Gezondheid alle pijlers

Jawbone Up

22-11-2015 13:55 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een aantal dagen heb ik de Jawbone UP https://jawbone.com/up Hiermee krijg ik inzicht in mijn slaappatroon, ik weet hoeveel beweging (stappen) ik maak gedurende de dag, het meet mijn hartslag en ik voer mijn eten in (via de app). Op die manier krijg ik beter inzicht in mijn fitheid en zie ik of ik genoeg slaap krijg en gezond eet. Dit omdat er zeker zn 20 kilo af mag bij mij. Ik ken meerdere mensen met een Jawbone en onderling hebben we een soort competitie die er voor zorgt dat ik bijv. meer stappen probeer te maken dan een ander. Nooit gedacht dat een digitale gadget mij zou motiveren om gezonder te eten en uit mn luie stoel te komen :-)

Wie van jullie heeft ook een Jawbone of een andere werable die je fitheid meet?

En heb je die dan gekoppeld met nog andere apps?
Ik geloof nooit dat die dingen nauwkeurig zijn. Ga voor de gein eens springen met je stappentellerapp.. En loop je 24/7 met een hartslagsensor om?

Ik heb een GPS horloge (+ hartslagsensor) voor het hardlopen die ik synchroniseer met een app, en een km-teller op de fiets waarvan ik de km handmatig invoer in diezelfde app.
Ik heb ook een UP, gekoppeld met de app die daar bij hoort. In de app zie je inderdaad wat jij noemt, plus dat je je voeding erin kunt bijwonen. En een tip voor als je competitiematties meer stappen hebben dan jij: laat 'm aan je broek zitten als je die in de wasmachine doet! Spectaculair aantal stappen in anderhalf uur
quote:SpringDing schreef op 22 november 2015 @ 14:02:

Ik geloof nooit dat die dingen nauwkeurig zijn. Ga voor de gein eens springen met je stappentellerapp.. En loop je 24/7 met een hartslagsensor om?Nee, hij is ook niet super nauwkeurig, maar maakt dat uit dan? Nu weet ik in ieder geval meer dan dat ik niks gebruik. Ik zie ook wel dat hij reageert op armbewegingen (je draagt hem om je pols) en dat hij dus denkt dat ik beweeg terwijl ik niet loop. Omdat hij om je pols zit meet hij inderdaad 24/7 je hartslag en snachts ook je slaappatroon. Hij is niet bedoelt om hele actieve dingen zoals workouts of intensieve training mee te doen, maar een stevige wandeling kan hij wel meten.
Ik heb een Max Activity Tracker, deze meet stappen, afstand en slaap. Je kunt doelen instellen in een app en het polsbandje ermee synchroniseren.

Ik wil binnenkort een Fitbit Charge HR aanschaffen vanwege het uiterlijk, hartslagmeter, uitgebreidere app en mogelijkheden. Met de Fitbit kun je ook met vrienden en jezelf (door behalen van badges) uitdagingen aangaan.
.
Toevallig vind ik het wél handig om informatie over mijn slaappatroon te krijgen en waarom dat is gaat je niet aan.

Wat moet ik met een GPS horloge als ik niet intensief sport, geen hoogte, route of locatie wil weten? Tenslotte betaal je daar ook 100,-/200,- euro voor? En daarnaast zien sporthorloges er ook nog eens foeilelijk uit. Maar goed, als je alleen maar komt afzeiken, dan mag je ook naar een topic verderop.
Ik heb de UP Move. Maar eigenlijk alleen om mijn stappen en activiteiten bij te houden. Ik vind het een fijn ding. Zit in mijn broekzak en doet wat het moet doen. Had de polsband er ook bij gekocht maar die vind ik niet zo prettig zitten.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:Boarn schreef op 22 november 2015 @ 14:23:

Toevallig vind ik het wél handig om informatie over mijn slaappatroon te krijgen en waarom dat is gaat je niet aan.

Wat moet ik met een GPS horloge als ik niet intensief sport, geen hoogte, route of locatie wil weten? Tenslotte betaal je daar ook 100,-/200,- euro voor? En daarnaast zien sporthorloges er ook nog eens foeilelijk uit. Maar goed, als je alleen maar komt afzeiken, dan mag je ook naar een topic verderop.Oh je wilt alleen positieve reacties, had dat dan meteen gezegd..
quote:Boarn schreef op 22 november 2015 @ 14:23:

Wat moet ik met een GPS horloge als ik niet intensief sport, geen hoogte, route of locatie wil weten? Tenslotte betaal je daar ook 100,-/200,- euro voor? En daarnaast zien sporthorloges er ook nog eens foeilelijk uit. Maar goed, als je alleen maar komt afzeiken, dan mag je ook naar een topic verderop.Sporthorloges zijn idd spuuglelijk. Vooral als je dagelijks wil bijhouden wat je doet en hem dus de hele dag draagt. Slaappatroon inzien vind ik ook prettig. Ik val altijd slecht in slaap maar heb nu ook kunnen zien dat ik daarnaast blijkbaar heel licht slaap bijvoorbeeld. Verklaart waarom ik vaak moe ben.
quote:SpringDing schreef op 22 november 2015 @ 14:17:

[...]

Je weet als je een stevige wandeling hebt gemaakt dat je dat gedaan hebt toch? En je kan op je horloge kijken hoe lang dat duurde.

het interessante aan zo'n activity tracker is dat hij ALLE activiteit meet: ook als je in huis bezig bent, even naar de supermarkt gaat, een brief gaat posten, door de stad wandelt...

zo motiveert hij je om ook kleine gelegenheden om te bewegen, te benutten.

ik vind het heel motivererend in ieder geval.
quote:aliva schreef op 22 november 2015 @ 15:26:

[...]

het interessante aan zo'n activity tracker is dat hij ALLE activiteit meet: ook als je in huis bezig bent, even naar de supermarkt gaat, een brief gaat posten, door de stad wandelt...

zo motiveert hij je om ook kleine gelegenheden om te bewegen, te benutten.

ik vind het heel motivererend in ieder geval.Dank je. Dit vind ik nou argumenten om idd voor zo'n ding te gaan.
Jammer dat je dan weer niet reageert op de reacties die inhoudelijk ingaan op je vraag, TO.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven