Gezondheid alle pijlers

Jonge moeders met burn outs

24-04-2018 07:05 160 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik willen graag aan kinderen beginnen echter maakt het mij best bang dat bijna alle jonge moeders die ik ken een burn out hebben of hebben gehad. Hoe komt dat toch? Kunnen vrouwen te moeilijk nee zeggen als het niet meer gaat? Is er teveel financiële druk zodat ze teveel blijven werken? Hoe voorkom je het? En wat zijn jullie ervaringen ermee?
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.
SallySpectra schreef:
26-04-2018 13:08
Nee echt niet. Maar als jij je aangesproken wil voelen, be my guest. Heel knap dat jij de lat al jaren te hoog legt en het toch nog steeds prima redt dankzij je geweldige coping-mechanismen.
Dat zeg ik niet. Ik heb het niet over mezelf. Ik ontkracht alleen maar de stelling dat mensen die geen burn - out krijgen de lat per definitie lager zouden leggen, dan mensen die wél een burn-out krijgen.
Lil0u schreef:
26-04-2018 13:18
Dat zeg ik niet. Ik heb het niet over mezelf. Ik ontkracht alleen maar de stelling dat mensen die geen burn - out krijgen de lat per definitie lager zouden leggen, dan mensen die wél een burn-out krijgen.
Prima meid :thumbsup:
lilalinda schreef:
26-04-2018 12:53
en juist mensen, die denken, dat ze dat allemaal aan moeten kunnen, breken een keer.
of die, denken dat het een teken van zwakte is, als je je dan ziek meldt
Een ieders emmer kan een keer overlopen
Juist het toegeven dat je het even niet meer aankan, kan onderdeel zijn van op tijd een stapje terugdoen. Ook dat kan vallen onder goed voor jezelf zorgen :lightbulb:
Lil0u schreef:
26-04-2018 13:21
Juist het toegeven dat je het even niet meer aankan, kan onderdeel zijn van op tijd een stapje terugdoen. Ook dat kan vallen onder goed voor jezelf zorgen :lightbulb:
Misschien is dat juist iets dat mensen die de lat heel hoog leggen niet doen; omdat ze vinden dat ze het allemaal zelf moeten doen.

Dus als jij dat wel kan/doet: Heel goed. Dan leg je de lat tóch lager voor jezelf.
Lil0u schreef:
26-04-2018 13:21
Juist het toegeven dat je het even niet meer aankan, kan onderdeel zijn van op tijd een stapje terugdoen. Ook dat kan vallen onder goed voor jezelf zorgen :lightbulb:
Jouw reacties slaan steeds als een tang op een varken. Je reageert op wat er helemaal niet staat.
Morgenstond schreef:
26-04-2018 13:23
Misschien is dat juist iets dat mensen die de lat heel hoog leggen niet doen; omdat ze vinden dat ze het allemaal zelf moeten doen.

Dus als jij dat wel kan/doet: Heel goed. Dan leg je de lat tóch lager voor jezelf.
Nogmaals, het ging niet om mij. Meer over het algemene idee dat mensen met een burn out de lat hoog zouden leggen en andere mensen dit niet of minder zouden doen.

Zelf heb ik al lang geleden geleerd dat het in veel gevallen beter is om de lat wat lager te leggen. Beter 50 jaar lang functioneren op 80%, dan 5 jaar lang op 100% en dan jarenlang uitgeschakeld zijn.
Lil0u schreef:
26-04-2018 13:27
Nogmaals, het ging niet om mij. Meer over het algemene idee dat mensen met een burn out de lat hoog zouden leggen en andere mensen dit niet of minder zouden doen.

Zelf heb ik al lang geleden geleerd dat het in veel gevallen beter is om de lat wat lager te leggen. Beter 50 jaar lang functioneren op 80%, dan 5 jaar lang op 100% en dan jarenlang uitgeschakeld zijn.
Dat algemene idee bestaat helemaal niet. Dat verzin jij steeds.
Lil0u schreef:
26-04-2018 13:27
Nogmaals, het ging niet om mij. Meer over het algemene idee dat mensen met een burn out de lat hoog zouden leggen en andere mensen dit niet of minder zouden doen.

Zelf heb ik al lang geleden geleerd dat het in veel gevallen beter is om de lat wat lager te leggen. Beter 50 jaar lang functioneren op 80%, dan 5 jaar lang op 100% en dan jarenlang uitgeschakeld zijn.
Als het niet om jezelf gaat, snap ik niet waarom je zo graag je gelijk wilt halen.
Morgenstond schreef:
26-04-2018 13:30
Als het niet om jezelf gaat, snap ik niet waarom je zo graag je gelijk wilt halen.
Het gaat niet om mijn gelijk.
Lil0u schreef:
26-04-2018 13:40
Het gaat niet om mijn gelijk.
Mocht het je ergens anders om gaan dan zijn er veel al lang de draad kwijt hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven