Gezondheid alle pijlers

Ingescheurde mondhoek heelt niet

10-01-2013 10:18 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu al ongeveer een week een uitgescheurde mondhoek. Normaal is het 1 à 2 dagen vet houden en het is over, maar dit keer wil het maar niet helen, en elke keer als ik mijn mond goed open doe, staat het weer op scherp. Ik smeer me rot met allerlei vette zooi, ben er inmiddels wel klaar mee

Hebben jullie enig idee waar ik het snel mee zou kunnen oplossen?

Alvast bedankt :-)
Deppen met een gaasje met betadine erop. Werkt tegen bacterieën en schimmels.

Niet met een watje, dat pluist teveel.
quote:creed schreef op 10 januari 2013 @ 21:13:

Deppen met een gaasje met betadine erop. Werkt tegen bacterieën en schimmels.

Niet met een watje, dat pluist teveel.Leuk! Twee oranje gescheurde mondhoeken!
quote:nak schreef op 10 januari 2013 @ 13:10:

Jongens, jongens, daarvoor ga je toch niet direct mee naar de huisarts?

Ga naar de apotheek: het adres voor een goed advies mbt zelfzorgmiddelen. Huisarts kan daarna eventueel altijd nog (geen wonder dat de zorg onbetaalbaar wordt).

Ik wel. Had mmeer dan twee weken een scheurtje, dat steeds groter werd. geen flauw idee dat het een schimmel kon zijn overigens, had ik nog nooit van gehoord. Ik ga ongeveer een keer per twee jaar, dus ik sta echt niet voor elk wissewasje op de stoep.

Een huisarts krijgt per verzekerde betaald. Een consult kost daarnaast 9 euro. Ik vind het nogal meevallen, het is niet alsof TO in haar eentje een enorme aanslag doet op de gezondheidszorg.
Ik had er ook veel last van en bepanthen zalf helpt bij mij uitstekend.
Ik heb dit ook enkele keren gehad, elke keer bleek ik een ijzertekort te hebben.
Weet niet of het genoemd is door iemand, maar nestosyl werkt ook erg goed. 's Avonds erop smeren en de volgende ochtend is het al bijna weg. Nestosyl kun je gewoon bij de drogist halen.
Ik heb momenteel exact hetzelfde! Komt ook steeds zo'n irritant korstje op, maar dat voel je pas wanneer je een hap van je boterhammetje met kaas neemt, of gaapt. AUW! Het was nooit in me opgekomen om daarmee naar de huisarts gegaan, ik smeer er af en toe labello op maar verder..tja. Het zit er.
Heb dit ook weleens gehad, koortslipcreme bracht dan de oplossing.
quote:nak schreef op 10 januari 2013 @ 13:10:

Jongens, jongens, daarvoor ga je toch niet direct mee naar de huisarts?Direct niet nee, maar de apotheek kan niet prikken op ijzertekort als dat het zou zijn.
Stressed is just desserts spelled backwards
Jemig, ik denk hier heeft iemand een ongeval gehad en uitgescheurd tot aan dr oren

Haha, maar gelukkig valt t mee.

In de winter heb ik t ook altijd, ik gaap 's ochtends een keer en voel de barsten er in springen.

Ouderwetse purol inderdaad. Maar ik zal de miconazol ook onthouden...
Als ik er last van heb eet ik altijd wat meer fruit. Heb altijd aangenomen dat het door een vitamine c gebrek komt en het verdwijnt ook altijd binnen een paar dagen. Maar lees hier dat het blijkbaar ook aan ijzer of een schimmel kan liggen. Weer wat geleerd
Nou, ik vind het helemaal niet zo vreemd om hiervoor naar de huisarts te gaan. Ik had hier ook drie weken lang last van en ben uit eindelijk ook gegaan. Bleken er bacteriën in de kloofjes te zijn gekomen, waardoor het smeren met labello het alleen erger maakte, omdat ik die bacteriën er steeds weer opsmeerde. Mijn moeder had het overigens ook (door een handdoek overgegeven ofzo?) en ik kreeg van de huisarts een zalfje met hydrocortison en daardoor was het binnen drie dagen over. Lijkt me beter dan oeverloos smeren met allerhande middeltjes.
quote:Maleficent schreef op 11 januari 2013 @ 21:27:

[...]

Direct niet nee, maar de apotheek kan niet prikken op ijzertekort als dat het zou zijn.

TO heeft het nog maar een week! Een wéék......kom op nou jongens....

Wisten jullie dat 70% van de huisartsbezoekjes gaat om klachten die vanzelf binnen 2 weken over zijn/gaan? 70% !!!!!
quote:gojohnnygo schreef op 11 januari 2013 @ 21:50:

Nou, ik vind het helemaal niet zo vreemd om hiervoor naar de huisarts te gaan. Ik had hier ook drie weken lang last van en ben uit eindelijk ook gegaan. Bleken er bacteriën in de kloofjes te zijn gekomen, waardoor het smeren met labello het alleen erger maakte, omdat ik die bacteriën er steeds weer opsmeerde. Mijn moeder had het overigens ook (door een handdoek overgegeven ofzo?) en ik kreeg van de huisarts een zalfje met hydrocortison en daardoor was het binnen drie dagen over. Lijkt me beter dan oeverloos smeren met allerhande middeltjes.Ik vind het wel belachelijk om voor zoiets naar de huisarts te gaan. Hier is het ook nog niet over. Ik heb wel een zalfje met hydrocotison voor mijn katten. Zal die er vandaag wel even op doen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Niet te veel smeren hoor, er staat me iets van bij dat ik dat vroeger ook eens gehad heb en dat het pas over ging juist toen ik minder in de weer ging met lipbalsems enzo.
Ik had hier eerdere jaren ook altijd 2 of 3 keer per jaar last van en nu ik dit topic lees bedenk ik me net dat ik het deze winter voor het eerst nog geen lest van heb gehad.

Waarschijnlijk doordat ik mijn hele voedingspartoon omgegooid heb, heel veel groente en fruit (iedere maaltijd en tussendoor)

Sterkte, zoiets kan heel vevelend zijn.
Weet je wat ook goed helpt? Cicaplast van la roche post. Te koop bij de apotheek. ( niet elke apotheek verkoopt het helaas)

Ik werk zelf in de apotheek en kreeg er deze week 3 mensen mee aan de balie. Calendula crème blijkt ook goed te werken en idd is het soms een schimmel. Ook blijkt het aan een slechte weerstand en stress kunnen liggen. Multivitam erbij?

Ik hoop voor je dat het snel weggaat. Je hoeft er idd niet mee naar de huisarts.
La roche posay bedoel ik
quote:Mylene_Valerie schreef op 13 januari 2013 @ 10:23:

[...]

Ik vind het wel belachelijk om voor zoiets naar de huisarts te gaan. Hier is het ook nog niet over. Ik heb wel een zalfje met hydrocotison voor mijn katten. Zal die er vandaag wel even op doen.Maar als je toch ergens last van hebt (en je mond nauwelijks open kunnen doen, valt bij mij toch zéker onder ergens écht last van hebben...) en het blijkt na een aantal weken dat het, ondanks alle dingen die je zelf al had bedacht, niet over gaat, dan ga je toch naar de dokter in de hoop dat 'ie je iets werkends kan voorschrijven? De beste man/vrouw is er toch niet alleen voor levensbedreigende klachten?
kan idd samenhangen met vitaminetekort (met name geloof ik B en of C) of slechte weerstand. Misschien een weekje een multivitamine proberen.
quote:gojohnnygo schreef op 17 januari 2013 @ 22:37:

[...]

Maar als je toch ergens last van hebt (en je mond nauwelijks open kunnen doen, valt bij mij toch zéker onder ergens écht last van hebben...) en het blijkt na een aantal weken dat het, ondanks alle dingen die je zelf al had bedacht, niet over gaat, dan ga je toch naar de dokter in de hoop dat 'ie je iets werkends kan voorschrijven? De beste man/vrouw is er toch niet alleen voor levensbedreigende klachten?

TO heeft het nog maar net een week. Groot verschil.

Eerst goed zelfzorgadvies bij de apotheek vragen is stap 1.
Een zalfje voor de katten? En dan op jezelf smeren. Dat zou ik echt nooit doen,kun je dan niet iets bij de drogist of weekend-apotheek krijgen. Verder niet teveel mee bezig zijn. Heling heeft tijd nodig en vooral op een lastige beweegbare plek. Veel beterschap
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-01-2013 09:27
Reden: spam
% gewijzigd
Inmiddels al het ideale middeltje gevonden?

Hier namelijk het zelfde probleem.
Zinkzalf werkt goed. 's Avonds dik insmeren (geen gezicht, haha...) maar het helpt het te genezen en het voorkomt (preventief smeren dus).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven