Gezondheid alle pijlers

Is mijn bmi goed?

30-03-2017 10:04 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn bmi is 18,6 en ik word maar niet ongesteld ik heb 9 kilo in korte tijd weggewerkt is dat het effect of ben ik niet meer gezond?
Nee, ga naar de dokter!
Ga naar de dokter want volgens mij is er een veel groter probleem aan de orde!

En mbi hoeft niet alles te betekenen....
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
je zit bijna op ondergewicht

http://www.voedingscentru ... k-een-gezond-gewicht.aspx
Je gewicht kan invloed hebben op je menstruatie, maar daar kunnen ook andere oorzaken aan ten grondslag liggen. Dit is een vraag voor de huisarts.
Met 18,6 heb je volgens het Voedingscentrum nog nét een gezond gewicht, maar lager moet het echt niet worden! Dat je menstruatie wegblijft, kan daaraan liggen, maar het kan ook net zo goed een andere oorzaak hebben. Ga eens naar de huisarts als het niet komt.

En waarom ben je zoveel afgevallen? Je had het beter bij 5 kilo kunnen laten, dan zou je ook hartstikke slank zijn. Nu ben je waarschijnlijk echt heel mager. Ik heb zelf een BMI van 19 en daar moet echt niks meer af, dan ziet het er niet meer uit.
Als je al weet wat bmi is en je weet zelfs de jouwe dan kun je ook wel een tabel bekijken toch waar je dan staat en wat dat kan betekenen...

quote:violetskies schreef op 30 maart 2017 @ 10:07:

Ga naar de dokter want volgens mij is er een veel groter probleem aan de orde!

En mbi hoeft niet alles te betekenen....wat voor probleem?
Als je 9 kilo afvalt zit je een poos structureel onder de 1500 Kcal per dag. Bij de meeste vrouwen stopt de menstruatie dan.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
quote:ssahire schreef op 30 maart 2017 @ 10:12:

[...]

wat voor probleem?Het is hier verboden een diagnose te geven. Plus daarvoor is nou net de dokter, die heeft daar voor gestudeerd!
quote:pamelacourson schreef op 30 maart 2017 @ 10:09:

Met 18,6 heb je volgens het Voedingscentrum nog nét een gezond gewicht, maar lager moet het echt niet worden! Dat je menstruatie wegblijft, kan daaraan liggen, maar het kan ook net zo goed een andere oorzaak hebben. Ga eens naar de huisarts als het niet komt.

En waarom ben je zoveel afgevallen? Je had het beter bij 5 kilo kunnen laten, dan zou je ook hartstikke slank zijn. Nu ben je waarschijnlijk echt heel mager. Ik heb zelf een BMI van 19 en daar moet echt niks meer af, dan ziet het er niet meer uit.Ik heb geen trek meer en heb zoveel stres en nu ik niet ongesteld word nog erger stres
quote:oudebaas schreef op 30 maart 2017 @ 10:13:

Als je 9 kilo afvalt zit je een poos structureel onder de 1500 Kcal per dag. Bij de meeste vrouwen stopt de menstruatie dan.Dus het komt daarom mensen maken me bang dat ik zwanger ben maar ik weet van me zelf dat ik geen sex geb gehad maar alsnog blijft het in me hoofd
omg. Ga naar een DOKTER!!!
quote:ssahire schreef op 30 maart 2017 @ 10:18:

[...]

Dus het komt daarom mensen maken me bang dat ik zwanger ben maar ik weet van me zelf dat ik geen sex geb gehad maar alsnog blijft het in me hoofd

Waarom maken mensen je bang? als jij zeker weet dat je niet zwanger kan zijn dan kan je toch niet bang worden van zulke uitspraken?

Stress is nooit goed. daarvan kan het ook komen. ga naar je huisarts en werk samen met hem/haar aan een oplossing. En misschien een dietist voor een goed voedingsschema. je Bmi zegt niet altijd iets, dat klopt maar als het zo laag is moet je wel uitkijken voor ondergewicht.
Don't cry, buy a bag and move on.
Misschien onbevlekt ontvangen? Heb je een Engel gezien?

This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Als je geen sex hebt gehad kan je ook niet zwanger worden. Punt. Dus het is helemaal nergens voor nodig om dan bang te zijn dat je zwanger bent aangezien je niet zwanger kan raken van de lucht.

Waar je wel hulp voor moet zoeken is de stress die je nu hebt. Zoveel in korte tijd afvallen is niet gezond. Dat is waarschijnlijk de rede waarom je niet meer ongesteld wordt, maar goed de dokter is de aangewezen persoon om dat te beoordelen, niet een forum.
quote:guppekop schreef op 30 maart 2017 @ 10:27:

omg. Ga naar een DOKTER!!!Ja dit ook best wel..... TO weet ook wel dat er iets niet klopt.....
Don't cry, buy a bag and move on.
Het beste is om naar de dokter te gaan. Wij kunnen natuurlijk niet via internet beoordelen of het door het afvallen komt of dat er iets anders aan de hand is. Ben je soms bang om naar de huisarts te gaan? Zo ja, nergens voor nodig!

Het lijkt me daarnaast wel verstandig je BMI goed in de gaten te houden! 18.6 is net op het randje en als je nog meer gewicht gaat verliezen, heb je geen gezond gewicht meer! Misschien is het zelfs beter om te proberen weer iets aan te komen, 9 kilo in korte tijd is wel heel veel!
My life, my way
quote:ssahire schreef op 30 maart 2017 @ 10:18:

[...]

Dus het komt daarom mensen maken me bang dat ik zwanger ben maar ik weet van me zelf dat ik geen sex geb gehad maar alsnog blijft het in me hoofdWelke mensen zeggen dat? Probeer in elk geval wat aan te komen. Het beste door wat spieren te kweken. Ga sporten, dan krijg je ook trek. Eet dan méér dan wat je met het sporten verbrandt. Het beste meervoudig onverzadigde vetten en eiwitten. Bij duursporten als hardlopen en fietsen ook koolhydraten als zoetigheid, pasta en bruinbrood.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
Een BMI van 18,6 is geen ondergewicht, ik kan me niet voorstellen dat het daardoor komt, of je moet jezelf de afgelopen weken wel op een extreem streng dieet hebben gezet. 1500 kcal per dag of net daaronder, wat iemand noemde, is geen hongerdieet.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ben je misschien heel jong, menstrueer je nog niet zo lang? Of ben je onlangs gestopt met hormonale anticonceptie? Ik was als tiener nooit regelmatig ongesteld, het kon zo een half jaar wegblijven, en nadat ik een tijdlang de pil en daarna de Nuvaring had gebruikt was mijn cyclus ook heel rommelig geworden. Dat is pas overgegaan na mijn zwangerschappen.

Als je geen seks hebt gehad kun je niet zwanger zijn, dus ik zou me door die mensen niet meer bang laten maken. Dat slaat nergens op. Je wordt niet zwanger vanuit het niets.
Ben je wel oud genoeg voor dit forum?
quote:Susan schreef op 30 maart 2017 @ 10:43:

Een BMI van 18,6 is geen ondergewicht, ik kan me niet voorstellen dat het daardoor komt, of je moet jezelf de afgelopen weken wel op een extreem streng dieet hebben gezet. 1500 kcal per dag of net daaronder, wat iemand noemde, is geen hongerdieet.Pfff, scheelt maar 100 cal met een hongerdieet.
Prima, ieder z'n mening. Ik vind het zeker geen hongerdieet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven