Gezondheid alle pijlers

Ingescheurde mondhoek heelt niet

10-01-2013 10:18 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu al ongeveer een week een uitgescheurde mondhoek. Normaal is het 1 à 2 dagen vet houden en het is over, maar dit keer wil het maar niet helen, en elke keer als ik mijn mond goed open doe, staat het weer op scherp. Ik smeer me rot met allerlei vette zooi, ben er inmiddels wel klaar mee

Hebben jullie enig idee waar ik het snel mee zou kunnen oplossen?

Alvast bedankt :-)
het zou een schimmeltje kunnen zijn.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik heb het ook al een week, ik gebruik Labello med. protection. Ik heb altijd begrepen dat het ook kan komen door vitamine tekort? Vanavond maar een extra vitamine pilletje nemen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Waar smeer je mee. Hier werkt de ouderwetse Purol het best.
Ja het kan met je weerstand ook te maken hebben inderdaad, dan is het met die van mij wel beroerd gesteld
Ik gebruik inderdaad purol, en van die hele vieze vette zalf, weet ff niet hoe het heet, in zo`n grote pot zit het.
Oh ik heb dat ook gehad, echt zo irritant. En het bleef maar opengaan.... goed vet houden, gezond eten. Ik heb veel met Calendulan gesmeerd, en uiteindelijk was het weg.
Vitaminetekort.

Gebruik een goed supplement, neem extra vitamine C (bij voorkeur gewoon uit vers fruit) en neem je vitamines niet in met melk want dan worden ze niet opgenomen.

En niet pulken!
Vraag het eens aan je huisarts.

Ik had dit ook vorige winter en heb een paar dagen gesmeerd met een anti-schimmel zalfje en toen ging het over.

Als het een schimmel is en je houdt het constant vet, kan die schimmel lekker doorschimmelen.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik heb het ook gehad en volgens mij heeft het zo'n beetje 3 weken geduurd. Ik ben blijven smeren met labello.
Gaat het niet iedere keer opnieuw stuk? Als je je mond te ver open doet, of bijv; in de wind fietst, of een scherp product eet (Stokbrood ect)

Soms wil die vette zooi juist meer kapot maken dan goed maken, ik zou met 1 product smeren en even blijven smeren. Als het echt niet over is binnen 1 week zou ik zeker na de dokter.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Ik heb dit vorig jaar ook de hele winter gehad.. Van alles geprobeerd, begon natuurlijk zelf met purol, vaseline, de orginele blauwe nivea creme.. Niks hielp, dus naar de huisarts gegaan.. Daar ook allerlei zalfjes gekregen, hielp ook allemaal niet. Toen gaf iemand mij de tip dat ik van Elizabeth Arden de eight hour creame moest kopen. Wat een top zalf. Binnen een week was het weg. Nu gebruik ik het nog steeds voor kleine wondjes, brandwondjes, muggenbulten enz. Het is een wat duurdere cream maar het werkt wel echt!!
Ik liep laatst ook drie weken met zo'n scheur (en mijn man ook) en toen ben ik naar de apotheek gegaan. Die gaf aan dat het ook een schimmel of bacteriele infectie kan zijn. Vraag hen even wat zij denken dat je hebt, dan krijg je een cremetje mee. Bij mij was het met 3 dagen weg, bij mijn man heeft het iets langer geduurd. Irritant he!
Vitamine C slikken schijnt te helpen.
quote:julia-dm schreef op 10 januari 2013 @ 10:31:

Ik heb dit vorig jaar ook de hele winter gehad.. Van alles geprobeerd, begon natuurlijk zelf met purol, vaseline, de orginele blauwe nivea creme.. Niks hielp, dus naar de huisarts gegaan.. Daar ook allerlei zalfjes gekregen, hielp ook allemaal niet. Toen gaf iemand mij de tip dat ik van Elizabeth Arden de eight hour creame moest kopen. Wat een top zalf. Binnen een week was het weg. Nu gebruik ik het nog steeds voor kleine wondjes, brandwondjes, muggenbulten enz. Het is een wat duurdere cream maar het werkt wel echt!!Die helpt bij mij alleen voor schrale plekjes, niet voor wat jij allemaal opnoemt. Ook niet voor die gescheurde mondhoeken toentertijd helaas....
Ik heb het ook eens gehad. Na vet houden en smeren tegen schimmel ging het nog niet weg. Het bleek het te komen door een ijzer tekort.
's Winters (naast groente en fruit) extra vitamine C slikken. Bijv. een bruistablet.

Extra ijzer kan ook geen kwaad. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij zit er veel ijzer in gedroogd fruit.
even naar de doc
zsm bloed laten prikken. hier was het ,samen met nog wat andere vage klachten, een zeeeeer ernstig ijzertekort de oorzaak!
Even naar de huisarts. Ik heb het ook eens gehad, en dat was een schimmeltje.

Veel vrouwen inde vruchtbare leeftijd hebben een ijzertekort, maar als je verder geen andere klachten hebt die daarop wijzen, hoef je niet te laten prikken. Even aan je arts vragen.
Bij mij hielp een maandje naar een zonnig oord, maar daar heb je denk ik weinig aan.
Dit middeltje werkt bij mij echt ontzettend goed (beter dan purol, labello etc.): http://www.deonlinedrogis ... ndhoekencreme-p-4623.html

Het is niet zo 'lekker' als alle standaard middeltjes, maar werkt super.
Jongens, jongens, daarvoor ga je toch niet direct mee naar de huisarts?

Ga naar de apotheek: het adres voor een goed advies mbt zelfzorgmiddelen. Huisarts kan daarna eventueel altijd nog (geen wonder dat de zorg onbetaalbaar wordt).
Eens Nak, echt belachelijk om hiermee naar de huisarts te gaan. Het zit er nog maar een weekje.
Wat je zelf kunt doen: antischimmel middeltje halen bij de apotheek, miconazolnitraat. Wordt ook gebruikt voor oa vaginale schimmelinfecties. Kost niet veel: werkt waarschijnlijk erg snel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven