Gezondheid alle pijlers

Is dit nu ook migraine??

29-06-2009 13:02 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb al een aantal jaren lang last van heftige migraine aanvallen, zo een keer per 6 weken. (incl. alle bijwerkingen die je er maar bij kan hebben) Na zo�n 12 uur rust in een donkere kamer gaat het meestal wel weer. Ben de dag erna altijd wel kapot.

Nu heb ik sinds een paar weken af en toe (bijna dagelijks) last van de �wazige vlekken�, maar dan zonder de andere verschijnselen. Ik hoef niet over te geven, kan geluid nog wel verdragen. Alleen het licht voelt �scherp� en voel ik me achteraf lichtjes in het hoofd (geen echte hoofdpijn). Zou dit nu ook migraine zijn maar dan in een lichte vorm? Of weet iemand anders wat het zou kunnen zijn?
Ben je al bij je huisarts geweest? Wat zei zij/hij?
Bij mij is dit idd een vorm van migraine.

Hierbij gaat het meer om de neurologische verschijnselen.

Ga anders eens met je huisarts praten.
Computer says nooooo
Dit noemen ze migraine accompagne. Heb ik ook. Irritant en gevaarlijk als het in de auto begint, maar verder geen probleem.

De dokter doet er trouwens niks mee...
Nee, maar wazige vlekken zien kan ook andere redenen hebben. Wij kunnen alleen onze persoonlijke ervaringen vertellen, maar voor een diagnose zal TO bij de HA moeten zijn.

Mijn moeder dacht bijvoorbeeld ooit dat het lag aan de medicijnen die ze slikte dat ze wat wazig zag, echter bleek het na een aantal maanden om een netvliesloslating te gaan. Om maar een voorbeeld te noemen. Da's dan best lullig.
Computer says nooooo
Migraine accompagnée is iets anders, wolkenvrouw - dat is volgens mij de term voor een migraineaanval waarbij symptomen als gevoelsuitval, spraakstoornissen en/of verwardheid optreden? Dat is niet wat TO beschrijft.

Je kan wel heel goed een migraine-aura hebben zonder een echte migraine-hoofdpijn ('migraine sans migraine' of 'eye migraine'), of met een a-typische migraine-hoofdpijn. Heb ik ook: de hoofdpijn-fase van mijn migraine is meer een morning-after gevoel dan de klassieke bonzende hoofdpijn. Maar: zoiets moet je je neuroloog laten vaststellen. Ik ben helemaal voor google-gestuurde zelfdiagnose, maar met neurologische problemen ga je toch mar beter naar een expert, lijkt me zo...
oeps, dubbel gepost...
Zeker als je het al twee weken voortdurend hebt is dat een reden om naar je huisarts te gaan, ik denk dat die je doorverwijst naar een neuroloog.

Ikzelf heb namelijk hetzelfde gehad en ben toen doorverwezen, het bleek een persisterend migraine-aura te zijn. Heb een scan ed gehad, maar alles was gelukkig goed en het is vanzelf weer over gegaan bij mij. De neuroloog vertelde mij dat er soms door de migraine een klein litteken in de hersenen ontstaat en dat je daarvoor extra onderzocht moet worden.
Woww, heb al een jaar of veertig migraine en de laatste jaren aanmerkelijk minder. De laatste tijd heb ik zoiets als TO beschrijft; de beginfase van een aanval, zeg maar, en dat is alles. Ik vond het helemaal prima, een beetje hoofdpijn stelt niet zoveel voor als je migraine gewend bent. Ik heb dit heel regelmatig, soms wekenlang elke dag, daar kunnen dan dagen bij zitten waarin het tot drie keer toe gebeurt.

Zoals ik hier nu lees, is het toch aan te raden dit even na te laten kijken? Goh, ben effe een beetje ontdaan.

Hetismij, ik ben benieuwd of je al iets ondernomen hebt en hierdoor wijzer bent geworden. Ik blijf je in ieder geval volgen!
quote:Nonovrouw schreef op 01 juli 2009 @ 22:52:

Zeker als je het al twee weken voortdurend hebt is dat een reden om naar je huisarts te gaan, ik denk dat die je doorverwijst naar een neuroloog.

Ikzelf heb namelijk hetzelfde gehad en ben toen doorverwezen, het bleek een persisterend migraine-aura te zijn. Heb een scan ed gehad, maar alles was gelukkig goed en het is vanzelf weer over gegaan bij mij. De neuroloog vertelde mij dat er soms door de migraine een klein litteken in de hersenen ontstaat en dat je daarvoor extra onderzocht moet worden.

Beste 'Nonovrouw',

Het is al een paar jaar geleden dat je dit hebt geplaatst, hopelijk ben je toch nog actief op dit forum.

Ik heb mogelijk ook een persisterende migraine aura, al sinds januari dit jaar. Ik lees dat dit bij jou is weggegaan, kreeg jij medicatie? en hoe is het weggegaan? Ik lees erg weinig over persisterende aura's, hopelijk hoor ik iets van je .

Groetjes, Emma

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven