Is dit een reactie op de koorts?

zondag 9 december 2012 om 13:25
Hallo,
Sinds vrijdag heb ik koorts (38-5-39,8) en sinds gisteravond een hele pijnlijke mond. Tandvlees is dik (ligt echt over de tanden) en rood. Verder ook een zeurderig gevoel in mijn kaak en ik voel rechts naast mijn kin, in mijn hals, een behoorlijk knobbel/verdikking, een zeurderig trekkend gevoel. Nu vraag ik me af wat oorzaak en wat gevolg is. Heb ik last van hals en mond doordat ik koorts heb (heb ook spierpijn en wat hoofdpijn en keelpijn), of heb ik koorts doordat er iets niet goed is rondom mijn mond. Ik schrok net erg van die knobbel. Heb wel vaker verdikte lymfeklieren gehad, maar zo erg nog nooit. Weet dus ook niet of het een lymfeklier is.
Wie stelt mij even gerust? En nee, ik ben niet dusdanig bezorgd dat ik daar nu de hap voor bel, maar ben gewoon even benieuwd
Sinds vrijdag heb ik koorts (38-5-39,8) en sinds gisteravond een hele pijnlijke mond. Tandvlees is dik (ligt echt over de tanden) en rood. Verder ook een zeurderig gevoel in mijn kaak en ik voel rechts naast mijn kin, in mijn hals, een behoorlijk knobbel/verdikking, een zeurderig trekkend gevoel. Nu vraag ik me af wat oorzaak en wat gevolg is. Heb ik last van hals en mond doordat ik koorts heb (heb ook spierpijn en wat hoofdpijn en keelpijn), of heb ik koorts doordat er iets niet goed is rondom mijn mond. Ik schrok net erg van die knobbel. Heb wel vaker verdikte lymfeklieren gehad, maar zo erg nog nooit. Weet dus ook niet of het een lymfeklier is.
Wie stelt mij even gerust? En nee, ik ben niet dusdanig bezorgd dat ik daar nu de hap voor bel, maar ben gewoon even benieuwd
zondag 9 december 2012 om 13:29

zondag 9 december 2012 om 13:30
zondag 9 december 2012 om 13:36
Ik heb met koorts wel eens zeer tandvlees en opgezette lymfeklieren gehad. Maar omdat we niet weten of jouw ziek & zeer en mijn griep dezelfde zijn/waren, en omdat ik niet weet of jouw pijnlijke tandvlees en lymfeklieren hetzelfde voelen als die van mij, kun je toch echt alleen maar bij de huisarts terecht als je wilt weten hoe het zit.
Anders bel je toch even de HAP? Als zij in je verhaal aanleiding horen om je eventjes te zien, kun je alsnog langs.
Anders bel je toch even de HAP? Als zij in je verhaal aanleiding horen om je eventjes te zien, kun je alsnog langs.
Wat eten we vanavond?

zondag 9 december 2012 om 13:53
Is je tandvlees plotseling opgezet? ziet het rood? doet het pijn? bloedt het? zit er een wit laagje op? Stink je uit je mond? Koorts? Rook je?
Dan direct de spoedtandarts bellen dit klinkt als ANUG of ANUP zijn.
Acute necrotiserende ulcererende gingivitis/parofontitis.
Acuut zegt 't al, 't ontstaat plotseling
Necrotiserend, is afsterven
Ulcererend, is met zweertjes
Gingivitis is opprvlakking tandvleesprobleem
Parodontitis is een diep tandvlees probleem waarbij ook het bot wordt aangetast.
Niet wachten met bellen tot morgen, wanneer er sprake is van zo'n actute tandvleesontsteking moet er direct grondig gereinigd worden onder verdoving en je moet gaan spoelen met waterstofperoxide 3%, 1 op 1 verdund met water. Daarnaast heb je een combikuur antibiotica nodig: amoxicilline/metronidazol.
Loop je hier mee door neemt de pijn en andere klachten alleen maar toe. En je gaat binnen hele korte tijd je tanden/kiezen verliezen omdat je bot letterlijk weg rot.
Een huisarts kan je niet helpen, die kan alleen de ab uitschrijven, maar niet reinigen. Zonder de reiniging krijg je 't niet onder controle.
Dan direct de spoedtandarts bellen dit klinkt als ANUG of ANUP zijn.
Acute necrotiserende ulcererende gingivitis/parofontitis.
Acuut zegt 't al, 't ontstaat plotseling
Necrotiserend, is afsterven
Ulcererend, is met zweertjes
Gingivitis is opprvlakking tandvleesprobleem
Parodontitis is een diep tandvlees probleem waarbij ook het bot wordt aangetast.
Niet wachten met bellen tot morgen, wanneer er sprake is van zo'n actute tandvleesontsteking moet er direct grondig gereinigd worden onder verdoving en je moet gaan spoelen met waterstofperoxide 3%, 1 op 1 verdund met water. Daarnaast heb je een combikuur antibiotica nodig: amoxicilline/metronidazol.
Loop je hier mee door neemt de pijn en andere klachten alleen maar toe. En je gaat binnen hele korte tijd je tanden/kiezen verliezen omdat je bot letterlijk weg rot.
Een huisarts kan je niet helpen, die kan alleen de ab uitschrijven, maar niet reinigen. Zonder de reiniging krijg je 't niet onder controle.

zondag 9 december 2012 om 14:20
Heb even contact gehad met een vriendin die praktijkondersteunster is bij een huisarts. Volgens haar zijn dit gewoon mijn lymfen.
Er zit ook geen wit laagje op mijn tandvlees, ik stink niet uit mijn mond, aldus manlief en ik rook niet. Dus daar ben ik niet zo bang voor.
Denk dat ik gewoon echt griep heb, heel uniek voor mij.
Maar ook nu lig ik niet in bed. Voel me wel ziek, maar niet zo dat ik in bed moet liggen. Ook al heb ik 39,8
Er zit ook geen wit laagje op mijn tandvlees, ik stink niet uit mijn mond, aldus manlief en ik rook niet. Dus daar ben ik niet zo bang voor.
Denk dat ik gewoon echt griep heb, heel uniek voor mij.
Maar ook nu lig ik niet in bed. Voel me wel ziek, maar niet zo dat ik in bed moet liggen. Ook al heb ik 39,8
zondag 9 december 2012 om 14:41
Een praktijkondersteuner?
Sorry hoor. Maar zij heeft jou mond niet gezien, en ze is nog steeds geen dokter. Als je zeker wilt zijn van je zaak moet je een dokter informeren. Ik denk alleen zolang je gezicht / mond / kaak niet op gaat zwellen, dat je tot morgen kan wachten. Als dat wel gebeurd even bellen.
Sorry hoor. Maar zij heeft jou mond niet gezien, en ze is nog steeds geen dokter. Als je zeker wilt zijn van je zaak moet je een dokter informeren. Ik denk alleen zolang je gezicht / mond / kaak niet op gaat zwellen, dat je tot morgen kan wachten. Als dat wel gebeurd even bellen.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet

dinsdag 11 december 2012 om 08:36
Oh bah mucositis kan heel vervelend zijn!
Ik kan je aanraden om bij de apotheek tandpasta en spoeling te kopen van Dentaid Vitis ortho.
Waarom nou de ortho variant? Omdat deze juist aloe vera heeft.
De smaak is appel, dus het bijt niet zoals mint.
De aloe vera verzacht (ik schrijf het ook altijd voor aan chemo patienten).
De CPC zorgt dat de plaque minder snel aankleefd
En er zit 1500ppm fluoride in, maximale bescherming!
'T is wel duur, samen iets van ¤10 maar 't geeft je veel verlichting!
Ik kan je aanraden om bij de apotheek tandpasta en spoeling te kopen van Dentaid Vitis ortho.
Waarom nou de ortho variant? Omdat deze juist aloe vera heeft.
De smaak is appel, dus het bijt niet zoals mint.
De aloe vera verzacht (ik schrijf het ook altijd voor aan chemo patienten).
De CPC zorgt dat de plaque minder snel aankleefd
En er zit 1500ppm fluoride in, maximale bescherming!
'T is wel duur, samen iets van ¤10 maar 't geeft je veel verlichting!

dinsdag 11 december 2012 om 13:29
Beelicious: mucositis is inderdaad heel vervelend! Daar heb ik meer last van dan van die keelontsteking (het is dat huisarts zei dat ik zware keelontsteking had....) Geloof me, dat stelt niks voor vergeleken de pijn in mijn mond. Als ik met tong beweeg voel ik overal bultjes. Zag er ook erg aangedaan uit zei dokter. Eten gaat moeizaam. Heb bijna niks gehad en nu van ellende maar van die weightcareshakes gedaan, krijg ik tenminste wel alle vitaminen etc binnen. Maargoed, hopen dat het snel beter gaat! Moet over 2 dagen met werk naar Londen (met 188 pubers), dus moet echt fit zijn!