iieek! Maden!

zaterdag 3 augustus 2013 om 17:16
Ik ben een beetje misselijk, maar misschien vooral door de gedachte eraan.
Anyways, het verhaal. Ik heb net een perzik gegeten. De perzik zag er goed uit en smaakte normaal. Alleen vervolgens wilde ik een tweede uit het bakje pakken en die blijkt helemaal rot vanonder, de maden kropen eruit. Toen ik daarna het bakje inspecteerde zaten er ook maden aan de kant van de perzik die ik heb opgegeten.
Wat nu? Ik ben een beetje bang voor buikgriep of iets dergelijks... Heeft iemand een goed idee?
Dank voor je bericht!!
Anyways, het verhaal. Ik heb net een perzik gegeten. De perzik zag er goed uit en smaakte normaal. Alleen vervolgens wilde ik een tweede uit het bakje pakken en die blijkt helemaal rot vanonder, de maden kropen eruit. Toen ik daarna het bakje inspecteerde zaten er ook maden aan de kant van de perzik die ik heb opgegeten.
Wat nu? Ik ben een beetje bang voor buikgriep of iets dergelijks... Heeft iemand een goed idee?
Dank voor je bericht!!

zondag 25 augustus 2013 om 12:28
zondag 25 augustus 2013 om 12:37
Je kunt ook wachten tot ze groot zijn en uitvliegen. Maden zelf reproduceren zich niet, dus het duurt maar een paar dagen. Dan verpoppen ze en na nog een paar dagen heb je een vlieg die wegvliegt. Maden zijn niet eng, en doen verder niks, hoor..
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.
zondag 25 augustus 2013 om 12:40
quote:Beauke schreef op 25 augustus 2013 @ 12:31:
Ziet er uit alsof ze daar neergegooid zijn. Heeft een visser een bakje laten vallen?
Of iemand die een misselijke grap met je uithaalt?
Ik denk niet dat ze neergegooid zijn. In mijn oppashuis was een vliegenplaag, leek van de één op de andere dag. In de tuin waren stukken van voegen omgewroete aarde. Ik denk echt dat die beesten 's nachts tot leven komen. Maar de kliko was wel made-vrij geworden!
@TO heb je helemaal geen kliko in je tuin staan?
Ziet er uit alsof ze daar neergegooid zijn. Heeft een visser een bakje laten vallen?
Of iemand die een misselijke grap met je uithaalt?
Ik denk niet dat ze neergegooid zijn. In mijn oppashuis was een vliegenplaag, leek van de één op de andere dag. In de tuin waren stukken van voegen omgewroete aarde. Ik denk echt dat die beesten 's nachts tot leven komen. Maar de kliko was wel made-vrij geworden!
@TO heb je helemaal geen kliko in je tuin staan?
“Don’t look back – you’re not going that way.”

zondag 25 augustus 2013 om 12:45
En dan te bedenken dat wij koelkasten VOL met maden hebben staan zowel thuis als in de winkel. Die beesten doen niets hoor..
Partner zegt.. ze in een bakje doen en er mee gaan vissen en dat wat over blijft in de koelkast doen voor morgen kan je weer gaan vissen dat is de meest effectieve manier..
Andere tip :
Heet water er over heen gooien , zout helpt niet zo volgens partner.
Partner zegt.. ze in een bakje doen en er mee gaan vissen en dat wat over blijft in de koelkast doen voor morgen kan je weer gaan vissen dat is de meest effectieve manier..
Andere tip :
Heet water er over heen gooien , zout helpt niet zo volgens partner.