Implanon?
vrijdag 1 juni 2012 om 12:37
Wie heeft ervaring met de implanon?
Ik ben aan het nadenken over ac voor na de bevalling nl. Mijn man en ik willen allebei hierna geen kinderen meer, maar ik denk dat ik nog te jong ben voor sterilisatie (28) en mijn man is er nog niet helemaal over uit of hij zich wil laten steriliseren.
Een spiraaltje zie ik niet zitten (een keer laten plaatsen, na een tijdje niet meer vindbaar) en aan de pil wil ik niet, omdat ik niet dagelijks aan ac wil denken. Implanon lijkt me wel wat. Is dat betrouwbaar genoeg en kan het evt samen met borstvoeding?
Ik ben aan het nadenken over ac voor na de bevalling nl. Mijn man en ik willen allebei hierna geen kinderen meer, maar ik denk dat ik nog te jong ben voor sterilisatie (28) en mijn man is er nog niet helemaal over uit of hij zich wil laten steriliseren.
Een spiraaltje zie ik niet zitten (een keer laten plaatsen, na een tijdje niet meer vindbaar) en aan de pil wil ik niet, omdat ik niet dagelijks aan ac wil denken. Implanon lijkt me wel wat. Is dat betrouwbaar genoeg en kan het evt samen met borstvoeding?
vrijdag 1 juni 2012 om 12:44
Ik heb al 8 jaar een Implanon en ben er erg tevreden over. Niet meer ongesteld geworden sinds het plaatsen, wat ik een fijne bijkomstigheid vind.
Maar wat bedoel je met 'kan het evt samen met borstvoeding'?
Het is toch anticonceptie, dan wordt je toch niet zwanger en geef je borstvoeding?
Of geef je nu nog borstvoeding?
Maar wat bedoel je met 'kan het evt samen met borstvoeding'?
Het is toch anticonceptie, dan wordt je toch niet zwanger en geef je borstvoeding?
Of geef je nu nog borstvoeding?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
vrijdag 1 juni 2012 om 12:46
Wanneer kiezen voor het implantatiestaafje?
Het implantatiestaafje is in bepaalde omstandigheden beter te gebruiken dan de gewone anticonceptiepil. Dit is onder andere het geval bij:
vrouwen die regelmatig een dosis van de anticonceptiepil missen, omdat ze deze steeds vergeten;
vrouwen die geen oestrogeenhormonen mogen gebruiken of daar te veel bijwerkingen van ondervinden, zoals misselijkheid, hoofdpijn of het vasthouden van vocht;
vrouwen die borstvoeding geven, want de gewone pil kan de borstvoeding laten teruglopen.
Bron
Het implantatiestaafje is in bepaalde omstandigheden beter te gebruiken dan de gewone anticonceptiepil. Dit is onder andere het geval bij:
vrouwen die regelmatig een dosis van de anticonceptiepil missen, omdat ze deze steeds vergeten;
vrouwen die geen oestrogeenhormonen mogen gebruiken of daar te veel bijwerkingen van ondervinden, zoals misselijkheid, hoofdpijn of het vasthouden van vocht;
vrouwen die borstvoeding geven, want de gewone pil kan de borstvoeding laten teruglopen.
Bron
vrijdag 1 juni 2012 om 12:50
Hoo 5x5, ook ik wilde implanon laten plaatsen als ic. (wil geen kinderen meer) mijn huisarts raadde het mij af. Hij vond het op zich een prima acmiddel maar hij had zelf al zo vaak problemen gehad met de verwijdering ervan dat hij ze niet meer plaatst. Als ik het toch zou willen moet ik ergens anders naartoe.
Ik ga nu voor essure sterelisatie, maar dat is definitief en zo te lezen is dat voor jou (nog) niet de manier.
Succes met het maken van een goede keuze.
Ik ga nu voor essure sterelisatie, maar dat is definitief en zo te lezen is dat voor jou (nog) niet de manier.
Succes met het maken van een goede keuze.
vrijdag 1 juni 2012 om 13:30
Als ik 'm zou plaatsen doe ik dat ook via de gyn. Ik bedoel vooral of de borstvoeding niet teveel terug gaat lopen met een implanon, maar zo te lezen niet dus.
Essure lijkt me op zich ook wel wat, maar doen ze dat ook bij jongere vrouwen vraag ik me af? Ik weet zowiezo zeker dat ik geen kinderen meer wil hierna.
Essure lijkt me op zich ook wel wat, maar doen ze dat ook bij jongere vrouwen vraag ik me af? Ik weet zowiezo zeker dat ik geen kinderen meer wil hierna.
vrijdag 1 juni 2012 om 13:32
Ik heb sinds twee maanden een implanon. Ik heb hem laten plaatsten bij de GGD in amsterdam bij sense. Die dokter doet het bijna dagelijks en heeft er heel veel ervaring mee. Het plaatsen viel heel erg mee. Heb wel nog een litteken maar ik denk dat die wel minder wordt.
Ik ben tot nu toe 1 keer ongesteld geworden. Het duurde langer dan normaal (11 dagen), maar de laatste 5 dagen waren heel licht. Het is voor mij nog afwachten hoe de volgende keren zijn.
Volgens de dokter is het een van de betrouwbaarste middelen die er zijn.
Ik ben tot nu toe 1 keer ongesteld geworden. Het duurde langer dan normaal (11 dagen), maar de laatste 5 dagen waren heel licht. Het is voor mij nog afwachten hoe de volgende keren zijn.
Volgens de dokter is het een van de betrouwbaarste middelen die er zijn.
vrijdag 1 juni 2012 om 13:38
@ 5x5; ik ben niet meer piepjong :( Bovendien is mijn lichaam niet het meest geschikte lichaam om kinderen te dragen en te baren....een nieuwe zwangerschap brengt voor het kind erg veel risico's met zich mee en is me dus ook afgeraden. Op deze manier willen we ook niet meer. Ik ben dus erg zeker van mijn zaak en de gyneacoloog is het hier ook zeker mee eens, gezien zijn eerdere advies
vrijdag 1 juni 2012 om 15:20
Een beetje (onregelmatig) ongesteld worden heb ik er wel voor over. Fijn om te lezen dat er een aantal zijn met positieve ervaringen!
Op zich heb ik ook gegronde redenen voor een sterilisatie. Zwanger zijn is/was bij mij 2 van de 3 x heel pittig + een aantal miskramen en mijn man en ik willen zeker weten geen 4e kindje meer dus genoeg redenen zou ik zeggen. Maar ik hoor zo vaak dat de gyn er nog niet aan wil bij jonge vrouwen. Ik hou het in ieder geval als optie open!
Nuvaring zou ook kunnen, maar liever nog denk ik zo min mogelijk aan anticonceptie.
Op zich heb ik ook gegronde redenen voor een sterilisatie. Zwanger zijn is/was bij mij 2 van de 3 x heel pittig + een aantal miskramen en mijn man en ik willen zeker weten geen 4e kindje meer dus genoeg redenen zou ik zeggen. Maar ik hoor zo vaak dat de gyn er nog niet aan wil bij jonge vrouwen. Ik hou het in ieder geval als optie open!
Nuvaring zou ook kunnen, maar liever nog denk ik zo min mogelijk aan anticonceptie.
vrijdag 1 juni 2012 om 19:43
Doen! Ik zit aan mijn derde en ik vind het ideaal. Ben echt een wandelend reclamebord er voor. Nooit meer ongesteld, op enkele kleine bloedinkjea na. Echt super!
Echt zon product waarvan ik niet snap dat niet de hele wereld het gebruikt (behalve de paar mensen voor wie het niet chill is, maar dat heb je met alles)
Net als beppys! Iedereen moet aan de beppys.
Echt zon product waarvan ik niet snap dat niet de hele wereld het gebruikt (behalve de paar mensen voor wie het niet chill is, maar dat heb je met alles)
Net als beppys! Iedereen moet aan de beppys.
vrijdag 1 juni 2012 om 20:30
Ik heb hem ook. Hij bevalt mij prima. Heb de Implanon NXT, daar zit een stofje in. Mocht 'ie kwijtraken dan kunnen ze hem terug vinden. Ik voel hem nog heel goed, dus daar ben ik niet bang voor. Verder was het zetten een eitje, door de huisarts, maar die deed het prima. Dus ben er blij mee. Ik heb hem overigens ook gezet met BV, wel wat later, maar het gaat prima.
vrijdag 1 juni 2012 om 20:34
Ik heb een implanon gehad.
Ik het begin meer dan super, veilig , niet meer ongesteld.
Na een paar maanden werd ik zwaar depressief.
Het ding eruit laten halen. Nu 7 kleine hechtingen aan de binnenkant van mijn arm en weer terug bij marvelon omdat er geen andere zo veilige oplossing is dan de pil slikken.
Ik het begin meer dan super, veilig , niet meer ongesteld.
Na een paar maanden werd ik zwaar depressief.
Het ding eruit laten halen. Nu 7 kleine hechtingen aan de binnenkant van mijn arm en weer terug bij marvelon omdat er geen andere zo veilige oplossing is dan de pil slikken.
maandag 29 oktober 2012 om 11:42
ff uppen:
als ik dit topic lees ben ik bijna om.
ik slik al enige tijd de pil, weet vrijwel helemaal zeker
dat ik geen kinderen wil (ben nu 30). heb altijd gedacht
dat ik me wel een x laat stelleriseren, maar ivm het feit dat
je dan ongesteld bent heb ik me bedacht en zoek ik wat langdurigs.
spiraal durf ik niet (ooit een koperspiraal gehad, is helemaal fout gelopen aangezien mijn baarmoeder 'in protest' ging).
ik zit gewoon te twijfelen, pil (gaat opzich wel goed, wel beetje hoofdpijn soms) of dus de implanon...
wat zouden jullie doen?
als ik dit topic lees ben ik bijna om.
ik slik al enige tijd de pil, weet vrijwel helemaal zeker
dat ik geen kinderen wil (ben nu 30). heb altijd gedacht
dat ik me wel een x laat stelleriseren, maar ivm het feit dat
je dan ongesteld bent heb ik me bedacht en zoek ik wat langdurigs.
spiraal durf ik niet (ooit een koperspiraal gehad, is helemaal fout gelopen aangezien mijn baarmoeder 'in protest' ging).
ik zit gewoon te twijfelen, pil (gaat opzich wel goed, wel beetje hoofdpijn soms) of dus de implanon...
wat zouden jullie doen?
maandag 29 oktober 2012 om 17:04
quote:phoebe82 schreef op 29 oktober 2012 @ 17:03:
niemand antwoord op mijn vraagjes? boehoe..Wat wil je voor antwoord dan? Het is toch heel persoonlijk? Jij twijfelt, jij kunt alleen de beslissing nemen. Ik kan alleen zeggen dat ik heel tevreden ben met mijn Implanon.
niemand antwoord op mijn vraagjes? boehoe..Wat wil je voor antwoord dan? Het is toch heel persoonlijk? Jij twijfelt, jij kunt alleen de beslissing nemen. Ik kan alleen zeggen dat ik heel tevreden ben met mijn Implanon.
maandag 29 oktober 2012 om 17:13
ja dat weet ik... nou ja nogmaals de pil gaat wel goed, maar vind het ook weer niet ideaal. al vind ik het doorslikken wel handig, al weet ik nog niet hoelang dat kan met mijn huidige pil... normaal doe ik zo'n 3 a 4 x zonder problemen, ben aan het kijken of het nog wat langer kan...
het ideale van een implanon is dat je 3 jaar geen omkijk hebt, en geen gezeur met overgeven, diarree e.d. oww en minder last van hoofdpijn denk ik (al heb ik dat met de pil ook niet zo heel erg, een beetje...)
het ideale van een implanon is dat je 3 jaar geen omkijk hebt, en geen gezeur met overgeven, diarree e.d. oww en minder last van hoofdpijn denk ik (al heb ik dat met de pil ook niet zo heel erg, een beetje...)
maandag 29 oktober 2012 om 17:40