Gezondheid alle pijlers

Kalknagels afgebroken

23-05-2018 13:45 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Sinds een jaar kamp ik met hele vervelende schimmelnagels op mijn grote tenen. Het begon toen ik allebei mijn tenen heel hard had gestoten; ze werden blauw en vervolgens ontstond er schimmel. Sinds een paar weken (eigenlijk te laat) ben ik heel consequent bezig met smeerseltjes die volgens het internet schijnen te helpen; ik doe tweemaal per dag sterilon op mijn nagelriemen, 's avonds smeer ik de kalknagels geheel in met sudocrème en overdag doe ik dat met vaporub vicks. Nu brak vorige week al een heel groot deel van mijn linker-grote-teennagel af, en nu net een heel groot deel van mijn rechter-grote-teennagel!

Het is nu zo lelijk! Wel zijn de ergste schimmelgedeeltes afgebroken (de geel/groene gedeeltes), dus misschien is dat juist wel een goed teken, maar ik weet nu niet goed wat ik moet doen. De zomer komt eraan en ik zit met de lelijkste teennagels ooit! Nagellak erop doen heeft geen zin want er zit dus amper nagel, dan zou het alleen maar meer opvallen. Bestaan er niet toevallig pedicure-technieken waarbij ze een stukje nepnagel erop zetten of iets dergelijks? Aan acryl wil ik niet beginnen, dat heb ik een paar maanden geleden gedaan om de schimmel te verbloemen maar daar werden m'n nagels uiteindelijk alleen maar lelijker van. Heeft iemand tips?

Is het overigens wel een goed teken dat de schimmelnagels zijn afgebroken? Ik ben zo bang dat het nooit meer terug groeit... O_O
Alle reacties Link kopieren
Sloetski schreef:
23-05-2018 16:20

Ik heb voor mijn hardnekkige schimmelnagels ook terbinafine gebruikt, geen effect en een aantal maanden zoveel bijwerkingen dat ik niet meer wilde. Geen eetlust en 10 kilo afgevallen. Nu maar vaak naar de pedicure om te frasen en in de tussentijd rode nagellak erop.. niemand die het ziet.
Schijnt inderdaad niet bij iedereen te werken. Balen, zeg.

Geen eetlust lijkt me dan best weer een handige bijwerking, maar die had ik dus ook niet.
óu sont les neiges d'antan

Inderdaad geen acrylnagels zetten, dan woekert de schimmel er onder gewoon door. Voor een enkel dagje kun je gerust zo'n plaknagel er op zetten van het kruidvat. Die van de duim past meestal goed op je grote teen. (doet mijn vriendin ook altijd, die heeft daar een rare nagel na een ongeluk). En dan mooi lakken, klaar.

Als je teen niet openbaar hoeft doorgaan met de smeerseltjes, of naar de huisarts als niks helpt.
Nirakkam schreef:
23-05-2018 19:42
Inderdaad geen acrylnagels zetten, dan woekert de schimmel er onder gewoon door. Voor een enkel dagje kun je gerust zo'n plaknagel er op zetten van het kruidvat. Die van de duim past meestal goed op je grote teen. (doet mijn vriendin ook altijd, die heeft daar een rare nagel na een ongeluk). En dan mooi lakken, klaar.

Als je teen niet openbaar hoeft doorgaan met de smeerseltjes, of naar de huisarts als niks helpt.
Ik laat er elke zomer een gelnagel (ik weet niet of er verschil in zit?) op zetten, maar mijn nagel komt er echt niet beroerder onder vandaan dan ervoor... Maar goed, ik mis echt een heel stuk wat echt niet meer aangroeit, dus die gel doet ze op de 'lege plek'. En soms moet je je verlies gewoon nemen. Dus in de zomer bij de pedicure een nageltje laten zetten en een mooi lakje erover en, 's winter even doorbijten als je per ongeluk ergens met je voeten bloot moet.

Edit: ook nagellak lijkt me net zo goed niet goed voor je schimmelnagel hoor, dan woekert het denk ik net zo goed door.

Edit: ook nagellak lijkt me net zo goed niet goed voor je schimmelnagel hoor, dan woekert het denk ik net zo goed door.
Een schimmelnagel moet je ook niet afdekken. Maar een plaknagel is maar voor een paar uurtjes. Thuis haal je dat er meteen weer af. De nagellak zit dus alleen op de plastic nagel. Die zijn nl blanco als je ze koopt :-)
Alle reacties Link kopieren
mariposa2 schreef:
23-05-2018 14:04
Behoorlijk agressieve medicijnen zeg je. Van wie heb je dat gehoord? Ik heb een half jaar pillen geslikt van de huisarts, nergens last van gehad en ze waren uiteindelijk wel weg. Wellicht eens informeren bij de huisarts wat voor medicijnen ze hebben.
je hoeft er ook geen last van te hebben, maar het blijven behoorlijk agressieve medicijnen met heel veel (ernstige) bijwerkingen. Onze huisarts laat je niet voor niks elke 2 weken terugkomen om oa de leverfunctie te laten controleren.
"Boring conversation anyway"
Nirakkam schreef:
23-05-2018 22:22
Een schimmelnagel moet je ook niet afdekken. Maar een plaknagel is maar voor een paar uurtjes. Thuis haal je dat er meteen weer af. De nagellak zit dus alleen op de plastic nagel. Die zijn nl blanco als je ze koopt :-)
Ah op die manier... Ik ben een vrouw volgens mijn geboortebewijs, maar niet eentje die hier heel erg van op de hoogte is, haha! Ik hou het maar bij de nagel van de pedicure, ik weet 100% zeker dat die plaknagel bij mij niet langer zit dan een half uurtje :hihi:
BriannaF schreef:
23-05-2018 22:40
je hoeft er ook geen last van te hebben, maar het blijven behoorlijk agressieve medicijnen met heel veel (ernstige) bijwerkingen. Onze huisarts laat je niet voor niks elke 2 weken terugkomen om oa de leverfunctie te laten controleren.
Precies daarom omarm ik mijn schimmelnagel maar gewoon. Heel fijn als je nergens last van hebt gehad, maar ik sla over....
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik op advies van pedicure mykosept. De nagel groeit dan uit en verspreidt zich niet verder.
Ga naar een goede pedicure, zij kunnen je hier echt mee helpen! Een schimmelnagel moet geheel uitgroeien duurt soms een klein jaar. Je kunt ook preventief je schoenen inspuiten met een spray want schimmel is zeer hardnekkig en dan blijft het terugkomen/aanwezig.

Vraag ook of zij bekend zijn met nagelreparatie. Dit bestaat en geeft zeer mooie resultaten. Kun je deze zomer gewoon met mooie gelakte nagels rondlopen!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal
Niks geen agressieve medicijnen maar gewoon onschuldig azijn (Ik gebruikte schoonmaakazijn) Het kan op verschillende manieren.
1 Deppen, dagelijks (weekje) met een watje met azijn de nagels (ook op de voorrand) deppen
2 Elke dag (weekje) een kwartiertje in een badje azijn.
3 Van een latex wegwerphandschoen de vingers afknippen. Stukje watten erin en azijn. Op de tenen doen en voor de nacht sokken eroverheen. De volgende ochtend is de nagel helemaal zacht en kun je hem makkelijk op lengte brengen.

Na een paar dagen kun je met een stompe naald de kalk onder je nagels weghalen. Schrik niet als je bijna onder je hele nagel kan komen. Na een weekje moet de nagel moet dan alleen nog uitgroeien. En neem af en toe een voetbadje met een scheutje azijn erin om de laatste schimmeltje te pakken. Succes verzekerd
Alle reacties Link kopieren
Je zou dit kunnen proberen, kan bij een pedicure, ik doe het zelf. Haalt de schimmel niet weg, maar het wordt niet erger.
https://www.mbcare.nl/nl/lcn-cosmetics/ ... de-pedique#

Ik gebruik daaroverheen ademende nagellak:
https://www.kruidvat.nl/nailner-soft-pi ... 43f088caaf
Laten laseren.
Alle reacties Link kopieren
Nou Remmy en annatessa en yildizlar ik hoop wel dat de nagels van TO inmiddels genezen zijn hoor, want dit topic is van een jaar geleden
Pinda-Kaas schreef:
03-05-2019 21:02
Nou Remmy en annatessa en yildizlar ik hoop wel dat de nagels van TO inmiddels genezen zijn hoor, want dit topic is van een jaar geleden
Oh god haha
Alle reacties Link kopieren
Pinda-Kaas schreef:
03-05-2019 21:02
Nou Remmy en annatessa en yildizlar ik hoop wel dat de nagels van TO inmiddels genezen zijn hoor, want dit topic is van een jaar geleden
Dat hqd ik gezien maar schimmel is van alle jaren dus je kan er andere mensen mee helpen. En misschien hebben ze het opgegeven om er wat aan te doen. Dat hoor ik namelijk regelmatig. En azijn is echt het enige wat helpt omdat de schimmels niet in een zure omgeving kunnen leven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven