de container geprobeerd weg te halen met chloor. Even later hadden we allemaal gemuteerde vliegjes in de tuin met 1 vleugel enzo.

Misschien dat als je ze nu wegspuit ze er binnenkort weer zijn omdat er nog eitjes liggen, dan zou ik zeker een bedrijf inschakelen. Succes
Gatverdamme, die foto;-(

Idd ook even bij de buren informeren, zitten ze er nog trouwens?
Gatverdamme.
Ach joh, die maden eten de viezigheid juist op. Lekker laten zitten, dan is het het snelst weer allemaal schoon.

En een handdoek oid voor de deuropening.
Ligt er niks engs onder die tegels begraven?
quote:roza34 schreef op 25 augustus 2013 @ 09:23:

Ligt er niks engs onder die tegels begraven?

Ja daar zat ik ook aan te denken..

Je kan ze idd ook wegbranden, als je geen gasbrander hebt gewoon met een deo bus en een aansteker.
idd met een gasbrander, dat overleven ze echt niet.
Omygod!! Bahhhhhhhhhhhhhhhh!

Ik zou echt gillend weggerend zijn uit mijn huis. Bleh, wat een vieze dingen zijn dat. Maar goed, Chloor, Azijn en vooral veel kokend water!! Alleen chloor of azijn blijven ze nog leven.

En insectenspray (kruitvat merk ) schijnt ook ontzettend goed te werken, heb je alleen zo weinig aan op een zondag, of je moet in de stad wonen!

Succes in elk geval
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Dit zou voor mij ook echt een nachtmerrie zijn. Wat enorm smerig.

Ik zou alle 'chemicaliën' die ik in huis heb er op loslaten. Zelfs de meest dure fles whiskey van mijn man zou ik er over heen kiepen.
Ik zou zelfs als ik niet in de stad woonde, gewoon gaan om iets tegen die gore maden te halen.

Is het gelukt, TO?
quote:roza34 schreef op 25 augustus 2013 @ 09:59:

Zelfs de meest dure fles whiskey van mijn man zou ik er over heen kiepen.

Als buuv' er net zo over dacht, zou ik toch eens onder die tegels gaan kijken of buurman haar niet de hersens heeft ingeslagen en onder jouw tegels begraven.
Zoals ze op de foto staan, dat is niet volgens het natuurlijke gedrag van maden of vergelijkbare larven. Het werd hier al genoemd: Ze concentreren zich normaalgesproken op één (rottend) object. Hier liggen ze verspreid, zonder voedselbron. Ik denk dat ze uit de viswinkel komen en dat iemand ze als grap in je tuin gestrooid heeft.
Kokend water over de tegels!

Niet over het gras, want dan gaat het gras er aan.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
quote:korenwolf schreef op 25 augustus 2013 @ 10:03:

[...]

Als buuv' er net zo over dacht, zou ik toch eens onder die tegels gaan kijken of buurman haar niet de hersens heeft ingeslagen en onder jouw tegels begraven.
Ik had 112 gebeld denk ik.
quote:loveyourlife schreef op 25 augustus 2013 @ 08:28:

Mijn vriend heef laatst geprobeerd met chloor maden op de rand van de container en in de container geprobeerd weg te halen met chloor. Even later hadden we allemaal gemuteerde vliegjes in de tuin met 1 vleugel enzo.

Misschien dat als je ze nu wegspuit ze er binnenkort weer zijn omdat er nog eitjes liggen, dan zou ik zeker een bedrijf inschakelen. SuccesIk had ooit maden in onze container omdat huisgenoot er vlees in had weggegooid en toen op vakantie ging. Enige dat hielp was met kokend water dat ding schoonmaken.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Ik heb nog liever een olifant in de tuin dan maden.
Oh maar maden zijn toch heel nuttig voor de natuur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven