Gezondheid alle pijlers

Jong en burnout

09-08-2014 22:22 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, al een jaar lees ik soms op forums omdat herkenning vaak toch soort van helpt op slechte momenten.. Nu toch eens m'n eigen verhaal in t kort, omdat ik graag wil weten of er meer jonge meiden (ik word 30 binnenkort) zijn, die niet zozeer door 60urige werkweken, maar vooral door karakter eigenschappen (onzeker, altijd aan verwachtingen willen voldoen, perfectionistisch daardoor en te groot verantwoordelijkheidsgevoel .. En kan nog wel even doorgaan;-)) een fikse burnout hebben gekregen?

Ik ben nu iets meer dan een jaar bewust bezig met m'n herstel van m'n burnout. Ik werk met patienten/cliënten , heb zo'n 1,5mnd even helemaal niks met werk gedaan, daarna wekenlang alleen 2x2/3x2u niet werkgerelateerde taken (dus geen dossiers of patienten zien). Momenteel werk ik zo'n 18-20u (4dgn 5u, werk normaal 32u) en afgelopen week weer de zoveelste terugval die dan weer even onzeker maakt...

Krijg best de ruimte van Leidinggevende met wie ik goed contact en en hetzelfde met prettige bedrijfsarts. Destijds begonnen met een coachingstraject (zelf geregeld, maar mede dankzij werk kunnen doen) en momenteel bij psych / cognitief gedragstherapeut ivm paniekaanvallen en Haptotherapie omdat ik zo enorm in m'n hoofd zit en nadenk en niet meer (misschien nooit echt?) wat ik echt voel.

Zet je allemaal enorm aan t denken en daardoor vind je jezelf ook niet echt leuk... Negatievere kanten van je persoonlijkheid worden tenslotte versterkt. Vraag je je soms af of t écht wel goed komt ooit, en wanneer het nou weer normaal is... Dingen spontaan doen, zonder echt nadenken en 'gewoon' genieten. Waar dat jaar gebleven is, snap ik soms niet.

Iedere dag bijna wel voel ik nog wel iets, misselijk of moe of hoofdpijn. Soms sta ik echt wel weer te zingen en te genieten van leuke dingen! Maar afspraken plan ik nog steeds weinig, zodat ik niks 'moet', en zelfs leuke vooruitzichten gepaard gaan met spanning vooraf..'voel ik me daar straks niet 'ziek' of word ik misselijk, angst voor de angst... Lastig!

Af en toe langs huisarts, om toch even dan weer dit of dan weer da voor mezelf uit te sluiten... Volgens mij ook 'normaal' met burnout, je afvragen of er toch niet nog iets fysieks aan onderligt soms.

Ik heb een superlieve vriend, echt m'n grote steun , terwijl het voor hem ook allemaal lastig is natuurlijk.

Nou, dit is nog de korte versie;-).

Ben benieuwd of er anderen zijn op dit moment in dezelfde situatie, of geweest. En hoe ze hier mee omgaan/gingen? Als t ook al een jaar duurt en je er nog niet bent... En hoe je dat met opbouwen doet, zeker evt met een beroep waar je met klanten/patienten/ anderen te maken hebt.
Klinkt Vienna, leuk als jullie op zo'n vraag reageren:-)! Goed zeg, dat je weer enthousiasme ook voor je studie voelt die je even kwijt was.

Ik doe t soms als evaluatietje naar mezelf, om het allemaal positief te bekijken.

Bloem, wat fijn te horen dat er ondanks de behoorlijke terugval toch positieve punten te benoemen zijn! Dat 'sterker worden door je BO', leek mij ook zoiets vaags vorig jaar... Maar het is idd denk ik meer dat je jezelf goed leert kennen, alles accepteert aan/van jezelf en daardoor je sterke punten leert gebruiken en balans vindt in je mindere kanten:-)! En dat je jezelf ruimte gunt als je iets meemaakt en niet meteen door hoeft, bewuster in het leven staat en er zo meer uithaalt dan op de automatische piloot:-) Zo, mooi verwoord al zeg ik t zelf haha Denk doordat ik dat nu wel zelf al vaker zo ervaar! En dat terwijl ik ook nog een hoop hoop te bereiken qua energie.

Kaarsje! Wat fijn dat je man zijn baan heeft kunnen houden! Weer een zorg minder en voor jou idd rust dat je thuis niet opeens allebei komt te zitten en misschien irritatie komt oid.

Ik ga zo met m'n vriend en m'n vader (vind ie leuk en hij heeft een trekhaak aan z'n auto) een prachtige kast ophalen bij kennissen van kennissen, die hem wilden verkopen. Zo'n antieke soort vitrinekast uit 1840 ofzo:-) hij krijgt eerst een mooi plekje bij m'n ouders, omdat wij nu nog geen plek hebben. Kunnen zij we fijn genieten, vinden ze helemaal niet erg;-).

Bloem, heb je al iets gedaan qua je moeder en de communicatie/acceptatie?

Fijne week allemaal! X
Je klinkt lekker enthousiast Kaarsje en leuk weer van je te horen! Fijn hoor dat je man toch heeft kunnen doorstarten, voor de rust in huis maar ook financieel natuurlijk. Heb je al een idee wat voor stage je wil gaan doen? Zal dat anders zijn dan de vorige wat betreft werkdruk, of denk je dat je het nu alweer aankan? Pas goed op jezelf he! Ik herken het enthousiaste, is een superleuke eigenschap maar kan ook een valkuil zijn, bij mij althans!

Ik heb nog niks gedaan Inge met de moedercommunicatie. Ze had juist een paar dagen niet gebeld dus was net lekker rustig ;) Het komt wel, binnenkort. Ik heb er niet zo'n zin in (omdat ik verwacht dat het aanleiding gaat geven voor emotioneel gedoe), en mijn houding rond dingen waar ik geen zin in heb is tegenwoordig, dat er vaak snel wel een moment komt dat ik er iets minder geen zin in heb, en dat is het juiste moment. Zo heb ik gisteren mijn administratie bijgewerkt, die lag weer een tijdje op te stapelen. Was precies de juiste dag!

Veel plezier met je nieuwe kast! Staan er verhuisplannen op stapel, dat je binnenkort wel plek hebt? Of ga je es een home make-over doen?

zo, lekker even de 5km gewandeld met hondje! Narcisjes zijn ook al gespot!
De goeie dingen van de afgelopen maand (inderdaad een goeie vraag Ingeborg!):

Er is bij mij een laagje narigheid verdwenen, ik voel me langzaam weer mezelf worden. Heb besloten om de tijd die mij nog gegeven is door mijn werk op zo'n manier in te vullen als IK denk dat goed is voor mij. Dat betekent dat ik gezegd heb dat ik geen tussenstapjes ga nemen tussen koffieleuten 1 op 1 naar de afdeling oplopen. Daar zit namelijk niet mijn grote probleem, al zal het best wel even een hobbel zijn.

Maar het voelt zo goed om het op mijn manier aan te pakken en dat ook uitgesproken te hebben, via mail, dat er zo maar weer een heel stuk op z'n plek is gevallen in mijn hoofd.

Ik voel weer energie van binnen borrelen af en toe. Ik ben alleen wel heel snel moe als ik die energie omzet in actie en daar wil ik de komende tijd mee aan de slag. Dus al met al een goeie maand ook hier.

@Bloem: wat goed dat je gelooft dat de dingen komen als ze moeten komen. Dat het vanzelf naar je toe komt. Is ook ontzettend wat ik aan het leren ben. Loslaten, het komt als het komt.

@Kaarsje: klinkt ook allemaal heel positief, en wat fijn van het werk van je vriend! Dat haalt ook wel even de druk van de ketel.

@Vienna: dat je niet meer naar je paardje gaat omdat het moet maar omdat je wil...dat is mooi. Want dan kun je weer voelen dat je houdt van de dingen die je doet in plaats van dat je ze maar gewoon doet. Het lijken zulke kleine dingen maar voor mij zijn nu net die kleine dingen die ik de hele dag oefen wat het grote verschil uitmaakt. Fijn he? Als je weer dingen doet omdat je ze graag doet. Ik kan er tranen van in mijn ogen krijgen als ik aan het koken ben en dan ook bewust rustig de dingen doe en er van geniet.
Hee, wat ik me afvraag, wat doen jullie eigenlijk de hele dag? Neem een dag als gisteren, jullie hebben allemaal niet gewerkt. Wat is dan jullie dagindeling? Misschien te nieuwsgierig, jullie hoeven het niet te zeggen hoor als jullie niet willen Weet ook niet welk doel het dient maar ben gewoon benieuwd! misschien krijg ik nog inspiratie

9:00 opstaan/ ontbijt

9:30 kopje koffie en internet

10:30 douchen

11:00 - 13:30 oppashondje ophalen en wandelen

13:30 - 14:00 markt om bloemetjes te kopen

14:00 lunch

14:30 in het zonnetje op balkon met boek (en sjaal)

16:00 series kijken

18:00 lezen / internetten

19:00 eten met lief (afhaal indonees)

20:00 spaans leren

20:30 film kijken met lief

22:00 lezen

23:00 naar bed
Ha, interessant inderdaad, wat we zoal uitvreten op een dag.

Op het moment is het ongeveer zo:

Ergens tussen 9:30 en 10:30 opstaan, douchen, ontbijten, koffie, kijken hoe het met mijn Utopiaantjes gaat.

Als ik er klaar voor ben dan bedenk ik wat ik wil koken/experimenteren/frobelen.

Boodschappen doen als nodig, in de buurt en wandelend, of iets verder met de fiets.

Dan rond een uur of drie begin ik met projectje van de dag en dat zijn op dit moment vooral dingen als: brood bakken, suddervlees opzetten met van alles erbij, ingewikkeld recept proberen te maken.

Of ik drink koffie met een vriendin ergens op wandelafstand.

Etenstijd.

's avonds tv kijken of internetten.

Dan naar bed, ergens tussen 12 en 01 met een luisterboek.

Deze week heeft zoon vakantie en dan zorg ik dat we samen ook een ding doen op een dag, stukje fietsen naar het park en samen kopje koffie drinken, of zoals gister, naar Artis, of vandaag gaan we samen filmpje kijken.

Ik vind eigenlijk best wel dat mijn dagen gevuld zijn, ik verlang af en toe echt naar een dag helemaal niets.

Grappig om te zien! Jullie gaan nog best laat slapen vind ik;-)

Mijn dag gister, al is ie niet altijd zo gevuld m'n vrije dag:

8:45u de wekker

9:30u richting opticien en klein boodschapje gelijk gedaan

10:45u weer thuis

Vooral katten knuffelen tussendoor en beetje in puzzelboekje zitten klooien;-)

12u richting m'n ouders (is 75min rijden, vriend reed)

13:45u daar incl m'n vader weg richting Drunen om kast te halen met een boedelbak. 16:20 weer terug en uitladen;-)

16:45u heerlijk even half uurtje in bad bij m'n ouders, daarna wat met ze gekletst, gepuzzeld

18u daar gegeten (dus alleen beetje geholpen met salade, verder laten verwennen;-)

19:30u weer in auto naar huis

20:45 thuis en wat tv gekeken

22u te moe. En lekker richting bed en gaan slapen:-)

vandaag 7:45u op voor m'n werk en weer tot 17u werken:-)!
Best wel interessant wat we allemaal doen op een dag. Valt mij eigenlijk nog mee, heb soms het idee dat mijn dagen heel leeg zijn.

Gisteren zag mijn dag er zo uit:

7:30 Opstaan, aankleden, ontbijten (als ik een goede dag heb, sta ik samen met manlief op om 5u45)

8:00 Opruimen in huis, afwas doen etc.

8:30 Kipjes zijn wakker! Hen eten geven en hok schoonmaken

8:45 Idem voor de konijntjes + konijenknuffelen

9:00 Internetten + kop thee

9:15 Op de fiets naar paard, het regende keihard dus alleen maar verzorgd en geholpen met hooi geven

11:00 Op terugweg van paard, even langs de winkel

11:30 Douchen

12:00 Lunchen en kopje thee

12:30 Moe, even CSI-tje kijken

13:15 Ontspanningsoefening (in slaap gevallen, heel ontspannen )

14:00 Sollicitatiebrief schrijven

15:15 Manlief komt thuis. Bijkletsen met kop koffie

16:00 Was gedaan, bed opgemaakt

16:30 Internetten en TV zappen

17:30 Koken (kook iedere dag vers, gisteren verse pasta, jammie)

18:15 Eten en daarna keuken opruimen

19:00 Spellen gespeeld met manlief (Carcassone, Qwirkle, pesten, Puerto Rico)

22:00 Op bed nog even lezen

22:30 Slaapjes tijd

Vandaag met mama naar Wijnegem shoppingcentrum geweest, ben echt gevloerd! Veel mensen om mij heen vind ik nog steeds heel vermoeiend.
Always believe that something wonderful is about to happen.
Wel interessant inderdaad, onze dagprogramma's!

Soms vind ik wel dat de dagen best lang duren met veel niksen tussendoor. Maar is ook wel weer luuks, normaal zou ik al die dingen tussen 19:00-23:00 proppen, na werk. En nu smeer ik alles zo veeeeel mogelijk uit over de dag

Valt me nog wel mee hoe relatief weinig we gewoon bankhangen voor de tv. T is wel verleidelijk soms.

Gisteren trouwens de natuurdocu Life op tv gekeken (van EO), mijn poezen vinden dat fantastisch Inge. Vooral de vogels en felines. Ze gaan er helemaal in op Sowieso ook erg rustgevend, tip!

Oioi ik ben ook een beetje gevloerd door het paardrijden gisteren, merkte wel dat ik een weekje had geskipt en nog last heb van de terugval: spierpijn!! En is nu nog maar een half uurtje, als we straks een uur moeten in de groepsles, dat zal ff afzien zijn! Maar echt leuk hoe snel je leert, elke week wat nieuws, waarvan je een week terug nog dacht: oi, moeilijk! We hebben het paard echt al aardig onder controle, in draf en stap voltes (rondjes) rijden enzo, volgende week galop en denk wel dat we dan wel zo'n beetje klaar zijn met de prive lessen. Denk ik dan. Maar ik dacht ook dat we maar een lesje of 3 nodig zouden hebben voor we naar de groepsles doorkonden. Zijn er nu al 5.

Hee beel wat goed, dat je al een dagje Artis kan handelen! Dat gaat wel lekker, dan! Vienna, herkenbaar hoor, dat van die shoppingcentra vermoeiend zijn. Ik woon vlak bij de nieuwe Markthal in Rotterdam, maar duurde ook een maandje of 3 voordat ik me daar in waagde. Nu is het wel een vaste prik, maar ik winkel efficient en ben blij als ik weer buiten sta. Grootwarenhuizen mijdt ik nog een beetje. Geef mij maar boutiques

al zijn kleren wel een behoorlijke bezuinigingspost sinds ik thuis zit... Niet zo heel veel sociale events waar ik op mn best voor uit wil zien... Geef mij maar massages en boeken ff.
Ik herken het Vienna, shoppingcentra hebben we hier gelukkig niet (woon echt in een gehucht), maar het centrum van een paar dorpen verderop (waar ook de gewone boodschappen gedaan moeten worden) is behoorlijk vermoeiend! Al die indrukken, geluiden en gebeurtenissen om je heen...

Mijn dagschema voor vandaag:

7.45: opstaan en douchen

8.15: eten en even bijkletsen met vriend

9.00: werken

10.30: even ontspannen: serie terugkijken ofzo

12.00: lunchen

12.30: even naar de winkel, iets ophalen

13.30: aan school werken (afgewisseld met sigaretje roken, even tv kijken etc.)

15.30: stofzuigen

16.00: boek lezen ofzo, iets relaxend in ieder geval

17.30: koken

18.00: eten, tafel opruimen en bijkletsen met vriend

19.30: bezoek van een vriendin

22.00: naar bed
We hebben eigenlijk echt wel goedgevulde dagprogramma's. Vooral de rustmomenten zijn een verschil met een 'normaal'dagprogramma. Kaarsje wat doe jij nog veel, zowel werk als studie. Goed naar jezelf en je lichaam blijven luisteren he. Fijn dat je zo positief klinkt.

@Beel: wat fijn dat je de energie weer voelt opborrelen, wat een lekker gevoel is dat. En mooi dat je voor jezelf tussenstappen hebt gesteld, goed zo die touwtjes in eigen handen nemen! Wat leuk dat je zoveel activiteiten met je zoon onderneemt. Zal hij vast appreciëren.

@Bloem: Oh spannend die galop, het echt de leukste gang bij het paard (over het strand galopperen, dat voelt echt aan als vrijheid). Als je hem eens onder de knie hebt is, kost het weinig moeite. Draf blijft de meest vermoeiende gang. Moet je in draf al blijven doorzitten? Of enkel lichtrijden? Schattig dat je katjes zo meeleven met een natuurdocu

Hier een beetje een terugslag van gisteren. Het was echt wel een beetje te zwaar. Misschien hebben jullie nog ideeën voor daguitstapjes? Mijn mama heeft de ziekte van Parkinson en sinds ze die diagnose heeft gaan we iedere maand een dag weg. Meestal is dat shoppen, Efteling en als ze echt een heel goede dag heeft gaan we naar zee of naar het bos. Eigenlijk probeer ik altijd een activiteit uit te kiezen waar voldoende rustplekken voor haar zijn (veel bankjes nodig om een paar km te lopen).

Hier is shoppen, ook niet meer shoppen zoals voor de BO. Echt wel minder budget, maar eigenlijk doet het mij ook veel minder. Heb gewoon minder behoefte aan spullen. Het leukste moment gisteren was toen mama perse voor de Nespresso winkel op het bankje wilde gaan zitten, tja je weet maar nooit of George Clooney naar buiten komt

In de psychologiemagazine staat een artikel over pubers en BO. Echt heel herkenbare verhalen. Wat lijkt mij dat moeilijk om met en puberteit te worstelen en dan nog BO. Knap dat ze zo open in psy erover willen praten.
Even kort berichtje tussen het werken door:-)

Gister ruim 8u lekker gewerkt! Ben echt trots op mezelf dan! Sowieso eigelijk wel haha

Ik heb nu geen moeite meer met winkelcentra, maar herken t enorm! Koos echt t moment voorheen uit, en moest niks! Maar shoppen vind ik sowieso vaak na 1-2u al lang zat;-), en doe dat nu nog niet, shop lekker via webwinkels

Die natuur docu gisteravond 20:30u bedoel je? Die heb ik ook zitten kijken, vind ik altijd heerlijk! De katten slapen op dat tijdstip vaak;-), heerlijk op m'n schoot. Maar heb erg gelachen om de stokstaartjes

Ik ga weer door tot 17u, en dan lekker weekend!!:-)
@Inge:

@Vienna: Is een museum misschien een idee? Ik weet niet in welke regio je woont. Lekker rustig, nou ja tenzij je naar het Rijksmuseum gaat natuurlijk.

Wat interessant dat je zegt dat je geen behoefte meer hebt aan shoppen. Hier precies hetzelfde. Toen ik net thuis zat en in ontkenning was, of nog niet kon geloven dat ik echt iets had, wilde ik gewoon iets duurs kopen, maakte me niet eens zo zeer uit wat dat was. Een nieuwe CV Ketel of een bankstel of veel te dure schoenen. Dat zette me toen aan het denken, waar kwam dat vandaan?

Zodra het besef binnenkwam dat ik te ver van mezelf af was geraakt in de jaren hiervoor, verdween de geld uitgeef impuls meteen. Ik heb nu minder dan ooit de behoefte om 'onzinnige' dingen te kopen. Gelukkig maar want zo breed heb ik het nou ook weer niet en het zit er dik in dat ik minder wil gaan werken en dan wordt het al best puzzelen.

@Bloem: de weken duren nu ineens weer weken ipv van een vingerknip. Ik vind dat een van de fijnste dingen op dit moment, jij niet? Ik wil dat ook nooit meer kwijt. Ik zat permanent in de sneltrein, nu in een boemeltreintje. Hoop dat ik dat gevoel met werk erbij kan behouden. Wat top met je paardrijden!

Oh en ik was geen dag in Artis hoor, een uurtje of twee drie en mijn zoon is 13 dus die vermaakt mij ipv van ik hem. Het was heel rustig ook nog, dus niet echt een sociale overkill. Vannavond vind ik spannender want ik ga naar Anouk met mijn vriend. Kaartjes al maanden geleden gekocht. Zie er beetje tegenop, weet niet hoe ik het ga hebben. Ga proberen om het in de massa gewoon heel klein te houden: ik en mijn vriend en dan hou ik me gewoon aan hem vast. Gelukkig hoeft hij ook niet echt midden in de massa te staan dus de zij- of achterkant van de zaal is prima.
Veel plezier bij Anouk!! 'Lekker mindful' alleen naar haar luisteren en dansen:-) en genieten van de quality time samen. En als de energie eruit is, dan is t klaar , en kan je voldaan terugkijken op een leuke avond en een mooie nieuwe stap!
quote:beel schreef op 26 februari 2015 @ 12:01:

@Bloem: de weken duren nu ineens weer weken ipv van een vingerknip. Ik vind dat een van de fijnste dingen op dit moment, jij niet? Ik wil dat ook nooit meer kwijt. Ik zat permanent in de sneltrein, nu in een boemeltreintje. Hoop dat ik dat gevoel met werk erbij kan behouden.

Hmm ik weet het niet. Zo langzaam leven zorgt bij mij ook wel voor een soort triestigheid, melancholie. Ik ben wel blij dat de haast wel uit mijn handelen is. Ik zit de dingen niet meer zo irritant efficient en multitaskend te doen. Dat mis ik niet. En ik hou ontzettend van boemeltreintjes, maar vaker voel ik me alsof ik in een stilstaande trein zit op een leeg station. In Roemenie.

Een lager tempo vind ik fijn, maar geen tempo, dat vind ik wel zwaar. Maar ik probeer die gevoelens er maar gewoon te laten zijn.

Veel plezier bij Anouk!!
trouwens vind ik het wel heel leuk om mezelf te verwennen met cadeautjes nu

bosje bloemen, lekkere thee, massage, nieuw kookboek, het duurste wat er op het menu staat, als ik daar juist zin in heb. Dat vind ik wel weer heeel goed kunnen ;)
Bloem, ik denk dat die snellere boemeltrein echt wel weer komt als je ooit weer wat werkt enz. Mijn weken gaan best snel voorbij, nu ik weer werk en ik ben nog steeds echt wel bewust met alles bezig (niet op automatische piloot zeg maar zoals voorheen meer t geval was)

Ik gun mezelf ook vaak genoeg iets leuks of lekkers;-), niet hele grote dingen, maar idd mooie bloemen, leuk boek, lekkere reep chocola voor mij alleen;-), leuke film, enz. Die massage wil ik ook binnenkort weer eens plannen! Goed idee:-)
Whiehoee zo trots en blij!!:-)

Ruim 24u lekker gewerkt deze week! Ben er bijna qua werk reintegratie, nu ik 1 dag heb ingeleverd:-)!

Hoop echt zo voor jullie dat jullie dat trotse punt ook steeds weer bereiken bij iedere nieuwe stap en stijging in je herstel:-)! dat sleept je er doorheen!
Interessant nu, Katja Schuurman op npo1 over meten van stress, waardoor, wat gebeurt er rnz
Inge, fijn dat het zo goed met je gaat! Vienna, wat heerlijk dat je weer kon genieten! Vervelend van die terugval Bloem! Sterkte. Kaarsje, lekker dat je meer energie had! Beel, ik ben blij voor je dat je een goed plan hebt kunnen maken met de bedrijfsarts. Underkoffer, hoe is het nu met je? Jammer dat Knuffeltijgetje weg is... Hopelijk vergeet ik niemand, anders mijn excuses!

Ik heb veeeeeeeeel pagina's gelezen voor ik weer bij was. Wat wordt er lekker veel geschreven, goed zo meiden! En als je dan net als ik een paar weken niet op het forum komt, dan is het hard werken om bij te benen. Maar ik heb alles weer gelezen en ben weer op de hoogte. Ik heb alles met veel interesse gelezen en sluit graag weer aan.

Ik was hier een tijdje afwezig, omdat ik me volledig wilde concentreren op mijn werk. Dat ik mijn uren goed kon opbouwen. En dat is gelukt. Ik ben er bijna en het gaat goed! Het is goed vol te houden qua energie, het voelt weer redelijk normaal. Ik ben er wel achter dat ik mijn huidige werk niet meer leuk vind en ik heb besloten om een andere baan te gaan zoeken. Dat kan er ook nog wel bij, haha. Ik vind het een spannende beslissing maar ik sta er helemaal achter. Ik ga iets zoeken wat beter bij mij past. Ik ben veranderd, dus waarom mijn baan ook niet?

Wat ook meespeelt in mijn afwezigheid, is dat ik in de eindfase zit van mijn therapie en dat me dat zwaar valt. Ik dacht dat ik al eens schreef dat ik er tegen op zag. Nu is het zo ver en nu valt het me nog veel zwaarder dan ik had kunnen inschatten. Ik had dit niet zien aankomen, ik had niet door dat ik me zo gehecht had aan mijn psycholoog. Ik heb zelf aangegeven dat ik de gesprekken wilde afbouwen, daar voel ik me klaar voor. Dat is ook nog steeds het geval. Het is goed om het te gaan afronden, ik kan op eigen benen verder. Maar dat is slechts één kant van het verhaal, van mijn gevoel. De andere kant is nog altijd gehecht en vind het heel moeilijk om afscheid te nemen. Ik ben verdrietig, boos, angstig, alles door elkaar. Gelukkig is mijn psych heel begripvol en leidt alles in goede banen, zodat ik het goed kan afronden. Ik had eerder wel eens gelezen dat dat belangrijk was, maar nu voel ik pas waarom.
Hee stokstaartje, leuk weer van je te horen!

Wat goed dat jij ook weer zo je uren hebt uitgebreid, en je daarbij goed voelt! Klinkt alsof je het burnout nestje spoedig gaat verlaten en dat is je gegund, zo mooi om te horen hoe je bent gegroeid deze anderhalf jaar! Wel lastig hoor, de situatie met je psycholoog. Ik heb het zelf niet meegemaakt, al heb ik een hele goede band met mijn shrink, maar bij mij staat het gevoel voorop dat ik weet dat het goed zit, iemand het allerbeste voor me wenst en ik weet dat ik hem zo kan bellen/mailen als me iets op het hart ligt en hij dan tijd voor me maakt. Ookal zou ik uitbehandeld zijn. Dat sterkt me. Wel heel fijn dat je psych dit proces zo goed begeleid! Je zal zeerzeker niet de eerste zijn die deze gevoelens heeft. Misschien is het ook zo zwaar omdat het voelt alsof je met het afscheid van haar, ook afscheid neemt van je oude zelf? Heel freudiaans dit, misschien slaat het nergens op Maar komt zeker goed hoor, daar heb ik bij jou echt geen twijfel meer over.

Beel, hoe was het concert?

Inge, happy 24 uur!!!

Vienna, daguitstapjes: een tochtje met een fluisterboot in de Biesbosch, Bossche bollen eten in Den Bosch/ oesters of mosselen in Zeeland, picknicken in de Kempen/ loonse en drunense duinen, dagje Maastricht, of een klein stadje/dopje in de buurt, beetje struinen of winkelen en veel stops voor koffie/thee/taart. en ik hoorde dat de Panamarenko tentoonstelling in antwerpen fantastisch is. Maar moet je van houden, ik ben zelf ook niet zo heel muse-ig.

Oei, gisteren tot 01:00 met een vriend liedjes op youtube mee zitten zingen, superleuk maar nog wat hyper om echt lekker te slapen daarna en vroeg weer wakker! Klein beetje gaar dus. Vandaag wel even zwemmen maar verder maar weer beetje bank.

x!
Wat doet het forum moeilijk! Kom er vaak niet op of kan maar een gedeelte van het forum zien (vooral op telefoon).

Wat lekker Inge dat het werk zo goed gaat.

Hoe was Anouk Beel? Er heerlijk van genoten?

Leuk om van je te horen Stokstaartje! Je staat echt al heel ver in je BO-traject. Wat pittig dat je, je afronding met de psy zwaarder valt dan gedacht. Goed dat je het zo goed herkent en dit ook bij je psy kenbaar maakt. Fijn dat ze er rekening mee houdt.

Die trage/stilstaande boemeltrein is maar tijdelijk Bloem. Er komt zeker een 'normale'trein richting NL langs. Maar niet op de TGV gaan zitten, he?! Wat zalig dat je met een vriend liedjes hebt zitten meezingen. Op de boemeltrein gebeuren toch veel leuke dingen.

Merci voor de tips voor uitstapjes. Aan een museum had ik nog niet gedacht.
zohee, heerlijke massage gehad net. What a treat!

Ennnn ik heb een heel leuk nieuw autootje, een oldtimertje uit '79! Heel funky. Ik zoek de hele tijd op de radio naar gouden ouwe liedjes, kom ik helemaal in de '70 sfeer. Hij moet wel even een paar minuten warm draaien voor je er mee weg kan rijden haha, maar past helemaal in onze boemeltrein sfeer toch? ;)

Hoe gaat het met jullie allemaal, week goed begonnen? Nog nieuwtjes, roddels, openbaringen of gewoon lekker rustig en saaitjes aan?

liefs!
Klinkt goed Bloem!! Je eigen 'boemel-autootje' :-)

Ik vandaag heerlijk vrije dag, na gister 9u op m'n werk te zijn geweest, incl flinke vergadering van 2,5u op t eind... Soms moet dat even, gaat over een overname van ons. Wel moe daarna, 19u thuis... Gelukkig stond t eten lekker klaar en savonds even filmpje gekeken en lekker naar bed. Al 2 nachten erg goed geslapen, lijkt eindelijk aan 1 stuk zonder tussendoor bewust wakker! Vandaag lekker bijkomen van gister (met dat vooruitzicht durfde ik t gister ook aan zolang erbij te blijven, maar ben uiteindelijk wel wat eerder weggegaan:-)! Vond ik al heel goed van mezelf:-)!

Vandaag zou ik even langsgaan bij een vriendin, maar heb meer zin in een thuis-rommel dagje, dus afgezegd. Kwam haar ook goed uit, dus lekker makkelijk! Heerlijk dat ik die modus heb gevonden dat ik ook echt wel afspraken mag/kan afzeggen als ik merk dat t niet uitkomt voor me:-)! Net zozeer dat zondag spontaan een vriendin langskwam:-).

Altijd fijn om dan te vergelijken met een jaar ofzo terug, en nu:-)! Ik wil dat diepe punt nooit meer meemaken en gun het niemand... Maar uiteindelijk heb ik er een ontspannendere leefstijl aan over gehouden tot nu toe, en hopelijk hou ik dat vol:-)!

Ik ben sinds vrijdag van de bedrijfsarts af!! (Weet even niet of ik dat al geschreven had;-)). vanaf deze maand gaat m'n 24urig contract in, en daar zit ik zo goed als aan, zeker na gister;-). Dus dat 'hoofdstuk' kan ik nu afsluiten, en me focussen op mn energie :-)! Zelfs zaterdag na ongeveer een jaar weer eens een klein stukje gaan hardlopen! 3km afgelegd, waarvan steeds 2-300m gerend en tussendoor gewandeld. Lekker relaxed gestart dus;-)
Wauw Inge wat super allemaal. Lekker dat je van de bedrijfsarts af bent en nu weer helemaal kunt focussen op je energie.

Klinkt heel funcky Bloem, je Boemelauto-tje. Muziek uit '79 is zo fantastisch. Echt van die blije disco muziek. Abba, Michael Jackson, Village People, Kiss,... (Mijn zus is in dat jaar geboren en heb eens een mix-tape (good old times) voor haar gemaakt) Veel plezier met je nieuwe wagen.

Heb eindelijk toestemming om vrijwilligerswerk te gaan doen, woehoew! Ga eerst vervangingen doen als er ziekte is, dus jammer genoeg niet wekelijks. Wel al een paar medevrijwilligers kennis gemaakt en die waren allemaal super lief en enthousiast (heel aanstekelijk). Verder probeer ik wat te studeren, voor toekomstige job. Zo voel ik mij nuttig en vind het gewoon leuk om te doen.

Fijne week allemaal! x
Oooh Inge wat een mijlpaal! Zorg dat je het goed viert! Superheerlijk. een toost op je gezondheid.

Wat zou ik graag in jou schoenen staan.. Maar dat komt natuurlijk ook nog wel. Dus die schoenen mag je nu nog ff zelf aanhouden =)

Vienna, ook fantastisch nieuws! Wat leuk dat het al klikt met je collega's. Hoeveel uur ga je werken per keer? en wat ga je precies doen?

Toen ik gisteren de autoradio aanzette hoorde ik meteen Abba, hihi.

Zo, nu even oppashondje ophalen. Helaas niet zo mooi weer maar misschien spot ik wel weer wat vroege lentetekenen. Heb de hele ochtend al een beetje een huilbuik- zo'n gevoel dat je bijna moet huilen maar het komt er niet echt uit, blijft een beetje in mijn buik en schouders vastzitten. MIsschien doet de boslucht me goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven