Gezondheid alle pijlers

kalknagel & azijn

05-09-2017 10:28 21 berichten
Een maand of twee geleden ben ik begonnen met het behandelen van mijn kalknagels (2 kleine teentjes en een hoekje van mijn grote teen), met natuurazijn. Had ik ergens gelezen, dat dat zou kunnen werken. Eerst nagels goed geveild en vervolgens 1 of 2x per dag deppen met een watje met azijn.

Ik weet dat het lang duurt voor een nagel uitgroeit, maar ik zie nog helemaal geen verschil, en dat is niet zo motiverend.

Is er iemand bij wie dit (of iets anders) heeft geholpen? Hoe lang duurde het voor je iets van resultaat begon te zien?
Alle reacties Link kopieren
Het enige wat bij mij goed geholpen heeft zijn pillen. Alleen die zijn wel slecht voor je maag.
heb ook wel gehoord dat azijn helpt, maar dan gewoon met je tenen in een badje met azijn. Gehoord van pedicure. Heb het zelf nog niet geprobeerd
ah ok, een badje met azijn. niet puur azijn denk ik dan toch, een scheut in water ofzo?
nee wel pure azijn
Alle reacties Link kopieren
Het schijnt te werken maar ik heb ook wel eens gelezen dat het wel een half jaar kan duren.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een half jaar elke avond en ochtend mijn grote tenen gesprayd met appelazijn, dat schijnt vanwege het zure van de appel nog beter te helpen. 1 Nagel was zowat schoon, de andere voor de helft. Dat heeft zeker 8 maanden geduurd. Toen begon de zomer en wilde ik toch mijn nagels lakken. Het is nu niet slechter geworden, maar ook niet beter. Ik begin er weer mee in de herfst.
"Boring conversation anyway"
kamferspiritus gebruiken
BriannaF schreef:
05-09-2017 10:52
Ik heb een half jaar elke avond en ochtend mijn grote tenen gesprayd met appelazijn, dat schijnt vanwege het zure van de appel nog beter te helpen. 1 Nagel was zowat schoon, de andere voor de helft. Dat heeft zeker 8 maanden geduurd. Toen begon de zomer en wilde ik toch mijn nagels lakken. Het is nu niet slechter geworden, maar ook niet beter. Ik begin er weer mee in de herfst.
hmm interesting! Heb je het zelf in een sprak flacon gedaan of kocht je het zo? Indien t laatste, welke?

Das wel fijner dan een teiltje met azijn elke dag... dan gaan er echt flessen door elke week. Niet dat het nou zo duur is, maar het is wel gesjouw :)
Man en ik zijn er vorige week mee begonnen, 's avonds azijn op een watje en dat met tape vastplakken aan de nagel. En dan 's ochtends vaco rub zalf op de nagel smeren. Dus misschien kun je dat combineren met de azijn. Of het gaat helpen weet ik dus nog niet maar zo'n potje heb je zo gehaald.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook 1 jaar gebruikt maar helaas niks geholpen inmiddels 4 nagels aangetast en ik ga aan de pillen. Ik kon dit jaar niet eens mijn nagels lakken aangezien een aantal zo kapot/afgebroken waren :-(

Zo lelijk en ook pijnlijk dus wat ik absoluut niet wilde, was aan de pillen maar ja enige oplossing en wil ook niet dat mijn kinderen het krijgen.
Alle reacties Link kopieren
tigri schreef:
05-09-2017 11:08
hmm interesting! Heb je het zelf in een sprak flacon gedaan of kocht je het zo? Indien t laatste, welke?

Das wel fijner dan een teiltje met azijn elke dag... dan gaan er echt flessen door elke week. Niet dat het nou zo duur is, maar het is wel gesjouw :)
Dat hoeft toch niet? Je hoeft niet tot je enkels in het vocht. Gewoon zo'n klein chinees bakje nemen en alleen je tenen er in.
Alle reacties Link kopieren
Heb zelf ooit aan die pillen gezeten. Was wel heel effectief en heb nooit iets van bijwerkingen gehad, al moest ik de pillen wel een maand of vier slikken.

Bij mijn dochter van twee durfde ik dat niet aan. Daarom begonnen met het smeren van tea tree oil. Dat hielp niet echt. Toen overgestapt op Daktarin kalknagellak. Toen was ze er zo vanaf. De werkzame stof is miconazol en deze is er ook wel in diverse eigenmerk varianten.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Alle reacties Link kopieren
tigri schreef:
05-09-2017 11:08
hmm interesting! Heb je het zelf in een sprak flacon gedaan of kocht je het zo? Indien t laatste, welke?

Das wel fijner dan een teiltje met azijn elke dag... dan gaan er echt flessen door elke week. Niet dat het nou zo duur is, maar het is wel gesjouw :)
Gewoon, de goedkoopste fles appelazijn, in een kleine sprayflacon. daar doe je lang mee en je kunt heel gericht sprayen.
"Boring conversation anyway"
Ik vond de appelazijn zo onhandig. Nu vaporub. Werkt goed en smeert makkelijk.
Tanx voor de tips!
Loop hier al enkele jaren mee rond. Veel geprobeerd, ook de pillen, en sinds vorige jaar medische pedicure waardoor het er toch proper uitzag maar echte vooruitgang bleef uit.

In juni terug naar een dermatoloog en na nieuw labo-onderzoek was de conclusie dat het geen kalknagels maar psoriasis is. Dus als niets blijkt te helpen misschien toch een dermatoloog raadplegen.
oh, Valdemar, dat zou bij mij ook de oorzaak kunnen zijn. Bij mij is er al een nagel af, zat helemaal los. Afwachten of die weer aangroeit.

Maar vaporub schijnt dus ook te helpen? (als het kalknagels zijn?)
Even een Tvp
Alle reacties Link kopieren
Even een trapje omhoog. Ik ben sinds een week begonnen met dagelijks aanbrengen van schoonmaakazijn (ik had niks anders) op mijn kalknagels. Ik heb een flesje met zo’n pipet gebruikt. Dat brengt makkelijk aan. Hopelijk werkt het. Het is zo lelijk en pijnlijk.
lucie78 wijzigde dit bericht op 02-09-2019 16:58
27.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
TVP. Mijn kleinste teentjes hebben beetje broze nagels. Zo'n bakje van de chinees is wel een goed idee, was ik nog niet op gekomen :)
Je kunt méér.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven