Is mijn bmi goed?
donderdag 30 maart 2017 om 10:53
donderdag 30 maart 2017 om 11:38
quote:doornroosje9 schreef op 30 maart 2017 @ 11:33:
Hoe ben je die 9 kilo afgevallen? Door veel te weinig te eten?
Nee, dit is niet gezond, als de bliksem meer gaan eten en je lichaam voeden.
Nou nou, misschien gewoon even de HA bellen. Of op een stickie plassen.
Soms heb je dat je lichaam een beetje van slag is en de menstruatie na een maand weer normaal is. Bel gewoon even de HA en leg het voor.
Hoe ben je die 9 kilo afgevallen? Door veel te weinig te eten?
Nee, dit is niet gezond, als de bliksem meer gaan eten en je lichaam voeden.
Nou nou, misschien gewoon even de HA bellen. Of op een stickie plassen.
Soms heb je dat je lichaam een beetje van slag is en de menstruatie na een maand weer normaal is. Bel gewoon even de HA en leg het voor.
donderdag 30 maart 2017 om 11:49
Ben je al 15?
Praat met je ouders erover joh, zoveel afvallen, met je zorgen erbij, praat met je ouders.
En je hebt nu liefdesverdriet misschien, want het is net uit met je vriend, misschien dat je daarom niet meer kan eten omdat je je misschien niet goed voelt nu, maar ga leuke dingen doen met je vriendinnen, dat je je weer wat beter gaat voelen.
Sterkte, en zorg goed voor jezelf!!
Praat met je ouders erover joh, zoveel afvallen, met je zorgen erbij, praat met je ouders.
En je hebt nu liefdesverdriet misschien, want het is net uit met je vriend, misschien dat je daarom niet meer kan eten omdat je je misschien niet goed voelt nu, maar ga leuke dingen doen met je vriendinnen, dat je je weer wat beter gaat voelen.
Sterkte, en zorg goed voor jezelf!!
donderdag 30 maart 2017 om 11:55
donderdag 30 maart 2017 om 11:57
Als ze jonger dan 15 is dan is 18,6 sowieso niet een te laag BMI, als je zo jong bent mag je BMI lager zijn dan wanneer je een volwassen vrouw bent. Te snel afvallen is dan evengoed niet zo goed voor je, maar het is in dat geval niet dat ze dan nu te licht is.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
donderdag 30 maart 2017 om 12:38
quote:Susan schreef op 30 maart 2017 @ 10:52:
Prima, ieder z'n mening. Ik vind het zeker geen hongerdieet.In de Hongerwinter bevatte het distributiepakket zo'n 1200-1400 Kcal per dag. Dat was echt verl te weinig om gewoon te kunnen werken.
Prima, ieder z'n mening. Ik vind het zeker geen hongerdieet.In de Hongerwinter bevatte het distributiepakket zo'n 1200-1400 Kcal per dag. Dat was echt verl te weinig om gewoon te kunnen werken.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
donderdag 30 maart 2017 om 12:49
Je BMI wordt onder andere bepaalt door je gewicht, lengte en leeftijd. Belangrijker in jouw geval is het vetpercentage. Op verschillende elektronische weegschalen kan je gemakkelijk een indicatie verkrijgen van wat jouw vetpercentage is. Voor vrouwen wordt een vetpercentage rond de 25% gezond bevonden. Voor de zekerheid zal ik als ik jou was wel even contact opnemen met je huisarts.
donderdag 30 maart 2017 om 13:13
quote:oudebaas schreef op 30 maart 2017 @ 12:38:
[...]
In de Hongerwinter bevatte het distributiepakket zo'n 1200-1400 Kcal per dag. Dat was echt verl te weinig om gewoon te kunnen werken.Het distributiepakket tijdens de hongerwinter bevatte veel minder calorieën, in eerste instantie 700 per dag en later daalde het naar 500 per dag.
[...]
In de Hongerwinter bevatte het distributiepakket zo'n 1200-1400 Kcal per dag. Dat was echt verl te weinig om gewoon te kunnen werken.Het distributiepakket tijdens de hongerwinter bevatte veel minder calorieën, in eerste instantie 700 per dag en later daalde het naar 500 per dag.
donderdag 30 maart 2017 om 14:37
quote:Susan schreef op 30 maart 2017 @ 13:13:
[...]
Het distributiepakket tijdens de hongerwinter bevatte veel minder calorieën, in eerste instantie 700 per dag en later daalde het naar 500 per dag.
Dat was pas vanaf maart. Toen droogde ook de Zwarte markt op.
Tot maart was het distributiepakket groter alhoewel niet alles altijd verkrijgbaar was. Bovendien was er in de zwarte en grijze handel nog een en ander verkrijgbaar.
[...]
Het distributiepakket tijdens de hongerwinter bevatte veel minder calorieën, in eerste instantie 700 per dag en later daalde het naar 500 per dag.
Dat was pas vanaf maart. Toen droogde ook de Zwarte markt op.
Tot maart was het distributiepakket groter alhoewel niet alles altijd verkrijgbaar was. Bovendien was er in de zwarte en grijze handel nog een en ander verkrijgbaar.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
donderdag 30 maart 2017 om 14:46
Niet volgens de informatie die ik gevonden heb, maar goed, ik hou op met deze discussie. Als 1500 kcal voor TO te laag is (ik weet ook niet of ze dat eet, misschien wel meer of minder) dan zal de huisarts haar dat wel vertellen.
donderdag 30 maart 2017 om 18:54
quote:girasole3 schreef op 30 maart 2017 @ 11:47:
Waarom raak je in de stress als anderen zeggen dat je zwanger bent en je zelf weet dat je geen sex hebt gehad? Wie zijn die anderen? Klasgenoten?
Volgens mij ben je nog hartstikke jong TO.Ik heb geen sex gehad maar wel gevingerd door me vriend maar daar kan je toch niet van zwanger raken? als het zo makkelijk was was denk ik iedereen zwanger
Waarom raak je in de stress als anderen zeggen dat je zwanger bent en je zelf weet dat je geen sex hebt gehad? Wie zijn die anderen? Klasgenoten?
Volgens mij ben je nog hartstikke jong TO.Ik heb geen sex gehad maar wel gevingerd door me vriend maar daar kan je toch niet van zwanger raken? als het zo makkelijk was was denk ik iedereen zwanger
donderdag 30 maart 2017 om 19:33
quote:ssahire schreef op 30 maart 2017 @ 18:54:
[...]
Ik heb geen sex gehad maar wel gevingerd door me vriend maar daar kan je toch niet van zwanger raken? als het zo makkelijk was was denk ik iedereen zwangerHad hij sperma aan zijn handen dan? Anders kan het niet.
[...]
Ik heb geen sex gehad maar wel gevingerd door me vriend maar daar kan je toch niet van zwanger raken? als het zo makkelijk was was denk ik iedereen zwangerHad hij sperma aan zijn handen dan? Anders kan het niet.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
donderdag 30 maart 2017 om 19:50
quote:Susan schreef op 30 maart 2017 @ 10:43:
Een BMI van 18,6 is geen ondergewicht, ik kan me niet voorstellen dat het daardoor komt, of je moet jezelf de afgelopen weken wel op een extreem streng dieet hebben gezet. 1500 kcal per dag of net daaronder, wat iemand noemde, is geen hongerdieet.
En of dit BMI ondergewicht is. Minimaal op het randje zit het.
Nav de vele Aziatische mensen in ons land is die BMI norm van 18 of meer gesteld als "normaal" gewicht. Wetende dat Aziatische mensen heel klein en heel tenger vaak zijn wordt ons gemiddelde dus zwaar beïnvloed door deze populatie. Een totaal vertekend beeld dus.
Voor Europese standaard hanteert men liever een ondergrens van 19,5 als BMI. Derhalve is een BMI voor vele geleerden dan ook geen betrouwbare maatstaf meer.
Een BMI van 18,6 is geen ondergewicht, ik kan me niet voorstellen dat het daardoor komt, of je moet jezelf de afgelopen weken wel op een extreem streng dieet hebben gezet. 1500 kcal per dag of net daaronder, wat iemand noemde, is geen hongerdieet.
En of dit BMI ondergewicht is. Minimaal op het randje zit het.
Nav de vele Aziatische mensen in ons land is die BMI norm van 18 of meer gesteld als "normaal" gewicht. Wetende dat Aziatische mensen heel klein en heel tenger vaak zijn wordt ons gemiddelde dus zwaar beïnvloed door deze populatie. Een totaal vertekend beeld dus.
Voor Europese standaard hanteert men liever een ondergrens van 19,5 als BMI. Derhalve is een BMI voor vele geleerden dan ook geen betrouwbare maatstaf meer.